Apple iPod classic 160GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPod classic 160GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BPolsek 09-10-2013
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

De Ipod heb ik in mei 2012 bij Saturn voor 185 euro gekocht (btw actie) voor de grote opslag. Verder is ie nooit vast gelopen en nooit problemen mee gehad tot ik heb liet vallen en toen was de menu knop kapot, toch jammer, heb hem maar ruim een jaar in bezit gehad en nu kapot. Alleen als je nooit laat vallen gaat ie lang mee.

Thijn de V 03-10-2013
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

leuk om een mp3 speler met 160 geb. te hebben, maar jammer dat ie sneuvelt na , normaal gebruik , 2 jaar. dixons geeft nu 3 jaar garantie, maar toen ik hem kocht nog maar 1 jr! denk niet dat je op coulance kan rekenen bij dixons..... dat woord kennen zij niet !
veel te duur apparaat voor iets wat slecht 2 jaar werkt!

Tucker 10-04-2013
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Ik heb twee van deze 160gb Classic iPods en ik ben er al ruim 2 jaar zeer tevreden mee. Er kan megaveel muziek op, prima geluidskwaliteit (ligt er natuurlijk ook aan welke koptelefoon je gebruikt) en gemakkelijk in gebruik. Ook handig om tijdens de vakanties foto's op te zetten. Ik heb er ook zo'n ronde speaker bij die ook altijd meegaat op vakantie, lekker je eigen muziek op je kamer.

Cybermom 27-01-2013
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Ondanks de vaak niet mis te verstane kritiek heb ik twee weken geleden toch weer een nieuwe iPod gekocht. Zoals ik al vertelde is mijn muziekcollectie nogal uitgebreid en wil ik er alles op kunnen zetten. Met de oude heb ik vijf jaar gedaan en hopelijk gaat deze ook weer zo lang mee. Een cijfer voor de degelijkheid van dit apparaat wil ik nog niet geven.

Abby72 11-01-2013
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

KOOP NOOIT MEER EEN APPLE!!!!

In het begin heel erg blij met m'n Ipod maar de duurzaamheid van Apple laat heel wat te wensen over. Dit is mijn 2e Ipod (had eerst een Nano) en ondanks mijn zuinige omgang met m'n Ipod(s) gaat het zomaar bij het afspelen 'dood' en... altijd na de garantie. Ik heb van mijn Ipods tot nu toe nog niet eens 2 jaar kunnen genieten en dan voor die prijs, vind ik het heel teleurstellend. Nee, nooit meer een Apple voor mij.

Bert011191 22-08-2012
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Wat een drama die iPod. 3 maanden in mijn bezit en al 3 keer een fors probleem gehad. Elke keer wordt vertelt dat ik de enige ben maar kijk maar eens op internet. Veel mensen hebben issues met dit apparaat. Apple moet zich schamen om dit soort rommel op de markt te brengen. Bij mij heeft dit apparaat het plezier in de ipod doen verdwijnen.
Denk goed na voordat je een ipod koopt.

Lianolsder1991 13-07-2012

Ipod black 160 gb

Deze iPod twee jaar terug gekocht en was er enorm goed over te spreken. Na een jaar (binnen de garantie) deed het scherm het niet meer goed. Deze heb ik terug gestuurd via Media Markt en te horen gekregen dat het lag aan "val- en stootschade" terwijl ik de iPod enkel in mijn tas heb gehad in een apart vakje.

Helaas nooit een reactie gehad op mijn brieven die ik tot tweemaal toe heb vestuurd. Ik ben van mening dat het niet mijn fout was, ik ben altijd zuinig geweest op mijn iPod maar heb hem wel veel gebruikt.

Ben helemaal fan van de iPod maar de sevice van Apple is enorm slecht.

Audio Henk 09-05-2012
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Ik kocht deze iPod destijds omdat ik een goede geluidskwaliteit wilde met veel opslagcapaciteit. De geluidskwaliteit is redelijk en de opslagcapaciteit geweldig. Ik gebruikte hem ook als portable harde schijf tijdens vakanties voor foto's.

Gebruiksgemak: het apparaat is soms traag in de menu's en de werking van iTunes i.c.m. een Windows PC niet altijd goed, als is dit de laatste tijd verbeterd.

Degelijkheid: Tja, na bijna drie jaar gebruikt te hebben... defect. De harde schijf of schrijfnaald schijnt kapot te zijn. Jammer, want ik had destijds EUR 270 voor het ding betaald. Veel geld voor een apparaat van matige kwaliteit. Geen Apple meer voor mij. Mooi design en mooie specs, maar matig tot slecht in de uitvoering.

JosMB 23-12-2011

Ipod Classic 160GB Zwart

Dit apparaat aangeschaft omdat na de Ipod Nano 8Gb ook de Nano 16GB (beide 5e generatie) al snel te klein bleek voor de groter wordende muziekverzameling.

Een van de dingen die de Nano wel had en de Classic niet, is een standaard radio en een camera. De Classic heeft daarentegen weer een equalizer en zo zijn er nog wat kleine verschillen. Verder is de Classic een stuk groter dan de Nano maar is nog prima mee te nemen.

Zeer tevreden over de mogelijkheden. De opslagcapaciteit is werkelijk gigantisch. Lees wel eens wat negatieve feedback over Itunes maar ik vind dit programma prima werken in combinatie met de Ipod. Bediening van het apparaat is zeer eenvoudig, het menu wijst zichzelf. Er zit een zoekfunctie in waardoor je snel een nummer of album kunt zoeken via het alfabet op het scherm. Je kunt er ook nog foto’s, films en videos opzetten en hoewel het scherm groter is dan dat van de Nano, blijft het daarvoor aan de kleine kant.

Geluid is prima, heb een Klipsch S4 in-ear koptelefoon erbij gekocht en het verschil in geluidskwaliteit met de standaard oordopjes van Apple is enorm, wat een verbetering.
Het aanschaffen van een betere koptelefoon is echt een aanrader.

Het apparaat doet verder degelijk aan. Alles kan kapot maar met de vorige Ipods van twee en een jaar oud nooit problemen gehad. Deze Ipod Classic doet ook weer solide aan. Mocht er de komende tijd toch een probleem opteden, zal ik de review updaten.

+ Enorme opslagcapaciteit
+ Eenvoudig menu
+ Goede geluidskwaliteit in combinatie met duurdere oortelefoon
+ Mooi en eenvoudig gehouden design

- De geluidskwaliteit in combinatie met de standaard oordopjes van Apple.

Apparaat nu enkele maanden in gebruik en al met al zeer te spreken over de Ipod Classic.

Cybermom 16-12-2011
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Drie jaar geleden heb ik dit apparaat gekocht en het werkt nog steeds super. Inderdaad, zoals iemand hier opmerkte, zeeën van ruimte. Daarvoor heb ik het ook gekocht, aangezien ik een nogal uitgebreide muziekbibliotheek heb, waarvan ik niet graag afstand doe. De volgende MP3 speler wordt, indien hij nog verkrijgbaar is wéér een iPod classic.

Raymond Stefan Langoor 17-07-2011
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Enorme opslagcapiciteit van 160 GB ongelooflijk heb mijn hele muziek bibliotheek er op gezet en heb nog zeeën van ruimte niet normaal!

Verder is de vorm stijlvol mooi dun
bediening is makkelijk hij past ook nog eens op mijn JBL Radial dus dan is het feest is helemaal compleet

1 klein minpuntje is dat de oordopjes van zeer slechte kwaliteit zijn , maar dat verder geen naam hebben want het gaat om de ipod en die doet het super

ik ben erg blij en content met deze aankoop van apple

Vriendelijke Groet
R langoot

RSchaake 12-09-2010
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Er zijn nogal wat meningen te vinden op internet over deze speler. Onderbouwde meningen zijn echter schaars. Het heeft me dan ook heel wat moeite gekost om mijn keuze te maken. Uiteindelijk heb ik hem besteld bij een winkel met een goed retourbeleid voor het geval ik niet tevreden zou zijn.

De pluspunten:
+ Er kan veel muziek op
+ Synchroniseren van playlists
Minpunt:
- Gebruiksgemak

De geluidskwaliteit:
Er doen ware horrorverhalen de ronde over de geluidskwaliteit. Ik ben zelf nogal kritisch aangaande dit punt en dit was aangenaam verrast toen bleek dat de criticasters wel erg negatief zijn. De kwaliteit is zeker acceptabel te noemen. Het is geen hifi, maar wie dat wil kan beter een goede hifi installatie aanschaffen dan een MP3 speler. Ik had hiervoor een MP3 speler met een betere geluidskwaliteit, maar dit wordt door de mogelijkheid mijn hele muziekcollectie mee te nemen ruimschoots gecompenseerd. Je moet in een stille omgeving moet zitten om het verschil in geluidskwaliteit tussen iPod en Cowon echt op te merken. Dat is doorgaans niet waar ik mijn iPod gebruik.

De geluidskwaliteit wordt pas een issue wanneer de opnames van slechte kwaliteit zijn. De mogelijkheden en gebruik van de equalizer zijn dan absoluut ontoereikend.

Gebruiksgemak:
De methode van navigatie is niet geschikt voor een enorme muziekcollectie. Als je een specifieke artiest zoekt in een lijst van 900 artiesten moet je veel geduld hebben aangezien je alleen kan scrollen. Playlists op eerste letters worden als lijst van songs weergegeven, en niet gesorteerd op artiest. Deze simpele mogelijkheid zou veel ongemak schelen. Ik vind dit gebrek nogal vreemd voor een speler die zich onderscheidt door omvang van de opslag.

De balans:
De MP3 speler die ik wil bestaat gewoonweg niet en leidt aan overbodige functionaliteit. Ik moest het juiste compromis vinden tussen opslagcapaciteit en geluidskwaliteit. Aangezien ik graag kies welke muziek ik luister als ik mijn speler aanzet en niet als ik de muziek erop zet heb ik dit keer voor de opslagcapaciteit gekozen. Voor mij de juiste keuze.

De degelijkheid kan ik nog niet beoordelen, daarvoor heb ik de speler te kort in mijn bezit.

AC1969 11-02-2010
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Super opslag; met 160 gb kun je nog eens wat haha! Vooral de geluidskwaliteit (via mijn Sennheiser koptelefoon) vind ik fenomenaal. Zoals algemeen bekend is aansluiten van een goede koptelefoon op een mp3 speler dikke kwaliteitswinst van het geluid. Ook uitelijk ziet de iPod er zéér gelikt uit. Hij schijnt wel kras- gevoelig te zijn dus een goede hoes vind ik wel een must. Als je naar de opslagcapaciteit en kwaliteit van de iPod ziet (ook in vergelijking tot de voorgaande- met minder capaciteit- iPods) is de iPod 160 gb ook zeer zeker wel ERRUG scherp geprijsd. Volgens mij krijg je met geen enkele ander speler meer gb's per euro!
Vooraf was ik wat sceptisch over het (beheer)programma iTunes; maar ook het werken hiermee is dusver één groot feest van gebruiksgemak en -genot. Vooral de gratis podcasts zijn een hele leuke extra mogelijkheid. Het enige minpunt(je) vind ik dat je ipv 160gb 'slechts' 148,76gb opslag ter beschikking hebt. Nog steeds heel veel maar 'zomaar' dik 11gb (!) minder opslagcapaciteit vind ik wel veel teveel verschil.

hgeurtsen 03-02-2010
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Nadat mijn Create MP3 speler slecht begon te worden, was ik toe aan een nieuwe. Voorwaarde was dat ik er een speakerdock bij kon kopen, wat ik bij mijn Creative ook had. En tja, dan heb je hedentendage eigenlijk niet veel keus anders dan een Apple. En als zoveel mensen met zo'n ding rondlopen, dan zal het toch ook wel goed zijn, toch? Mijn keus viel op de iPod Classic 160 GB. Ik heb geen zin te moeten kiezen welke muziek ik wel en niet meeneem, gewoon alles syncen en klaar. De iPod op zich bevalt mij prima. Voelt lekker stevig aan, bediening is makkelijk (soms wel wat traag; dan gebeurt er niks wanneer je aan het navigatiewiel draait). En naast de enorme ruimte, is ook de speelduur op een volle accu enorm. Wat ik echt helemaal niks vind, is de iTunes software... Wat een baggerspul... Als dat kenmerkend is voor Apple software, blijf ik lekker op Windows zitten...!

cav73 07-01-2010
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

In 1 woord TOP.Heb hem via een dockingstation aan gesloten op mijn Denon reciever en heb werkelijk een prachtig geluid.Ook het zoeken van een nummer of artiest gaat snel.Ik heb zelf van alle cd's de foto hoes erbij geplaatst is even werk maar wel een stuk mooier en leuker om een cd te zoeken.Ik werk zelf wel met I tunes er zijn programma's om dit te omzeilen maar heb daar zelf niet zo'n behoefte aan omdat I tunes prima werkt,als je veel nieuwe cd's wilt toevoegen kan het soms even duren maar ik vind dat zelf niet zo'n probleem.Met het aansluiten op de TV heb ik geen ervaring om dat ik hem uitsluitend voor muiziek gebruik.Super tevreden!!!!

A. Ras 19-10-2009
Geschreven voor: Apple iPod classic 160GB

Over de nieuwe iPod Classic 160 valt eigenlijk weinig te vertellen. Hij is nóg kleiner geworden, hij doet nóg langer met een acculading, de bijgeleverde in-ear hoofdtelefoon is prima en de vormgeving en afwerking is weer klasse. Zonde om deze mooie speler in een tasje op te bergen. Maar ja, je wilt hem ook mooi houden.
Aan de opslagcapaciteit is niets veranderd. 160 GB is natuurlijk enorm. Mijn hele cd-verzameling staat nu op de nieuwe speler (320kb/sec) en nog heb ik 40 GB over. De geluidskwaliteit is fantastisch. De super-fijnproever zou nog kunnen investeren in een iets duurdere hoofdtelefoon. Ik gebruik de iPod 160 Classic alleen voor muziek. De kwaliteit van opgenomen filmpjes heb ik niet beoordeeld.