Sony CMT-MX700Ni - reviews

Gebruiksgemak
Vormgeving
Degelijkheid
Score:

Prima prijs-kwaliteitverhouding. Was van te voren van plan andere boxen te gaan gebruiken, maar ik vind het geluid eigenlijk wel prima zo.
Die priegelige afstandsbediening vergt wel een lange gewenningsperiode...

Eén probleempje: internetstations die onder de presetfunctie zijn vastgelegd, kunnen soms niet afgespeeld worden waarbij de melding "Cannot play" verschijnt. Dat geldt dan niet voor alle zenders maar slechts een enkele. Opnieuw opzoeken onder vTuner lukt dan wel.

Enne: er verschijnt nergens een 'registration code' waarmee je het toestel bij Sony kan registreren. Ligt dat aan mijn apparaat?

Score:

Een mooie set voor een mooie prijs. Er zijn vele mogelijkheden om muziek te luisteren: radio, internetradio, cd, streaming via pc, usb. Zelf gebruik ik de internetradio het meeste, je hebt keus uit zenders van overal ter wereld. Wel heb ik gemerkt dat de de internetradio vaak hapert de eerste 15 minuten nadat ik het apparaat heb aangezet. Het verschilt ook per zender. Maar dat ligt misschien aan mijn internetverbinding/bufferen.

Score:

De sony CMT-MX700NI voldoet aan al mijn verwachtingen.
hij heeft vele manieren om muziek te luisteren(mp3,i-pod,usb,cd,wifi,lan,enz.)
Ook het geluid is goed.
Heb hem gekocht voor oma die graag een piraatje luisterd.
Dus dit is zeker geen miskoop.

Score:

Aangeschaft vanwege de internetradio functie. En dat werkt prima: zowel het instellen als het gebruik is eenvoudig. Het scherm toont ook informatie van het muziekstuk/uitvoerenden. Minder is dat de afstandbediening niet bijster overzichtelijk is en dat de draadjes van de speakers wel erg aan de korte kant zijn.

Score:

Prima radio, mede dankzij de internetfunctie en de mogelijkheid om rechtstreeks vanaf m'n NAS muziek af te spelen. De boxen heb ik vervangen door Boston A25.
Wat ik mis is een audio ingang aan de achterzijde. Slordig gezicht zo'n draadje aan de voorkant.

Score:

Eindelijk een goede miniset waar je ook internetradio mee kan afspelen. Erg fijn!

De kwaliteit van het geluid is zeer goed voor deze prijsklasse. Sowieso is de prijs- kwaliteitsverhouding uitstekend.

Qua mogelijkheden had ik graag nog een paar aansluitingen op de achterkant willen hebben om bijvoorbeeld via tulpjes de televisie aan te sluiten. Die zijn er helaas niet, alleen aan de voorkant een ingang middels een 3,5 mm stekker.

Verder kun je een USB stick gebruiken, CD's afspelen, een iPod aansluiten en het radio beluisteren.

Als internetradio is ingesteld duurt het ongeveer 30 seconden voordat het apparaat is opgestart en verbonden met het draadloos netwerk. Dan pas kun je een internetradio kiezen die je hebt opgeslagen. Je kunt er tot 99 stations opslaan.

Het zoeken van bepaalde radiostations gaat niet heel makkelijk. De zoekfunctie werkt alleen binnen een gekozen onderdeel, maar er zijn best veel onderdelen waar je internetzenders kunt vinden. Hier kun je het beste de website van Sony te hulp nemen. Kom je dan nog niet uit helpt de support je prima.

In die paar weken die ik de Sony heb moest ik deze een paar keer uit en weer aanzetten omdat het apparaat de connectie met het draadloos netwerk kwijt is geraakt. Ik hoop dat dit niet vaker optreed.

In het geheel zeker een goed miniset.

Score:

Eerst wil ik Wouter en Marieke bedanken voor de reactie op mijn vraag.

Ik heb me ook eerst goed verdiept in deze sony.
Heb dan ook al eerder wat internetradio's gehad.
Eentje van de aldi destijds, niet aan de praat te krijgen, en eentje van terratec noxon dat was echt een bagger ding, had er niks als sores mee, uiteindelijk was ik dat ding zo moei dat hij in de kliko bellande.
Vandaar dat ik ook twijfelde aan deze sony.

Maar uiteindelijk toch besloten hem aan te schaffen.
En wat een mogelijkheden heeft hij.
Ik heb dan ook gelijk de radio uitgeprobeerd.
En hem verbonden met mijn draadloos internet.
Hup gelijk verbinding in no time, en heb dan ook maar gelijk m'n favoriette internet piraten vast gelegd onder de preset functie, dat scheelt weer het nodige zoekwerk.
Het enige min puntje aan de radio vindt ik dat ze te korte box draadjes bij geleverd hebben, die ga ik dan ook maar een keertje verlengen.

Verders een toppertje om aan te kopen.
Sony je bent wederom weer mijn reddende engel.

5,2

Je kan spijtig genoeg geen hoofdtelefoon aansluiten.

Score:

Wij zijn tot nu toe zeer tevreden over deze Sony microset. Hij is voorzien van internetradio, wat een leuke extra is. Je kan via wifi vanuit de gehele wereld digitale zenders ontvangen met een keur aan genres. Via de WPS-knop op de router was de aansluiting binnen twee minuten gerealiseerd. In de display zie je goed welke keuze je moet maken. Het naar eigen wens instellen van de microset vereist even geduld, maar met de gebruiksaanwijzing erbij en goed lezen kom je een heel end. Binnen een dag, hadden we internetradio en konden we via de USB-aansluiting via de HTC-legend onze afspeellijsten beluisteren. Helaas werkt hij (nog) niet op de Samsung Galaxy. De Sony herkent wel het toestel, maar ziet "no memory". iPod-doc nog niet geprobeerd. Centrale antenne is aanwezig. Fijn, want dan kunnen we loepzuiver onze favoriete zender Studio Brussel beluisteren vanuit Nederland. Equalizer is simpel, alleen keuze uit bass en treble. Design is mooi. In verschillende winkels zagen we wel dat het klepje van de iPod-dock snel kapot kan gaan.

Score:

Enkele weken geleden kochten wij deze Sony CMT-MX700Ni.
Gelukkig hadden we net lang genoeg hier en daar verschillende modellen vergeleken, want deze Sony was nog maar kort op de Nederlandse markt.
We zochten naar een compacte set met de opties om FM-radio via de kabel te kunnen luisteren, CD’s te kunnen afspelen (DVD was niet direct nodig).
Verder hadden we onze keuze al bijna gemaakt richting een Yamaha of een Onkyo die deze opties had en tevens een tulp-audio ingang had, waardoor we later een Internetradio zouden kunnen aansluiten.
Toen vonden we deze Sony en deze had alles inclusief de internetradio bij elkaar.
Precies wat we eigenlijk wilden hebben.

Het geluid van deze Sony is goed. Niet super, maar gewoon goed. En dat klopt ook wel, gezien de eenvoudige luidsprekers die standaard worden meegeleverd. Daar mag je gewoon geen wonderen van verwachten. Maar van hoog tot laag zit er wel een mooie dynamiek in het geluid. In de winkel werd ons geadviseerd om voor een betere geluidskwaliteit andere boxen te koppelen aan deze Sony. De digitale versterker zou dat makkelijk aankunnen.
Voorlopig is dat voor ons niet nodig.

De bediening is eenvoudig. De meest noodzakelijke knoppen op de voorkant zijn duidelijk. En doordat Sony dit apparaat in zilvergrijs heeft uitgevoerd, zijn de letters bij de toetsen ook goed te lezen. Iets wat bij veel zwarte apparaten nog wel eens lastig is. Blijkbaar gaat design dan voor gebruiksvriendelijkheid.
Wat niet via het front te bedienen is, zit goed en overzichtelijk op de afstandbediening.

Een groot deel van het front wordt gebruikt voor het aan kunnen sluiten van een iPod. Omdat wij die niet hebben, kunnen we daar geen ervaringen over schrijven. Zoals hierboven al aangegeven zochten we ook niet een apparaat met deze optie, maar deze Sony heeft dus wel de mogelijkheid om een iPod aan te sluiten.

De CD-speler is prima. De lade is redelijk stevig en het loopwerk laat geen bijgeluiden horden.

Koppeling met het (thuis)netwerk kan draadloos (dit apparaat heeft een eigen Wifi-antenne) maar ook via een bedraad netwerk. Daar waar Wifi niet beschikbaar is of niet stabiel genoeg, kan dus ook een LAN-kabel worden aangesloten. Dat gebruiken wij hier thuis ook en dat werkt prima. Aasluiten op de router via de LAN-kabel en er is direct signaal. Via Wifi moet natuurlijk nog wel even het SSID en netwerksleutel worden ingevoerd, maar daarna werkt dat ook zonder problemen.

Na koppelen met het (thuis)netwerk ziet deze Sony direct de apparatuur in het netwerk die als media-center kunnen werken. Bij ons is dat een NAS en een PC met audio-bestanden. Die worden direct in een overzicht getoond en bladeren door de aangeboden mappen en bestanden gaat eenvoudig via de afstandbediening.
Internetradio kan op vrijwel dezelfde manier eenvoudig worden gekozen en de stations kunnen worden gekozen via de bekende opties op een internetradio-ontvanger als genre, landkeuze of directe invoer.

Deze Sony heeft ook twee energie-standen. Bij de fabrieksinstelling gaat het apparaat uit zichzelf uit als er langer dan 30 minuten niet geen geluid meer uitkomt. In de andere stand blijft het apparaat altijd op een laag energieverbruik stand-by. Dat wil zeggen dat het koppelingen met bijvoorbeeld het netwerk of internetradio actief houdt. Als we dan later terug willen naar dat station hoeft de Sony op dat moment niet eerst opnieuw te zoeken. Maar omdat dat zoeken maar enkele seconden kost is de fabrieksinstellingen prima en spaart dus meer stroom dan de standby-stand.

Kortom…. Een audio-apparaat dat alles bevat dat wij zochten.

9,6

Behalve voor het mooie en krachtige geluid en de vormgeving heb ik deze set gekocht vanwege de "resume" functie : als je USB afspeelt onthoudt het toestel het laatst afgespeelde liedje , zodat ik iedere keer gewekt word met een ander liedje van mijn favoriete artiesten. Internetradio is top alsmede de mogelijk om via het thuisnetwerk muziek vanaf je computer weer te geven. De handleiding heb ik nauwelijks nodig : zeer gemakkelijk te bedienen.

Enkel de Ipod functie heb ik niet getest , voor de rest : toppie !

Score:

Vandaag net het apparaat binnen. Geweldig ding man!

Wat een mogelijkheden. Je kan werkelijk vanuit alle te bedenken input-modi's muziek afspelen. Te weten CD,USB, Audio In (mp3 spelers aansluiten), Ipod & Iphone. Dan via het netwerk muziekbestanden afspelen vanaf andere apparaten in het netwerk (computers, laptops, Phones) en vervolgens Internet radio.

Dat laatste is een verademing. In de wereld zijn 1000-den stations uit alle landen in velerlei genres. Voor ieder wat wils dus. Je hebt zelf geen muziek meer nodig, zou ik zeggen.

Het aansluiten van het systeem op mijn betaande netwerk, was een fluitje van een cent. Meteen feest.

Een aanrader!

Alleen kreeg ik mijn externe harde schijf niet aan de praat via de usb-aansluiting. Nou weet ik niet mijn harde schijf niet compatible is of dat 't apparaat gewoon geen harde schijven kan afdraaien. Iemand ervaring?

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Sony CMT-MX700Ni