Western Digital TV Play

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital TV Play op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

dens70 15-06-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Play

Nou, ik ben helemaal niet zo tevreden over dit kastje. De afstandsbediening is een ramp. Je moet heel precies mikken voordat ie reageert. Als je iets schuin t.o.v. het apparaat zit dan doet ie het al niet meer. Dan de app van WD. Die deed het wel heel aardig. Tot de laatste update. Nu doet ie het niet meer. Krijg 'm niet meer aan de praat. Verder is het apparaat erg traag met reageren. Het lijkt wel of ie altijd eerst even moet nadenken...wat vooral erg onhandig is met bijvoorbeeld een stukje terugspoelen als je een film kijkt. Bij ons is 1 apparaat na een week omgeruild omdat ie steeds vastliep en erg warm wordt. Nu, na 5 maanden, heeft het 2e apparaat dezelfde klachten. Met nog een klacht erbij: hij kan het netwerk niet meer vinden (is bedraad aangesloten). Zijn er dan geen positieve zaken te melden? Gelukkig wel: de beeldkwaliteit is zeer goed. En als ie het doet dan doet ie het wel goed.

reg-hs30 03-06-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Play

De WD TV Play nu al maanden in gebruik; wennen doe je snel aan dit heerlijke apparaat en het werkt met een 64 GB stick werkelijk voortreffelijk. Probleemloze bediening, mits je de afstandsbediening nauwkeurig op het kassie richt.

Erg prettige bediening, logisch en goed. Ook de Wifi ontvangst van internet bronnen werkt zonder problemen. Dat weten ze bij Western Digital blijkbaar ook want ze hebben van dit kassie alweer pas een vernieuwde uitvoering in de markt gezet; nu extra met een netwerk kabel aansluiting.

Ik raad deze player gaarne bij iedereen aan!

klapkaak 20-02-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Play

Na de zoveelste keer problemen met mijn PopcornHour A-110 heb ik deze in de prullenbak gegooid en de WD-play aangeschaft.

Prijs-kwaliteit een dikke 10, minpunten geen 3D en speelt geen DTS

al met al een soepel apparaat, compact en met je telefoon te bedienen, erg grappig

Reg2601 13-02-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Play

Toen ik de knoop doorhakte om een mediaplayer aan te schaffen had ik ternauwernood idee van de mogelijkheden van dit apparaat. Ik was dus volkomen een leek toen ik besloot het apparaat te bestellen bij conrad.nl waar deze, als een der laatste (op=op) werd aangeboden voor 39 euro.

Juist vanwege de lage prijs dacht ik de gok te wagen eens een mediaplayer te gaan uitproberen. Nu, intussen een aantal weken verder heb ik niets dan lof over dit apparaat!

De prijs is ongelofelijk laag gezien de technische mogelijkheden van de WD HD TV player; er zit een snelle N wifi ontvanger ingebouwd die films van internet moeiteloos streamt. Tal van app's, weliswaar amerikaans georiënteerd, zoals NETFIX, Spotify, Youtube, enz. Maar geen Ned. app's dus, via Youtube echter is voldoende Ned. aanbod aan films ed.

Er zit geen DTS, 3D ed. op maar met mijn oude JVC beeldbuis TV van 16 jaar oud kan ik daar toch niets mee. Het belangrijkste, afspelen van een usb drive of stick met MPG, AVI, MOV en MP4 aan films en eigen video opnamen is voor mij meer dan voldoende en natuurlijk spijt dat ik dit apparaat niet vele jaren eerder aanschafte!

Je leest vaak negatieve berichten over de afstandsbediening; inderdaad is deze heel summier met slechts de belangrijkste bediening erop maar mbv mijn Samsung Galaxy SII telefoon gaat de bediening van de player via het wifi netwerk probleemloos. In de Youtube app type je snel en gemakkelijk titels van films, enz. in en deze worden direct door de player opgezocht en komen dan met afbeeldingen op scherm. Hierbij alleen een enkel minpuntje dat je omzichtig de cursor moet verplaatsen om je keuze te maken maar dat went snel.

Opstarttijd uit standbye,
Niets dan lof, je leest vaak van lange tijden doch daar heeft deze player beslist geen last van; je kunt hem met de smartphone aanzetten en binnen 9 seconden staat het gewenste, ook vooraf instelbare menu voor je waaruit je snel een keuze kunt maken.

Inderdaad zijn sommige films, hoewel de extensie behoort tot de afspeelbare niet af te spelen; de reden weet ik nog niet maar hinderlijk is het niet wanneer je nadien de films op pc converteerd naar een bekende extensie. Dit doe ik met DVD5 en daarmee gaat dat heel snel.

Ik heb de (enkele) usb-2 host aansluiting getest met zowel een SSD als een stick en dat werkt beiden prima en vooral snel. Herkenning van het apparaat via wifi naar smartphone gaat geheel automatisch (je behoeft geen IP adres in te stellen) en vooral: snel!

Wat vooral direct erg opvalt is de weergave kwaliteit van video, films en foto's; deze is verbluffend scherp op mijn toch al 16 jaar oude TV en veel mooier en voller van kleur dan de weergave via videorecorder of dvd speler! En dat had ik allerminst verwacht omdat het zo'n klein plastic kastje is (10x10x3cm).

Rest mij dat ik heel tevreden ben met dit apparaat en dat kun je uit de beoordeling ook wel opmaken.