Logitech Squeezebox Radio 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Squeezebox Radio 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

davidovich 19-05-2013

Ben er nog steeds erg tevreden over nu ongeveer 1 jaar in bezit heb. streamen van muziek doet perfect wat ik alleen gebruik voor mijn eigen muziek te luisteren. software van logitech werkt ook geweldig, gewoon vanaf je pc aan en uit zetten. radiostations samenstellen en nummers toevoegen. je kan een stream afstandsbediening gebruiken maar een all in one afstandsbediening kun je ook gebruiken, echter de voorgeprogameerde 1 tot 6 radio kanalen kun je niet van uit je luie stoel aan klikken. type d verstekker blijft nog steeds zuiver klinken. jammer en zeer zeker vreemd dat deze model nergens te verkrijgen is, laat staan dat logitech met echt iets nieuws op de markt is gekomen. je hebt heel veel concerenten maar deze model blijft het beste kwa prijs en kwaliteit. het zou jammer zijn als logitech mee stopt en deze model kan verbeteren voor eenzelfde prijs. (sd kaart, groter touch screen scherm, internet en apps, harder geluid, video)

davidovich 14-09-2012

geweldig apparaat. makkelijk installeren, stekker erin verbinding maken en zo goed als klaar.
de meeste kanalen zoekt hij wel, bijvoorbeeld lokale zenders zoals aalburg fm opent hij niet.
streamen van muziek werkt ook goed, alleen maximaal 500 en de nummers in de lijst opzoeken valt ie weg zodat je terug moet en weer moet zoeken. line ingang voor mp3 speler dus ongecomprimeerd geluidsweergave.
soms een vast loper gehad maar zeer beperkt, als je normaal mee omgaat heb je geen vast loper. fotos bekijken via flickr werkt ook goed. geluid is niet super hard maar wel loepje zuiver.
plastic feel dus word snel stoffig en vette vingers, mooi kleuren scherm alleen weet niet dat er stof in kan komen. leuke is alle fotos van de radio stations geeft ie ook gewoon weer.
al met al een prima muziek systeem met geweldige speakers.

Tom eugelink 14-09-2012

De radio heeft prima geluid, maar ik vind dat vooral de software nog een laatste slag nodig heeft. Ik gebruik je radio als wekker (hij wordt immers aangeprezen als "perfect bedside companion") en daar laat hij wel wat steken vallen.

Voordat ik wat punten noem, even een korte uitleg. De inhoud van het scherm waar je 99% van de tijd naar kijkt wordt bepaald door de gekozen screensaver. Je kunt een screensaver kiezen voor tijdens weergave (meestal zenderinfo) of wanneer hij in stand-by staat (meestal datum + tijd).

Omdat de radio als wekker dient, heb ik het battery pack gekocht met het idee dat als de stroom uit valt, de wekker blijft werken. Maar dat is niet het geval: stroom uit + stand-by = shutdown. Ze zijn vergeten mee te nemen of er een alarm is gezet; stroom uit + stand-by + GEEN ALARM GEZET = shutdown. Van die kleine dingen.

Een ander punt is dat als een alarm gezet is, je niet kunt zien hoe laat deze is gezet. Ik heb hiervoor zelfs externe software gekocht en geïnstalleerd.

Je kunt meerdere alarms configureren en sommige kunnen aan staan en sommige uit. In de overzichtslijst kun je van degene die uit staan niet zien hoe laat ze insteld zijn. Je ziet dus bijvoorbeeld "alarm 1, 7:00" en "alarm 2, off". Da's lastig, want je weet niet hoe laat dat alarm ingesteld is. Waarom staat er niet "alarm 2, 7:30, off"?

Soms doet de unit raar. Zo is er geen geluid terwijl je wel een radio heb aanstaan (even uit en aan zetten helpt dan). Of enkele seconden voor dat een alarm afgaat met het ingestelde rustige zachte deuntje, gaat een ander alarm af met de default ingestelde en vrij luide drumsolo. Je schrikt, drukt hem weg, en dan komt je eigenlijke alarm er meteen achteraan.

En als laatste; de screensaver zijn niet echt toonbeeld van mooi design. Volgens mij zijn ze gemaakt door de softwareontwikkelaars en niet door een designer. En dat maakt het net even jammer, want ook daar kijk je tegen aan.

Tom eugelink 02-01-2013

Nog één toevoeging, maar in dezelfde categorie. De SB is afhankelijk van een internetverbinding, of van een verbinding met een op een lokale PC draaiende service, anders is er raar gedrag.

Uiteraard is het logisch dat als de internetverbinding wegvalt, of er andere netwerkproblemen zijn, dat de unit geen radio kan afspelen. Maar het komt voor dat bij netwerkproblemen het alarm helemaal niet meer ingesteld kan worden; het instel-scherm weigert te openen. Dat is natuurlijk raar, want je kunt altijd een alarm instellen en af laten gaan met een ingebouwd geluid.

Zoals al eerder gezegd; als radio is het ok, als alarm een beetje griezelig. Hij heeft me nog nooit niet wakker gemaakt, maar toch. De helpdesk is niet erg behulpzaam; ik had verwacht dat er nog wel wat software updates zouden komen. Ik overweeg over te stappen op een apparaat dat minder quirks in het alarmdeel heeft.

WSY 16-09-2012

Dat vrij luide drumsolo 's morgens als de wekfunctie start is heel herkenbaar. Zeer irritant, hard en niet instelbaar. Het is 's morgens maar de vraag wat je krijgt, de ingestelde radiozender of het drumsolo. Heb ook meegemaakt dat het 's morgens nadat de radio al was aangesprongen toch overging op het drumsolo. Zoals aangegeven zou de wekfunctie verbeterd kunnen worden. Verder weinig problemen met het apparaat.

King Robo 15-08-2012

Ik wilde ook graag een muziekje in de voortuin, zonder de stereo op voluit te hoeven zetten, en zonder het gedoe van draden. Zo kwam ik bij de Logitech Squeezebox uit. Ik heb de rode, met een accu.
Het apparaat ziet er compact uit, en het installeren was ook niet echt ingewikkeld. Zelfs het afspelen van de muziek in de iTunes-bieb kan je ermee afspelen, hoewel het installeren van juist dat een hoop gedoe gaf. Tenminste, bij mij. Het geluid is redelijk tot vrij goed te noemen.
De Squeezebox applicatie die je op je mobieltje kan installeren is reuze handig: toets een naam van een zender en hij opent een lijst met suggesties. De hele wereld is te beluisteren.
Toch zijn er ook punten van kritiek, ik noem er een aantal:
- Wifi. Hier moet Logitech toch echt werk van gaan maken. Wanneer de Squeezebox 5 a 6 meter van je router is, in huis, dan houdt het signaal ermee op. Wil je buiten zitten met je SB, dan moet je je router al bij het raam neerzetten, en je SB binnen 3 meter van je router zetten en zonder obstakels tussen router en SB. De router die ik heb is een Sitecom WLR-3000, en zelfs mijn mobieltje heeft tot op 20 meter van de router uitstekend wifi bereik.
-Geen verbinding kunnen maken met de Logitech Media Server.
- Het veelvuldig wegvallen van zenders, ondanks goed wifi bereik.
- Het veelvuldig bufferen, waardoor de muziek stopt en even later weer verder gaat.
- Lange opstarttijd.

Dit zijn zomaar vier puntjes die (grote) ergernissen veroorzaken. Als Logitech nu iets meer geld uitgeeft en deze problemen oplost, dan scheelt dat een hoop negatieve recensies in de toekomst.

dcinbe 17-08-2012

Vreemd, in de tuin zit ik een tiental meter van mijn router (Linksys WRT54GL) en bevindt er zich een betonnen vloer en enkele bakstenen muren tussen en toch werkt de SB goed.
Van veelvuldig wegvallen of bufferen van zenders heb ik evenmin veel last. Het gebeurt natuurlijk wel eens, maar zeker niet vaak genoeg om het veelvuldig te noemen en als het wel gebeurt, ligt het vaak genoeg aan het radiostation zelf (na controle via een bedrade PC).
Als je met je mobieltje test, stream je dan ook muziek ernaartoe of surf je gewoon op internet als test, want gewoon surfen is niet te vergelijken met streaming.

paulm60 10-06-2012

geweldige radio de hele wereld is te beluisteren,installatie heel gemakkelijk op de display komt te staan wat je moet doen en op youtube staan verschillende filmpjes hoe het werkt.alleen jammer dat er geen usb aansluiting op zit.ik luister alleen radio dus de andere mogelijkheden zijn voor mij niet belangrijk.

Simon de Waal 10-04-2012

Ik ben zeer tevreden met mijn squeezebox radio. Hij is erg stabiel en speelt draadloos zonder onderbrekinngen. De router die ik gebruik is een eenvoudige sitecom n router. De sqeezebox server draait goed op mijn atom pc. Ik heb nu echter gratis 10GB ruimte bij MP3locker, dit spaart stroom. De sqeezebox heeft zeer handige apps, die het gemis van een usb-aansluiting compenseren. De squeezebox server houd ik achter de hand voor het geval dat de mp3locker en/of mysqueezebox.com uitvalt. Mijn smartphone gebruik ik als afstandsbediening. Dit maakthet echt een geweldig apparaat. Ook S
potify draait op de squeezebox radio via een handige app.

Marwille23 04-04-2012

Gebruik met QNAP NAS server
Eenvoudige installatie + bedien gemak
Gebruik door mijn zoon van 10 jaar
Erg goed geluid voor dit type toestel
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding
Een aanrader.

Henk uit Groningen 06-03-2012

Na nog een week gebruik is zijn er nog wel een paar opmerkingen te maken.
Als je als weksignaal een Internetradio gebruikt kan het zijn dat je 's morgens niet gewekt wordt omdat de verbinding is uitgevallen.
Ik heb om die rede een app geïnstalleerd 'Geluiden en Effecten' en heb één van die geluiden gekozen als weksignaal. Dit werkt prima.

Henk uit Groningen 02-03-2012

Een paar weken geleden hebben wij de Squeezebox aangeschaft. Het is een heerlijk apparaat; doet precies wat je er van verwacht en de bediening is heel makkelijk. Alleen als er lange teksten moeten worden ingevoerd, bijv. voor het wachtwoord van je router, dan is dat een vrij langdurig gedraai aan de keuzeknop.

Inmiddels heeft het apparaat ook een update uitgevoerd en dat verliep zonder problemen.

We hebben dit apparaat aangeschaft als vervanging van onze wekradio. We waren het gepiep en geknisper zat.
Pluspunten:
- Het geluid. Hoe is het mogelijk uit zo'n klein kastje.
- De bediening. Kies je een Internetradio dan maak je eerst een keuze in het genre waarna je meestal de keuze hebt uit ruim twintig stations.
- Een flink aantal leuke Apps te verkrijgen.
- De verlichting dimt mee met het omgevingslicht
- De wekfunctie met langzaam oplopend volume is aangenaam
- Met een stereosnoertje kun je hem aansluiten op je versterker. Prima stereo geluid.
- Afstandsbediening met een gratis App is mogelijk vanaf je Android of iPhone

Minpuntjes:
- De radio start, net als een gewone computer, traag op. Het is aan te raden om de accu aan te schaffen. Je hebt dan geen opstartproblemen meer en je kunt ruim zes draadloos muziek beluisteren.
- Het zou handig zijn als je een USB-keyboard kon aansluiten.

Karos 07-12-2011

Wat een leuk speeltje. Ben erg tevreden over de readio en alle functies, alhoewel hij soms niet snel reageert op de commando's. Heeft veel meer in zijn mars dan een (gewone) wekkerradio. Je kunt onnoemelijk veel stations opzoeken. Onder de 6 voorkeuzeknoppen kun je naar believen zenders installeren en in de groep Favoriten kun je de rest opslaan. Zoeken kan via een scherm waar je de naam (of een deel) van het station opgeeft. Uiteraard is de zenderkeuze amerikaans georienteerd, maar via de zoek- en/of lokale functie kun je alle NL zenders krijgen en opslaan. De wekkerfunctie is uitstekend. Je kunt elke dag van de week apart instellen op elk gewenst sation en geluidsnivo (desnoods met een extra signaal). Ook het 's nachts dimmen is prima instelbaar. Het streamen vanuit de PC kreeg ik niet voor elkaar. Mijn muziek staat niet op de standaardplaats en met het pad er naar toe had hij veel moeite. Op een gegeven moment liep de radio helemaal vast en was ik alle opgeslagen stations kwijt. Maar even de stroom er af en daarna werkte hij weer goed (geen geheugenverlies van alle instellingen). Ben een enkele keer het Wifi signaal kwijtgeraakt en moest op nieuw de WPA code invoeren. Via de 3,5 mm koptelelefoon uitgang kan ik met een passende kabel de radio aan mijn versterker koppelen (phono-ingang) en dan via mijn steroinstallatie afspelen. Je moet wel van deze techniek houden, want het instellen en zoeken vereist veel draai en drukwerk. Helaas ontbreekt een uitgebreide handleiding, dus zelf uitzoeken hoe e.e.a. werkt is een must. Maar voor degene die het leuk vind is het een aanrader. Deze radio kocht ik bij Mediamarkt voor ver onder de € 100 (vergissing??), terwijl deze ook al goedkoop geprijst was voor € 114.
Let wel op dat je altijd goed moet bevestigen door op de draaiknop te drukken, soms kom je dan nog een nivo verder met wel/niet bevestigen!

waldo03 09-12-2011

kijk voor een uitgebreide Nederlandse handleiding eens op

Overigens vreemd dat je de WPA opnieuw moest invoeren.
Heb gisteren mijn modem opnieuw moeten opstarten (stroom eraf) maar opnieuw ingeven was niet nodig.
waldo03

karos 05-02-2012

T.a.v. het af en toe wegvallen van het wifi contact heb ik een verandering in de modem/router (KPN Experiabox type Gigaset) aangebracht. Bij de instelling van "Wireless Nettwork" heb ik de instelling "Super G (108Mb/s)" van disabled op Dynamic gezet. Het probleem doet zich nu niet meer voor.
Met de knop Home kom je terug in het begin menu. Als de knop het niet doet, moet je kijken bij de geavanceerder settings. Daar kun je de standaard fabrieksinstellingen weer terug krijgen. Heb ook een originele Logitech batterijpack (met 20% korting) geplaatst. Ben hier zeer teverden over. Hij speelt daar wel 8-9 uur op.

Dr Mudd 16-10-2011

De radio bevalt zo goed dat we ondanks de hoge prijs de apart verkrijgbare accu hebben gekocht. Dan is dit de ideale draagbare internetradio voor thuis: in de keuken, in de tuin, naast de sauna.
De geluidskwaliteit is ongelofelijk voor zo'n kleine behuizing, erg knap gedaan van Logitech.
Het apparaat meldt als er een nieuwe firmwareupdate klaar staat. Deze zijn niet allemaal even geweldig van kwaliteit, maar je schijnt eenvoudig te kunnen downgraden met een toetsencombinatie.

N.B. Vreemd dat Kieskeurig je geen punten laat toekennen voor Geluidskwaliteit, dat is toch een van de kpi's.

olaf52 27-08-2011

Na enige weken het apparaat gebruikt te hebben toch een flink minpunt ontdekt: Enige keren per dag doet het apparaat raar: hij valt compleet uit, hij gaat spontaan aan of hij kan geen (draadloze) verbinding meer maken met de server. Dit is best irritant. Ik ben eerst nagegaan of het probleem niet bij mij thuis zit maar dit blijkt niet zo te zijn.Ik kan met mijn archos tablet in dezelfde gevallen probleemloos via tuneit (draadloos) naar muziek luisteren. Op forums blijkt het probleem bekend te zijn en te maken te hebben met de firmware van het apparaat. Na diverse firmware-upgrades blijkt het probleem alleen maar verergerd te zijn. Houd hiermee rekening bij je aankoop!

Henke 21-08-2011

Aansluiten gaat vlekkeloos, wijst zich vanzelf via je draadloze netwerk.
Geluid is wel mono.Tip, sluit 2 speakers aan op de koptelefoon aansluiting en je hebt een prachtig stereo geluid

olaf52 20-08-2011

Nog even 2 aanvullingen op mijn vorige review:

1) Verwijder de plasticfolie niet als het apparaat aan staat. De statische electriciteit die dit veroorzaakt laat het apparaat op tilt slaan. Op het display verschijnen dan ook strepen. Ik schrok me rot! Gelukkig volstond het om het apparaat uit- en aan te zetten, waarna alles weer correct functioneerde.
2) Je kunt, als je een internet-tablet hebt, een gratis app downloaden ('squeezebox controller app') van logitech waarmee je via je tablet je internetradio volledig kunt bedienen. Je hebt er zo een afstandsbediening bij die makkelijker werkt dan het bedieningspaneel op het apparaat zelf. Mede hierdoor heb ik de waardering van de mogelijkheden van het apparaat verhoogd.

Olaf52 18-08-2011

Verbazingwekkend mooi geluid uit zo'n klein kastje. Ik gebruik hem als internetradio voor in de keuken. In 1e instantie had ik een draadloze (bluetooth) luidspreker gekocht (Creative d200). Deze wilde ik dan op mijn archos 70 internettablet aansluiten om zo via mijn tablet internetradio te kunnen krijgen. Dit werkte echter voor geen meter: Om de haverklap viel de internetverbinding weg of haperde het geluid. Ik ben er nog steeds niet achter wat de oorzaak is. Draadloos internet in combinatie met bluetooth misschien? In ieder geval was ik het gauw zat en heb de creative-speaker omgeruild voor deze squeeze-box. Hier heb ik geen spijt van. Het geluid vind ik een stuk mooier klinken en het bufferen van de radiostations verloopt veel sneller dan met mijn tablet. Tja, hollandse zuinigheid is niet altijd een deugd. Mijn complimenten voor bol.com want je kan binnen 14 dagen het apparaat (kosteloos!) terugsturen.

Radio freak Ronald 07-06-2011

Sinds enkele maanden in het bezit van de Squeezebox radio.
Speciaal in Nederland gaan halen omdat het toestel daar zo’n 40 euro goedkoper is dan in België.

Het opstarten verliep met de nodige problemen.
Bij het ingeven van mijn wifi paswoord werd me steeds de toegang geweigerd.
Dus ik belde naar de Logitech helpdesk, alwaar een assistent me niet direct kon helpen.
Hij ging het probleem nakijken en zou me enkele dagen later terug bellen met het antwoord..

Ondertussen had ik ook contact opgenomen met mijn internet provider en die wist me te vertellen dat het waarschijnlijk te maken had met een aantal poorten die niet correct zouden staan.

Dus ik terug gebeld naar de Logitech helpdesk waar een andere medewerker wel wist wat de oplossing zou zijn en me een aantal gegevens gaf over poorten die moesten opengezet worden.

Dus opnieuw naar internet provider gebeld en daar werden de nodige stappen ondernomen en sindsdien werkt het toestel.

De eerste helpdeskmedewerker heeft me nog altijd niet terug gebeld.
Dus je moet blijkbaar geluk hebben bij de Logitech helpdesk en hopen dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt.

Nu zijn we enkele maanden verder en ik ben nog steeds heel tevreden over het toestel.
Zeer goed geluid en het vinden van radiostations verloopt zonder enig probleem.

Denk wel dat de draaitoets die je gebruikt om radiozenders te zoeken niet al te lang gaat meegaat want die voelt niet al te stevig aan.

Als ik dan toch een negatief punt moet meegeven, dan zijn het de favorieten.

In de handleiding staat dat je een radiostation moet zoeken, dan op de knop more + moet drukken en vervolgens in het drop down menu moet opteren voor ‘toevoegen aan favorieten.’

Dit doe ik allemaal en bij het aanklikken van de functie ‘toevoegen aan favorieten’ krijg ik de melding dat het bewuste radiostation is opgeslagen bij de favorieten.

Ga ik vervolgens naar het home menu en kies ik de optie ‘favorieten’ dan krijg ik de melding dat dit onderdeel leeg is.

Ook zouden de 6 preset radio’s die je kan vastzetten automatisch ook bij de favorieten zijn opgenomen maar deze zijn ook aldaar niet terug te vinden.

Mocht er iemand hier nog een oplossing voor kunnen vinden dan ben ik enorm tevreden over dit toestel.

Zes presets is iets te weinig voor een radiofreak zoals ik.

Besluit, een degelijk toestel met goede geluidskwaliteit en de verhouding prijs / kwaliteit is zeker ook een enorm pluspunt om dit toestel aan te schaffen.

Ik gebruik het enkel om te luisteren naar internetradio’s dus over het koppelen van een eventuele muziekcollectie kan ik geen oordeel geven.

MaxPower 31-05-2011

Ik heb de Squeezebox nu al anderhalf jaar in bezit. Ik ben in de regel erg tevreden. Installatie viel tegen, de handleiding was erg mager. Na een beetje puzelen kreeg ik contact met het draadloos internet. Het streamen van de radio gaat erg vaak goed, maar soms verlies ik contact. Dat vind ik erg storend.
Iets later heb ik een NAS (Synology) aangeschaft als ondersteuning van mijn Squeezebox. Een gouden greep. Zo heb ik toegang tot mijn muziekcollectie (600 GB groot) en zo mijn huiskamer CD (en CD speler) vrij gemaakt. Ik heb ook de accu plus afstandbediening (wat veel te duur is - schandelijk), maar zo kan ik van kamer naar kamer gaan met de radio met mijn eigen muziek.
Het geluidskwaliteit is erg goed voor zo'n klein radiotje. De reden waarom het systeem geen 10'en scoort is omdat de radio soms uitvalt. Dit vanwege de (kennelijk) gebrekkige server van Logitech (en niet vanwege een gebrekkige internet verbinding).

hansjeg 25-04-2011

Na veel positieve én negatieve reviews, een kritische review over een onderwerp waar ik nog niets over heb gelezen hier op Kieskeurig: de ondersteuning voor een NAS. Ik heb al een tijdje een LaCie Network Space 2 NAS. Een eenvoudige NAS die voor mij doet wat hij moet doen. Deze NAS ondersteunt UPnP en DLNA waardoor ik hem icm. mijn Android telefoon, iPad, HDX en Xbox kan gebruiken. Maar Logitecht ondersteunt deze industriestandaard niet. Logitech vereist gebruik van hun eigen Squeezebox Server. En die draait standaard alleen op de Netgear ReadyNAS producten (en op PC's (Windows en Linux) en Mac's). Ik kan mijn LaCie wel gaan hacken om er Squeezebox Server op te laten draaien (onder de motorkap draait ook Linux), maar daarmee verspeel ik mijn garantie én het is een hele klus die ik niet goed overzie. Gewoon jammer dat Logitech DLNA niet ondersteunt. Let dus goed op voordat je een Logitech Squeezebox product óf een NAS koopt!
Verder werkt de Squeezebox als internetradio prima. Ik heb geen problemen gehad met het verbinden, al heb ik wel mijn router op mixed mode moeten zetten, al zou de radio het N wireless protocol moeten ondersteunen. Kennelijk niet, want dat gaf geen verbinding. Geluid is goed, bediening vind ik wel wat omslachtig hier en daar. Zeker wanneer je van radio naar je eigen muziekcollectie en dan weer terug wilt. Voor techneuten is het gewoon een leuk speeltje, maar m'n vader ga ik hem niet aanraden ;-)

Mollie 07-04-2011

Deze radio nu enkele weken in bezit en ben erg tevreden. Installatie op ons draadloos netwerk was een fluitje van een cent. Onuitputtelijke keuze aan radiozenders, geluid en ontvangst zijn gewoon goed. Wij hebben hm in de keuken geplaats en staat veel en lang aan als lekker achtergrondmuziekje. Ik kan deze internetradio van harte aanbevelen, de problemen die op deze site in eerdere beoordelingen worden genoemd herken ik niet. Bij twijfel gewoon kopen !!

Texelcabrio 05-12-2010

Naast de Squeezebox Duet ook deze radio aangeschaft voor in de keuken. Werkt echt super. De benodigde software draait om mijn NAS, zodat alle nummers zonder dat de computer aan hoeft te staan afgespeeld kunnen worden. Luister ook met name veel naar internetradio. Met 6 voorkeurtoetsen supersimpel je favoriete nummer of station zoeken. Voor zo'n klein apparaat zit er een erg goed geluid in. Zit er over te denken om er nog een voor boven aan te schaffen. Na ruim een jaar nog steeds supertevreden. Bij mij is ie nog nooit vastgelopen, doet het gewoon goed !

woutr 14-11-2010

We gebruiken de Squeezebox radio vooral om muziek te streamen vanaf de NAS en nauwelijks om naar internetradio te luisteren. Het toegankelijk maken van je muziekcollectie doet de squeezebox uitstekend. We hebben er nog nooit problemen mee gehad. De bediening is simpel. Je hebt razendsnel dat ene specifieke nummer gevonden dat je wilt horen, maar je kunt ook gewoon een al dan niet zelf samengestelde playlist afspelen. De geluidskwaliteit voor zo'n klein apparaat is uitstekend. Kortom, wij zijn er dik tevreden mee.

dick3000 25-09-2010

Een leuk apparaat maar toch wel enkele storende problemen. Om te beginnen is de website wel erg vaak onbereikbaar en dus ook geen radio ontvangst. Hierdoor is de squeezebox ook zeer onbetrouwbaar als wekker, niet doen als je op tijd op je werk wilt zijn. Het tweede probleem is de display, vaak bevriest het beeld ongeacht welke zender je aan zet het beeld blijft hetzelfde. Als het werkt is het een leuke gadget en het geluid is voor zo'n klein apparaat ook best wel goed. Naar mijn idee zijn er dus teveel software en internet problemen en word het hoog tijd dat logitech hier eens serieus aandacht aan besteed.

Ramonçito 09-09-2012

Tot voor kort had ik geen wekker problemen, ik kwam op dit specifieke apparaat omdat ik meerdere wekkers (voor medicijnen) per dag wilde gebruiken. De SB Radio is daar prima geschikt voor: Meerdere alarmen kunnen afzonderlijk ingesteld worden met echter twee problemen.. Er is een netwerkverbinding nodig om een alarm af te laten gaan (?? de wekker doet het toch??) en je kan geen normaal wekkergeluid kiezen.. ik heb zelf de scheepstoeter dan maar als alarm gekozen maar een simpele 'ring-ring' zit er simpelweg niet in.

Marko1963 22-09-2010

Werkelijk een bagger apparaat, heb er zo'n spijt van het gekocht te hebben, terug naar de tekentafel radio :-(
Na software updates toch weer iedere keer uitvallen tot ergenis toe en ik kan best veel hebben mar dit lijkt wel chineese troep.
Wel een leuk design en goed geluid als het werkt, bediening is ook niet handig kan veel beter.
Zou terug geroepen moeten worden door de fabrikant.

rort 22-06-2010

Als liefhebber van technische 'snufjes' vind ik het een leuk apparaat; het biedt veel mogelijkheden en liefhebbers van radio kunnen een ongelooflijke hoeveelheid zenders beluisteren, in goede kwaliteit - als je tenminste een goede internetverbinding hebt, bedraad of draadloos. De andere kant van het verhaal is: het apparaat is 'buggy', er zitten (software)foutjes in. Als ik het met een voorkeurtoets inschakel valt hij regelmatig na een aantal seconden uit. Dan moet je een andere voorkeurtoets indrukken, waarna je de eerste zender weer kunt kiezen. Volgens de helpdesk moet je dan de buffergrootte groter maken, maar dat helpt echt niet. Soms doet het verschijnsel zich voor, dan weer niet. Regelmatig loopt er iets anders vast: het logo van de zender verandert niet meer bij veranderen zender, de server is soms even 'uit de lucht' en dan heb je dus helemaal niets meer. Wij hebben hem een poosje als wekkerradio gebruikt, maar toen er weer eens een melding 'systeemfout' verscheen op het moment dat de wekker af moest gaan, hebben we geconcludeerd dat ie eruit moest. Als serieus werkende, die 's ochtends op tijd zijn bed uit moet, moet je kunnen vertrouwen op zo'n ding. Als techneut heb ik nog wel wat geduld. Na meerdere malen resetten, instellen, updaten en software opnieuw laden en installeren is echter mijn vrouw het zat: ze wil de oude Sony wekkerradio weer terug. Jammer maar begrijpelijk.

mark25 31-05-2010

Heb dit apparaat nu paar weken in bezit.
Geen problemen tot nu toe met de internetverbinding, altijd gelijk kontakt.
Je moet je wel verdiepen in de vele mogelijkheden van dit produkt.
Enigste probleem is dat de logo;s van alle radiostations niet in beeld blijven, sommige doen het goed, andere weer niet.
Support van Logitech is niet echt heel geweldig.
Handleiding is niet echt geweldig ook, gelukkig wijst het meeste zichzelf.