Whirlpool JT 379 SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool JT 379 SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bruno a 06-03-2014
Geschreven voor: Whirlpool JT 379 SL

Nadat de voorganger(ook Wihrlpool) van deze Whirlpool JT379 na 10 jaar op was, magnetron werkte niet meer toch weer voor Whirlpool gekozen. Goed advies gekregen bij Scheer en Foppen in Almere.
Het toestel ziet er mooi uit en het bedieningsgemak is groter dan bij de vorige Whirlpool die wij hadden.
De oven gebruiken zonder voorverwarmen is handig, hij rekent zelf uit hoelang het duurt voordat het gerecht klaar is met de 6th sense functie. Ook de ontdooi tijd regelt hij helemaal zelf.Het keuze menu voor alle programma`s is zo eenvoudig en duidelijk dat alles tot nu toe gelukt is.
Een echte aanrader

ferrago 10-06-2013
Geschreven voor: Whirlpool JT 379 SL

De magnetron is heel makkelijk te gebruiken. Heteluchtoven is perfect. Stupende gerechten gemaakt. Ook de afmetingen zijn superslim bedacht, want door het feit dat de knoppen aan de bovenkant van de voorplaat zich plaats vinden heb je meer ruimte binnenin en verdien je zo 10-12 cm aan ruimte. Grill werkt ook prima. Minpunt: Vee te veel onnodig functies. Hoe dan ook ben ik heel erg tevereden

wvolkers 16-02-2013
Geschreven voor: Whirlpool JT 379 SL

Ik heb de JT379 SL nu een aantal dagen in bezit en ber er tot nu toe erg tevreden over. Ik heb hem bij de MediaMarkt gekocht voor 309 euro.
Hij doet wat hij moet doen. En ja, daarbij is hij niet volkomen stil, maar dat is een oven toch nooit? Het is bij mij in ieder geval niet zo 'alsof er een vliegtuig opstijgt vanuit de woonkamer'. Dan zou ik hem ook gewoon terug brengen, zelfde geld voor 'Whirlpool weigert toestel te vervangen door een nieuw en geeft als enige optie herstellen of weggooien.' Kom op daar ga je toch niet mee akkoord, ken je rechten. Na 3 keer niet kunnen verhelpen van probleem kan je de koop ontbinden en je geld gewoon terug eisen! Kijk maar eens op de site van consuwijzer. Succes.

Verder over de oven:
+ De inhoud is lekker groot (draaiplateau is 36 cm), de naar beneden klappende deur maakt het goed toegankelijk.
- Een minpuntje vind ik weer wel dat de hendel vrij dicht bij het bedieningspaneel zit, dit zit een beetje in de weg als je aan de knoppen draait. Bij mij staat hij op 125 cm hoogte, en ik ben 185, dus voor kleinere personen of een hogere plaatsing kan dit iets onhandig zijn.
+ Het scherm is helder en duidelijk en in veel talen in te stellen, ook in het Nederlands
+ Er zijn veel voorkeuze menu's onder de assisted chef functie. Hierbij geef je bijvoorbeeld aan dat je gevogelte -> kipfillet -> gefrituurd, of gekookt wilt hebben, en dan voer je het gewicht in. De oven doet dan de rest. Bij de crisp functie weet de oven bijvoorbeeld wanneer je pizza klaar en knapperig is. Werkt erg gebruiksvriendelijk en lijkt tot nu toe nog goed te werken.
+ De handleiding vind ik, in tegenstelling wat sommige ervaren, juist erg handig en to the point. Ja hij is beknopt, maar dat wil je toch ook juist? Alles staat er wel in, zelfs met een schema van bereidingswijzen van gerechten en welke accessoires je daarvoor nodig hebt.
+ Er zitten veel accessoires bij: een crisplaat met handige grijper om hem eruit te pakken, een vierkante bakplaat, 2 ronde roosters, een drie delige stoom bak en een magnetron deksel. Ook zit er een kookboekje bij met gerechten incl de ideale instellingen van de oven uiteraard.
- Ondanks mijn bovenstaande pluspunt, had er van mij ook nog een ovenrooster bij gemogen die je in de over kan schuiven! De bakplaat is namelijk meer voor lage snacks e.d. te bereiden, maar wil je bijvoorbeeld veel cakejes maken of een grote vierkante overschaal met hete lucht bereiden, dan moet je de ronde, ronddraaiende roosters gebruiken. Goed, je kan er natuurlijk ook zelf een aanschaffen, of het ronde rooster op de bakplaat zetten, maar volgens de gebruiksaanwijzing moet je de bakplaat niet gebruiken bij de oven functie. Dit heeft uiteraard te maken met de circulatie van de lucht.

Enfin, al met al nog zeer tevreden, ik zal mijn review over een aantal maanden updaten.

wvolkers 05-09-2013

Ik ben na een aantal maanden nog steeds erg tevreden over de magnetron oven. Hij doet alles nog prima, ik moet bekennen dat ik de auto functies eigenlijk steeds minder ben gaan gebruiken. Uiteindelijk weet je hoe lang alles moet, en bij de auto functie wordt je eten soms wel erg heet gemaakt! De crisp functie (voor knapperige dingen zoals friet of de bodem van een pizza) werken deze functies wel gewoon goed en gebruik ik deze ook nog gewoon.
Kortom: een aanrader.

Ger-Jan 04-09-2013

Nog steeds zo tevreden over deze combi???? Zit er aan te denken deze aan te schaffen.

Hendriks 06-01-2013
Geschreven voor: Whirlpool JT 379 SL

Hier gelukkig nog geen error2 melding maar wel veel last van het geluid. Lijkt wel of een vliegtuig opstijgt vanuit de woonkamer. Gelukkig voor een prikkie kunnen kopen maar het is nou niet bepaald een aanrader i.m.o.

brielle 30-07-2012
Geschreven voor: Whirlpool JT 379 SL

na het probleem error 2 deed mijn magnetron het niet meer,er moest een nieuwe print plaat in de deur maar garantie tot aan de deur hij kon erbinnen een week weer mee ophouden of weer twee jaar dan moet je een keuze maken een nieuwe maar geen JT379 meer of hem laten reparen.na wat zoekwerk op internet kom ik dit probleem wel veel tegen van dit merk en denk ik aan een fabriekfout in dit apparaat

ITRev 20-08-2012

Hier zelfde probleem na slechts twee maanden gebruik. Ik denk ook aan een fabricage fout gezien de vele vermeldingen van de Error 2 code. Werd dit bij jullie opgelost ?

Yvan Brunetti 17-08-2011
Geschreven voor: Whirlpool JT 379 SL

Na een tiental dagen was het toestel hersteld. Men had er een nieuwe deur in geplaatst. Dezelfde dag echter vertoonde het toestel weer een haperend gedrag. Tijdens gebruik van de magnetronfunctie viel het toestel regelmatig uit, soms enkele keren binnen een 15tal seconden. Het startte steeds vanzelf weer op maar de timing veranderde dan weer wel, dan weer niet. Bij momenten werkt hij dan wel normaal... We wachten nu nog even af maar vermoeden dat we hem opnieuw zullen moeten binnenbrengen... Het vertrouwen in het toestel zijn we nu wel volledig kwijt. En wederom, de last die hiermee gepaard gaat, en de prijsklasse in overweging genomen.... het mag absoluut niet!!! Geen toestellen van Philips of Whirpool meer voor mij !!!

Albert Verguld 06-02-2011

---------- update review, 06-02-2011 ----------
De oven is na ongeveer een maand hersteld. Onderdelen werden in waarborg geplaatst (nieuw deur + nieuwe electronische plaat). Ongeveer € 180,00 aan onderdelen zonder BTW. Hopelijk werkt nu alles zonder nog verder problemen.

---------- 1e review, 22-12-2010 ----------
Wij hebben deze oven twee maanden geleden aangekocht en tot nog toe alleen gerechten opgewarmd. Toen verscheen 'error 2' ... oven totaal onbruikbaar nu al vier weken. De onderdelen zijn in bestelling van vervanging is geen sprake bij Whirlpool wegens "crisis moet hersteld worden wat hersteld kan worden" en nu maar wachten op die onderdelen ... en de herstelling ... en hopen dat het dan goed zit. Voor de prijs van een luxemodel mocht dit wel anders verlopen. De vorige microwave van Whirlpool ging wel 15 jaar mee. Deze ????

Redem00 28-08-2010

---------- update review, 28-08-2010 ---------
Nu al een storing !!! Magnetron geeft Error 2 aan en een plaatje van een tang, dinsdag komt als het goed is een monteur langs.
Ben benieuwd, kan in de boekjes niets vinden over storingscodes.

---------- 1e review, 03-07-2010 -----------
Na lang twijfelen tussen Samsung en Whirlpool toch voor Whirlpool gekozen omdat zij de crispfunctie hebben.
We hebben gekozen voor de JT379 InoX omdat onze koelkast ook van RVS is dus mooi totaalplaatje.

De JT379 IX ziet er mooi en degelijk uit en is zeer compleet want er zit een bakplaat, 2 roosters, een crisp-plaat, een magnetron deksel voor over een bord en een stoomkook bak bij.

We zijn gelijk aan de slag gegaan met uitproberen van diverse dingen en alles is perfect !!

De crispfunctie werkt ook echt super, we hebben een hartige taart gemaakt en de bodem was zeer krokant.

ECHT EEN AANRADER !!!

jacky de bruijn 22-08-2010

---------- update review, 22-08-2010 ----------
deze whirlpool JT379 is een geweldig apparaat werkt goed en ziet er ook nog geweldig uit - bakken / braden / stomen / en de crisp plaat zijn geweldig .
een aanwinst in de keuken .

---------- 1e review, 26-02-2010 ----------
na uren bezig zijn en info in winnen blijkt dat het geen NL model is dus geen taal keuze alleen engels
dus aan de slag eerst de crisp functie gebruikt bij het bereiden van van een kippen bout en toen een cake gebakken en ik moet zegen geweldig
cake kwam er super mooi uit .
deze combi kan heel wat aan en doet wat hij moet doen ben er toch wel heel blij mee met deze keuze
en ook nog een sierraad in de keuken een aanrader .

margaret1122 17-05-2012

hoi!!!
graag wil ik weten,of deze model bij jullie los staat,of in de kast?????ik wil hem als "inbouw"gebriuken,en weet ik niet of dat veilig is???groetjes.