Boneco Ultrasonic U7144

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boneco Ultrasonic U7144 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Els 29-05-2019

goed apparaat.

Is een goed apparaat.
Ik heb geen last van de witte stof waar een aantal mensen hier over praten.
Misschien wonen jullie op plaatsen waar vrij hard water uit de kraan komt?
Ook een verschil met de rest van de reviews hier is, dat mijn luchtbevochtiger juist een hogere luchtvochtigheid aangeeft dan mijn weerstation.
Momenteel staat mijn weerstation op 58% en mijn luchtbevochtiger op 66%.
En dat is niet handig als je een luchtvochtigheid van 60/65% wil.
Verder een goed apparaat.

Minpunten

• Interne meter voor actuele luchtvochtigheid fout.

Jan in't Groen 01-02-2017

Boneco U7144 Luchtbevochtiger

Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

Wij hebben twee maanden geleden dit apparaat aangeschaft en in gebruik genomen. Werkt in principe goed maar verspreid een grote hoeveelheid wit poeder over de vloer en de meubels. Onze nieuwe hoogglans keuken is elke ochtend besmeurd met een doffe aanslag. Wij moeten dagelijks ons gehele appartement geheel schoonmaken en hebben het apparaat in de kast gezet. Waardeloos ding.

Pluspunten

• Geruisloos

Minpunten

• Uitstoot van kalk
  • totaal onbruikbaar

hoanne50 03-12-2012
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

Deze luchbevochtiger enige weken in gebruik. Ik ben er zeer positief over. Kan de rel. vochtigheid keurig op peil houden. Ik heb een rel. vochtigheidsmeter in een weerstation, die geeft, als het apparaat al enige tijd in werking is, ongeveer 5 a 10 % meer aan. Als je hier rekening mee houdt dan is er niets aan de hand. Bij het aanvullen van het reservoir neem ik het gehele apparaat mee naar de keuken en vul het met leidingwater met een hardheid van ongeveer 8 graden DH. Wil toch eens proberen met regenwater of condenswater uit de wasdroger. Hoewel er in de bijgeleverde handleiding vanuit wordt gegaan dat men leidingwater gebruikt. Ik vemoed dat dit te maken heeft met de sensor die het waterpeil bewaakt, reageert op de harheidzouten (kalk) die zich in het leidingwater bevinden. Het onthardingshars gaat dan uiteraard ook veel langer mee! Verder ben ik dik tevreden met dit product.

Jan Jansen53 14-02-2012
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

Het is een fantastich apparaat, geen geluid en gemakkelijk te bedienen. De ingebouwde hygrometer kan nooit goed werken, want die zit te dicht bij het apparaat. Je moet gewoon een losse meter in de ruimte zetten.
mvg
Jan Jansen, Maastricht

Eric L. 05-12-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

Sinds enige dagen de Boneco U7144W in bezit. Het apparaat geeft prima vocht af. Echter de interne hygrometer wijkt fors af. In vergelijk met 2 andere ter controle aangeschafte hygrometers scheelt het soms meer dan 20%. Boneco geeft aan dat de luchtvochtigheid 35% is, de andere hygrometers geven aan dat deze 60% is. Wij hebben hem i.v.m onze houten vloer aangeschaft, als je de afwijking van het apparaat niet door hebt kun je deze door een veel te hoge luchtvochtigheid juist kapot maken.
Daarnaast lekt het apparaat flink als je het reservoir er af haalt om bij te vullen. Ook niet raar als je de constructie ziet. Dus steeds een doek bij de hand als je het reservoir er af haalt.
Gezien de problemen die wij er mee hebben gaat het apparaat uiteraard terug naar de verkoper.
Het had een prima apparaat kunnen zijn maar wat ons betreft een absolute afrader.

Yuri1973 06-02-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

Algemene indruk: Heb het apparaat nu 2 weken (het schoonmaak lampje is namelijk net gaan branden). Apparaat werkt prima. Omdat wij vloerverwarming hebben wil de luchtvochtigheid in de wintermaanden nog wel eens onder de 30 % schieten, vandaar de aanschaf van de boneco 7144. Er zijn veel opties zoals verwarmd of gewoon koud vernevelen, timer (blijf 1 of 2 uur (instelbaar) bijv aanstaan), continu ingestelde waarde (in te stellen per 5%) aanhouden, etc. Nu moet je niet veel verwachten van de warme nevel, want zo warm is ie nou ook weer niet (of is ie stuk bij mij?). Je kunt gemakkelijk je hand in de stoom houden.

Positieven punten: Slaat af als water op is. Vernevelt meteen als je m aanzet. Is echt stil genoeg. De nevel uitstoot is verdeeld in twee spuit mondjes die je kunt richten 360gr.

Negatieve punten: Het bijvullen van dit apparaat vind ik echt wel een ontwerp fout. Ik heb ook de Boneco 2144 (op de slaapkamer) en daar giet je terwijl die aan blijft zo weer wat water bij. Bij de 7144 moet het hele reservoir eraf en lekt ontzettend aan de onderkant, waar je dan mee door het huis moet lopen op weg naar de kraan. Je zou er een bord onder kunnen houden natuurlijk ;-). Vanwege mijn grind vloer heb ik hier geen probleem mee, maar als je een houten vloer hebt die gevoelig is voor plassen water, moet je hier zeker alert op zijn bij aanschaf.

KoenH21 10-01-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

We hebben nu enkele weken deze bevochtiger in onze woonkamer staan en werkt perfect. Wanneer de bevochtiger op de hoogste stand wordt gezet, is het zeker aan te bevelen om de bevochtiger op een tafel, krukje of meubel te zetten aangezien de waterdamp tijd nodig heeft om opgenomen te worden in de lucht. Wanneer deze te laag staat, slaat het vocht neer op de vloer en condenseert. Zeker in de winter wanneer de temperatuur erg laag kan zijn buiten, moet er behoorlijk vocht in de ruimte worden ingebracht. Om de luchtvochtigheid op 50% te krijgen, moet de bevochtiger op de hoogste inspuitstand worden geselecteerd. De bevochtiger maakt zeer weinig geluid, voelt degelijk aan, is makkelijk met water te vullen en is eenvoudig schoon te maken.

Julius 19-02-2009
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7144

Werkt op zich goed. Luchtvochtigheid van 30% naar 50% omhooggekregen in de huiskamer. Moet
daarvoor wel continu op hoogste stand aanstaan. (komt misschien door onze
balansventilatie en koud weer?)
Twee keer per dag bijvullen en dan gaat er toch 11 liter water doorheen per 24
uur. Is erg stil door de ultrasone bevochtiging. (geen ventilator). Nadeel van deze techniek is wel dat er fijn poeder (kalk/mineraal) bij vrijkomt wat je terugvindt op de meubels. Is wel af te stoffen maar toch irritant maar misschien kan dit niet anders? Na een maand de filter(demineralisatiepatroon) met nieuwe korrels moeten vullen omdat er veel toen
veel kalk/mineraalaanslag uit kwam. (wel 24 uur in het water leggen voor
gebruik anders werkt de filter niet goed.) Bediening is eenvoudig en voldoende
instelmogelijkheden. Wel jammer dat de hygrometer 5-10% minder aangeeft dan de
luchtvochtigheid werkelijk is volgens mijn weerstation. Vormgeving is niet onaardig voor zover dit mogelijk is. Wel op kast moeten plaatsen omdat hij niet direct op een houten vloer kan staan bijvoorbeeld achter de bank vanwege condensvorming.