Samsung UE40C6000

Reviews

Gemiddelde beoordeling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40C6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Help anderen en geef jouw mening over dit product. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

8,4

Schrijf een review

Erik Bo 08-02-2014
  • Product half jaar of langer in bezit
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Algemene score

6,0
Beeld prima. Geluid minder. Komt uit de zijkant. Nu na 2 jaar strepen in beeld. Moet toch niet kunnen.

Review criteria:

Onvoldoende
Goed
Goed
Goed
Goed
Slecht

Reageer

Ex samsung koper 15-09-2012
  • Product half jaar of langer in bezit
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Algemene score

7,0
---------Update review, 15-9-2012----------
Waarschuwing voor gebruikers en kopers.
Deze tv is wel ziggo gecertificeerd maar werkt niet op de nieuwe signalering die ziggo momenteel uitrolt in het land.
Bepaalde types hebben een moederbord die vervangen moet worden. Ik heb deze tv ruim 2 jaar in bezit. De garantie was helaas al vervallen toen ik er achter kwam dat steeds meer zenders blokkerig beeld gingen geven. Na contact met BCC en Samsung en het afstruinen van het internet blijkt nu dat er een probleem is met een aantal types zoals volgende post van een ziggo medewerker op een forum:

Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:

Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1

Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0

Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.

Ziggo webteam
____

Het volgende legt het probleem goed uit:
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.

-----------1e review, 7-6-2010-----------
Ik ben voor een groot deel eens met de bevindingen van Roy33.

Positief: geluid, design, beeldkwaliteit.
Ik moet nog de verschillende instellingen onderzoeken.

Dit is mijn eerste " platte" tv en daarom komen de kleuren wat onnatuurlijk over en moest ik het eea wijzigen.
Vorige tv was een Samsung buis en het verschil in beeldkwaliteit is gigantisch.

Wat ik moest veranderen is de kabel van de WII. Voor 30 euro heb ik een nieuwe kabel gekocht, van Wii naar component. Beeld en geluid zijn fantastisch en de kinderen wisten niet wat ze zagen.

Ik heb in tegenstelling tot Roy33 geen last van clouding.
Na installatie heb ik meteen geupdate naar de laatste versie (van eind mei 2010).

Negatief: Het is lastig om de juiste kleuren instellingen te vinden.
Ik heb ook last van het slechte ontwerp voor de aansluitingen voor de kabels. Maar tegenwoordig kun je HDMI kabels kopen met een "haakse" aansluiting of draaibare connectoren waardoor dit probleem op te lossen is.

Belangrijk:
Dit product staat niet op de Ziggo lijst van gecertificeerde toestellen.
Bij BCC kreeg ik te horen dat het wel mogelijk was om met behulp van een CI+ (CAM module) het Ziggo signaal te kunnen ontvangen.
Na installatie van de tv en van de cam module lukte het me niet en kreeg de gebruikelijke E30-4 error en de problemen met het ontvangen van digitale kanalen zoals valt te lezen in de verschillende fora (forums?).
Dit weekend besteed aan het oplossen van het probleem door te experimenteren met de tv instellingen en te bellen met Ziggo. Eerste oorzaak was dat ik mijn kaart al meer dan 2 jaar niet had gebruikt dus die moest weer geactiveerd worden. Ziggo medewerker kon daarna niets meer doen en had ook geen oplossing of ervaring met dit probleem.
Vandaag ben ik bij BCC langsgegaan, de cad module en de kaart meegenomen en toen samen op een vergelijkbaar (niet gecertificeerd) toestel problemen signaal te krijgen. Dit lukte in eerste instantie niet. Daarna met een wel gecertificeerd toestel. Dit lukte ook niet. Daarna met Ziggo gebeld en daar kregen we iemand aan de lijn die wel verstand van zaken had.
We moesten de kaart opnieuw in het toestel plaatsen, hij gaf online een reset waarna de kaart bepaalde instellingen kreeg waardoor het digitaal signaal wel weer kon worden verwerkt. Daarna kon ik wel de hd kanalen ontvangen. Ik heb deze module en kaart weer meegenomen naar huis en nu werkt alles naar volle tevredenheid. Er is nog een voorbehoud. De Ziggo medewerker gaf aan dat Ziggo geen garantie gaf dat het over twee weken nog zou werken. Hij had ervaring met gebruikers die vaker opbelden om de kaart opnieuw te laten resetten. Het probleem lag uiteraard bij de fabrikanten die steeds van protocol veranderen!
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Review criteria:

Goed
Uitstekend
Uitstekend
Voldoende
Goed
Slecht

Reageer

Specificaties

Schermgrootte
40 inch
type LED
Edge-LED
HD type
Full HD
Resolutie
1920 x 1080 pixels
Beeldverhouding
16:9
Frequentie
100 Hz
Beeldverversing
100 Hz