Brother HL-2030

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother HL-2030 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

itsRamon 12-08-2010
Geschreven voor: Brother HL-2030

Heb deze printer 4 jaar gebruikt en ben zeer tevreden. Hij is lekker snel en betrouwbaar. Een hele enkele keer neemt ie een A4'tje niet mee en moet je 'm even helpen. Maar het is dan ook geen zware kantoorprinter.
Heb pas geleden de opvolger gekocht (HL-2035) en zo op het eerste gezicht is dat precies hetzelfde apparaat.
De prijs-kwaliteitverhouding vind ik helemaal top. Een aanrader dus.

zeertevreden 26-01-2009
Geschreven voor: Brother HL-2030

inmiddels toner 7 of 8 keer vervangen. Drum nog steeds niet. Werkt prima; zeer bedrijfszeker.
Kortom prima apparaat

proefkonijn 08-09-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Ik heb deze printer nu dik 3 jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over. Voor wat betreft het krullend papier daar heb ik geen problemen mee omdat het nadien weer recht trekt. Vastlopers heb ik nog niet gehad ook niet toen ik eens 150 vel achterelkaar moest printen. Zeer goedkoop in de aanschaf en in het gebruik.
Toch zéér goede afdrukkwaliteit en zeker als je het met een natteprinter vergelijkt (kwa text dan hè). Het is een degelijk netjes vorgegeven printer die zijn werk doet, niets meer en niets minder dan dat. Afbeeldingen doet hij ook netjes (zwart-wit) maar maak ze niet te groot want het printergeheugen is aan de krappe kant.
Een collega van me heeft dezelfde printer en die vult de toner handmatig na. Hij doet dit door een gat te smelten in de toner casette van 10mm met een soldeerbout. Hij vult hem dan met tonerpoeder van het zerox copieëer apparaat dat we op het werk hebben en plakt het gat weer af met een plakker,dat werkt prima zegt ie. Nu is mijn toner ook bijna op dus ga ik dat kunstje ook eens flikken.
Kortom ik ben al jaren content met dit apparaat en het verbaasde me dan ook niet dat ik hier meer positieve reacties las.

ThomS 24-05-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Deze printer heb ik ondertussen al weer een half jaar en onlangs voor het eerste de origineel meegeleverde tonercartridge moeten vervangen (na 1600 printjes). Tot nu toe bevalt de printer zeer goed. Nooit last van vastlopers en hij print snel.

Vergeleken met de laserprinters op mijn werk is de printkwaliteit van deze printer wel iets minder scherp, maar voor mij ruim voldoende aangezien ik er vooral tekst mee print.

Voor iemand die een goede en goedkope laserprinter zoekt voor het printen van tekstdocumenten is dit een ideaal ding. Ook een ideale printer voor studenten!

Hilbert3 04-05-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Ik heb deze printer al zo'n twee jaar. Het is tegenwoordig voor weinig te koop en voor dat beetje geld heb je een betrouwbaar en snel werkpaard in huis. Ik heb nooit last van vastlopers. De afdrukkwaliteit voor tekst is uitstekend, zeker vergeleken met de inktjetprinters. Alleen grafische afbeeldingen, daar heeft ie het moeilijker mee. Je moet de afdrukkwaliteit dan wel even op HQ instellen. Niet een printer om hoge kwaliteit foto's (zwart-wit) af te drukken. Loopt ook prima onder Vista, wel eerst van Brother de driver downloaden om alle instelmogelijkheden beschikbaar te krijgen. Toner navullen lukt niet, maar op internet zijn goedkope en goede niet-originele cartridges verkrijgbaar.

emsie 28-04-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Ik vind de brother hl 2030 printer een super printer! Ook de printkwaliteit is super!! Ik moet belangrijke documenten printen en dat gaat geweldig. Ik heb ook ervaringen met bijvoorbeeld een hp of epson printers maar de brother steekt er met kop en schouder boven uit!! Een fantastisch printertje!!

Reviewing 08-04-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Vanwege de vele goede reviews heb ik een brother HL-2030 aangeschaft(3 dagen in mijn bezit).
Het is een mooie printer(om te zien) met een gesloten papierbak(geen stof op je printpapier dus).

De printer print, edoch, alleen maar redelijk helder op de hoogste printkwaliteit.
Een gedwongen toner-besparende printer dus!
Volgens een monteur van Brother die ik mijn pdf bestand had doorgemaild(de uitgeprinte A4's per post gestuurd) en het vergeleken had met een soortgelijke Brother 'op de zaak' is er niks mis met mijn printer.
Vreemde zaak......!?

Als dit verhaal klopt, dan is deze printer dus een afrader.
Ik heb spijt van mijn aankoop.....

Elisabeth Zandbergen 21-03-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Heb deze printer nu al een tijdje maar word er af en toe gestoord van. Zo vaak als bij mij het papier blokkeert om de meeste idiote redenen is echt niet normaal. Moet denk ik wel 1 of 2 van de 5 keer dat ik wat print het papier voor of achter uit de printer trekken.

En geloof me, ik maak het papier echt goed los voor ik het erinleg. Dat is me als kind al aangeleerd en dat doe ik altijd.

Vind het gewoon waardeloos soms en heb al verschillende keren overwogen het hele ding de voordeur uit te smijten om die reden.

Moet eerlijk zeggen... als ie print is ie snel en netjes. Maar had zelf liever nu een andere gehad.

Rene Dockx 23-02-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Heerlijk printertje. Goed en goedkoop. Werkelijk niets op aan te merken.

Ruud76 16-02-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Uitstekende printer, doet keurig wat hij moet doen, stil en snel. Heb de printer nu een half jaar in bezit, papier is nog nooit vastgelopen, ook op etiketten print hij keurig. Groot voordeel vind ik de afgesloten papierbak die in de printer is verwerkt, er komt dus geen stof op het papier. Fantastische printer voor erg weinig geld: niet dubben maar gewoon kopen, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Voor deze prijs zonder twijfel een 10 op alle fronten.

danielh 15-01-2008
Geschreven voor: Brother HL-2030

Inmiddels bijna een maand in gebruik en al +- 500 pagina's mee geprint en ben nog steeds ontzettend tevreden!!! Nog geen enkele paper-jam, ook geen stank of iets van problemen bij grote opdrachten.

Een absolute aanrader!!!

Marnix Stassen 04-12-2007
Geschreven voor: Brother HL-2030

Precies twee jaar geleden schreef ik een heel positieve review over deze printer. Nu nog altijd blij. Deze week heeft mijn vriendin de printer stukgemaakt door een textielsticker te printen. Dat was niet zo slim...Alles van binnen aanelkaar geplakt. Gelijk weer zelfde printer gekocht. De toner van twee jaar oud is na dagelijks aantal a4-tjes printen nog altijd niet leeg en dus gewoon overgezet en nieuwe toner in de voorraadkast.
Ik vind de 2030 nog altijd een aanrader! Het is helaas wel een beetje een pompeus ding....

Premedelapreme 27-11-2007
Geschreven voor: Brother HL-2030

Gezien alle goede reviews deze printer aangeschaft en ik kan alleen maar zeggen dat alle lof terecht is; snel, haarscherp en gemakkelijk te installeren. Enveloppen printen is a peace of cake, terwijl ik daar voorheen allerminst koning in was. Bottom line: topper!

Hansdb 25-10-2007
Geschreven voor: Brother HL-2030

Een hele mooie en perfecte printer!!! Zoek niet verder maar koop deze. De kwaliteit en snelheid zijn prima! en het geluid valt ook best mee (persoonlijk). Wat betreft het duplex printen, gaat die inderdaad wel eens de mist in. Ik had bijvoorbeeld een document die ik bedrukt wilde hebben op 1 A4 (voor- en achterkant). Deze moest 30 keer worden uitgeprint. Bij de 29ste ging die de mist in. Maar goed, voor gemiddeld gebruik is die prima! Bedankt kieskeurig! op het aanraden van deze beoordeling ben ik nu in het bezit van een geweldige printer!

Bert89 02-08-2007
Geschreven voor: Brother HL-2030

Bedankt allemaal! Ik heb de Bro na alle positieve revieuws maar opgehaald. Het istalleren was leuk en eenvoudig. Ik stond er versteld van hoe snel hij de eerste (test)pagina eruit poepte....eerst leek er niks op te staan maar toen ik hem omdraaide zag ik tot mijn verbazing hoe scherp er alles op stond.
Driver geïnstalleerd en gelijk iets uitgeprint waarvan ik dacht hmmm dit kon wel eens de mist in gaan. (20% dekking) Maar nee alles stond er netjes op en zelfs de kleinste lettetjes van 1 mm hoogte stonden er perfect op. Ik kon het papier wel kussen! Leuke naam ook trouwens Brother... met zijn mooie ingelegde blauwe logo maakt dit mijn nieuwe vriend/broer en doet ie wat ik van hem verlang. Nu alleen nog een scanner van Big Sister ernaast kunnen ze all-in-ones maken.

Vandaag gekocht en daar ik heel weinig print ben ik wel benieuwd of het waar is (zoals iemand eerder zei) dat als ik hem een half jaar lang niet gebruik en dan iets wil uitprinten , dat ie gewoon moeiteloos uitprint.

Echt ik heb heel veel aan jullie revieuws gehad en niemand heeft onzin verteld. Hartelijk bedankt allemaal.

Persoonlijk vond ik de Canon (iets met 3000) mooier , maar vond geen enkele revieuw en durfde het er niet op te wagen. Maakt nu niet meer uit ik vind mijne nu mooier haha

jbaks 14-04-2007
Geschreven voor: Brother HL-2030

Printer is eenvoudig maar een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Na verloop van tijd ging die van mij kapot (in de 22ste maand van de 24 maanden garantie), maar ik kreeg een nieuwe printer, top dus.

Sigrid2007 22-01-2007
Geschreven voor: Brother HL-2030

Ik heb de toner ongeveer een kwartaal in mijn bezit en ik ben er superblij mee! Hij was zo geïnstalleerd en hij print veel, snel en bijna geruisloos. Tig x beter dan een inkjet printer! Het enige nadeel is dat hij zo goed print dat ik al meer dan 1000 printjes heb gemaakt en nu de toner moet vervangen....

Rene O. 18-11-2006
Geschreven voor: Brother HL-2030

Mooie printer voor weinig geld, ik heb er wel gelijk een extra toner
bijbesteld, daar de begeleverde een starters set is. (scheelt weer
verzendkosten)
Wel vind ik jammer dat de USB kabel niet bijgeleverd wordt.
Persoonlijk vind ik deze printer zeker zijn geld waard.
Ik zou hem zo weer kopen.

Naaldje 11-11-2006

Omdat de printerkop van mijn Canaon BJC 4100 voor de derde keer vervangen moest
worden (euro 60) heb ik de Brother HL 2030 aangeschaft.
Fantastische printer, snel geinstalleerd, snelle en haarscherpe afdrukken. Had
ik veel eerder moeten aanschaffen.

Mein1 12-10-2006
Geschreven voor: Brother HL-2030

Hiervoor hadden we altijd printers met cartridges, aangezien we niet heel veel
printen, waren de cartridges om de haverklap uitgedroogd.
Als je puur voor zwart printen gaat, is deze printer perfect! Hij print snel en
goed!

alie8 11-10-2006
Geschreven voor: Brother HL-2030

Printer half jaar in bezit. Werkt snel en haarscherpe afdrukken. Geen last van
omkrullend papier of papier dat met elkaar in de knoop raakt. Handinvoer is
iets lastiger. Geen ervaring met dubbelzijdig afdrukken.

mart en marja 06-10-2006

2 weken in bezit kreeg er nog een lettertang gratis bij
ben tot nu toe zeer goed tevreden.niet duur en toch zeer goed.wist niet welke
ik zou kopen.je print bijna altijd zwart wit.en supersnel
mart

Sady 10-09-2006
Geschreven voor: Brother HL-2030

Wat een fantastisch aparaat! Ik heb hem nu een paar maanden en ben
dolenthousiast. Hiervoor had ik een oude monochrome inktjetprinter van hp, dus
het verschil is groot. Haarscherpe afdrukken. Ik heb weinig last van krullende
pagina's, hoewel de velletjes bij veel papier weleens met elkaar in gevecht
komen. Het eindresultaat is desondanks prima.

Een aanrader!

brother2030 04-07-2006
Geschreven voor: Brother HL-2030

Prima printer voor een prachtige prijs. Binnen enkele minuten vanuit de doos
printen.

Framl 19-06-2006
Geschreven voor: Brother HL-2030

Prima printertje, er is één maar...

Bij het manual duplex printen (zodat de printer automatisch de pagina's op
goede volgorde zet en de goede pagina's op elkaar print) pakt de printer bij
mij altijd op een gegeven moment merdere velletjes tegelijk, dan is dus je hele
dubbelzijdig volgorde verkeerd en kan je opnieuw beginnen... Bij gewoon
(enkelzijdig) printen worden er nooit meerdere velletjes tegelijk gepakt, dus
het moet haast wel liggen aan het statisch worden/stroever worden/krullen van
het papier door het printen van de voorkant. Ik heb al het mogelijke geprobeerd
om dit zo goed mogelijk tegen te gaan (heel goed laten afkoelen, blaadje voor
blaadje van elkaar los halen etc.) maar altijd worden er meerder velletjes
tegelijk gepakt...