LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG VH 9500 DSW Bed Cleaner op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HK Chung 10-05-2016

Verrassend!

Review Bed Cleaner:

Met een druk huishouden inclusief 3 verharende katten is het altijd een lastige klus om alles stof-huismijt-haren-huidschilfers-vrij te krijgen in de slaapkamer. Het bed wordt hier wekelijks verschoond en dan is het altijd een hoop gehannes met de stofzuiger waarmee ik het matras probeer te zuigen. Draad in de weg, stofzuiger zwaar en dan nog had ik nooit het idee dat het écht schoon werd.

Inmiddels heb ik de Bed Cleaner een aantal weken in huis. Ik geef toe, ik was vrij sceptisch, maar na het uitpakken van de doos was ik uiterst gecharmeerd van de compacte kleine Bed Cleaner. Het is een lichtgewicht en na het opladen is hij ready voor gebruik. Het blauwe lampje geeft aan dat het apparaat gesteriliseerd wordt. Na ongeveer 2,5/3u laden is hij klaar voor gebruik en dan kan hij zeker 30min mee.

Het gebruik is vrij eenvoudig. Er wordt aangegeven dat je rustig heen en weer moet bewegen. Door de Dual Punch en de ronddraaiende borstel wordt het stof als het ware "losgeklopt" en opgezogen. Het apparaat geeft geen hard stofzuig geluid en is makkelijk te hanteren. Binnen no time zit het stofbakje vol. Deze kan je makkelijk eruit halen en schoonmaken. Het bakje vind ik persoonlijk aan de kleine kant maar is zeker niet hinderlijk. Met grotere pluisjes heeft het apparaat wel wat meer moeite mee. De wieltjes onder het apparaat glijden met gemak over het oppervlak.
Na het gebruik zet je de Bed Cleaner weer in z'n station en zorgt het UV licht ervoor dat de bacteriën gedood worden.

Na het stofzuigen van het matras heb ik ook even de kussens en het dekbed gedaan. Ik had zeker het gevoel dat het een stuk frisser was en mijn vriend die allergisch is voor huisstofmijt zei gelijk dat hij in bed veel minder last had van een kriebelende neus. Na een paar nachten slapen had hij goed vergelijkingsmateriaal en gaf aan dat hij zeker wel een stuk beter slaapt en frisser wakker wordt. Wij zijn iig overtuigd over de werking van de Bed Cleaner en zijn na een aantal weken testen uitermate positief. Ik kan het vooral aanraden voor mensen die gevoelig zijn voor huisstofmijt en/of huisdieren. Eigenlijk kan je je niet meer voorstellen dat je sliep op het matras en onder je dekens voor de Bed Cleaner!

Voordelen:
- Modern design
- compact
- niet zwaar in gebruik
- geluid is minimaal
- draadloos en daardoor zeer makkelijk te hanteren
- UV licht voor een extra reiniging
- zeer gebruiksvriendelijk

Nadelen:
- niet gelijk te gebruiken, je moet rekening houden met de laadtijd
- vrij klein stofbakje
- grotere pluisjes gaat wat lastiger

TanjaKuijer 10-05-2016

LG Bed Cleaner getest!

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Eenmaal aan de slag met de Bed Cleaner was ik zeer positief verrast door het effect van de Bed Cleaner, de Zuig mond van de Bed cleaner trilt met 8000 trillingen per minuut alle bacterien, huid schilfers en stof uit je matras dat direct weer word opgezogen. En het resultaat was verbluffend! Aan het matras zelf zie je niets maar als je in het stof bakje van de LG Bed Cleaner kijkt dan zit deze helemaal vol met stof, haar pluizen, en ander vuil!. Het bewijs dat er echt heel veel vieze dingen in je matras zitten zonder dat je het weet.
Een nadeel vind ik alleen dat als je lang met de LG Bed cleaner aan het werk bent dat het wel erg zwaar aan je hand/pols word. En het duurt vrij lang voordat de batterij weer helemaal opgeladen is. Voor de rest is er niets negatiefs op te merken. Ik ben heel blij dat ik de Bed Cleaner heb mogen testen en zou hem iedereen aanraden!

Evake87 09-05-2016

Gratis testen van de Bed cleaner

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Ik mocht het product gratis testen van LG en was wel benieuwd aangezien het infeite een dure stofzuiger lijkt en zeker als je deze enkel kan gebruiken voor de matras.

We hebben deze snel uitgepakt en natuurlijk moest deze een nachtje opladen. Ik liet het design zien aan mijn ouders en deze verschoten dat de stofzuiger zo'n mooi design had. Hier verschoot ik persoonlijk ook van maar als een stofzuiger maar werkt is mijn moto.

Toen we het product eindelijk konden testen, dan was ik toch enorm verbaasd van wat er nog allemaal uit de matras komt. Wij kuisen of stofzuigen onze matras toch elk half jaar en onze matras is nog maar 3 jaar oud. Zoveel stof en huidschilfers er van een matras komen.

Aangezien mijn grootmoeder psoriasis heeft, heb ik de stofzuiger meegenomen naar haar (weegt niet veel en is niet supergroot om te vervoeren). Ik heb toen samen met haar de stofzuiger nog een keertje getest en dan is het echt immens wat er uit haar matras kwam. Ik was nog harder verbaasd dan haar!

Thuis heb ik de stofzuiger ook getest op mijn dekbed en hoofdkussens en hier kwam best ook veel stof uit. Je begrijpt niet dat je hier elke avond op en in slaapt. Het toestel is zeker voor herhaling vatbaar!

De laatste week kreeg ik meer last van pollen in de lucht maar dit heb ik enkel gemerkt toen ik buiten rondliep en voor 1 keer eens niet toe ik in bed lag.

Besluit: voordelen:
• Makkelijk te hanteren
• Licht gewicht
• makkelijk te gebruiken
• Mooi design ondanks ik een stofzuiger niet in het zicht zet.
• Geen snoer, wel een batterij
• Ergonomisch ontwerp

Nadelen:
• Is 1 extra filter voldoende?
• Duur in aankoop
• Maar 6 maanden garantie op de batterij, zou dit voldoende zijn?

A M L 09-05-2016

Test Bed Cleaner

Ik mocht de Bed Cleaner uittesten,
Makkelijk te hanteren mooi en gestroomlijnd apparaat batterijen gaan lang mee opgeladen en bij gebruik verbluffend wat er van een matras af komt, daarna ga je frisser slapen.U V Zelfreinigend en het stoffilter makkelijk te legen en af te spoelen, handleiding mag iets uitgebreider maar ik ben zeer positief!,

Ton 08-05-2016

LG Bed Cleaner voor een heerlijk fris bed. Je zou hem meenemen als je op vakantie gaat

Inleiding:
Via een oproep van LG op facebook ben ik één van de geselecteerde testers geworden van de bed cleaner. Ik word niet betaald voor deze review, ik mag wel na afloop de bed cleaner met korting kopen. Ik meld dit omdat ik positief verrast ben over de werking.

De verpakking en het uiterlijk van de LG Bed Cleaner

LG heeft de bed cleaner uitnodigend op de verpakking geplaatst. De bed Cleaner is stevig verpakt en de eerste indruk is zeer goed. Je bent niet bang dat de Bed Cleaner onderweg beschadigt is.

Mijn vrouw zegt altijd bij huishoudelijke producten. Het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet. Als het maar goed werkt. Maar in dit geval waren mijn vrouw en dochter onder de indruk van hoe de Bed Cleaner eruit ziet. Het is net een kunstwerk. Voor gebruik is deze ook erg prettig. Hij is erg handzaam en licht. Waardoor het geen straf is om de Bed Cleaner te gebruiken. Wat erg handig en prettig is dat er een ruime vak gemaakt is waar je de oplaadsnoer netjes kunt opbergen waardoor je van deze geen last hebt. Als het snoer niet in de stopcontact zit. Mijn vrouw stoort zich nogal snel aan allerlei snoeren. En wilt snoeren altijd oprollen. Maar nu hoefde ze dat niet toe doen omdat ik het gelijk deed als de Bed Cleaner was opgeladen. En het zo makkelijk en prettig gaat. De eerste pluspunten heeft de Bed Cleaner al te pakken.
De Bed Cleaner is keurig netjes verpakt en zeer makkelijk uit de verpakking te krijgen. Daar zouden veel fabrikanten iets van kunnen leren.
Inhoud:
• Bed Cleaner.
• UV sterilsatie station tevens oplader.
• Een zeer goede duidelijke handleiding.
• Een reserve hepa filter.

Eerste gebruik

Zoals bij elk nieuw product met een oplaadbare batterij laad ik eerst de batterij op. Als de Bed Cleaner op de lader word geplaats gaat er gelijk een blauwe lamp branden ter teken dat de Bed Cleaner gesteriliseerd word. Volgens de verpakking duurt het opladen drie uur. Dat is mij niet echt opgevallen. De eerste keer ging heel snel. Van het weekeinde was hij helemaal leeg en was de batterij binnen twee uur opgeladen. Ondanks dat het eigenlijk niet nodig is de handleiding gelezen. En dat is op zich goed. In de handleiding staat dat je de Bed Cleaner enkel maar heen en weer moet halen. En niet kris kras over het bed bewegen. Toen ik dat las verbaasde ik mij daar over. Maar na gebruik begrijp ik het wel. Door de Dual Punch en de borstel die rond draait word het stof los gemaakt. Als je de Bed Cleaner heen en weer beweegt dan krijgt deze de kans om de stof op te zuigen. Beweeg je de Bed Cleaner kris kras of het beddengoed. Zoals je gewent bent met stofzuigen dan zie je de stof naast de Bed Cleaner terecht komen. Als je de Bed Cleaner gebruikt zoals op de plaatjes staat dan is er geen enkel probleem en werkt de Bed cleaner zoals je verwacht.

Wat mij opvalt is hoe ergonomisch de Bed Cleaner gebouwd is. Er zitten aan de achterzijde twee wieltjes waarmee de Bed Cleaner over het beddengoed rijd. Het enige wat je hoeft te doen is rustig de Bed Cleaner heen en weer te halen. Dit gaat zonder moeite. Wat mij ook opviel tijdens het gebruik was dat het net leek of ik mijn lakens aan het strijken was. Op tv zie je wel eens die strak opgemaakte bedden van militairen. Bij het voeten en hoofdeind van het bed zagen de lakens na een behandeling ook zo uit. In het midden gebeurde dat minder. Ik denk dat het komt door de Dual Punch techniek. In het verleden heb ik weleens gedacht om het matras te zuigen met een stofzuiger, maar heb dit nooit gedaan omdat ik dit niet hygiënisch vond. Met de Bed Cleaner is dit probleem er niet meer. Wat ik ook een groot voordeel vond was dat deze uitvoering werkt op een accu en niet op netspanning. Volgens mij zit de LG Bed Cleaner niet in de cordzero collectie. Maar hij hoor er wel thuis. Doordat hij geen snoer heeft. Word je er ook niet door gehinderd in gebruik. En slaat het snoer ook niet tegen het bed aan tijdens het gebruik.

Pro:
• Prettig in gebruik
• Licht
• Verwijderbare stofbak
• Mooi design hierdoor stoort hij niet echt in je slaapkamer waardoor je de Bed Cleaner eerder zult pakken en gebruiken
• Batterij zou dit niet willen doen met een snoer.
• Ergonomisch ontwerp
• Eenvoudig in gebruik

Cons:

Eindconclusie:

Ik ben zeer positief verrast door de werking van de Bed Cleaner. Ik ben altijd sceptisch bij zulke apparaten en denk vaak dat het marketingartikel is. Hier in Nederland heb je weinig tot geen last van Bed bugs zoals in Amerika.
Maar toch zie ik hier een goed markt voor de Bed Cleaner. Mijn vrouw is astmatisch en hoest veel. De dagen dat ik de Bed Cleaner gebruikt had sliep ze veel rustiger. En hoest ze bijna niet meer.
Zojuist heb ik het bed verschoont en het eerste wat ik dacht even de bed cleaner gebruiken om de stof te verwijderen. Terwijl het schoon beddengoed is.

Sjenienn 08-05-2016

LG bedcleaner testen op stoffige matrassen

Review LG bedcleaner

Joepie, uitgekozen om de LG bedcleaner te testen! Dit kwam voor ons heel goed uit. Op dit moment zitten wij bijna 1 jaar in verbouwing en hebben onze matrassen en bankstel ongeveer 7 maanden in de garage gestaan. Omdat wij sinds we in ons huis wonen en slapen elke ochtend veel last hadden van een pijnlijke keel wilden we dit graag proberen.
Toen we het product kregen hebben we het meteen uitgepakt. Allereerst valt het mooie design en de vormgeving van het apparaat op. Zoiets hebben wij nog nooit gezien. Wij kregen een rode versie. Het apparaat past mooi in het interieur (wij hadden hem op het aanrechtblad staan) en kregen veel vragen over wat het was. Veel mensen dachten een kruimeldief en ja, het heeft er wat van weg.
Eerst maar eens opladen, hij deed namelijk nog niets. Als je de zuiger in het apparaat zet gaat er een blauwe lamp branden, het apparaat wordt dan gesteriliseerd. Ziet er heel cool uit! Na een nachtje opladen konden we aan de slag.
Welke verwachtingen hadden wij?
Ik had al gelezen op internet dat het een soort van ‘mattenklopper’ zou zijn. Ik had dan ook verwacht dat het apparaat zwaar en moeilijk te gebruiken was. Ook had ik verwacht dat het apparaat ‘hard’ zou kloppen en zo het stof uit matrassen en meubels haalt. Het apparaat komt niet in de buurt van deze verwachtingen. Het apparaat is helemaal niet zwaar! Doordat er wielen onder zitten hoef je alleen te duwen en hoef je het apparaat niet eens zwaar te tillen. Ook klopt het apparaat maar dan vrij zachtjes, meer een trilfunctie zoals op de telefoon. Toen vroeg ik me al snel af hoe gaat dit werken, dit apparaat klopt veel te zacht om stof uit spullen te krijgen. Toch aan de slag gegaan om snel het resultaat te bekijken.
Hoe kan de bedcleaner helpen? Wat zijn de voordelen?
Het apparaat kan echt helpen bij stof en allergieën. Zelf ben ik allergisch voor o.a. huisstofmijt. Na het gebruik van de bedcleaner worden we niet meer wakker met een zere keel. De voordelen zijn zeker dat het apparaat niet getild hoeft te worden. Als je een hele boxspring zuigt dan moet je 3 matrassen zuigen (topper, bodem en tussenmatras). Ik ben daar ongeveer een half uur mee bezig geweest. Ook onze kussen heb ik schoon gemaakt.
Is het product gebruiksvriendelijk?
Ja! Zoals ik hierboven al aangaf is het apparaat wel zwaar maar je hoeft het niet te tillen. Door het wiel aan de onderkant en de trillende zuigmond hoef je enkel ligt te duwen en te trekken, net als bij een gewone stofzuiger. Als je het hele bed het gepoetst ben je een half uurtje bezig. De batterij houdt dit goed uit. Fijn dat ook het batterijniveau wordt aangegeven. Wanneer de batterij nog een streepje heeft merk je wel dat het apparaat wat minder goed zijn werk doet. Wat ook wel fijn is, is dat het apparaat door het blauwe licht gesteriliseerd wordt. Of dit echt werkt is moeilijk te zeggen maar ik vertrouw erop dat dit wel gebeurd. Het geluidsniveau van het apparaat valt heel erg mee, het is gelukkig geen luide stofzuiger en het stoort niet om hier een half uur mee bezig te zijn.
Wat is het resultaat na gebruik?
Na het zuigen van de hele boxspring zat er bijna geen stof in het opvangbankje! Ik had wel verwacht dat er veel meer stof in het bed zou zitten. Toen ik het bakje open maakte heb ik het filter bekeken en toen schrok ik wel! Mijn god wat een stof en daar slaap je dan op. Blij dat al dat stof uit mijn matrassen zijn. Het ergste stof kun je handig met het borsteltje dat erbij zit van het filter halen. De rest kun je gewoon uitwassen met water, even laten drogen en je kunt weer aan de slag. Je krijgt er ook een extra filter bij wat ook erg handig is. Na het poetsen van het bed voelen onze matrassen en kussens een stuk frisser aan.

Minpunten
Er zijn wel een aantal minpunten en/of verbeterpunten. Omdat ik gevraagd ben om deze review te doen heb ik ook kritisch naar het apparaat gekeken. Zo is de beschrijving vrij vreemd ingericht. De Nederlandse handleiding loopt namelijk samen met een Spaanse. Er staat dus 1 regel Nederlands en de volgende regel is Spaans. Even goed lezen dus.
Het stof wordt perfect opgezogen door het apparaat maar grotere pluisjes heeft hij helaas wat meer moeite mee en worden niet meteen opgepakt.

Eindoordeel:
Het is een handig en mooi apparaat. Dit is echt een uitkomst voor kinderen of gezinnen met allergieën en is dan hel geld dubbel en dwars waard. Tevens zou ik dit zelf graag gebruiken in bijvoorbeeld het kinderbedje (als er kindjes in de toekomst komen) om zo te zorgen dat ons kindje gezond en fris kan slapen en wij natuurlijk ook.
Tevens hebben mijn ouders en mijn zus ook de bedcleaner getest en waren zij ook tevreden over het resultaat: een vies filter en een schoon bed! Ook ons bankstel heb ik gereinigd en ook dat ging moeiteloos! Verticale stukken zijn wel wat zwaarder omdat je het apparaat dan echt moet tillen, horizontaal hoeft dit gelukkig niet.

Ik hoop dat ik andere mensen kan overtuigen van mijn ervaringen en dat mijn review als nuttig wordt ervaren. Wij zijn in ieder geval overtuig van de werking van het apparaat!

Tessaflessa 08-05-2016

Stofzuigen 2.0!

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Het product is erg gebruiksvriendelijk. Het formaat is iets groter dan een gewone kruimeldief, maar het is minstens even handzaam. Mede door het wieltje aan de achterkant van de zuigmond hoef je zelf totaal geen druk op het apparaat uit te oefenen. Je hoeft hem alleen heen en weer te halen, en de Cleaner doet zelf verder al het werk, ideaal! Ook het oplaadstation werkt heel praktisch. Doordat hij rechtop staat en het display aan de voorkant zit, is heel duidelijk te zien wanneer het apparaat aan het steriliseren is of hoever hij al is met opladen. De opruimbak voor het snoer aan de achterkant is ook heel slim bedacht; zo zal het snoer nooit in de knoop raken. De extra aan/uit-knop aan de achterkant vond ik eerst wat overbodig, maar ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en het apparaat voor langere tijd niet gebruikt, ik hem wel totaal uit zou schakelen omdat dit beter is voor de accu. De oplaadtijd van 3 uur vind ik redelijk, zeker voor een gebruikstijd van 30 minuten (Met een volgeladen accu konden wij 2,5 bed – matras, dekbed & kussen aan alle kanten – schoonmaken). Tot slot is het geluidsniveau heel aangenaam; geen herrie maar prima te doen!
Dan nu, het resultaat, waar ik zeer over te spreken ben! Ik was verbaasd hoe vies mijn bed eigenlijk was! Alhoewel er niet echt veel los stof in het opvangbakje lag, was de werking van het apparaat goed te zien op de filters. Niet alleen op het sponsje was duidelijk het resultaat te zien, maar ook in het filter onder het sponsje was veel stof e.d. opgevangen. Dit geeft me het gevoel dat ik een schoner bed stap aan het eind van de dag!

Diana 05-05-2016

Dag vieze bacteriën! Hallo schoon bed!

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Een maand geleden arriveerde de LG Bed Cleaner bij mij thuis. Gezien het formaat van de doos, dacht ik dat de LG Bed Cleaner een enorm apparaat zou zijn. Daarom was ik erg benieuwd hoe het apparaat daadwerkelijk zou zijn en maakte ik de doos open. Bovenin de doos ligt een handleiding en een certificaat van de LG Bed Cleaner. Zelf ben ik enorm allergisch voor huisstofmijt en zodoende had ik hoge verwachtingen van dit product.

De LG Bed Cleaner bestaat uit 2 componenten. ene component is de houder van de LG Bed Cleaner en bevat een snoer die in het stopcontact kan worden geplaatst, zodat je de LG Bed Cleaner kunt opladen en het apparaat kan voorzien van UV-straling om het vuil na het gebruik van de LG Bed Cleaner schoon te maken. Het andere component is de LG Bed Cleaner zelf. Mooi fel rood en een moderne stofzuiger om te zien!

De eerste keer duurde het laden van de LG erg lang. Bij mij heeft het ruim een uur geduurd, voordat het apparaat was opgeladen. Nadat de LG Bed Cleaner geheel was opgeladen, heb ik alle dekens en kussens van mijn bed afgehaald. Vervolgens heb ik als een echte schoonmaakster een schort en handschoentjes aangedaan en ben ik de strijd aangegaan met het vuil op mijn bed!

De LG Bed Cleaner is gemakkelijk te bedienen. Enkel door met je vinger over het 'aan'-knopje te gaan, begint het apparaat te werken. Het apparaat maakt een 'stofzuiger-achtig' geluid dat niet storend is. Bovendien ligt de LG Bed Cleaner fijn in je handen en rol je gemakkelijk met het apparaat over je matras dankzij het wieltje dat aan de onderkant van het apparaat is bevestigd. Binnen no-time had ik mijn gehele bed (1.60m x 2m) gestofzuigd. Doordat ik een zwart hoeslaken op mijn matras heb liggen, kon ik goed zien of de LG Bed Cleaner daadwerkelijk al het vuil meeneemt.

Ik dacht niet zoveel vuil op mijn bed te hebben liggen, maar niets is minder waar! Bij het zien van het vuil dat in het bakje van de LG Bed Cleaner is terechtgekomen, besefte ik pas hoe vies een bed kan zijn. Veel vuil kan je niet zien met het blote oog. Overigens vind ik het schoonmaken van het bakje niet zo gemakkelijk. Bovendien is het haast niet mogelijk om het bakje geheel schoon te maken.

Bij de LG Bed Cleaner moet ik helaas wel een kanttekening plaatsen. Volgens de technische specificaties verwijdert de LG Bed Cleaner stof voor 80%. Dit is ook meteen het minpuntje van het apparaat. Ik had gehoopt dat ik in ieder geval met mijn blote oog geen stof meer zou zien op mijn matras. Doordat ik een zwart hoeslaken heb, zie je echter de stof beter in vergelijking met een wit hoeslaken. Na de schoonmaakbeurt zag ik nog verschillende witte puntjes (stof?) op mijn bed liggen. De LG Bed Cleaner maakt dus wel grotendeels je matras schoon, maar helaas niet alles.

Na het gebruik van de LG Bed Cleaner kan je het netjes terugleggen in de houder. Het design ziet er erg netjes uit en kan zo in de woonkamer of keuken permanent in het zicht geplaatst worden. Het enige wat ik me wel afvraag, is of het mogelijk is om de snoer van de Bed Cleaner permanent in het stopcontact te houden? Wellicht dat dat overbodig is, maar ik kan me voorstellen dat het gemakkelijk is, omdat de LG Bed Cleaner te allen tijde wordt opgeladen en de UV-straling haar werk kan doen om de bacteriën te verwijderen.

Al met al, geef ik toe dat ik na het gebruik van de LG Bed Cleaner beter heb geslapen de komende dagen. Ondanks dat je denkt dat je bed redelijk schoon is, bevinden zich in het matras stof en verschillende bacteriën. Zodoende vind ik het een goed apparaat voor personen die - net als ik - allergisch zijn voor huisstofmijt of andere vuil!

Freia 04-05-2016

Bye Bye Huisstofmijt

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Stof , huisstofmijt en het miraculeus verminderren van mijn allergie na gebruik:

Bij het uitpakken van het toestel zag ik meteen een certificaat met verschillende aanbevelingen van diverse allergie preventie associaties. Mijn verwachtingen bij dit toestel waren dus zeer hoog gezien ik met een vreselijke stof - allergie zit die ook s nachts de kop opsteekt in mijn bed.
Erg vervelend want nochtans wordt ons huis goed gepoetst en op zeer regelmatige basis. Maar in textiel kruipt natuurlijk stof dat je zomaar niet verwijdert met een normale stofzuiger. Erg benieuwd was ik dus naar deze beloftevolle Bed Cleaner!
De eerste test heb ik grondig gedaan en dit betrof het grondig reinigen van de matras. Let wel de LG bed cleaner is niet gemaakt om werkelijk al het zichtbare stof of vuil op te zuigen, het is geen gewone stofzuiger. Hiervoor gebruik je dus beste eerst een gewone stofzuiger. Na het stofzuigen denk je dan dat je alles meehebt. Mooi niet dus. Mijn verbazing was groot achteraf na het reinigen met de bed cleaner hoeveel kein fijn stof er in de filter zat. Dit stof is werkelijk niet merkbaar met het blote oog. Na deze twee dagen matras-reinigen, merkte ik zeer duidelijk een verschil in mijn reactie op mijn allergie. Luchtwegen zijn meer open, minder kriebel aan mijn gehemelte en neus is minder verstopt als ik ’s ochtends wakker word. Sindsdien word ik ook s nachts niet meer wakker met een vreselijke jeuk in mijn ogen of aan gehemelte. Lakens of dekbed heb ik in een tweede fase gedaan en wederom stond ik versteld wat hier in de filter achterbleef. Je zou denken dat je dekbed veilig is met de overtrek errond, maar stof en huisstofmijt kruipt waar het niet gaan kan. Enkel wassen is dus niet afdoende, al zou ik dit eerst nooit geloofd hebben. Ook na het behandelen van de lakens merkte ik duidelijk nog net iets meer verzachtende omstandigheden voor mijn allergie. Na deze twee merkte ik toch nog een kleine kriebel in mijn neus. En toen besefte ik dat ik de bedsprei vergeten was :-)(en die hebben we al een ruimte tijd –ondanks deze ook geregeld wordt gewassen). Stof zal natuurlijk altijd terugkomen dus ik denk dat op regelmatige basis reinigen met de cleaner ook wel aan de orde zal zijn, maar deze oplossing is veel gezonder dan een heel jaar allergie pilletjes te moeten nemen waar je de volgende ochtend nog suf van bent. Ik kan dit toestel zeker aanbevelen !

Het gebruik zelf:
De LG cleaner is handig in gebruik. Je plaatst het toestel vlot in zijn docking station en dat gaat hij eerst 5 min steriliseren. Daarna begint hij te laden. Het toestel is niet te groot en ligt ook goed in de hand. Bovendien is het snoerloos, vergroot het gemak. Het is geen lichtgewicht, maar wel vlot hanteerbaar. Het is ook niet de bedoeling staat in de handleiding dat je zelf veel druk gaat zetten, dit regelt het apparaat zelf voor je. Het toestel zelf is ook vlot op te bergen, gezien het niet te groot is. Enige minpuntje is het leegmaken van de filter. Maar hier gebruik ik een stuk keukenrol om het stof wat te verwijderen en meteen in vuilbak te gooien. Ook dien je iedere keer na gebruik te steriliseren, dit gebeurt in het docking station door een blauw uv licht, dus echt vies hoef je er niet voor te zijn, bacteriën werden hierdoor al geneutraliseerd. Het blauwe sponsfiltertje zelf kan je dan nadien wassen dus dan is het gelijk terug kraaknet. Voor rest geen minpunten. De bediening van de knoppen (eigenlijk digitaal) gaat geheel vlotjes.

Bijzonder wonderbaarlijk hoe het apparaat dat kleine stof weet te vangen denk ik ieder keer na een poetsbeurt als ik benieuwd weer in het filterbakje kijk of er wat is achtergebleven. Een aanradertje…..

Soraya26 04-05-2016

LG Bed Cleaner geeft een superschoon bed

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Je staat er niet bij stil, maar je matras ligt vol met bacteriën, stof en huidschilfers. De meest bekende daarvan is huisstofmijt. Niet ideaal, zeker niet als je allergieën of astma hebt. LG heeft daar wat op gevonden; de LG Bed Cleaner. Hiermee maak je je matras effectief schoon.

Dual Punch
Elke ochtend en avond net voor het slapen gaan, maak ik nog even het bed schoon. Hierdoor wordt echt duidelijk dat dit apparaat supergoed zuigt en reinigt.
Om al het vuil goed van het matras af te krijgen, klopt de Bed Cleaner het matras op. Dit doet hij met de Dual Punch, een vibrerend deel in de zuigmond. Als het vuil los is van het matras, zuigt de Bed Cleaner het op en vangt het op in de stofbak.

Dubbel HEPA-Filter
Bij het openmaken van het stofbakje, zie je hoeveel stof er naar binnenkomt. Het dubbele HEPA-filter heeft een uitgebreid filtersysteem dat geurtjes, stof en bacteriën verwijdert. Dit filter houdt 99,99% van het fijnstof tegen, wat fantastisch is natuurlijk. Mijn zoon heeft last van huisstofmijt en recentelijk een huiduitslag in de nek. Na een week dit apparaat gebruikt te hebben, is de uitslag geheel verdwenen en ook de benauwdheid.

UV-Licht
Het meest belangrijke van dit apparaat, waar het zich mee onderscheid is het UV-licht. Nadat de huisstofmijt en andere bacteriën uit het matras geklopt zijn, moeten deze nog wel gedood worden. Hiervoor heeft de Bed Cleaner een UV-licht in het laadstation. Als je na gebruik de Bed Cleaner terugzet, wordt de zuigmond ook automatisch gereinigd met UV-licht.

Gebruiksvriendelijk
Het apparaat is makkelijk te bedienen en laad redelijk snel op. Het geluid van de motor is daarentegen iets aan de harde kant, maar ervaar ik niet als hinderlijk. Je kan op alle plekken moeiteloos komen, omdat het een draadloze machine is. Het stofbakje is iets aan de kleine kant, voor alle stof die door de goede zuigkracht binnenkomt. Met een handomdraai is je bed, deken, dekbed, en hoofdkussen verwijderd van bacteriën, stof en huidschilfers. Mijn ervaring hiermee is dan ook zeer positief te noemen, en aan te raden voor iedereen met een allergie.

Tamara V 04-05-2016

Lg bed cleaner

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Sinds kleine twee hebben we de bed cleaner in gebruik. Hij is iets zwaarder dan een pak melk. Hij voelt erg fijn in de hand. Zelf slaap ik met me hondje en een kat op een kamer. Hij is echt ideaal alle haartjes en kleine stofjes haalt hij van het bed. Ik gebruik hem elke dag heerlijk in de ochtend alleen jammer dat hij binnen 30 min leeg is. Ook donsdekens en kussens gebruik hem voor het voelt een stuk frisser. En ik stond er van te kijken wat er de eerste keren en nog eigenlijk wat hij elke dag eruit haalt. @lg Benelux heeft dit mogelijk gemaakt, ook heb ik het minder benauwd en slaap weer hele nachten door. Geen idee of het daar mee te maken heeft of het is mijn gedachten van heerlijk schoon en fris bed.

Caroline 04-05-2016

LG Bed Cleaner is ons beste vriend

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

WOW wat een geweldige uitvinding de LG Bed Cleaner het super handig om de kindermatrasjes uit te zuigen en we stonden versteld hoeveel stof er eigenlijk op een matrasje ligt en de bed cleaner opving. Wij zijn nog steeds verbaasd.

Mijn man en dochtertje hebben enorm veel last van stoffen allergie (erfelijk) en eczeem, ik merk sinds ik een paar weken de Bed Cleaner gebruikt dat ze minder jeuk hebben op hun huid. Mijn dochtertje heb ik de afgelopen 1,5 week niet zoveel in moeten smeren met zalf wat ze heeft voorgeschreven van de Dermatoloog. Dat is een goed teken!

De LG Bed Cleaner is makkelijk en fijn om te gebruiken, lichtgewicht, makkelijk op te bergen. Alleen jammer dat de accu snel leeg raakt voor de rest is het een heel fijn apparaat. Zelfs het nieuwe matrasje voor ons tweede wondertje dat we in juni verwachten hebben wij gezogen met de Bed Cleaner. Ook de bedden/linnengoed, kussens, dekens en voedingsstoffen kussen hebben wij met de Bed Cleaner gezogen. Het scheelt ons 3 á 4 dagen in de week om de bedden te verschonen sinds wij de bed cleaner hebben. Nogmaals wat een super uitvinding!

Wij zijn zeee onder de indruk de LG Bed Cleaner het is nu al onze beste vriend!

Wij raden mensen aan met stoffen allergie en eczeem de LG Bed Cleaner aan. Mijn man en dochtertje hebben er nu al baat bij, als ons dochtertje weerbop controle moet zijn bij de Dermatoloog melden wij ons positieve ervaring van de LG Bed Cleaner zeker aan bij de Dermatoloog.

Marion Poeste-Thomas 04-05-2016

Ideaal in gebruik

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Een stofzuiger speciaal voor je bed met een strakke moderne uitstraling en makkelijk in gebruik.Een opvangbak voor het stof ingebouwd in het apparaat, in combinatie met een hepafilter, wat zeer geschikt is voor mensen met een allergie(huisstofmijt) of astma. Hij maakt je bed schoon door het stof op te zuigen, maar ook doordat het apparaat als het ware de stof en huidschilfers los trilt. Het enige nadeel is dat je hem wel goed hoort, maar dat is eigenlijk bij elke stofzuiger. Op gladde oppervlakken zoals het matras vind ik hem handzamer, dan bij gebruik van het dekbed. Dan is hij voor mij met polsklachten, net iets te zwaar. Maar in het algemeen zullen de meeste mensen dit niet als probleem ervaren. Mijn man gebruikt het apparaat zonder problemen. Het zorgt ervoor dat je zonder heel vaak je beddengoed te hoeven wassen, toch weer een schoon en fris bed hebt na het gebruik van deze bed cleaner. Zeer geschikt voor mensen met astma of allergieën.

Fenna 03-05-2016

Fenna met haar bed cleaner van lg

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Een fijne cleaner voor de matras kussen en dekbed zeker ideaal als je stofallergie hebt schrok er enorm van wat er van de matrassen af kwam met de LG bed cleaner ik kan dit iedereen aanbevelen de cleaner is compact en makkelijk schoon te maken een topper in iedere huishouding

ReginaS 02-05-2016

Heel erg handig

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

Ik mocht de bed cleaner testen voor LG.
Ik ben echt verbaasd over wat er toch nog uit je matras in de bed cleaner komt.
Dat had ik niet verwacht.
Het is een handzaam apparaat, makkelijk in gebruik.
Voordeel is dat hij oplaadbaar is en je daardoor niet een aan snoer vastzit.
Ik zou deze bedcleaner van LG zeker aanbevelen vooral als je allergisch bent voor stofmijt of last hebt van astma.
Nadeel vind ik de lange oplaadtijd en hij is niet goedkoop.

MILOU0312 30-04-2016

SUPER APPARAAT ZEKER ALS JE LAST HEBT VAN ALLERGENEN EN ASTMA

Geschreven voor: LG VH 9500 DSW Bed Cleaner

IK HEB HET GELUK GEHAD OM HET TE MOGEN TESTEN VAN LG, EN IK MOET ZEGGEN DAT IK MEER DAN TEVREDEN BEN OVER DE BED CLEANER. ER KOMT ECHT MEER TROEP UIT JE MATRAS DAN IK ZELF HAD VERWACHT, HIJ IS SUPER HANDZAAM EN NIET ZWAAR OF ERG INGEWIKKELD IN GEBRUIK. OOK KAN JE HEM GEBRUIKEN OP JE KUSSENS EN JE DEKBEDDEN. BEN ER MEER DAN TEVREDEN OVER EN HIJ VOLDOET ECHT AAN MIJN VERWACHTINGEN. WAT JAMMER IS DAT DE OPLAADTIJD 3 UUR IS TEGEN OVER DE GEBRUIKERSTIJD VAN 30 MINUTEN. MAAR DIT IS ECHT GENOEG VOOR EEN TWEEPERSOONSMATRAS EN KUSSENS EN DEKBED. IK LAAD HEM VOORAL IN DE NACHT OP ZODAT JE HET OVERDAG KAN GEBRUIKEN. HET APPARAAT IS HET MEER DAN WAARD. IK BEVEEL HET IEDEREEN AAN DIE ALLERGENEN OF ASTMA HEEFT.