• Test panel 7.6 nov 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JAP Tornado S3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Lucasenfloris 30-10-2022

Super handzame kruimeldief

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Een aantal maanden geleden heb ik deze kruimeldief mogen testen. Ik ben nog steeds erg tevreden over het product en zou hem zeker aanbevelen.
Ik gebruik hem echt regelmatig, hij heeft goede zuigkracht/ ik gebruik hem bv om te trap met vloerbedekking te stofzuigen, deze jap kruimeldief heeft krachtigere zuigkracht dan mijn stofzuiger (en de kruimeldief is ook handzamer.
Een pré aan dit apparaat is dat hij ook water op kan zuigen. Dit gebruik ik wat minder vaak maar dat het kan is erg handig.
Ook fijn om even snel je auto kruimelvrij te kunnen maken.

22-03
Na nu een aantal maanden in het bezit te zijn van de JAP kruimeldief ben ik nog steeds erg tevreden over deze kruimeldief m.
Ik merk dat ik hem echt regelmatig even erbij pak als er iets kleins op de grond valt ofzo of om net voordat er visite komt de bank nog even ermee te ‘stofzuigen’.
Ook vind ik het verrassend hoe vaak ik hem pak als er een beetje water op de grond ligt. In het begin dacht ik Oja aar kan ik de kruimeldief voor gebruiken hup pak hem even.. Dat is nu al een gewoonte en serieus iedere keer als ik dan iets vloeibaars opzuig denk ik dan: goh echt handig dit! Ook gebruik ik hem om de trappen in huis mee te stofzuigen omdat de jap lichter is dan mijn steelstofzuiger en tevens meer zuigkracht heeft. Kortom ik kan u deze kruimeldief van harte aanbevelen!
echt een fijn apparaat voor een fijne prijs!

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Verschillende opzetstukken
  • Zuigt zelfs water op!
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

d***********@k********* 22-03-2022

Jap kruimeldief die ook water opzuigt

Geschreven voor: JAP Tornado S3

echt een fijn apparaat voor een fijne prijs!

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Accu gaat lang mee
  • Echt goede zuigkracht
  • Stevig oplaadstation

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Huispapa 28-01-2022

Wat een machine!

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Deze kruimeldief is een van me betere aankopen vergeleken met voorgaande kruimeldieven. De zuigkracht is super! Je krijgt er daarnaast heel veel nuttige accessoires bij. Voor dierenharen, kopstuk voor kleine gleuven tot aan carkit kopstukken. Gaat lang mee, verliest geen zuigkracht. Heel makkelijk schoon te maken en je krijgt er een extra filter bij. Raad ‘m zeker aan voor de “kleine” prijs.

Pluspunten

• Alles

Minpunten

• Niets

t************@g******** 28-01-2022

Krachtige kruimeldief

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Een paar dagen in huis,dus over duurzaamheid kan nog niets gezegd worden.
De kruimeldief voelt zeer solide aan.
Is prettig te hanteren,ondanks het gewicht van het apparaat.
Het aantal hulpstukken blijkt zeer nuttig en effectief in gebruik te zijn.
De zuigkracht is verrassend goed en het lawaai vind ik binnen de grenzen van acceptabel vallen.
Na een paar keer gebruik is het handig de filter na te kijken,omdat er veel fijn stof,pluisjes e.d. in blijft zitten,wat mogelijk de zuigkracht kan beinvloeden.
Met een borsteltje is dit zo verholpen,filter is ook makkelijk bereikbaar.

Al met al geen spijt van de aankoop. Kan dit apparaat niet met een ander vergelijken,omdat dit onze eerste kruimeldief is.
Verkoper reageert snel op e-mail,na een aantal vragen te hebben gesteld over het apparaat.

Deze Kruimeldief is beslist een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig
  • Handige opzetstukken
  • Oplaadpunt

Rob 28-01-2022

JAP Tornado beoordeling

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Ik heb deze kruimeldief nu een aantal maanden in gebruik. Wat ik vooral prettig vind zijn alle opzetstukken die meegeleverd worden. Mijn auto is altijd brandschoon. Of blijft de zuigkracht goed en toont deze geen afname of mankementen. De batterij blijft lang vol. Kortom de kruimeldief voldoet aan al mijn wensen.

Pluspunten

• Sterk
  • Eronomisch
  • Gemakkelijk te legen

Kruimeltje 02-12-2021

Krachtpatser onder de kruimeldieven, bevalt zeer goed!

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Jap Bionic blast tornado3S kruimeldief wat een krachtpatser!
Deze kruimeldief heb ik mogen testen.
Mijn eerste indruk toen ik de doos binnen kreeg was dat de doos een futuristische look en feel had& Hij was netjes verpakt.

Ik las dat deze kruimeldief draadloos was en zelfs water op kan zuigen, dus ik werd helemaal enthousiast: Nog nooit had ik ervan gehoord dat deze technologie bestond.
Dus mijn verwachtingen waren hoog gespannen.
Het Nederlandse bedrijf Jap heeft alles uit de kast getrokken om dit dus te ontwikkelen. Tevens las ik dat ze in de top 10 van beste kruimeldieven staan wat ik nu, na hem een paar weken gebruikt te hebben, goed kan begrijpen.

Deze kruimeldief overtreft werkelijk iedere kruimeldief die ik in mijn bezit heb gehad:
Een paar jaar geleden had ik het opgegeven weer een nieuwe aan te schaffen
Want ik dacht er worden geen degelijke kruimeldieven meer gefabriceerd met echt goede zuigkracht.
Dan maar geen kruimeldief meer dacht ik: zonde van het geld..
Maar deze voldoet op alle punten aan mijn wensen.

Even terug naar het moment dat ik hem uit de doos haalde:
Het gewicht van de kruimeldief is fijn.
Weegt 1250 gram en ligt fijn in de hand door het ergonomische design van het handvat.
Je zet hem heel makkelijk en stevig op de oplader, wat maar op 1 manier mogelijk is.
Stekker in het stopcontact en laden maar.
Als hij volledig is opgeladen word dat aangegeven met blauwe lampjes.
Ik had hem de avond na ontvangst gelijk op de oplader gezet en de volgende ochtend kon ik hem in gebruik nemen.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij niet zo’n lange oplaad tijd nodig, maar ik gebruikte hem nu eenmaal pas voor het op de volgende ochtend.. En hij gaat erg lang mee, heb hem nog niet bij hoeven laden.
Ik had gelijk door dat ik goede kwaliteit in handen had met zijn stevige zuigkracht!
En dat ik veel gemak zou gaan hebben van deze alleskunner -met de bijbehorende opzetstukken.
Ik heb serieus nog nooit zo’n krachtige kruimeldief meegemaakt!
Om eerlijk te zijn: sinds een paar maanden hebben we een steelstofzuiger.
In vergelijking met deze JAP heeft de steelstofzuiger echt het nakijken.

Ik zal de hulpstukken per punt beschrijven:
(N.B. Op de hulpstukken staat een plaatje welk opzetstuk je voor welke functie kunt gebruiken: super makkelijk!)
* het hulpstuk waar je de andere hulpstukken mee kunt verlengen als die een ronde aansluiting hebben.
2.. Een borstel om te auto mee te kunnen stofzuigen
Hij heeft wat stevigere haren waarmee je het wat grovere vuil mee op kunt zuigen.
Je hoeft hem maar over bv je auto-mat te halen en het vuil is al opgezogen.
Geen geploeter met 3x erover heen gaan, het zit gelijk in de dispenser.
* Ik vind dat je als vrouw geen auto hoeft uit te zuigen.. maar vrouwen tussen ons: met deze is het zo gepiept.
3. Een borstel om hondenharen mee op kunnen stofzuigen.
Wij hebben een Shih-tzu hondje: zo’n pluizenbolletje: Nu verhaart zij niet heel veel, maar de lange haren die ik ermee op zoog, gingen ook zo hup het apparaat in.
4. Een wat langere slang van ongeveer 50 cm om bij de wat lastiger te bereiken plekken te kunnen komen.
Ik had serieus altijd moeite om bij bepaalde plekken rond de radiator de komen en daar kwam ik nu ook heel makkelijk bij door de wendbaarheid van de slang.
5. Een opzetstuk om vloeibaar vuil mee op te zuigen:
Eerst getest met een beetje water op het aanrechtblad: dat ging top.
Daarna wel even drogen met een theedoek.
Een aantal dagen later liet mijn zoontje zijn limonade vallen en dacht ik: wacht ik pak de kruimeldief erbij. Nou ook dat werd in een zucht opgeslurpt.
Het is ook wel een grappig gezicht: gegarandeerd een hit met kleine kinderen!
.. Niet te hopen dat ze dan expres gaan morsen ;-) maar ook daar draait mama haar hand dan niet meer voor om!
6. Opzetstuk om de bank mee te kunnen zuigen (Dit hulpstuk is plat wat maakt dat je overal makkelijk bij komt)
De bank is zo’n plek waar je uiteraard niet dagelijks stofzuigt maar met deze kruimeldief word dat gewoon een onderdeel om in je wekelijkse schoonmaak routine toe te voegen.
Hij zuigt super rap alles van de bank.
- Ik heb hier ook de radiatoren mee afgezogen en ook eventjes -gewoon omdat het leuk is om alles af te stoffen met dit apparaat- het toetsenbord van de laptop stofvrij mee gemaakt.
Maar ook voor het wat zwaardere werk zoals tapijt trappen kun je met dit opzetstuk prima doen!
Voor alles geldt: één keer erover heen halen en weg is het vuil!
7&8. 2 stof-filtertjes
Die je om en om kunt gebruiken nadat je ze omgespoeld hebt met lauw water.
Wel eventjes laten drogen voor je volgende gebruik hé..
9. Het stof opvang bakje
Is groot zat om een behoorlijke hoeveelheid stof aan de kunnen

Deze kruimeldief heeft geen stofzuigerzak en heeft een eenvoudig te legen reservoir.
Het oplaad station staat stevig, de kruimeldief past er maar op één manier op de oplader. Lekker duidelijk! Ik houd ervan!
Maar je hebt ook de mogelijkheid hem op te hangen.
Wat ik zeker ga doen!
Want deze nieuwe vriend ga ik er vaak even snel bijpakken.
Inmiddels heb ik met het grootste gemak alle opzetstukken en functies geprobeerd.

Kortom, ik kan deze Jap kruimeldief van harte aanbevelen omdat je echt meer voldoening van je schoonmaakwerk hebt en door hoe gemakkelijk het je afgaat door de krachtige motor!
Als je net zo enthousiast als ik ben over dit apparaat ga je zeker geen spijt van je aankoop krijgen, zeker niet voor deze goede prijs/kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• veel mogelijkheden door verschillende opzetsukken
  • klikt makkelijk in oplaadstation
  • zuigt zelfs water op!
  • krachtige accu en zuigvermogen

Minpunten

• niet kunnen ontdekken

v*****************@g******** 25-11-2021

Jap Tornado s3

Geschreven voor: JAP Tornado S3

de jap Tornado s3 wat een fijne kruimeldief deze naam die doet hem te kort eigenlijk. Door de veelzijdigheid met hulpstukken is de tornado een aanvulling in ieder huishouden zeker als er vaak ongelukjes zijn met bijvoorbeeld drinken met de speciale zuigmond zuigt i moeiteloos het vocht op ook zijn de hulpstukken makkelijk te verwisselen. Het schoonmaken en in elkaar zetten is ook eenvoudig,handig dat er een extra filter bij zit ook. Dit is de eerste kruimeldief die daadwerkelijk zuigkracht heeft en zoveel hulpstukken voor auto bank en dieren haren. Ook zit er een oplader bij die aan de muur te bevestigen is en is eenvoudig in lader te plaatsen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vocht opzuigen
  • Veelzijdigheid

V***********@g******** 13-11-2021

Aanrader! Wat een fijn ding

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Wat een fijne kruimelzuiger! Een ontzettende zuigkracht en mooi design. De bijgeleverde accessoires zorgen ervoor dat ik de stofzuiger veel vaker in de kast kan laten staan. En dat is wel fijn in een huishouden met 3 kinderen. De borstel voor de haren werkt voortreffelijk. Wat een gemak. Enige kleine minpunt is de korte accuduur. En de zuigkracht neemt na 1 streepje al flink af. Dus zorgen dat hij altijd volledig is opgeladen!

• Zuigkracht
  • Accesoires

Minpunten

• Accuduur

sylvia1971 12-11-2021

prima kruimelzuiger

Geschreven voor: JAP Tornado S3

De kruimelzuiger ziet er mooi uit, heel veel extra accessoires, de zuigkracht vind ik net ff te weinig, had wat zwaardere stukjes die opgezogen moesten worden, maar daar moest ik het apparaat erg lang bovenop houden voordat deze het opzoog, voor de rest gaat hij lekker makkelijk in de hoekjes met de extra ,mondstukjes. Ik raad m aan

Pluspunten

• veel mondstukjes voor diverse
  • mooie kleur

Minpunten

• zwaardere stukjes opzuigen moeite mee

spin33 05-11-2021

Prima apparaat voor snelle opzuig-klussen

Geschreven voor: JAP Tornado S3

De afgelopen tijd heb ik de JAP Tornado S3 kruimeldief samen met mijn kinderen en huisdier mogen testen. De kinderen vonden dit apparaat heel erg handig omdat met knoeien in ieder geval niet de gewone stofzuiger gepakt hoefde te worden. De kat en ik waren iets kieskeuriger. Het gebruiksgemak is prima. Het apparaat is redelijk snel opgeladen waardoor je er snel mee aan de slag kan. Er is een duidelijke gebruiksaanwijzing aanwezig. Bij het bekijken van de opzetstukken miste ik eigenlijk meteen het opzetstuk voor de kattenharen. Dus jammer dat ik hiervoor nog steeds de grote stofzuiger nodig heb. Ik heb het apparaat alleen voor droge kruimels gebruikt en dit ging snel. Plinten en randjes bij de trap is geen enkel probleem bij deze krachtige kruimelzuiger. Doordat het apparaat draadloos is is het snel gepakt en te gebruiken. Ik vond wel dat het reservoir erg klein was. Na eenmalig gebruik moet je het reservoir al legen. Opvallend is het supermooie mat zwarte design van dit apparaat. Zo mogen al mijn huishoudelijke apparaten er wel uit zien. Geweldig! Gebruiksduur en gewicht zijn ook prima te noemen. Over het algemeen gezien een prima apparaat voor snelle opzuig-klusjes alleen niet geschikt voor haren van huisdieren.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • design
  • draadloos

Minpunten

• niet geschikt voor kattenharen
  • klein reservoir

m*********@g******** 31-10-2021

Krachtige kruimeldief met verrassend lange accuduur

Geschreven voor: JAP Tornado S3

In ons gezin hebben we de afgelopen weken de JAP Tornado S3 getest en meteen 1 van de kinderen chef stofzuiger gemaakt. Het is namelijk een heel gemakkelijk apparaat, waar de kinderen ook prima mee uit de voeten kunnen. Het grootste verschil is toch wel het gemak waarmee je dit apparaat even snel pakt, in tegenstelling tot een stofzuiger met stang, slang en snoer. Dus de vloer is vlotjes gezogen na elke maaltijd. Hierbij moet ik zeggen dat het voor de kinderen makkelijker is omdat die dichter bij de grond zijn. Deze kruimeldief heeft geen stang, dus het is wel bukken om onder de tafel te zuigen.

De kruimeldief wordt geleverd met zijn oplaadstation, 2 filters en 5 verlengstukken waar met een makkelijk pictogrammatje op staat waar het voor bedoeld is. Een voor de bank, de auto, je huisdieren en de vloeistoffenzuiger. Ik vind het jammer dat we geen huisdieren hebben om dat op te testen want ik kan me lastig voorstellen dat die rustig blijven zitten als je met zo'n kruimeldief in de buurt komt. Voor de andere opties dus perfect. Makkelijk even de bank uitzuigen, je neemt hem zo mee naar de auto of naar een andere verdieping. Van mij hadden die losse onderdelen alleen niet in plastic verpakt hoeven zitten, milieutechnisch nergens voor nodig.

Ik merkte dat ik echt moeite had met het opzuigen van vloeistoffen, en toen ik dat eenmaal deed merkte ik dat het wel heel makkelijk ging. Helaas werd de (500 ml) tank een prutje, omdat ik er niet aan had gedacht om eerst het andere opgezogen vuil eruit te gooien.

Kortom, het is een zeer krachtige zuiger met een verrassend lange accuduur, die makkelijker in huis en auto te gebruiken is dan een gewone stofzuiger.

Pluspunten

• lange accuduur
  • handzaam
  • verlengstukken

Minpunten

• geen stang

D. Jansen 30-10-2021

Erg gemakkelijk

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Wij hebben deze kruimeldief een aantal weken mogen testen. De kruimeldief is ideaal om snel even wat kruimels op te zuigen. De keuken en eetkamer zijn snel weer schoon. De kruimeldief is draadloos en klein, je pakt hem er zo even bij. De accu gaat redelijk lang mee.
De kruimeldief beschikt over een laadstation met snoer. Je kunt het laadstation ophangen, zodat je de kruimeldief er snel bij kunt pakken. Het is niet nodig om deze altijd aan de stroom te hebben. Voor ons was het wel even wennen om de kruimeldief weer in het laadstation te zetten, je moet hier redelijk precies in zijn.
Voor het snel opzuigen van wat kruimels in de keuken, het uitzuigen van de bank, het uitzuigen van de auto of het zuigen van de trap vinden wij deze kruimeldief ideaal. Je hoeft niet de gehele stofzuiger te pakken en je ervaart geen ongemak door een snoer of een groot apparaat. Wanneer we de hele trap grondig zuigen, merken we wel dat de kruimeldief wat zwaar in de arm kan worden.
Het legen van het reservoir gaat eenvoudig. Alle delen zijn los te halen en in principe kun je de kruimeldief dan zo leeg gieten boven een prullenbak. Heb je echter ook vloeibare producten opgezogen, kan het een zooitje worden in de kruimeldief.

Pluspunten

• draadloos
  • makkelijk te legen

Minpunten

• vloeistoffen opzuigen is geen aanrader

Siri 26-10-2021

Fijne, krachtige kruimelveger!

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Ik heb de afgelopen periode de JAP Tornado S3 mogen testen. In een gezin met 2 kleine kinderen liggen er na een broodmaaltijd nogal wat kruimels, hiervoor is de kruimelveger perfect, in een handomdraai is alles weer schoon. Ik was verbaasd over zijn sterke zuigkracht, al neemt deze wel iets af als de accu bijna leeg is.
Er zit een mondstuk bij zodat je ook vloeistoffen kunt op zuigen, deze extra functie functioneert erg goed al is het een gedoe om alles weer schoon en droog te krijgen binnen in het apparaat. Deze functie voegt voor mij weinig extra waarde toe.
Doordat de kruimeldief draadloos is, kun je hem gemakkelijk gebruiken om de auto schoon te maken. Door zijn sterke zuigkracht had hij hier geen moeite mee. Ook de accu hield dit karwei goed vol.
Ik zou deze kruimelveger zeker aanraden, hij heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en uitermate geschikt om snel iets op te zuigen.

Pluspunten

• er zitten 2 filters bij
  • voelt stevig aan
  • sterke zuigkracht
  • accu gaat lang mee

Delinyo 26-10-2021

Bevalt goed en geld waard

Geschreven voor: JAP Tornado S3

De afgelopen tijd heb ik de JAP Tornado S3 kruimeldief mogen testen en ik ben redelijk tevreden met de kruimeldief. Bij het eerste gebruik viel gelijk op dat de zuigkracht wat minder was, maar ik kwam er al snel achter dat dit kwam doordat de batterij niet volledig was opgeladen. Het is dus belangrijk dat je de kruimeldief goed oplaad voor gebruik, want de zuigkracht neemt af naarmate de batterij leger wordt. De batterij gaat gelukkig lang mee, dus dat zal niet zo vaak een probleem zijn. En het voordeel is natuurlijk dat je de kruimeldief volledig draadloos kan gebruiken. Daardoor kom je ook op plekken waar je normaal niet zo vaak schoonmaakt. Ik heb zelf een stofallergie en met het gebruik van de kruimeldief heb ik het idee gehad dat het huis schoner was. Het design van de kruimeldief is net zoals vele anderen, maar hij voelt toch wat luxer aan door de gebruikte materialen. Hij is alleen wel wat zwaarder, waardoor ik de kruimeldief niet zou aanraden voor lang gebruik. Het reservoir is makkelijk te legen, maar dingen zoals zand en ander stof komen niet helemaal goed in de opvangbak terecht. Al met al is de kruimeldief zijn prijs waard en zou ik hem in deze prijsklasse wel aanraden.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Oplaadstation

Minpunten

• Gewicht
  • Reservoir

Kelly 26-10-2021

Zeer handige en krachtige kruimeldief met mooi design!

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Sinds twee weken gebruik ik de JAP Tornado S3 en toen ik deze voor het eerst aanzetten hoorde ik al een groot verschil met mijn eigen kruimeldief, zoveel krachtiger. Ik heb drie kleine kinderen en ik kan echt niet zonder een kruimeldief maar deze is echt ideaal. Hele handige opzet stukken die ervoor zorgen dat ik zelfs heel mijn auto snoerloos kan stofzuigen, ik was met 10 minuten klaar! Daar waar ik altijd er tegenop zie om met de grote stofzuiger de auto te gaan doen, altijd een gedoe met de kabel.
Na het opladen op het handige oplaadstation die gewoon netjes tegen de muur opgehangen kan worden gaat de kruimeldief langer mee dan ik had gedacht en hij verliest niet zijn zuigkracht. De JAP Tornado S3 is wel iets zwaarder dan mijn vorige kruimeldief maar dat vind ik wel logisch, hij is ook een stuk krachtiger.

Pluspunten

• Krachtige zuigkracht
  • Veel opzetstukken
  • Fijn handvat
  • Accu gaat lang mee
  • Handig oplaadstation

Minpunten

• Zwaarder dan mijn vorige kruimeldief

martijn 19-10-2021

Voor dagelijks gebruik prima!

Geschreven voor: JAP Tornado S3

Geen hoogvlieger, maar dat kan ook niet voor zo`n prijs.
De bijgeleverde borsteltjes voor dierenharen en automeubilair schoon te maken voldoen niet aan de verwachtingen! Dit omdat het aantal haren op de borstel zo minimaal is dat deze na enkele keren al behoorlijk wat geleden heeft. De jap Tornado S3 is voor dagelijks gebruik wel fijn (denk aan even snel wat rommel opzuigen) Maar hierbij wil ik wel de kanttekening dat hij voor een kruimeldief anno 2021 vrij zwaar is en veel geluid maakt! De extra mogelijkheid om water op te zuigen heeft wel zo zijn voordelen al moet je erna de filter wel goed laten droger voordat je hem opnieuw gaat gebruiken. (i.v.m. reservoir schoonmaak) Al met al zou ik hem wel aanraden aan huishoudens die hem alleen willen gebruiken voor het dadelijk gebruik!

Pluspunten

• 2 filters
  • extra functie voor water op te zuigen
  • komt vrij stevig over

Minpunten

• slechte kwaliteit borstels
  • luidruchtig
  • vrij zwaar