Philips SHB9100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHB9100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bramya 16-04-2014
Geschreven voor: Philips SHB9100

Een halfjaar geleden is dit product aangeschaft, maar al snel kwam ik erachter dat dit product niet aan mijn gestelde wensen voldoet.Het draagcomfort is van een zeer laag niveau. Het zit namelijk zeer los op het hoofd, waardoor het niet fijn is om te dragen. Wanneer het hoofd niet recht wordt gehouden zakt het al snel van het hoofd af. Met de geluidskwaliteit is echter niet mis; dit voldoet wel aan mijn verwachting. Wel is een nadeel m.b.t. de geluidskwaliteit dat je omgeving mee geniet ofwel zich groen en geel ergert aan jouw muziek.

neandertje 01-03-2014
Geschreven voor: Philips SHB9100

Heerlijke koptelefoon, zit lekker, super geluidje. Even een tip van flip, schaf een bluetooth zendertje aan met een 3.5mm jack aansluiting die kun je in elk apparaat steken waardoor je je koptelefoon vaak zult gebruiken

Smajlijn 12-03-2014

Welke bluetooth zender zou ik moeten kiezen? Thnx!

bert2004 06-04-2014

Hoe gaan die twee elkaar zien dan om te pairen ?
Deze hoofdtelefoon met blu-tooth is leuk voor je tablet, smarttelefoon of computer, voor een mp3 speler zou ik hem lekker direct in de mp3 speler steken.
Het nut om zo'n blu-tooth zendertje aan te schaffen ontgaat mij enigszins.

neandertje 07-04-2014

de zender en de ontvanger vinden elkaar gelijk, je zet ze de eerste keer allebei in de zoekmodus daarna pakken ze elkaar gelijk op. ik gebruik de zender vaak voor de mediaspeler of tv die hebben geen bluetooth.

neandertje 07-04-2014

dit soort zender gebruik ik:http://www.snelwebshop.nl/innoxploreixb24a2dpstereobluetoothsenderaudioadapterdongle35mmaudiojack-p-662.html?language=nl¬found=1

maar je hebt ze in allerlei soorten en prijzen

Perry123456789 18-12-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

Ik lees hier een aantal reviews waarin de weergave van bastonen als matig wordt beoordeeld, ik vind daar niets mis mee. Maar als je een koptelefoon zoekt met een heel goede geluidskwaliteit zou ik deze niet aanraden. Ik vind het geluid soms wat vlak, niet heel helder, mis af en toe wat detaillering. In zijn totaliteit is het zeker niet slecht, maar ook niet uitstekend. (Ik geloof dat ik de bij mijn samsungtelefoon geleverde in-ear headset een zuiverder geluid vind geven). Maar met equalizer kun je wel e.e.a. bijregelen en in de meeste gevallen voldoet het geluid wel aan mijn wensen.
Omgevingsgeluiden blijven goed hoorbaar, wat ik een groot nadeel vind in de trein. Betekent dat je het geluid harder gaat zetten en dat in de trein iedereen mee kan luisteren, daar doe je je medepassagiers geen plezier mee.
Het draagcomfort is goed. Blijft goed zitten en irriteert niet en omdat hij draadloos is ben je lekker vrij in je bewegingen, dus je houdt hem al snel langer op dan je van plan was bij allerlei bezigheden.
Qua bediening heb ik niet echt minpunten. Bluetooth werkt prima en het kabeltje waarmee je de koptelefoon ook zonder bluetooth kunt gebruiken is erg handig. Schakelen tussen muziek en telefoon is eenvoudig. De aan- en uitknop vind ik niet heel handig, het is geen duidelijke knop, je duwt met je vinger 4 seconden midden op de rechteroorschelp, maar omdat het geen knop is ga je al snel harder duwen dan bedoeld lijkt, maar daar kan ie wel tegen denk ik. Verder is hij zuinig qua stroomverbruik. Je kunt lang luisteren met een opgeladen batterij en mocht hij toch leegraken dan kun je altijd met het kabeltje luisteren. Kortom geen topper, maar voor deze prijs toch een aardige koptelefoon.

Perry123456789 13-12-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

Ik lees hier een aantal reviews waarin de weergave van bastonen als matig wordt beoordeeld, ik vind daar niets mis mee. Maar als je een koptelefoon zoekt met een echt goede geluidskwaliteit zou ik deze niet aanraden. Ik vind het geluid wat vlak, niet heel helder, mis wat detaillering. In zijn totaliteit is het zeker niet slecht, maar ook niet heel bijzonder. (Ik geloof dat ik de bij mijn samsungtelefoon geleverde in-ear headset een zuiverder geluid vind geven).
Omgevingsgeluiden blijven goed hoorbaar, wat ik een groot nadeel vind lopend op straat met veel verkeer of in de trein. Betekent dat je het geluid harder gaat zetten en dat in de trein iedereen mee kan luisteren, daar doe je je medepassagiers geen plezier mee.
Qua bediening heb ik geen minpunten. Bluetooth werkt prima en het kabeltje waarmee je de koptelefoon ook zonder bluetooth kunt gebruiken is erg handig. Schakelen tussen muziek en telefoon is eenvoudig. Kortom voor deze prijs een aardige koptelefoon, maar zeker geen topper.

d3monnn 19-11-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

Ik heb de SHB9100 nu een aantal week in gebruik, en ik moet zeggen wat een top apparaat!
Het draagcomfort van deze koptelefoon is super en de koptelefoon is heel gemakkelijk in gebruik.

De geluidskwaliteit is niet perfect, lage bas wordt niet goed ondersteund maar is zeker goed genoeg voor deze prijsklasse.

DarkEastwood 30-07-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

Op basis van de goede recensies deze koptelefoon besteld om overal in huis naar het geluid van mijn muziekinstallatie te luisteren, en alleen naar draadloos tv of pc te kijken en te luisteren. Nu blijkt bij deze koptelefoon echter geen zender te zitten! De geluidsdrager dient een bluetooth zender te hebben. Prima voor een telefoon of mp3 speler, maar mijn tv en muziekinstallatie hebben dat niet. Ik had van te voren wel gezien dat deze koptelefoon gebruik maakt van bluetooth maar dat doen de apparaten die met zender worden geleverd ook. Het lijkt me een goede extra selectiemogelijkheid voor op kieskeurig.nl.
Daarnaast werkte de rechter speaker niet toen ik toch maar een test deed met mijn Samsung 3S.
Ik stuur de koptelefoon morgen helaas dus weer terug.

Hilcoo 04-07-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

Ik zat eerst te twijfelen tussen deze hoofdtelefoon, de Sony DR-BTN200M en de Jabra Halo 2. Uiteindelijk deze gekozen, en ik heb hier geen spijt van!

Draagcomfort
De hoofdtelefoon draagt erg prettig. De FloatingCushions zijn echt heerlijk op je oren. Ze zitten niet te strak en zijn lekker zacht. Na een paar uur dragen of ermee slapen totaal geen last van me oren. Voor sportactiviteiten zit de hoofdtelefoon te los op je hoofd en zijn de pads te warm, maar daar is ie ook niet voor bedoeld. Het is wel irritant dat als je de hoofdtelefoon via bluetooth gekoppeld hebt er de hele tijd een blauw lampje aan de zijkant knippert. Als je dan s'nachts probeert te slapen licht je hele kamer steeds blauw op (ik word dan gedwongen me ogen dicht te houden, waardoor ik wel sneller slaap. Al met al is het wel goed.

Vormgeving
De hoofdtelefoon is mooi ontworpen. De pads zien er lekker vol en zacht uit. Je kan de oren wegdraaien, als je ze neerlegt bijvoorbeeld. De multifunctionele knop vind ik echt handig! 4 knoppen in 1! Soms is de hele zijkant als pauze knop wel onhandig, omdat je er soms tegenaan leunt of op drukt als je de hoofdtelefoon doorgeeft, maar daar wen je wel aan. Wel een minpunt is het lichtje (dat ik al gezegd heb).

Geluidskwaliteit.
De hoge tonen zijn erg mooi! Helder en duidelijk. De lage tonen en de bas zijn wel voldoende: een beetje afwezig en niet erg duidelijk. Ik vind het ruim voldoende! Maar sommige mensen die echt veeel waarde hieraan hechten, kunnen het niet prettig vinden. Je kan overigens wel meer bas en lage tonen naar voren laten komen door een equalizer te gebruiken.
Ik bedenk net: dit kan ook komen omdat ik het altijd met bluetooth gebruik.

Duurzaamheid.
De hoofdtelefoon is stevig en zal niet snel kapot gaan. Ik kan me echter wel indenken dat het draai mechanisme kapot zal gaan (de oren wegdraaien zodat de hoofdtelefoon platter wordt), maar dat kan ook komen omdat ik meer van stevigheid houd.

De hoofdtelefoon is erg goed en ik ben er blij mee.

Minpunten:
- Bluetooth lampje dat blijft knipperen
- Helderheid van lage tonen en bas (als je hier veel waare aan hecht)
- Geen multi-pairing: je kan het niet met 2 apparaten tegelijk koppelen, eerst de bluetooth van de één uit voordat het met de ander gekoppeld kan worden

Voordelen
- Hoge tonen zijn erg mooi en duidelijk
- Bluetooth voor draadloze connectie
- Mooi design
- FloatingCushions zijn heerlijk
- de prijs

Hilcoo 22-10-2013

Nu na een paar maanden kreeg ik een email of ik mijn review wilde updaten:
Nog steeds erg blij met deze hoofdtelefoon! Het witte kussentje dat op je hoofd leunt is een beetje vies geworden, niet heel erg.
Wat erg handig is, is de 3,5 mm kabeltje! Als de batterij leeg is of als je mobiel geen bluetooth hebt kan je hem gewoon simpel aansluiten via de 3,5mm kabel. Dat is wel erg praktisch, iets wat de Sony DR-BTN200M niet kan.
Soms is het wel irritant dat de hoofdtelefoon erg los op je hoofd ligt. Als je hem normaal op doet en je gaat liggen, glijd dat ding half van je hoofd. Maar niet een ramp: je doet hem iets schuiner op en het probleem is opgelost. Dat dat ding een beetje los op je hoofd ligt komt doordat de hoofdtelefoon 'op je oren' leunt en niet 'om je oren'. Voordeel daarvan is wel dat het lekker comfortabel draagt.
De hoofdtelefoon is niet geheel geluidsisolerend: je hoort nog wel mensen praten en muziek op de achtergrond. Daardoor zet je hem snel wat harder, waardoor de medereizigers naast je in de trein gezellig mee kunnen luisteren naar jouw muziek.

Ik ben er erg tevreden mee en kan hem zo aanraden :).

indodragon 23-05-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

1 van de betere aankopen tot nu toe.
Heelijk qua geluid.
Ik had zelf wel liever over de oren heen, maar hij zit gewoon goed. Draagcomfort is beter dan verwacht.
Vormgeving, kan wat minder rond, vind ik. Maar toch wel redelijk goed.
Een handig opbergtasje zit er niet bij. Maar ik mag niet klagen, want na een half jaar intensief gebruik, dus minimaal 3 uur per dag op, is er nog geen enkel krasje te zien.

Wat ik wel jammer vind is dat de ingebouwde volumeregelaar niet werkt zodra hij via de audio kabel is aangesloten. Terwijl het juist prima werkt als de koptelefoon via bluetooth is aangesloten op je mobiel.

andre.h 31-01-2013
Geschreven voor: Philips SHB9100

Supermooi strak design, voelt stevig aan. Ook het geluid is prima, geen overdreven bass.
Ook over de bluetooth ben ik tevreden. Als je van het ene vertrek naar het andere loopt blijft de ontvangst goed binnen een straal van 10 tot 15 meter van het bluetooth apparaat, zelfs door de wanden heen.
Ik gebruik hem voor mijn samsung gio en I-pad.

Kruimeltje 43 19-02-2013

Beste Andre.

Gebruikt u de hoofdtelefooon ook om bv video te kijken vanaf een tablet oid ?

Ik ben voornemens om er ook een aan te schaffen, maar weet niet of mijn tablet
Toshiba AT200 de protocollen van de hoofdtelefoon ondersteund.

Als u zonder meer video,en mp3 kan beluisteren,wil ik de gok wel wagen.

Groet: Kruimeltje43

aadnr9 17-06-2012
Geschreven voor: Philips SHB9100

Inmiddels de phillips koptelefoon een maand in het bezit en bevalt uitstekend!!!

Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding. Ik was specifiek opzoek naar een bluetooth functionaliteit en dan kom je al gauw op de duurdere koptelefoons uit. Maar ondanks de lage prijs overtreft de koptelefoon al mijn verwachtingen.

- Geluidskwaliteit ruim voldoende.
- Bereik bluetooth uitstekend.
- Batterij opladen gaat prima met usb en de batterij gaat lang mee.
- Extra kabel (3,55 mm aansluiting) voor als de batterij leeg raakt.

voorhammr 26-10-2012

Wat is de ervaring met het bereik van de Bluetooth? Is die ervaring ook opgedaan met een apple product?

Vanderpal 21-04-2012
Geschreven voor: Philips SHB9100

Heel fijne koptelefoon. Bluetooth werkt prima (iPhone/iPad). Opladen via USB gaat prima en accu gaat in de praktijk lang mee. Maar ideaal om ook een draadje te kinnen gebruiken voor het geval je geen tijd hebt voor opladen. Systeem is halfdicht, maar sluit behoorlijk goed af. Zodanig zelfs dat telefoneren bijna lastig is want je hoort je eigen stem nauwelijks. Afgezien daarvan is telefoneren perfect. Integratie met iPhone prima. Muziek is goed te bedienen pauzeren, vorig/volgend nummer. kwaliteit geluid is verrassend goed. Bassen zijn goed te horen, maar niet sterk. Dus als je van heftige en vervormde bassen houdt kun je beter verder kijken.

Tot slot ik heb de hem aan mijn dochter van 14 gegeven om van het gedonder van kapotte draden af te zijn. Ze is er erg blij mee. Ik minder, want ik wil hem eigenlijk zelf. :)

RudeboyGW 04-03-2012
Geschreven voor: Philips SHB9100

Ik heb de koptelefoon inmiddels al een maand en hij bevalt nog steeds prima.

De draagconfort van de koptelefoon is echt super. De kussens vormen zich naar je oren en sluiten zo redelijk af. Ik draag de koptelefoon dagelijks zo'n 1,5 uur en nog geen last van irritaties.

De vormgeving vind ik mooi maar had wel wat handiger kunnen zijn met eventueel inklap mogelijkheden. Dit heeft ook meteen gevolgen voor de duurzaamheid er wordt namelijk geen hoes meegeleverd en door het glimmende oppervlak van de koptelefoon zie je al snel krasjes ontstaan.

De geluidskwaliteit vind ik ook ronduit goed. De koptelefoon heeft een goede bas en doordat de kussens goed aansluiten heeft de omgeving niet snel last van geluidsoverlast.

De handsfree functie gebruik ik niet vaak. Ik weet wel dat wanneer je in de wind loopt je een stuk minder goed verstaanbaar bent. Maar in een rustige omgeving ben je wel goed hoorbaar.

De batterij kwaliteit is redelijk ik denk dat hij het wel een uur of 10 kan vol houden. Wanneer de batterij bijna leeg is dan begint de koptelefoon om de minuut een geluidsignaal te geven. Dit geluidsignaal irriteerd al snel en ik kies er dan voor om het bijgesloten kabeltje te gebruiken om hem aan te sluiten op de audiobron. Zo kan je zelfs met een legebatterij nogsteeds muziek blijven luisteren.

Al met al een koptelefoon met een goede draagconfort, lekker geluid en een handige bluetooth functionaliteit.