Sennheiser RS 170

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 170 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

sonnet14 24-11-2015
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

De geluidskwaliteit is op zich goed, maar je hoort constant een pieptoon door het geluid heen, te horen bij vooral zachte passages. Ik besef dat de RS-170 niet de duurste is, maar toch. Heb geëxperimenteerd met de plaatsing, heb telefoons ed uitgezet in huis maar zonder resultaat. Geen aanrader dus.....

vanderMeij 12 31-07-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb deze koptelefoon twee keer terug moeten sturen. Er zit namelijk een zeer irritante piep in. Dit doet zich voor wanneer ik schakel tussen tv zenders, bij aanvang van een nieuwe track (muziek), en bij het gebruik van de toetsen van mijn playstation controller. Tevens is de piep ook door het geluid heen te horen.

Na de eerste reparatie, heb ik een gloed nieuw apparaat gekregen, tot mijn grote verbazing vertoonde deze hetzelfde probleem. Ik heb de koptelefoon daarna direct naar Sennheiser gestuurd. Deze zeggen het probleem niet te kunnen vinden en geven de locatie de schuld. daarmee vinden zij dat het klaar is.

Even ter vergelijking mijn oude draadloze koptelefoon van 60 euro heeft hier nooit last van gehad. Dus misschien hebben ze gelijk en stoort de koptelefoon alleen hier, om een of andere duistere reden. Maar dan nog is het een gebrek van deze koptelefoon!

Ik ben dus erg ontevreden over deze aankoop. Ik zal redelijk blijven....

Wanneer jij op de juiste locatie woont en deze piep doet zich niet bij jouw voor, dan heb je een mooie koptelefoon met een mooi geluid. Woon je op de verkeerde locatie, dan heb je een compleet waardeloos product en je wordt niet geholpen.

Ik probeer nu mijn geld terug te krijgen. En ik koop nooit meer een product van Sennheiser!

vanderMeij 12 17-07-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb de rs 170 na twee weken terug moeten sturen, omdat er een piep te hoeren is bij het overgaan van tracks, bij het wisselen van tv kanalen en bij het gebruik van de toetsen op de controller van mijn PS3. Heb ondertussen een nieuwe opgestuurd gekregen, maar helaas deze vertoont hetzelfde euvel. Ik krijg dus het idee dat dit probleem onderdeel is van deze koptelefoon. Dus tot nu toe, heb ik veel spijt van deze aankoop. Nogal veel geld voor een koptelefoon, die niet in orde is. mijn vorige had hier geen last van een kostte maar 60 euro

jeroen van loveren 21-08-2014

Beste VanderMeij. Ik heb onlangs zelf een koptelefoon van genoemd merk gekocht.En ik heb op playstation na dezelfde problemen ondervonden. ik heb er denk ik een oplossing voor.
Als je televisie een kastje heeft waar een hdmi kabel uitkomt die naar je tv gaat dan vind je op datzelfde kastje OOK een koptelefoonuitgang. Wanneer je daar de jackplug van je koptelefoonstation in steekt i.p.v. de tv dan heb je geen nare pieptoon meer!! Veel succes ermee.

blazer48 08-02-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Super geluid en direct te gebruiken. Geen last van storing en kan er het hele huis mee doorlopen (3 verdiepingen). Kan hem redelijk lang dragen zonder dat het hinderlijk wordt, dus heel comfortabel. Uiteindelijk nog een losse headset erbij gekocht (HDR 170) om samen films te kunnen kijken. Echt een aanrader!

Wes72 03-02-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Na een jaar is de headset na exact een half uur leeg, voorheen ongeveer 2,5 uur. Knoppen voor surround en bas slecht te bedienen.

Pedro 09-02-2013

Dat duidt erop dat je accu's versleten zijn. Wat je in dat geval moet doen is de accu's (2x AAA) te vervangen door nieuwe exemplaren. Voor rond de 10 euro koop je 4 exemplaren van 850mAH.

Oup 15-09-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Nu pas gekozen voor wireless, een draadje heeft gewoon minder problemen. Deze boven de RS 180 gaf de voorkeur omdat, gesloten dus minder buiten geluid en surround en bas mogelijkheden op de koptelefoon zelf. Getest om het hele huis heen en geen enkel probleem tot nu toe. (rijtjes huis). Beetje afgezaagd maar zeer tevreden, en de knopjes zijn inderdaad klein maar voor mij geen probleem, het is wennen met de vingers. Kwaliteit is prima en zoals eerdere meldingen, zet het geluid zacht van de koptelefoon en van je 'bron' wat hoger en je hebt geen last meer van ruis. Is een goed product.

wim19a46 04-09-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

De Sennheiser RS 170 een paar maanden in bezit, ter opvolging van de Sennheiser HD 202 (met kabel). De HD 202 gaf wat meer bas, wat wel vermoeiend was op den duur. Het geluid van de RS 170 is goed maar de reikwijdte komt bij mij niet verder dan 15 meter. In de keuken valt het geluid weg als ik mij omdraai.
Installatie is eenvoudig, ik heb hem getest op mijn cd speler en op de tv. Fijn om ongestoord te luisteren.
De knopjes aan de rechter zijkant zijn wat klein, maar dit heb ik opgelost door kleine stukjes schuimrubber te stansen met een perforator en deze op de volumeknopjes te plakken. Ik kan nu blindelings de + en - vinden zonder de koptelefoon af te doen.
Nadeel is dat bij warm weer de oorschelpen snel gaan zweten.

nmmmdf8 27-07-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

MIN-PUNTEN:1. Waarom geen volumeknopje op het oplaadstation, maar wel een bass en surround-knopje. 2.Mooie Quick Guide installatie met aleen plaatjes, waar je niks uit wijs wordt als 60 jarige.Dus de CD-rom maar in mijn computer gedrukt en heen en weer lopen tussen geluidsinstalatie en computer, waar een uitgebreide installatie op het beeldscherm staat. De knopjes op de koptelefoon zijn te klein. Voor mij alleen maar te bedienen als ik de hoofdset in mijn handen heb. Echt een min-punt voor Sennheiser. PLUS:
Prachtige klank, vormgeving mooi, makkelijk op te laden,zit lekker op het hoofd en over de oren.In de tuin op 25 meter afstand rustig mijn muziek beluisteren en krantje lezen.Dikke pluspunten.

m1232245 12-06-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Na lang wikken en wegen toch de 170 gekocht. Geluidskwaliteit is super. Geen overdrachtsproblemen. Die knoppen zijn inderdaad erg raar. Uiteindelijk ontdekt ik dat ze gemaakt zijn om ze met je duim te bedienen als je de koptelefoon ook op je hoofd hebt. Ze zitten dat precies op een logische plaats. Allen is het onderscheidend vermogen tussen de knoppen te klein. Na een tijdje wen je er zeker aan en het is geen reden om hem niet te kopen. Het blijft alleen raadselachtig dat een ontwerper die knoppen zo stom ontworpen heeft.
De knop op het ontvangststation is overigens net zo stom want als je op die knop drukt dan valt het hele station achterover. Je moet het dus met 2 handen vasthouden.

Nu ik deze koptelefoon 2 maanden gebruik, twijfel ik overigens toch of ik niet rs 180 zou kopen. Het gesloten systeem zorgt er natuurlijk voor dat ik minder de achtergrond hoor en andere de muziek niet op mijn koptelefoon maar ik vind het ook een beetje benauwd en warmer. In de winter niet erg maar in de zomer toch erg warm.

Verder is algemeen punt dat ik het jammer vind dat je de koptelefoon niet gewoon ook met een snoer kan aansluiten. Technisch een kleine moeite om daar een aansluiting voor te maken en dat zou ik de koptelefoon ook op reis kunnen gebruiken.

Vassy79 22-04-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Heb deze draadloze koptelefoon een maand geleden gekocht om TV/film mee te kijken. Ik ben vanwege de gesloten klankkast en de betere recensies uitgekomen op de Sennheiser RS170 ipv de Sennheiser RS180.

Vooraf was één van mijn voornaamste zorgen het bestaan van een geluidsvertraging. Inderdaad bestaat er een minimale vertraging vergeleken met het geluid uit de TV/boxen. Als je deze echter uitzet, is de vertraging niet waarneembaar. Voor deze toepassing is de Sennheiser RS170 m.i. dus zeer geschikt.

Over het uiterlijk, het bereik, de geluidskwaliteit en het oplaadstation ben ik erg te spreken. Ik moet me echter aansluiten bij de veelgehoorde klachten over de bedieningsknopjes op de koptelefoon: het volume is echt lastig te regelen terwijl je de koptelefoon op hebt.

Bob-Amsterdam 25-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Waarom heb ik dit niet eerder gekocht...?! Na een paar dagen gebruik van de RS170 heb ik alleen maar spijt van het feit dat ik zo lang heb moeten wachten op deze koptelefoon... Was overal uitverkocht, maar zeer het wachten waard...!

Zeer zuiver geluid, natuurgetrouwe diepte in het geluidsbeeld en storingsvrij... zelfs zonder de Bass-Boost of Surround functie aan al meer dan goed. Draagcomfort is super, goed omsloten waardoor m'n "bankgenoot" niks van mijn muziek hoort, en ik geen TV mee krijg. Ook na 2 uur studeren met koptelefoon op geen zweet oren of drukpunten welke irriteren, echt top. Ik wil niet meer anders...!

Joopwych 30-10-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Een jaar of acht een Sennheider HDR 65 met veel plezier gebruikt. Accu's werden stuk minder en zijn vrij duur, daarom de RS 170 aangeschaft.
Observaties:
Door groter bereik veel minder last van kort wegvallen bij bewegingen. In de tuin soms toch nog wel. (Misschien beter RS 180 kunnen nemen met nog wat meer signaal sterkte, bereik dus.)
Draagcomfort: uitstekend, ontziet oren, is behoorlijk licht en schermt geluid van buiten prima af.
Geluidskwaliteit: in een woord subliem, nog beter dan voorganger.
Vormgeving: vind oplaad pilaartje met bediening en LED's fraai opgezet. Maar eens met vele anderen: bediening op koptelefoon is vrij hopeloos.
Ook na flink oefenen druk ik nog steed op "mute" in plaats van volume. (Waarom zet je nou een mute funktie op een koptelefoon, je hoort vrijwel niets van buiten, dus als je denkt wat te horen zet je hem toch af).
Ik heb er inmiddels wel iets op gevonden. Heb op de "+" en de "-" toets een heel klein stukje gladde tape geplakt, nu kan ik ze wel op de tast vinden.
Eigenlijk hadden ze de "+" en "-" als een soort chocolade letter erop moeten leggen, dat zou waarschijnlijk ook wel helpen, een soort braille dus.
Duurzaamheid: deze koptelefoon werkt met standaard AAA accu's die gemakkelijk en goedkoop te krijgen zijn. Om de accu's zal ik deze dus niet hoeven te vervangen en ik neem aan dat hij verder even duurzaam is als zijn voorganger.
Verder vind ik het handig dat hij laat zien dat de accu's vol zijn en dat je hem aan het net kunt laten zonder dat hij blijft zenden.

Leo Driessen 06-07-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Heel kort maar krachtig, na een paar uur genieten.
Draagcomfort super,
Vormgeving heel mooi.
Maar 't belangrijkste superieure zeer heldere geluidskwaliteit en daar ging 't mij om, met een mooie balans tussen hoge, midden en lage tonen. Geen last meer van bijgeluiden rondom. Perfect. Ben nog aan 't experimenteren maar tot noch toe alleen maar lof.
Duurzaamheid is natuurlijk nog niet veel over te zeggen, maar ga er vanuit dat ik hier nog jaren van kan genieten.
Wat mij betreft een echte aanrader!!!!

jgtl 03-06-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Heb het apparaat een jaar geleden aangeschaft.Topding! Geluid is glashelder, mooie vormgeving, duurzaam product en draagt fijn. De volumeknoppen zitten inderdaad een beetje raar, maar met een beetje oefenen is het geen probleem meer.
Ik heb een probleem gehad met het opladen. De webwinkel heeft het apparaat naar de servicedienst van Sennheiser gestuurd en ik kreeg een nieuwe retour. Dat noem ik nog eens service! Absolute aanrader.

Nick26 27-05-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Men heeft bij Sennheiser een slechte materiaal keuze gemaakt betreft de kunststoffen/ lederen oorkussens. Bij langdurig gebruik geeft transpiratie een nadelig draagcomfort.
Bij Sennheiser Nederland zijn ze hierin niet erg coulant, voor hun zogenaamde topkwaliteitsproduct.

jereon54 14-04-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Deze koptelefoon is niet geschikt voor muzikanten.
Er bestaat een tijdsvertraging tussen tussen het signaal en het geluid. Voor gewone audio niet van belang, wel als een toetsaanslag van een digitale piano niet gelijk loopt met de klank.

PeterVraag 29-01-2012

Er si vertraging tussen het signaal en het geluid. Merk je dit als je de koptelefoon voor de tv gebruikt? De mond beweegt eerder dan het het geluid.
Heeft iemand hier ervaring mee?

swienie 06-03-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Prima hoofdtelefoon. Gesloten en daarom geen last voor de omgeving. Je hoort helaas ook niets meer vanuit de omgeving buiten de muziek. Bereik is ok maar door muren en plafonds (ook hout) gaat het soms mis. Bij voorkeur gebruiken in 1 kamer. Houder is handig en laad tegelijk op. Geluidskwaliteit erg goed voor een draadloos systeem.

Kweetal 05-02-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Dat deze hoofdtelefoon een uitstekende geluidskwaliteit heeft, kunnen we kort over zijn. Sterker nog, het is de beste kwaliteit die ik van een draadloze koptelefoon ooit gehoord heb. Toch zijn er helaas minpunten.

De ontwerper die de bedieningsknoppen op de hoofdtelefoon heeft bedacht, moeten ze op staande voet ontslaan. Voor een produkt als dit is dit onaanvaardbaar! Veel te dicht bij elkaar en vrijwel onmogelijk met de hoofdtelefoon op te bedienen, zodat je die steeds af moet zetten. Helaas nog erger is de volume limiter die ingebouwd is. Als je de geluidsbron iets te hard hebt staan, of een piek in het geluid aanwezig is, dempt de hoofdtelefoon automatisch om vervolgens tergend langzaam weer op volume te komen. Het schijnt met Europese richtlijnen (zucht..) te maken te hebben die het max. volume bepalen om gehoorschade te voorkomen, maar het is vreselijk irritant en eveneens onaanvaardbaar. Ik maak ZELF wel uit hoe hard ik het volume wil zetten!

(je kunt het evt. oplossen door de hoofdtelefoon op max. volume te zetten, en de bron zachter, maar dan komt er wel een lichte ruis mee)

Laatste minpunt, al zal dit voor veel gebruikers niet interessant zijn, voor muzikanten is deze koptelefoon waardeloos vanwege de lichte vertraging in het geluid. Bij het afspelen van cd's e.d. maakt dat niets uit, maar wel bij het bespelen van bijv. gitaar etc.

elisamad 23-12-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb de RS 120 en de RS 140 in bezit gehad en heb nu het oudste weggegeven en dit type gekocht..Ik ben erg tevreden,alleen dat na jaren gebruik de hoofdbeugel en de oorschelpen minder strak zitten,en je krijgt er in zwoele zomernachten "transpiratie-oren"van!

thomastheking 06-12-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb de sennheiser rs170 nu een aantal weken in bezit en vind hem bijzonder goed klinken! Ik heb hem aangesloten op een versterker Harman Kardon HK3400 en komt prima geluidje uit. Ook bij het afspelen van lp's zeer zuiver geluid. over het bereik van 100m valt te twisten hij pakt denk ik 50m. Een ander minpuntje vind ik de knoppen op de koptelefoon. Ze zijn nogal klein daardoor moeilijk te vinden.

tijmenpater 11-11-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb deze sennheiser nu al een paar dagen in bezit, ben er erg tevreden over vooral het surround. Ik had niet verwacht dat het surround geluid zo goed zou klinken. Het geluid dat uit de koptelefoon komt had ik wel van te voren verwacht, het is minder mooi als uit mijn Philips SHB9000 maar dat is het mooiste geluid dat ik ooit gehoord had.
Het bereik komt niet verder in mijn huis als 15 meter. Als het signaal door een muur heen moet word de afstand al behoorlijk beperkt maar om hem te gebruiken als geluid voor je tv of films is dit een echte aanrader. Wat ik zelf wel jammer vind is de de standaard waar je hem aan ophangt zo licht is. Lastig met het aan en uit zetten als je er moeilijk bij kunt.
Verder is het gebruik van AAA-batterijen erg makkelijk. Je zet hem op de lader of je doet er nieuwe batterijen in.
Al met al een echte aanrader.

HJ 02-11-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

m'n eerste Sennheiser (1980) was een al een ontdekking.
Nu ik op de slaapkamer draadloos wilde gaan ben ik puur uit nostalgie zo maar voor deze RS170 gegaan (wel stiekem even naar diverse recensies gekeken). Maar meteen goed, wat een geweldige hoofdtelefoon. Eenvoudig te installeren (overigens met veel mogelijkheden) en op je persoonlijke klankkleur in te stellen. Je loopt er zo mee weg.
Sluit goed aan op de oren, dus geen herrie voor m'n partner die lekker ligt te slapen.
Het geluid, ook niet onbelangrijk, de RS170 is aangesloten op een Onkyo miniset die weer aangesloten is op een glasvezeltuner van KPN. Geluid van de tv is dus formidabel en wil ik een CD/USB oid. luisteren, tja de Onkyo geeft wat je van een audio set verwacht.
Kortom, de RS170 wordt echt veelzijdig toegepast en valt in geen enkele functie tegen. Ik sluit me aan bij de vorige poster, besteed iets meer, maar dan heb je ook wat.

Frans82 22-10-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Heerlijke koptelefoon! Voldoet goed aan de verwachtingen!

Ik ben een redelijke audiofiel en wil in iedere situatie van een top geluidskwaliteit kunnen genieten. Thuis heb ik mijn hifi installatie, op m'n werk gebruik ik deze koptelefoon. Heerlijk!

Heb hiervoor een Sony MDR-RF840RK gehad, maar deze heb ik na een paar dagen ingeruild voor deze sennheiser. Wat een verschil! Zo zie je maar dat een paar centen meer uitgeven in sommige situaties het beste is.

Ik zeg, doen!

Markieh15 09-09-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb 2 weken geleden de rs 170 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over. Zoals vele zeggen inderdaad superieure geluidskwaliteit en fijn om te dragen. Dat de koptelefoon draadloos is alleen op te merken aan het feit dat er geen draad aanzit, verder dezelfde kwaliteit als één met draad. kortom veel lof voor dit product, een absolute aanrader voor diegene die graag een draadloze koptelefoon wilt kopen.

fahv 05-09-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 170

Ik heb nagenoeg dezelfde ervaring als Otto. De hoofdtelefoon zit plezierig en heeft een heel goed geluid, dat helaas ineens ophoudt als ik op hooguit zo'n 10 meter van de zender de keuken in ga. Hetzelfde gebeurt na zo'n 15 meter als ik de tuin inloop met alleen één bakstenen muur met groot raam tussen zender en hoofdtelefoon. Omdat ik juist tijdens het koken graag van muziek via een draadloze hoofdtelefoon geniet heb ik de RS170 ingeruild voor een ongetwijfeld kwalitatief mindere, maar wel moeiteloos in de keuken ontvangende Philips.