Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Tune Buds op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Scholtenf 31-07-2023

Mooi geluid, fijne oordoppen

Geschreven voor: JBL Tune Buds

Ik ben tevreden over deze oordoppen! Normaal gesproken blijven dit soort oordoppen bij mij niet goed zitten, maar doordat de dopjes in drie maten meegeleverd worden, passen ze deze keer perfect! Het koppelen via Bluetooth ging snel en de batterij gaat lang mee. Een hele dag luisteren zonder op te laden is een pluspunt. Het geluid is erg goed voor deze prijs en ook de gesprekskwaliteit is prima. Schakelen tussen wel of geen noise-cancelling is ideaal, hoewel de noise-cancelling bij harde omgevingsgeluiden iets zwakker is.

De JBL Headphone app is super handig. Hiermee kon ik alles naar wens instellen, van de gebaren (tikken op oordopje) tot de equalizer voor het instellen van de bass. De bass is geweldig, ik heb mijn eigen equalizer kunnen aanmaken en daarmee het geluid naar mijn wens ingesteld. Zeker de app downloaden, want dit maakt de gebruikservaring beter!

Al met al vind ik de oordoppen een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben!

Mathieu 31-07-2023

Goed geluid, matige ANC

Geschreven voor: JBL Tune Buds

Ik loop nu 3 weken rond met deze oortjes en ben redelijk tevreden. De absolute pluspunt van de oortjes is dat ze een goed geluid produceren. Daar valt met name de bas op in positieve zin. Ook de connectiviteit van de oortjes met meerdere apparaten werkt prima. Regelmatig heb ik de oortjes naast mijn telefoon ook verbonden aan mijn tablet of op mijn werk verbonden met telefoon en laptop. Zo kan ik makkelijk wisselen tussen telefoongesprekken en het kijken van video’s of deelname aan videovergaderingen. Wil je oa een equalizer gebruiken of de functie van de gebaren op de oortjes wijzigen, kan je daarvoor de app gebruiken. De JBL app is simpel in het gebruik en ziet er overzichtelijk uit. Het gebruik van de app is niet nodig bij dagelijks gebruik. Alleen bij het instellen heb ik hem gebruikt. Het gebruik van gebaren door op de oortjes te tikken om functies te activeren werkt prima. Tikken om van Ambient Mode naar ANC of visa versa te gaan en om muziek te pauzeren of nummer te skippen werkt allemaal goed. Zoals gezegd kan je deze functie in de app wijzigen zoals het controleren van de volume.

Maar ik heb ook wat op en aanmerkingen op de oortjes. Zo ben ik niet ondersteboven van de Active Noice Cancelling. Het sluit buitengeluid niet voldoende af naar mijn mening. Zo kan ik met ANC aan op kantoor nog steeds gesprekken van collega’s horen. Ook als ik buiten loop als het waait de wind horen. ANC filtert wel een flink deel van het buitengeluid uit, als ik het vergelijk met de Ambient Mode, maar niet genoeg.

Wat me ook opvalt is dat de oortje minder stevig in mijn oor zitten vergeleken met andere oortjes. Het wisselen naar één van de andere twee meegeleverde formaten eartips brengt geen verbetering. Ik denk dat het licht aan de vorm van de luidsprekers van de oortjes waar de eartips om zitten. Deze is ovaal terwijl ze bij andere rond zijn. Hierdoor hebben de eartips ook een lichte ovale vorm. Ik heb het vergeleken met andere dopjes waarbij de luidsprekers en eartips rond zijn en die zitten iets beter/steviger. Het is niet dat de oordopjes van JBL uit mijn oor vallen, maar doordat ze wat minder stevig aanvoelen in mijn oor ben ik bang dat ik er een kwijt raak.

Maar alles bij elkaar genomen zijn het prima oortjes die een goed geluid produceren en daar gaat het uiteindelijk om.

Pluspunten

• Geluid, met name bass
  • Simpele en overzichtelijk app
  • Goede bediening

Minpunten

• ANC kan beter
  • Zitten niet zo stevig in oor

ErikJan 24-07-2023

Prima oordopjes lastig in gebruik

Geschreven voor: JBL Tune Buds

Deze JBL Tune Buds sinds enige tijd in gebruik. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ze stereo te krijgen wat voor het luisteren van muziek erg hinderlijk is. Wij hebben alles geprobeerd zowel met familie, vrienden als collega's is het niet gelukt om ze stereo te krijgen. Wanneer er geluid uit komt is dit wel prima, helaas wel of links of rechts. Ook het bellen met de JBL Buds gaat goed en ik kan mij goed verstaanbaar maken en de ander goed horen.

Helaas doordat niet beide buds tegelijk zijn herkend is updaten of ruisbeheersing niet mogelijk.

Wel ziet het product er mooi uit.

Pluspunten

• Gehoor
  • Verstaanbaarheid

Minpunten

• Moeilijk te koppelen
  • Geen stereo

Patricia S. 23-07-2023

Prima geluid, vallen snel uit, handige app

Geschreven voor: JBL Tune Buds

Het zijn prima oortjes qua geluid. Noise cancelling werkt goed, maar filtert niet al het geluid weg. Er zit een handige oplaadcase bij de oortjes, om ze makkelijk mee te kunnen nemen.

Ik vind het gebruik van de JBL app erg handig, omdat je hier meer functies kunt instellen voor de oortjes. Ook kun je hier instellen welke functies je wilt gebruiken door middel van tikken op het linker of rechter oortje. Je kunt bijvoorbeeld links instellen dat je het geluid ermee bedient, en rechts om muziek nummers te pauzeren of door te klikken naar het volgende nummer.

Ik heb echter wel dat de oortjes bij mij snel uitvallen. Het zijn vrij grote oortjes, die niet in je oorschelp vallen. Hierdoor steken ze uit. Met name bij activiteiten raken ze bij mij snel los en vallen ze uit. Het maakt hierin niet uit welke maat rubbers ik gebruik, ik heb het bij allemaal. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar oortjes die in je oorschelp vallen.

Hierdoor zijn dit niet de oortjes voor mij en zoek ik verder naar geschikte oortjes.

Pluspunten

• Handige app
  • Prima geluid
  • Veel opties

Minpunten

• Vallen snel uit
  • Grote oortjes
  • Noise cancelling kan beter

Feline 20-07-2023

Goede oortjes voor mensen met kleine oren

Geschreven voor: JBL Tune Buds

De earbuds zijn mooi vormgegeven, ik vind de oplaadcase er heel stijlvol uitzien en het openingsmechanisme is heel soepel en stevig.
Wat erg handig is is dat je de batterij kan zien op het doosje d.m.v. de lampjes die branden.

De oortjes doen wat ze moeten doen. Ze maken snel verbinding met computer, telefoon, televisie en smartwatch. Door de oortjes aan te raken kan je ze bedienen, dit is in te stellen d.m.v. de app. Erg fijn is vooral de noise cancelling en je geluid snel aan en uit kunnen zetten.
Ze blijven goed zitten en er zijn 3 verschillende groottes aan dopjes meegeleverd. Deze oortjes zijn perfect voor mensen met kleine oren (maar ook met grote). Bij andere dopjes heb ik altijd dat de kleinste opzetstukjes nog te groot zijn. Bij deze oortjes zitten ze perfect zonder irritatie de hele dag.

Ik heb er o.a. mee gewerkt, gewandeld en hardgelopen en de oortjes zijn nooit uitgevallen.

Kleine nadeel aan de oortjes vind ik dat ze wat ver uit je oor steken, dit is zeer persoonlijk of dit bezwaarlijk is aangezien ze daardoor wel heel makkelijk te bedienen zijn. Oortjes die ik heb die meer echt in mijn oorschelp zitten zijn wat lastiger te bedienen.
Het geluid is goed voor de basisbehoeften maar in dezelfde prijsklasse zijn er wel oortjes met beter geluid.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Geen irritatie bij kleine oren
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Geluid is niet het beste in deze prijsklasse
  • Is redelijk zichtbaar dat je ze draagt

Mr. Anderson 20-07-2023

Zeer fijne headset

Geschreven voor: JBL Tune Buds

De JBL Tune Buds zijn geweldig! Ze zitten supercomfortabel in mijn oren, bijna alsof ze er niet zijn. De JBL Tune Buds sluit perfect af, waardoor storende omgevingsgeluiden tot een minimum worden beperkt.

Als trouwe JBL-gebruiker heeft dit product me opnieuw verrast. De actieve ruisonderdrukking is echt top, vooral tijdens het fietsen - geen last van windruis, maar ik kan nog steeds alles om me heen horen. Waarbij het geluid geweldig is! Volle bas en perfect in balans.

Ik kan echt zeggen dat de JBL Tune Buds een fantastische keuze zijn en ik iedereen ze dan ook aanraad.

Pluspunten

• Active Noice canceling

Gabri71 16-07-2023

Goed zittende oortjes

Geschreven voor: JBL Tune Buds

Erg tevreden over deze oortjes. Het is handig dat er dopjes bij zitten zodat je de juiste maat in je oren kan stoppen. Ze blijven daardoor ook goed zitten. Meestal zit het niet lekker en vallen ze uit. Maar deze zitten dus prettig. Ze geven ook mooi geluid en noise cancelling doe t ook goed. Geen storende geluiden erdoor heen. Ook met bellen ideaal. Alleen al je ze uit doet gaan ze niet automatisch over op de speaker maar blijft je muziek via de oortjes doorspelen.

Pluspunten

• Goede pasvorm
  • Mooi geluid

Minpunten

• Niet automatisch van oortjes op speaker

Geert1982 16-07-2023

Goede earbuds in een gunstige prijscategorie

Geschreven voor: JBL Tune Buds

De earbuds zijn een mogelijke opvolger van bedrade Apple oortjes. Daarnaast heb ik de JBL Tune760NC als over ear hoofdtelefoon, dus de keuze voor deze earbuds kwam een beetje door de geluidskwaliteit die ik ervaar bij die hoofdtelefoon.
De earbuds zitten lekker en zijn eenvoudig passend te maken door de verschillende maten rubber plugjes die meegeleverd worden. De app werkt prettig en geeft extra mogelijkheden, maar is niet noodzakelijk om de oortjes te gebruiken. Het geluid is prima maar niet uitgesproken goed. De noise cancelling werkt goed maar filtert niet al het geluid weg. Dit is ook wat ik prettig vindt, want voor totaal afsluiten van omgevingsgeluid pak ik de over-ear hoofdtelefoon. Maar wel iets om rekening mee te houden.
Het windgeruis tijdens hardlopen was meer aanwezig dan bij Apple buds, dat vind ik een nadeel maar over het algemeen zitten en dragen ze heel erg prettig

Pluspunten

• Ontwerp
  • Pasvorm
  • Gebruiksvriendelijkheid app

Minpunten

• Windgeruis hardlopen
  • Afhankelijk van app-ondersteuning JBL

Emma 15-07-2023

Goed geluid en fijn in gebruik

Geschreven voor: JBL Tune Buds

Mooie set oortjes die heel gemakkelijk in gebruik zijn te nemen. Koppelen met telefoon en PC is zo gepiept en kan zonder app! Ik had wel wat moeite om de oortjes goed in te krijgen en te houden. Heb de 3 meegeleverde maten geprobeerd maar geen een zat echt heel de tijd fijn. In het begin lijken ze goed te zitten maar bij bewegen zoals (hard)lopen en fietsen of na het voeren van een telefoongesprek zaten ze altijd los. Ik heb ze nu 1 ] weeken het is 3x gebeurd dat ze ook echt zijn uitgevallen. Jammer, want ik had ze juist voor op de fiets naar school en bij het uitlaten van de hond. Het geluid is top en de microfoons werken goed. Ik kan er goed mee bellen. Ze gaan ook lang mee, dat is ook een pluspunt. Buiten hoor je wel goed de wind wat best een beetje vervelend is en waardoor je het geluid harder moet zetten. Noice cancelling werkt wel ok, maar maakt niet super veel verschil.

Pluspunten

• makkelijk te koppelen aan laptop en telefoon
  • goed geluid
  • goede microfoon

Minpunten

• vallen soms uit je oor
  • hoort de wind goed