Samsung RL41WCPS - reviews

Vormgeving
Duurzaamheid
Geluidsniveau
Score:

Ik heb deze koelkast nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over. Veel ruimte van binnen. Handig dat je de temperatuur van de koelkast en van de vriezer los van elkaar kunt instellen. Waterdispenser wordt veel gebruikt. I.p.v. de Samsung dispenser van 1,5 liter kan je er ook een "gewone" fles op aansluiten, maar door gebrek aan ontluchting loopt het water dan wel heel langzaam. Beter de standaard dispenser gebruiken: je klikt hem er zo in en uit om hem bij te vullen.
De aparte extra koele lade voor vlees en vleeswaren is voor ons vrij ruim, maar ach, de koelkast is groot genoeg.
Door de waterdispenser kun je weinig flessen kwijt in de deur: die moet je dus plat neerleggen op een van de plateaus.
De koelkast spring regelmatig aan en maakt dan een vrij "aanwezig" bromgeluid, wat niet vreemd is voor een koel/vriescombinatie van deze omvang. Heb je een open keuken in een kleine woonruimte dan kun je beter een fluisterstille Miele kopen, maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan. Bij ons staat ie in de eetkeuken en we storen ons niet aan het geluid.

3,8

---------- update review, 09-05-2010 ----------
Ik heb de Samsung RL 41 WCPS nu anderhalf jaar. Na twee weken begaf de waterdispenser het. Lekken aan alle kanten!Al die tijd me scheel geergerd aan de herrie die hij maakt. Nu is hij opeens gestopt met koelen. De lichten doen het nog, de display werkt gedeeltelijk nog. Diepvriesspullen weg kunnen gooien, want we kwamen er natuurlijk pas in de loop van een zaterdag achter.Vandaag zondag.
Morgen een reparateur bellen. Hoop eigenlijk dat hij niet meer te maken is. Dan kan ik hem afdanken! Wat een miskoop is dit geweest!!! Ik mis mijn oude Bosch, die 19 jaar trouwe dienst heeft gedaan.

---------- 2e review, 26-11-2008 ----------
Inmiddels heb ik de koelkast een maand in gebruik. Hij slaat nog steeds ieder uur aan om vervolgens minimaal 20 minuten veel herrie te maken. Het koelen doet hij goed. Desgevraagd zei een medewerker van de zaak waar ik hem kocht dat hij, ondanks dat hij zo vaak en zo lang aanslaat, toch echt veel minder gebruikt dan de oude koelkasten, die zo'n 1250 kwh per jaar zouden verbruiken, ook al sloegen ze minder vaak aan. Maar of ik dat verkoperspraatje geloven mag?

---------- 1e review, 25-10-2008 ----------
Ik heb de koelkast gisteren in gebruik genomen. Ik vind hem erg luidruchtig. Mijn vorige koelkast van een ander merk was veel stiller. Ook vind ik dat hij erg vaak aanslaat voor een koelkast waarvan men stelt dat hij een verbruik van 370 kwh heeft (iedere 3 kwartier, en dan gedurende een half uur)
De indeling van de koelkast is niet bijzonder handig. Zo kan ik dankzij die leuke waterdispenser nog maar 2 flessen kwijt. Een glasplaat verwijderen levert ook niet genoeg hoogte op, en de plaat erboven een standje omhoog zorgt ervoor dat er daar geeneens een jampot meer kan staan.
Alles is wel goed gekoeld.

6,5

deze koelkast 14 maanden in onze bezit.
vind niet dat hij veel geluid maakt.
maar het probleem is dat hij niet meer koelt morgen even bellen en hopen dat dit goed opgelost wordt schijnt een voorkoment probleem te zijn van deze koelkast.

5,8

Pluspunten:
- makkelijk in te stellen
- mooi dislay
- koelt en vriest goed

Minpunten:
- Maakt ongelooflijk veel herrie, slaat vaak aan en maakt vreemde geluiden (tikt, knalt, enz)
- Weinig koelruimte i.v.m. het koelwater gedeelte (is voor ons niet zo erg, omdat wij er nog een koelkast naast hebben)
- materialen lijken niet erg degelijk (maar alles is nog heel)

En kan iemand mij misschien vertellen wat ik met die chilled room aan moet. Heb deze ruimte nog niet gebruikt. Toch wel jammer, omdat het koelgedeelte al beperkt is.

Score:

wij hebben deze koelkast nu een week,prima apparaat!
en met het geluid is niets mis mee,hoort hem nauwelijks.
maar wel de voorschriften in acht nemen,4 uhr laten rusten en toen opgestart!
dus veel herrie, wij dus niet!
zijn er zeer tevree mee!

Score:

Een mooie, grote koelkast. No-frost werkt goed. Het reservoir om water mee te koelen kan je ook weghalen om zo extra ruimte te gebruiken in de deur (gebruik zelf deze functie niet dus dat heb ik gedaan). Ik vind het geluidsniveau van de koelkast normaal, niet te luid ofzo.

Wel zijn er twee problemen met de duurzaamheid. Ten eerste maakt de koelkastdeur soms een irritant kraakgeluidje. Soms is het een tijdje bijna weg, maar soms komt het weer terug.

Ten tweede is enkele dagen geleden het apparaat ermee opgehouden. Eerst deed het vriesgedeelte het niet meer en later (of langzamer) begaf ook het koelgedeelte het. Dacht eerst dat het aan de thermostaat lag, want de aangegeven temperatuur was nog gewoon koud, al was dit niet het geval. Na stekker eruit en erin gedaan te hebben gaf hij nu wel de juiste, veel te hoge temperatuur aan. De koelkast probeerde nog wel te koelen, maar deed het absoluut niet meer. Na een paar dagen heb ik de stekker er een nacht uit gedaan en er weer in gedaan, en hij doet het gewoon weer !? Ondertussen wel hoop voedsel verloren gegaan, en maar hopen dat het probleem niet weer ineens de kop op steekt...

7,3

erg mooie koelkast, enkele dagen in t gebruik. netjes 8 uur stil laten staan ivm transport. maakt wel iets meer geluid dan mijn oude koelkast van 12 jaar oud (b merk). slaat redelijk vaak aan, blijft dat zo??

Score:

mooie koelkast, maar maakt veel herrie. Daar ben ik wel van geschokken

Score:

Binnen een paar dagen in huis
Prima koelkast,koud water dispenser is al vollop gebruikt, tijdens de nazomerse dagen
Ongeveer 2 maanden in bezit en nog steeds geen ijsvorming

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Samsung RL41WCPS