Maxi-Cosi Mura 3 - reviews

Veiligheid
Degelijkheid
Vormgeving
Score:

Erg fijne kinderwagen. We hebben er een hele hoop bekeken en vergeleken, maar de prijs/kwaliteitverhouding van de Mura 3 was verreweg het beste. Ons kindje is nu 9 maand, en is nu groot genoeg voor het zitgedeelte, maar nog steeds erg veel plezier van deze kinderwagen.

Wat o.a. fijn is:
- De grote kinderwagenbak, waar je kindje heel lang in kan liggen;
- De adapters die erbij geleverd worden voor je Maxi Cosi;
- Het boodschappenvak, is lekker groot;
- Heel gemakkelijk in en uit te klappen, ook weinig kracht voor nodig;
- Je kunt je kindje in het zitgedeelte met het gezichtje naar jou toe zetten of van je af;
- Is erg plat op te vouwen.

Het enige puntje vind ik dat in het zitgedeelte je kindje erg laag zit, dat is bijv. bij de Stokke beter geregeld.

prima kinderwagen;

- ruime bak, die ook gemakkelijk plat te vouwen/ in te klappen is,
- ruim boodschappen vak
- geen losse adapters nodig voor gebruik van autostoel op onderstel
- zitgedeelte is rugleuning helemaal plat te leggen,
de wagen kan ook ingeklapt worden met de zitting erop!

en zoveel meer pluspunten!

9,4

Ik heb de mura nu ruim een maand in bezit en ben er erg tevreden over. Hiervoor had ik een mutsy en die vond ik een stuk lomper en kwam niet altijd door de smalle paadjes in de winkels. Ik ben zelf niet zo heel lang (1.66) en op de laaste stand bij de mura staat hij op de perfecte hoogte. Bij de Mutsy stond hij of net te hoog of net te laag.

Een groot voordeel is de kinderwagen bak. Hij is lekker ruim en mijn dochter (5 mnd) heeft er nog genoeg ruimte in (ze is 62 cm.) Ook is de bek er heel makkenlijk af te halen, je klikt de "houders" om en de maxi cosi kan erop.
Ook het stoeltje ziet er leuk uit, is lekker zacht en is eenvoudig te bevestigen.

De wagen zelf is niet de lichtste wagen (maar ook niet de zwaarste), maar is daardoor wel erg stabiel. Ook is hij erg klein opvouwbaar. Als ik de wielen eraf haal kan ik hem makkenlijk meenemen in mijn bakfiets (waar ook een maxi-cosi in staat)

Al met al ben ik super tevreden en zal deze wagen ook aanraden bij andere (aanstaande) ouders.

Het enige minpunt vind ik dat je er geen universele parasol op kan zetten, maar als je het stoeltje erop heb is dat ook niet nodig.

Score:

Wij gebruiken nu sinds 3 maanden de MaxiCosi Mura3. En ik ben echt supertevreden! Het is een heerlijke wagen die goed en stabiel rijdt. Wij hebben voor de 3-wiel versie gekozen omdat wij deze mooier vonden. En de verkoopster in de winkel zei dat het qua stabiliteit weinig uitmaakt in vergelijking met de 4. Omdat wij ook een MaxiCosi Cabriofix hebben is er ook geen extra adapter nodig. Even omklikken en je zet zo de reiswieg of de MaxiCosi op het onderstel. Het onderstel klapt gemakkelijk in en je kunt deze zo klein maken als je wilt. De wielen kunnen er af, het boodschappenmandje kan er af....
De duwstang is ook lekker hoog, dus erg fijn voor lange(re) mensen.
De reiswieg heeft een fatsoenlijk formaat. Onze zoon (nu 3 mnd) is inmiddels al 64cm en past er nog prima in. De reiswieg van bijv. de Quinny is echt een stuk kleiner.

Ondanks de wat hogere prijs voor deze wagen vind ik het een absolute aanrader!

Score:

Wij gebruiken de Maxi-cosi Mura 3 nu sinds eind september. Het is echt een superwagen. Lekker wendbaar, een grote kinderwagenbak, fijne luchtbanden, makkelijk in en uit te klappen. Heerlijk om mee te lopen. Krijg er ook veel reacties van andere mensen op! Een ander groot voordeel is, dat je de maxi-cosi er eenvoudig op kan klikken, als je bijv. even een boodschap gaat doen. Nadeel daarintegen vind ik wel, dat het afhalen van de maxi-cosi best lastig gaat. Je moet de knopjes ingedrukt houden, terwijl je de maxi-cosi er aftilt. Ons zoontje is nu twee maanden en ik vind het nu al zwaar, laat staan hoe moeizaam het gaat als hij straks een half jaar is.

6,6

Opvallend hoe vaak mensen zich richten op bekende namen, waardoor bijna iedereen een maxi-cosi, bugaboo of mutsy koopt. Hoewel de maxi-cosi een aantal zeer sterke punten heeft, kent deze ook nadelen. Hij is met een frame van 17 kilo enorm zwaar, verplichte keuze tussen 3 of 4 wielen, terwijl beide z'n voordelen hebben en de prijs die stevig is. Een eerlijke verkoper wees ons vervolgens op de C-max van Childwheels. Lijkt erg op de Mura, is net zo stevig en heeft dezelfde eigenschappen, maar is maar liefst 7 kilo lichter en wordt geleverd met zowel 3 als 4 wielen, zodat je de wagen heel snel om kunt bouwen naar je wensen van dat moment. De boodschappenmand eronder is zelfs nog iets groter dan bij de Mura. We betaalden hiervoor 399 euro. Childwheels is het grootste A-merk van belgie en is in NL nog niet in elke winkel te koop, dus je zult even moeten zoeken waar je hem wel in de buurt kunt bewonderen. Helaas ook nog niet in Kieskeurig opgenomen, dus vandaar mijn tip hier.

9,4

Wij hebben eerst een x-adventure gehad, maar die beviel helemaal niet, het wiel wat er ineens zomaar vanaf viel, zo'n dingen gebeurde er met die wagen.
We mochten m terugbrengen en mochten een andere uitzoeken.
Na lang kijken en sites af te gaan welke we nu het beste konden nemen, kwamen we op de maxi cosie mura.

Een super wagen en kwalitatief super goed.
Ik vind alleen een minpunt, dat je als ze in de wandelwagenbak zitten dat je m niet met alles in kunt klappen.
Je moet dus altijd de stoel ervanaf halen.
Dus als je snel ergens heen moet vind ik deze wat minder, omdat je m niet 123 in elkaar hebt gezet.
Maar dat is mijn mening.

Verder super in 2 richtingen te zetten. en hebt niet gelijk een parasol voor de zon nodig, de kap kan als het moet helemaal over de kleine heen. Echt super.

Kortom heel tevreden.

Score:

een super wagen die van alle gemakken voorzien is en er ook nog eens heel mooi uitziet.

een echte aanrader.

Score:

Ik ben in het bezit van de maxi cosi mura 3 en vind het een super wagen.
Het enige minpuntje vind ik de voetenzak ik heb hem 4 keer geprobeerd en tot 4 toe was het gillen ik heb nu een universele zak erop en dit gaat prima
deze wagen is echt een aanrader!!!

9,4

Wij hebben de Maxi-Cosi Mura driewieler ruim drie maanden in gebruik en zijn er super tevreden over.

De wagen is erg stabiel en makkelijk in te klappen (het onderstel past zelfs in de achterbak van een Twingo). De reiswieg is groter dan veel andere reiswiegen en de duwstang is in hoogte verstelbaar. De wagen rijdt op luchtbanden en slijten veel minder snel dan kunststof wielen (ten opzichte van bijvoorbeeld de kunststof voorwielen van de Quinny Buzz).

Daarnaast is de Maxi-Cosi autostoel zonder losse adapters te plaatsen op het onderstel, deze zijn hierin geintegreerd. De wagen stuurt erg fijn, losjes en gericht.

Het enige minpunt vinden wij de vrij kleine boodschappenmand.

Kortom: een ideale kinderwagen waar jarenlang plezier beleefd mee kan worden!

Score:

Mooie, stoere kinderwagen, maar wij kiezen toch voor de urban jungle voor de volgende redenen:
1) gewicht (17kg) is zwaar tov de uj (10kg)
2) wij gaan vaak met de auto en het inklappen is toch meer bewerkelijk, omdat eerst het stoeltje eraf moet en daarna de kap opengeritst moet worden. Neemt ook meer ruimte in door het stoeltje, het onderstel alleen is ingeklapt kleiner.
3) de ligbak is erg zwaar, maar je kunt ook kiezen voor de zachte ligbak, lijkt een goede oplossing.
Een voordeel is wel dat je het stoeltje naar beide kanten kan draaien (voor- en achteruit).

9,4

Het is een geweldige wagen. Hij is heel stabiel, rijdt heel soepel en het in- en uitklappen is zo gedaan. De wagenbak is vrij groot waardoor onze dochter er tot 6,5 maand in kon liggen (en ze is lang...) Met 6,5 maand werd ze zo nieuwsgierig dat ze niet meer wilde liggen en was het tijd om te gaan zitten. Onze dochter zit er heerlijk in. De voetenzak is heel handig omdat je de bovenkant kunt openklappen waardoor de handen vrij zijn om te spelen en het stuur vast te houden! In tegenstelling tot veel andere wagens is er genoeg ruimte om de boodschappen in te doen, ook wanneer het zitgedeelte erop zit.
De zitting is zacht en comfortabel. Het zitje kan helemaal in ligstand gezet worden zodat ze er nog heerlijk in kunnen slapen. Wij zijn er heel erg tevreden mee!

heerlijke wagen.
heb hem alleen nog gebruikt als wandelwagen. lekker ruim. luchtbanden zijn ideaal op onregelmatige wegen.
mooie kleuren. makkelijk in en uit te klappen.
kan niets anders zeggen als dat ik 100% tevreden ben. zit soms nog een beetje met het voorwiel te vechtem maar das een kwestie van oefenen denk ik.

Score:

Ik was al direct verliefd op de wagen toen ik het in de winkel zag staan. Hij is makkelijk, rijdt lekker, wielen kunnen eraf met inklappen, stuur is in hoogte verstelbaar en zowel kleine als wat grotere kinderen kunnen er gemakkelijk in, voor en achterwaards kijkend! Top wagen! Ook mooi, de ruime boodschappenmand onderin, kan nog heel wat in!

Score:

Kleine draaicirkel en smal. Je kan dus makkelijk bij de meest smalle winkels langs de kassa. Mogelijkheden te over. Grote wielen voor en achter. Kindje kan naar jou toekijken of naar voren, beide is mogelijk. Lekker trendy uiterlijk, iedereen kijkt en vraag wat het voor kinderwagen is. Leuk stuurtje waar je kindje zich aan kan vasthouden. In en uitklappen gaat zeer gemakkelijk. Verder nog niks nadeligs ondervonden.

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Maxi-Cosi Mura 3