Bosch SMI90M05NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMI90M05NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

fritsd 08-05-2014
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Na 4 maanden in gebruik te zijn wel tevreden over de machine. wast prima schoon ook op het korte programma. Over de droging wat minder tevreden. Er blijft aardig wat condens achter. Ook blijft er een fabrieksluchtje aan de machine zitten als je hem opent na het afwassen. Het geluidsniveau valt ook wat tegen. Hij maakt meer geluid dan onze vorige machine die 9 jaar oud was(Bauknecht). Verder goede machine en waar naar z'n geld.

andre 1972 14-02-2014
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Nadat onze oude bosch vaatwasser na 15 jaar kapot was gegaan deze nieuw gekocht , nu niet helemaal tevreden omdat deze meer lawaai maakt als de oude , plastic bordjes en bekers van de kinderen zijn te licht dat betekent dat deze door de krachtige waterstralen omhoog gespoten worden en dat is weer extra herrie.
Het was resultaat is goed alleen komt het te nat uit de vaatwasser, ook nadat wij hem hebben ingesteld op extra drogen en moet je toch bijna alles weer afdrogen met een theedoek.
Achteraf had ik een andere genomen , maar ja dat is achteraf !

fritsd 16-01-2014
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Ziet er strak uit. Past prima bij de rest van de keuken. Tijdens het wassen maakt de machine toch wel meer herrie dan verwacht. Wasresultaat prima.
Over duurzaamheid nog geen cijfer vanwege recente aanschaf.

TD42 31-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Vrij stille vaatwasser, met voldoende programma's.Wast prima schoon. Uitgestelde start is ideaal. Enig minpuntje is het bestekmandje. Deze heeft in het handvat inkepingen waar water in kan blijven zitten, waardoor het bestek bij uitnemen nat kan worden.

safoera 06-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

De vaatwasser wast heel erg schoon en heel erg rustig. je hoort hem helemaal niet. is ook heel mooi mooie front .ik ben ook blij met de indeling . ook het aparte bestekkorf is. ook fijn .

ElineA 03-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Prima vaatwasser. Het resultaat is perfect, hij wast heel stil en er past veel in. De vaat wordt ook prima droog. Ik heb er vertrouwen in dat de vaatwasser hygiënisch wast. Ik kan hem zeker aanbevelen. Enige minpuntje is dat er van nieuwigheid een soort fabrieksluchtje in zit, die ook aan de vaat zit. Dit wordt nu (na twee maanden) steeds minder. Al met al heel tevreden over de aankoop, zou hem zo weer kopen.

fortan 18-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Geluidsarme vaatwasser die in een open keuken nauwelijks hoorbaar is. Gebruiksvriendelijke bediening en goed was resultaat.

Carla Bijlemeer 15-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Geruisloos en gebruiksvriendelijk! En hij staat ook nog eens prachtig in de bestaande keuken. Even wennen aan de nieuwe indeling, maar dat je het bestekbakje kan verschuiven is een mooie verbetering.

MKropman 01-11-2013

Was resultaat: Uitstekend.

Duurzaamheid: Ervaring met zijn voorganger was al uitstekend. Na 15 jaar kreeg de wachine storing en we hebben besloten deze niet te repareren, maar een vergelijkbaar model te kopen.

Gebruiksgemak: De machine is erg stil, wat zeer praktisch is in onze open keuken.

mderond 31-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Na jaren van handmatig afwassen eindelijk weer een vaatwasser gekocht. Omdat onze vorige vaatwasser prima beviel, nu weer voor een Bosch gekozen.

De vaatwasser is erg stil, en heel praktisch in het gebruik. Hoewel ik de mogelijkheid zelf (nog) niet gebruikt heb, kun je de start bijvoorbeeld een aantal uren uitstellen. Wat ik heel prettig vindt, is dat je de droogtijd kunt verlengen. Ik ben erg gevoelig voor stinkende schone glazen (rauw-ei geur). Met een verlengde droogtijd is dat probleem opgelost.

Ook het korte programma werkt prima en levert schone borden en glazen op.

Verder is de machine heel ruim, en was hij eenvoudig in te bouwen.

MaggieBo 30-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Vaatwaaser wast goed schoon, ook met het eco programma. Fijne indeling waardoor je veel vaat kunt plaatsen. Enige minpuntje vind ik het droogresultaat. Vaat is nog vrij nat na beeindigen wasprogramma.

annie 1954 27-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Deze vaatwasser van een degelijk merk als Bosch doet prima waar hij voor gemaakt, is de vaat wassen. De indeling is handig en ruim genoeg voor zelfs de grootste pannen. Het geluidsniveau is zeer laag, en de vaat komt er goed schoon en droog uit. We gebruiken geen zout of extra glansmiddel omdat we in een zacht water gebied wonen en we met all in one middel wassen.

Lex en Gerda 25-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Door de terugroepactie, waarbij er brandgevaar zou kunnen zijn in de oude Bosch vaatwasser maar besloten om de 13 jaar oude voorganger niet te repareren, maar om deze machine te kopen. Het front oogt veel moderner, de machine is enorm stil (in vergelijking met de vorige)Makkelijk in te bouwen met de aan de voorzijde verstelbare achtervoet. Helaas is er geen spoelfunctie meer. De prijs was uiterst attractief en het energiegebruik mooi laag.Hetwasresultaat is ook zeer goed

Duukdeventer 21-02-2014

Hartelijk bedankt voor deze review! We hadden niets meegekregen van een terugroepactie en vanacht vloog onze (8jaar) oude vaatwasser in de brand! Nu dus contact opgenomen met Bosch i.p.v. Nieuwe gekocht!

Henk Jolanda 06-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Na 13 jaar een Bosch afwasmachine uit de Silence serie, heb ik nu op advies van Bosch deze machine gekocht en geplaatst in onze open keuken. Wij vinden deze machine meer geluid maken dan de oude. Als u een zeer stille machine gewend bent en ook overdag gebruik maakt van de vaatwasser, kunt u hier rekening mee houden bij uw volgende aanschaf.

Anoniem 01-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Prima vaatwasser en eenvoudig in gebruik. De vaatwasser is erg ruim maakt solide indruk. Makkelijk in te stellen na hoeveel uur het programma moet starten zodat hij 's nachts kan werken. Vaat blijft/wordt helaas nog vochtig als deze er te lang inblijft na afloop programma. Het zou handig zijn als de deur beter op een kier blijft staan zodat hij kan 'nadrogen'.

jvdheiden 29-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Zoek je een afwasser die gewoon doet wat hij moet doen, namelijk goed afwassen dan is dit type heel geschikt. Geen overbodige toeters en bellen maar simpel vier programma's die toereikend zijn voor normaal gezinsgebruik. Onze vorige Bosch was al heel erg stil, maar deze is nog stiller en ook nog veel zuiniger. Onze keuken grenst aan onze slaapkamer en wij draaien de afwas 's nachts, maar dat is qua geluid met dit type geen enkel probleem.
De vaat is schoon en droog. De rekjes zijn weg te halen, maar op zich wel handig.

jcoas 22-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Wij zijn tot op heden erg tevreden over deze vaatwasser.
Maakt weinig tot geen geluid en de wasresultaten zijn prima.
Tot op heden vinden wij het enige minpunt dat de vaat na de was-
beurt nog vrij nat is.

pippa1 10-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Prima vaatwasser, alleen het bestekbakje kan verbeterd worden.
de indeling van de machine is praktisch en de wasresultaten
is goed.

PaulvdG 19-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Na 18 jaar wederom een Bosch vaatwasmachine gekocht. Is veel stiller en zuiniger dan de oude met een uitstekend was resultaat.
Enig minpunje is de inbouw instructie, deze mag wel wat duidelijker/begrijpelijker.

FrederikK 09-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Vorige Bosch vaatwasser zonder problemen dagelijks 15 jaar lang zonder problemen gebruikt. Daarom weer gekozen voor een Bosch. Deze is nog stiller en maakt de vaat perfect schoon. De indeling is na 15 jaar nog niet echt gewijzigd, dus beproefd en goed bevonden. Eenvoudig zelf te plaatsen.

Hondel55 31-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

na 16 jaar weer een Bosch vaatwasser gekocht.
Kwaliteit van het apparaat ziet er degelijk uit. We zijn voor eco gegaan om ook iets bij te dragen en dit programma werkt prima.
Minpuntje is de handleiding. Gelukkig wijst het zich op het apparaat vanzelf

Bestekmandje 29-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Maakt goed schoon, bestek glanst enorm. Eco-programma duurt vanzelfsprekend lang, maar is prima voor 's nachts. Bediening is simpel/vanzelfsprekend. We kunnen er flink wat spullen in kwijt. Het mandje ook op een andere plaats kunnen zetten zou handig zijn geweest. Zelf inbouwen was geen enkel probleem, beschrijving en toebehoren waren dik in orde. Voor deze prijs een mooie machine. Wat betreft duurzaamheid valt nog weinig te zeggen na een maand..

Theo Rood 23-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Week in gebruik en nu al tevreden over resultaat. Glazen schoon uit vaatwasser, weinig geluid en eenvoudig bedieningsgemak. Indeling in vaatwasser in aan te passen bv. hoogte van bovenste lader.

elfvanvliet 16-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Afwasmachine sinds 04-06-13 in bezit. Prima machine. Veel mogelijkheden. Stil bij gebruik. Enige puntje is, dat ik de indeling (rekken) bij mijn vorige machine praktischer vond.

MartienSens 01-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMI90M05NL

Prima product met eenvoudige bediening. Het Eco wasprogramma werkt prima al duurt het wel wat lang (ruim 3 uur).