Bosch HBC84K553

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch HBC84K553 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

MCS2014 28-08-2014
Geschreven voor: Bosch HBC84K553

Matige oven, raam is tot tweemaal toe gesprongen. De eerste maal gerepareerd (voor 170 euro!) met de melding dat de magnetron wat vuil op het raam had oververhit, de tweede keer gebeurde dit weer, maar nu in de oven stand. Bovendien maakt het apparaat veel lawaai en is de bediening moeizaam. Het raampje is bovendien vrijwel niet schoon te houden omdat er vuil onder de rand komt, juist dat vuil raakt verhit en laat het raam springen. Bosch erkent dit probleem, maar laat de klant telkens opdraven voor nieuwe ruit.

Corry W 10-11-2011
Geschreven voor: Bosch HBC84K553

Wij zijn niet vooraf geinformeerd over de koude lucht van de ventilator na afloop van het bakproces. De oven staat in het verlengde van onze eettafel en we ondervinden veel last van deze koude luchtstroom. Hadden we dit vooraf geweten dan hadden we deze oven niet aangeschaft. Verder is het gebruik van de tiptoetsen voor de baktijd niet gebruikersvriendelijk.

Motorwout 02-04-2012

Hallo Corry,

Wat jammer dat de oven niet bevalt. Het door jou geschetste ongemak zal voor mij niet zo'n probleem zijn. Wil je de oven eventueel verkopen?

Groet,

Wout

combi oven zoeker 19-11-2012

Herkenbaar probleem!
Wij hebben een Bosch combi oven (wel ander type) maar ook ontzettend veel last van die koude luchtstroom. Helaas is het niet meer mogelijk om de oven te ruilen.
Het lastige is dat je er niet snel achter komt of een combi-oven wel of niet zo'n koude luchtstroom heeft bij het ventileren. Wordt natuurlijk nergens vermeld. :-(

Robbert A 06-10-2011
Geschreven voor: Bosch HBC84K553

Aanvulling op mijn eerdere review, wat ik al geschreven had is nog steeds van toepassing. Wat er nog aan ergernis is bijgekomen is dat de ventilator na gebruik van de oven nog wel 20 minuten blijft blazen, een heel hinderlijk geluid, vooral als je zoals wij, een open keuken hebt en dan gedurende de de maaltijd dit geluid moet aanhoren.
Voor duurzaamheid geef ik een 6, omdat dat nu nog niet te beoordelen is.

spvdijk 06-08-2011
Geschreven voor: Bosch HBC84K553

2 defecten gehad in 2 jaar, maar netjes hersteld onder garantie door bosch.

de tiptoets bediening voor het instellen van het aantal minuten is kansloos. als je je vinger een fractie van een seconde te lang op de toets laat springt ie een paar minuten te ver, als je hem te kort aan raakt reageert ie niet. 25 minuten oventijd instellen is eignelijk onmogelijk. echt een dagelijkse ergernis.

Robbert A. 18-06-2011
Geschreven voor: Bosch HBC84K553

Een mooi, degelijk apparaat. De tiptoetsbediening voor het instellen van tijden is echter een ramp, reageert of nauwelijks of schiet steeds voorbij de gewenste tijd, je moet het haast minuut voor minuut indukken, heel ergerlijk en alleen daarom een 5 voor gebruiksgemak, verder prima apparaat.
Verder ontbreekt een glazen plaat, onontbeerlijk voor de vochtopvang van b.v. het grillen van kip in combinatie met hete lucht en magnetron.
Apart aangeschaft, moesten hiervoor het belachelijk hoge bedrag van € 97,-- betalen. Slechte zaak van Bosch.

P. Korving 13-02-2011
Geschreven voor: Bosch HBC84K553

De oven werkt goed alleen duurt het erg lang voordat de oven op temparatuur is circa 15 a 20 minuten(nagemeten met digitale temperatuur meter) temperatuur indicatie op het display is dan ook uit.
Magnetron samen met oven werkt ook goed ik vindt het alleen storend dat de ventilator lang na draait.