ATAG MX4111A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG MX4111A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Paul 26-10-2016

Alleen nog geschikt voor crematies

Geschreven voor: ATAG MX4111A

Basisfunctionaliteit is in principe voldoende, maar na drie-en-een-half jaar raakt de linkerzijde oververhit. Broodjes worden links gecremeerd, want ze zien aan die kant pikzwart. Volgens mij levert dit een brandgevaarlijke situatie op. Ook het display en de bediening zijn dood na oververhitting, maar komen na een paar uur weer terug. Voor de zekerheid de oven maar niet meer gebruikt. Morgen gaat ie eruit en komt er een goede oven met pyrolyse, maar dan volgens het programma en niet spontaan tijdens het bakken. En nee, het is geen ATAG.

Pluspunten

• Heeft voldoende basisfunctionaliteiten
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Oven is storingsgevoelig en brandgevaarlijk
  • Van dit model veel storingen bekend

H 12-06-2016

Duur maar niet duurzaam

Geschreven voor: ATAG MX4111A

De oven is mooi betreft vormgeving en mogelijkheden.
Ook bakt hij gemiddeld best goed.
De accessoires die erbij zitten zijn uitgebreid en handig.
De afknapper is de duurzaamheid. Met een keuken vol andere ATAG-apparatuur is dit wel het slechtste apparaat wat we ooit hebben gehad.
Even een kleine bloemlezing.
De oven is aangeschaft in 2006, binnen 2 jaar bladderde het emaille af. Volgens de monteur betrof het een productiefout.
De oven werd netjes omgeruild voor een nieuwe, chappeau, zo hoort het.
Echter na 2 jaar stopte de fan-motor aan de linkerkant ermee, oven haast in de fik.
Door ATAG motor vervangen. Dan moet het toch wel voorbij zijn denk je. Nee hoor na een paar jaar liet de voorkant van de deur enigzins los, nee hoor de garantie is nu wel voorbij werd gemeld. Dus wij...laat maar.
Onlangs brak de rechterscharnier binnenin af. De over sluit nog wel maar lastig.
ATAG kan wel een nieuwe deur leveren voor bijna 300 euro. Nou nee, dacht het niet.
We zijn er wel klaar mee en gaan op zoek naar een nieuwe. Na zoveel mankementen geen ATAG meer, de prijs/kwaliteitsverhouding is daar even zoek blijkbaar.

Rob 05-10-2016

Hallo, die van ons is nu ook 10 jaar oud en is aan vernieuwing toe.
Ik ben erg benieuwd welk vergelijkbaar product jullie hebben aangeschaft.
Wij vinden vooral de spitfunctie erg fijn en die zie je niet veel in andere merken en typen
ovens (volgens mij).
Vr.gr. Rob

hestermuller 31-05-2015
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Veel mankementen gehad. Printplaat stuk. 300 euro. Nu weer stuk, en de letters zijn eraf. Tijd voor een nieuwe, maar geen Atag meer. Was een duur apparaat voor 5 1/2 jaar.

S.U. 18-09-2014
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Zou product niet aanbevelen! Begint met kleine mankement en uiteindelijk vallen alle functies uit. Heb oven nu ruim 6 jaar, 1 persoonshuishouden en gebruik oven niet frequent..

Bakt niet gelijkmatig bruin
Voorverwarmen werkt niet, krijgt daarna oven niet meer aan
Tussentijds gaarheid controleren kan dus ook niet
Geeft heel veel warmte af
Startknop lijkt af en toe geen contact te maken

AvdPbis 05-08-2014
Geschreven voor: ATAG MX4111A

In juni 2006 gekocht en vandaag wegens overenthousiasme de stekker eruit getrokken. Door grotere hitte en warmtelekkage begon de lak van de lade eronder te smelten. Acht jaar probleemloos gefunctioneerd. Ik vind dat kort, maar voor moderne aparatuur is het misschien wel lang.

Wolfling 11-05-2014
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Ik denk dat onze oven inmiddels 5 jaar oud is. Ergens na een jaar hebben we de ventilator aan een kant laten vervangen. Een tijd later nog een keer (buiten de garantie periode).
Hij houdt al sinds de aankoop z'n temperatuur niet goed en is ongelijkmatig warm. Bakresultaten zijn dus ook vaak bedroevend... Dat de oven uit gaat als je de klep open doet helpt ook niet mee. (heel handig als je dan eens een keer vergeet om weer op de start knop te drukken).
We hebben nu een periode achter de rug dat het magnetron gedeelte niet meer werkte. Eerst alleen de maximale stand en werkt deze wel een standje lager. Dit werden op den duur steeds meer standjes lager totdat de magnetron er helemaal mee ophield. Na een maand of twee een soort van herrijzenis: de magnetron doet het weer.
Binnenlamp, waar je sowieso niks aan hebt vanwege de lokatie, is 3 jaar geleden overleden.
Inmiddels is de strip aan de onderkant er afgevallen en zijn alle bevestigingshaakjes afgebroken waardoor deze niet meer blijft zitten.
We hebben ook al een jaar of twee problemen met de deur: deze schiet af en toe uit het lood waardoor de oven niet meer goed dicht gaat en de klep schuin zit. Een harde tik met de vuist om hem weer in het lood te krijgen is de enige oplossing.
Van alle miskopen in m'n leven is dit toch wel de grootste. Het is een waardeloze oven en hij was ook nog eens niet goedkoop. De service van ATAG vind ik ook benedenmaats. Heb wel eens mijn beklag gedaan maar er kwam van hun kant absoluut geen oplossing. De oven is absoluut aan vervanging toe, maar ik ben bang dat we er nog wel wat jaartjes mee opgezadeld zitten.

Martin 01-09-2017

Helemaal mee eens . Ons is het zelfde overkomen. De combimagnetron doet nu helemaal niets meer. Een monteur inschakelen kost een vermogen. Atag komt er bij ons niet meer in.
Gaan nu over naar Bosch. Hopelijk gaat dat beter.

eljas 31-03-2014
Geschreven voor: ATAG MX4111A

eerst heel snel het lanpje, toen na 3 jaar de ventilator waardoor de hete lucht oven nietc meer te gebruiken is.
Atag :geen garantie meer, dus we komen alleen voor heel veel geld. Na 3 jaar is zo een duur apparaat dus afgeschreven.
ik koop er nu een van Ikea. Gaan veel langer mee en kosten maar een fractie van een ATAG.

eljas 31-03-2014

Nooit meer Atag

mamasan74 20-10-2013
Geschreven voor: ATAG MX4111A

n 2007 gekocht, vanaf in het begin probleem gehad met de hete luchtoven functie. Kwam slecht op temperatuur. Na 2 jaar iemand van ATAG langs geweest, om temperatuur te controleren, niks aan de hand. Het lag aan ons. Aangezien we af en toe maar wat broodjes bakten en soms een ovenschotel, namen we het maar voor lief. Een cake bakken ging niet. Wij gebruikte de heteluchtfunctie 4x per maand. In mei 2012 viel ons op dat de broodjes aan 1 kant zwart begonnen te worden en de andere kant niet gaar. Half juni 2012 ATAG geweest en jawel de linkerventilator kapot gevallen en werd keurig door ATAG gerepareerd. ( hadden 5 jaar garantie tot sept 2012) Nu na 15 maanden had ik oven op voor verwarmen gezet en was in huis bezig en een enorme stank en rook uit de oven, samen met mijn man gauw alles afgezet en de oven eruit gehaald. De linkerkant was roodgloeiend. Als wij 5 minuten later gereageerd hadden, had onze keuken in brand gestaan. Als ik hier zie hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben, waarom geen veiligheidswaarschuwing!!! Levensgevaarlijk dit ding!!! En vind voor zo n duur apparaat, de levensduur wel erg kort, gezien het feit hoeveel keer wij het uiteindelijk hebben gebruikt. Met ATAG gebeld, moeten monteur en voorrijkosten betalen, zijn we al minimaal eur 100,- kwijt, dan komen nog de kosten voor onderdelen erbij. Die misschien maar weer een jaar meegaan. Nee, wij vertrouwen dit apparaat niet meer, nu waren wij er op tijd bij, maar de volgende keer. Kijk je kan best pech hebben als klant, maar gezien de vele reacties lijkt dit toch echt een fabricagefout te zijn, die uiteindelijk brand kan veroorzaken. Reden genoeg om dit door media eens te waarschuwen als ATAG het zelf niet doet!

San 15-09-2013
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Nu iets langer dan 2jr deze oven, moet zeggen dat ie toch wel wat mankementen heeft. De deur laat los aan de onderkant, deze lijkt wel gelijmd oid. De draaiknop rechts had kuren maar doet het sinds een maand of twee helemaal niet meer. Als je binnen 2 maanden registreerde kon je de garantietermijn tot 5jr verlengen maar daar kwam ik net te laat achter en dan is het jammer maar helaas bij Atag. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee en kan wel stellen dat het echt het laatste Atag product is geweest wat hier in huis is geweest.

vorwerk 21-11-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

We hebben dit type nu bijna 2 jaar. In deze tijd is de combi magnetron omgeruild voor een nieuwe omdat het email eraf bladderde. Daarna is de binnenkant van de deur twee keer vervangen omdat er spontaan een barst in kwam. Vervolgens zijn de knoppen vervangen omdat de symbolen verdwenen. En wat zag ik vanmorgen? Weer een barst in de binnen deur. Mensen koop nooit een Atag!!

witkwikstr 28-11-2012

Ik zou willen zeggen geef niet op! Ik ben nog steeds bezig met ze! Als iedereen het er nou eens niet bij zou laten zitten dan komen we misschien ergens. Ik kan namelijk wel zeggen dat er meer mensen zijn die dit hebben, maar als iedereen ze nou helemaal gek mailt en belt dan komt het misschien ook aan! Ze komen er gewoon mee weg en dat laten we zelf gebeuren. Kom op allemaal!

witkwikstr 07-11-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Zojuist een monteur geweest van Atag, voor de tweede keer voor de combi. eerst omdat idd de linkerventilator niet meer werkte, nu omdat hij een raar geluid maakte en er spontaan stukken emaille van de wand vielen!! de monteur zei dat dit dus een duidelijk geval was van een omruiling voor een nieuwe! dat was natuurlijk te mooi om waar te zijn, want ik werd net gebeld dat ik zelf 445,- moet betalen om een andere te krijgen! Ik ben BOOS en niet zo'n beetje ook wij hebben, ja schrik niet 1549,- voor dit onding betaald en hij is nu 4 jaar oud en ik kan hem dus in de container gooien. Wij hebben 4 apparaten van ATAG en voor alle 4 is de monteur al een keer langs geweest! Ik koop NOOIT meer van mijn hele leven ATAG!!!!! Ik vind het echt een schandaal en hoe je dan door zón trut aan de telefoon word behandeld is helemaal verschrikkelijk. "ja sorry het is een foutje, dat had de monteur niet mogen zeggen" Ja wat heb ik daar nou aan. Die 5 jaar garantie daar kan je ook je kont mee afvegen, want als het , ja let op, als het NIET meer te repareren is, dan moet je zelf bijdragen aan de kosten?! heeel logisch toch??
Ik ga nu op zoek naar een goede combi want gelukkig heb ik maar 1549-,euro betaald 4 jaar geleden , dus het is wel tijd dat ik nu weer een nieuwe moet kopen!! Bah ATAG het is een schande!!

AvdP 08-11-2012

Een alleszins begrijpelijk reactie. Om nog wat extra zout in de wond te wrijven moet ik opmerken dat u zich 4 jaar geleden door de leverancier behoorlijk bij de neus hebt laten nemen. Want 1549 euro is wel erg veel geld. In juni 2006 heb ik namelijk voor hetzelfde type bij een keukenboer 950 euro betaald en dat was niet in combinatie met andere apparaten of een keuken. Advies: kijk nog even in de garantiebepalingen. Vijf jaar garantie is niet gebruikelijk. Als het toch om volledige garantie gaat zult u redelijkerwijs genoegen moeten nemen met een zekere afschrijving voor 4 jaar gebruik. Maar of dat zo veel moet zijn?

cofis 31-10-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Mooi apparaat, alleen de hitte onder de oven is gigantisch, tevens is de duurzaamheid helemaal niets, het ovengedeelte werd eerst roodgloeiend aan een kant, daarna kwam er alleen nog maar rook uit. Contact opgenomen met Atag en vermelde dat ik 4 apparaten had van Atag en dus recht had op 5 jaar garantie. Echter de garantieperiode bleek net drie maanden te zijn verlopen. Geen enkele coulance van Atag, als ik dit bij keukenwinkels en electronica zaken vertel, zeggen ze allemaal "nu al stuk, dat kan haast niet waar zijn"
Inmiddels andere oven gekocht, maar nooit meer Atag, Etna of Pelgrim.

huib34 11-08-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Na minder dan 6 jaar in gebruik is hij defect en stopt er regelmatig mee Ik heb voor deze magnetron 1499 euro betaald . Samsung FQ315 levert inwendig dezelfde oven en is nu 440 euro bij Saturn. Wat een slechte prijs kwaliteit verhouding van ATAG. Ik heb nu een Siemens gekocht, omdat ik minder dan 6 jaar een te lage levensduur vindt

Wouter1041 11-07-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Prima combi oven, vooral lekker ruim. Magnetron werkt inderdaad minder optimaal wanneer je niet handmatig af en toe het eten draait.

Ook bij ons is na flink aantal jaren gebruik de linker ventilator gestopt met oververhitting als gevolg.

Heb de dremel fix van Eric toegepast (en direct een defect lampje vervangen door een standaard Gamma exemplaar) en nu werkt de combi weer zonder problemen!

Erg blij mee want een combi met deze mogelijkheden en binnenruimte is niet bepaald goedkoop.

SteefBrand 10-06-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Als het apparaat werkt , werkt hij goed. Vele functies, eenvoudige bediening. Totdat... Inmiddels in 5 jaar tijd twee keer ventilator laten vervangen. Gelukkig garantie. Echter nu voor de derde keer een vastloper en dus totale uitval. Dan maar met de dremel aan de slag. Bovendien is ovendeur zwakke schakel. Er valt het e.e.a. Aan plastic uit. Dit is geen goed product geweest.

king59 09-05-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Sinds 2,5 jaar in bezit van deze combi.
Helaas is ook bij ons de linker ventilator vastgelopen. Dankzij de tip van Erik heb ik na demontage de ventilator weer draaiend gekregen door ook met de Dremel wat ruimte te maken voor het anker. Deze komt blijkbaar wat scheef te zitten door vervorming van het lagerblok van de ventilator. Vanavond weer een heerlijke egaal gekleurde cake als bedankje mogen verorberen:)

SteefBrand 13-06-2012

Beste King,

Dank voor de tip met de Dremel. Vrij absurd dat het nodig is zo, maar het werkt wel!
Ik was bang dat het bestellen van een nieuwe ventilator hetzelfde prbleem zou opleveren.

Steef

jeepeewouda 14-05-2014

Hoi, waar heb je precies wat ruimte gemaakt met je Dremel? je schrijft voor het anker, maar ik snap niet goed wat/waar je bedoelt. Ik heb de ventilator inmiddels ook laten vervangen en nu draait hij weer niet. Voor ik de oven uit het raam kieper, wil ik graag jouw oplossing nog proberen.

alvast bedankt voor je reactie!

Kookwonder998 25-03-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Lijkt mooi apparaat. In bezit sinds 2007. Al 2 keer reparatie gehad. Vuil tussen de glasplaten in de deur (via ventilatiesleuf aan bovenzijde) kan niet worden verwijderd. Nu maakt de magnetron een hoop lawaai. Verwacht dat apparaat binnenkort de geest geeft.
Nu op zoek naar een nieuw apparaat van een ander merk.

AvdPbis 29-03-2012

Op 19 feb 2011 heb ik onder het kopje 'vragen en antwoorden' een soort gebruiksaanwijzing geplaatst voor het vastzetten van het handvat. Die gebruiksaanwijzing kan ook gebruikt worden voor het demonteren van de binnenste glasplaat om deze (bijvoorbeeld) schoon te maken. Succes. Ons apparaat is nog steeds storingsvrij vanaf 2006.

Hans 28-10-2017

Heeft u nog de oplossing van AvdPbis van 29-03-2012? Ik kan die op internet niet vinden.
Met vriendelijke groet. Fam v.d. Berg

Emiel87 21-02-2012
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Vijf jaar geleden deze combi oven gekocht samen met vaatwasser, afzuigkap, kookplaat. Het ziet er allemaal mooi uit. Gebruiksgemak is goed alleen de duurzaamheid niet de combi oven word aan de linkerkant veel te heet(bekent probleem vlgns mij). Service vanuit ATAG is erg beperkt! deze apparaten hebben allemaal al eens iets gehad behalve de kookplaat en proberen er altijd onderuit te komen.

ceesoven 20-04-2012

dat heb ik ook Atag zegt niets.
Ik vindt het ook zonde daarvoor een nieuwe over te kopen.
Weet je wat er aan de hand is kan ik het zelf repareren?

Janco54 05-05-2012

Hebben met deze combi-magnetron hetzelfde probleem. Aan de linkerkant te heet. Na eigen onderzoek geconstateerd dat de linker ventilator kapot is (draait zwaar, dus motor doorgebrand). Kosten nieuwe motor incl. ventilator en gloeispiraal ca. €125. Denk dat ik een nieuwe koop. Verder geen problemen mee gehad.

Mirjam___0 07-12-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

De oven 2,5 jaar geleden gekocht. Daarbij wilde we een combi oven waar de bediening aan de bovenzijde geplaatst was en waarbij de binnenzijde zo groot mogelijk was.

Helaas bleek dit niet een goede keuze. Allereerst is de magnetron erg lastig in gebruik, omdat je altijd het rooster en bakplaat eruit moet halen.

Het grootste probleem is dat het rechter verwarmingselement kapot is gegaan, waardoor we de heteluchtoven niet meer kunnen gebruiken. Hij raakt namelijk oververhit!

De andere oven mogelijkheden zijn zeer beperkt en de warmte wordt niet meer goed verspreidt. Dit leidt b.v. tot zwarte stokbroden aan één zijde.

marjan van doorn 14-08-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Een mooie en fijne oven. Ik was er dan ook heel blij mee, totdat hij na ruim een jaar al kapot ging. De linker kant werd veel te heet. Atag heeft coulance toegepast bij reparatie. Nu, na vier jaar gebruik: ventilatiestrip valt er steeds af, linker kant wordt weer te heet. Nu doet hij het bovendien niet meer na voorverwarmen; alle functies vallen uit, display doet niets meer. Oh ja en het lampje is ook stuk. Nu laat ik hem niet meer repareren. Het was een slechte investering! Voor mij geen Atag meer, hoe gebruiksvriendelijk de combi-oven ook was!

hpen 28-07-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Ovenfunctie is prima, magnetron is minder (er zit geen draaiplateau in, waardoor het gerecht ongelijkmatig verwarmd wordt). De oven wordt aan de onderkant erg heet, ik zou er geen koelkast onder plaatsen!

Nu na 4 jaar valt de oven spontaan uit. De laatste tijd zag ik dat gerechten aan de linkerkant aanbrandden. Waarschijnlijk het ventilatorprobleem waarover al meer geschreven is.

Timmy85 28-06-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Ik ben altijd vol lof over ATAG geweest en heb ook vele spullen in mijn keuken van ATAG. De combi oven type: mx4111A is een groot drama. Het is een schoonheid om naar te kijken en ook de ruimte is niets mis mee. Alleen hij word erg warm en dit blaast hij naar onder richting koelkast wat nu al ( na 3 jaar) grote gevolgen heeft voor mijn koeling.

Het lampje heb ik al 2x moeten vervangen. Nu valt de oven na een half uur verwarmen gewoon uit. Blijkt nu dat de ventilator van het linker warmte element kapot is. Reparatiekosten: 235 euro.

Ik twijfel sterk om over te stappen naar een ander merk oven.

c.kotte 07-04-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Ik vind het een fijn apparaat nu al ruim 4 jaar lang.
Wij hebben versie u02 uit 2006

pluspunten:
-Groot
-makkelijk in het gebruik. Kan er voor ons alles mee koken wat we willen.
-Dubbel bakblik meegeleverd(kan de hele familie tegelijk zelf gemaakte pizza eten)
-design
-veel opties(electrisch/grill/hete lucht/magnetron 900w)
-voelt degelijk en robuust aan.

minpunten:
-De magnetron doet het prima, alleen zonder draaiplateau moet je wel je vaste voedsel zelf draaien om gelijkmatig verwarmd te krijgen.
-Het voor verwarmen van de oven met hete lucht duurt lang. 15min
-Het lampje achterin beschijnt je eten aan de achterkant... en recht in je snufferd. Hierdoor zie ik vaak juist minder.
-De linker hete lucht ventilator is stuk. (zie alle klachten over aanbranden links.

Conclusie na 5 jaar
Over het algemeen een goed gevoel bij de combi, maar het kan beter (en duurder). Opnieuw een ATAG? Dat zien we dan wel weer over 4-6 jaar. Nu eerst zelf een reparatie uitvoeren.

ATAG Service:
Ik heb met ATAG contact gehad ivm de linker ventilator en heb een 'bouwtekening' van ze gehad om het juiste onderdeelnummer te kunnen bepalen en bestellen. Ze gaven eerst 2 verkeerde onderdeelnummers door. Gelukkig stonden van die juist wel een foto op de service site en had ik het op tijd door. Best slordig van ATAG.

TIP 1
Registreer je apparaat binnen 30 dagen na aankoop bij ATAG. Dan krijg je 5 jaar lang de onderdelen gratis, ook na garantie. Wij zijn buiten de garantie en niet geregistreerd.

TIP 2
Vervang je kapotte ventilator aan de linker kant zelf. Met monteur kost het volgens een opmerking op deze site +- €250
Dit onderdeel, H016, kost €109,- + verzend kosten maar is goed zelf te vervangen(stekker eruit) met alleen een torque. En pas op de oven is zwaar, dus niet alleen tillen.

Jasper Westerhof 31-03-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

Inmiddels 4 jaar een MX 4111A in het bezit en inderdaad de nodige problemen mee gehad.
Eerst een klok die niet goed liep en een kapotte ventilator.
Nu hangt de deur scheef.
Wel een super service van Atag. Er stond steeds binnen een paar dagen een monteur kosteloos voor de deur. Ook nu heb ik net gebeld en komen ze over een paar dagen om de deur te repareren. Alles netjes met garantie.
Volgende keer toch maar weer Atag.

bertus_1970 27-02-2011
Geschreven voor: ATAG MX4111A

juni 2005 is deze combi oven geleverd. Ondertussen dus ruim 4 jaar in bezit. Onderstaand de opsomming van reparaties:
dec 2006. vermogensprint vervangen. Klok loopt uit de tijd...bekend probleem volgens ATAG.
okt 2007. Valt plastic uit de oven. monteur langs geweest erchter oorzaak niet achterhaald.
april 2009. Handgreep zit los. Aangezien ik niet bij de schroeven kom moet een monteur hiervoor langskomen.
sept 2010. Oven valt geheel uit. Monteur komt langs maar kan niets vinden...is op vrijdagmiddag al na 10 min vertrokken.... Na vertrek de oven aangezet en geconstateerd dat de ventilator van het linker verwarmingselement niet draait waardoor het verwarmingselement oververhit raakt.
okt 2010. Verwarmingselement vervangen.
feb 2011. Magnetron functioneert niet meer.

Kortom een zeer ONbetrouwbaar apparaat. Blij dat ik 4 ATAG apparaten had gekocht waardoor 5 jaar garantie heb. Helaas loopt dit jaar de garantie af...gezien de klachten niet echt hoopgevend. Ik ga een brief schrijven aan ATAG over dit prutsprodukt..gezien andere bevestigende recensies is mijn oven dus geen maandagochtend produkt maar de standaard voor ATG ovens...helaas.