Samsung HT-F5500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 87 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-F5500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Pachino 31-01-2014
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Vandaag de Homecinemaset (HCS) geïnstalleerd. Ik zat eerst nog een tijdlang te twijfelen tussen de Samsung HT-F6500 en deze. Maar uiteindelijk toch voor de HT-F5500 gekozen. De reden voor deze keuze, is de prijs, maar ook dat deze boxjes er normaal uitzien en netjes zijn afgewerkt.

De installatie en het in gebruik nemen is een eitje. Het aansluiten van de speakers is erg makkelijk gemaakt. Doormiddel van kleurcoderingen weet je precies welke draad voor welke speaker is.
De kwaliteit van het beeld is super en ook het geluid is wat mij betreft een 10 waard. Heerlijk en helder geluid.
De sub woofer hoor je amper en zit dus mooi op de achtergrond.

Ik heb de HCS nog niet op het Internet aangesloten. Wel heb ik alvast een Wi-Fi dongle besteld. Helaas is Wi-Fi op deze set een optie en zit het er niet standaard in.

Zoals ik al zei, is het beeld geweldig, bij één film na: en dat was bij Lord of the Rings. Zodra iemand een arm bewoog, zie je rondom de arm het beeld trillen. Dit heb ik niet gezien in de film Avatar en ook niet in het 3D beeld.
Vermoedelijk ligt het dus aan de Lord of the Rings film zelf en niet aan de HCS of er staat een instelling verkeerd.
Misschien iemand die weet waar dat mee te maken kan hebben?

Al met al een prima 3D set voor weinig geld, een echte aanrader.

Ik gebruik deze set in combinatie met een Samsung 40EU6030.

Pachino 01-02-2014

Nog een toevoeging op mijn review. Ik heb vandaag de Lan adapter binnen gekregen en direct getest. Dit werkt prima.
Als je ook op zoek bent naar een lan adapter dan is het dit type Samsung WIS12ABGNX.
Nu heb ik een smart tv via de HT-F5500. Tevens een aanrader.

Thomasvdw 17-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Prima apparaat voor en prima prijs. Mooi geluid met veel opties. Heb hem aangesloten om mijn Smart tv. Geen Nederlandse handleiding (wel in 15 andere talen). Duurde daardoor even iets langer voordat alles was ingesteld, maar uiteindelijk werkt het perfect. Prima aankoop waarvan ik hopelijk nog lang plezier van mag hebben.

FenA 17-11-2013

Beste thomas,

Heb je al in het bijgevoegde manual gekeken! Midden in dit boek staat alles beschreven in onze taal. plus-minnus 60 bladzijde.

peterpanpol 26-11-2013

Kan deze ook avi film bestanden afspelen op de usb
in de winkel konden ze dit niet met zekerheid zeggen

Alvast bedankt

stan1234 15-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Mooi apparaat. Geluid is makkelijk in te stellen en doet het vanaf het aanzetten super. de lage tonen zijn zodanig aanpasbaar dat de onderburen nog geen ruzie met ons hebben.

het switchen naar een aangesloten HDMI apparaat gaat wat omslachtig, je moet alles langs ipv een klein menu en selecteren.

FenA 14-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Wij worden steeds blijer met deze samsung home cinema type HT-5500. Na in een van de reviews gelezen te hebben dat de pickup ook kan worden aangesloten, ben ik bezig geweest dit via een losse Phone tussenversterker te verbinden op de aux ingang! en dat klinkt voortreffelijk! Want de mogelijkheden met dit systeem zijn legio!

jef 1979 10-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

zeer mooi geluid voor deze prijs en makkelijk te installeren. verder is het menu ook heel overzichtelijk. al met al een goede prijs/kwaliteit verhouding

JohnWie 08-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

De dvd lade van de vorige home cinema set was kapot dus tijd voor een andere. Op basis van de reviews voor deze set gekozen. De speakers en de subwoofer zijn mooi compact. Het aansluiten van de speakers stelt echt niets voor. Het geluid valt mij toch een beetje tegen. Zeker gezien de positieve reactie van andere gebruikers. Ook het instellen van de radiozenders valt tegen maar misschien ligt dat ook aan mij. De dvd lade vind ik nogal fragiel. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik goed.

Matthew_Vermeulen 11-11-2013

Wat heb je precies beluisterd om je oordeel te vellen? Een standaard TV kanaal met stereo geluid is natuurlijk iets anders dan een film met 5.1 DTS geluid :)

In het laatste geval beleef ik toch wel echt een soort van "bioscoop ervaring". Bij elke dribbel van een basketbal hoor je bijvoorbeeld een mooie diepe dreun.

pschreur 08-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Het apparaat ziet er erg mooi uit. Voelt solide aan. De menustructuur is duidelijk. Geluid is mooi. Aansluiting is gemakkelijk. Helaas is er geen HDMI kabel bijgeleverd. En in ons geval zijn de kabels voor de achter speakers aan de korte kant.

FenA 10-11-2013

Bij zo'n leuke aanbieding van Samsung, kan je zelf makkelijk indien nodig een HDMI kabel aanschaffen! Dat kan je de kop niet kosten!!! Als de aansluitkabels van de achter speakers tekort zijn, kun je met wat knip en soldeerwerk de te lange kabels van de andere speakers aanpassen of! Voor een paar meter speakerdraad, even naar de winkel!

M de Grauw 07-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Sinds enkele weken in bezit en ben zeer tevreden over dit apparaat.
Vele functies zoals av streaming over het netwerk en geïntegreerde Smart Hub.
Verder werkt dit apparaat uitstekend met de afstandsbediening van mijn Samsung LED televisie.

M de Grauw 07-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Sinds enkele weken in huis en zeer tevreden.
Mooi apparaat met veel mogelijkheden zoals de geïntegreerde Smart Hub.
Goed geluid ook bij hogere volumes en werkt gelukkig samen met de AB van de televisie Samsung LED tv.

Rik12 06-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Ik heb de set nu een paar dagen en ben er zeer tevreden over, mooi en compact design, goede geluids- en beeldkwaliteit. Had al een Samsung led-tv. Erg handig dat je nu maar 1 afstandbediening nodig hebt, in tegenstelling tot de 3 hiervoor (1x TV, 1x receiver, 1x dvd-speler). Zeker ook de smart-tv functie, erg handig dat je "Uitzending Gemist" en "You-tube" op de tv kunt kijken (zeker voor onze kleine kinderen).
Een echte aanrader voor een goede prijs.

Fam. Blaas 04-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Simpel en goed aan te sluiten, mooie geluidskwaliteit,
Ziet er allemaal goed uit, Enige opmerking; Speaker van de woofer zit aan de zijkant waardoor deze eigenlijk alleen links geplaatst kan worden.

FenA 04-11-2013

De kast van de woofer kan zowel op de zijkant alswel op de bovenzijde worden geplaats! Het enige wat je moet doen is de rubber dopjes met de kleefzijde en al aan de onderzijde er voorzichtig afhalen en deze direct aan de andere onderzijde vast te kleven! Wij hebben de woofer op de zijkant liggen met de speaker naar boven en het geluid klinkt ook mooi. WEL eerst uitproberen!! Het enige wat gedraaid staat is de naam Samsung!!!

Kellyg 04-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

je hoort zeer duidelijk verschil als je homecinemaset wel of niet aan hebt.
ook radio is gemakkelijk af te spelen, deze staat wel harder afgesteld dan de TV.
Het is niet storend om de boxjes ergens in de woonkamer moeten te hebben staan, je moet enkel wel de kabeltjes dan weg zien te werken. de boxjes zijn helaas niet draadloos

aurelius1 03-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Prima home cinemaset voor een prima prijs, zeer gebruiksvriendelijk, gemakkelijk te installeren.

Niels777d 02-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Toen ik deze Home cinema set kocht ben ik eigenlijk afgegaan op de reviews die ik las.
Samsung staat bij mij zowiezo bekend als een merk waarbij je heel veel waar voor je geld krijgt en de specificaties liegen er niet om.

Maar om te beginnen ; de vormgeving. De piano zwarte lak op de speakers is erg mooi. De speakers zijn lekker compact, strak vormgegeven en de receiver zelf ook, al vind ik de dvd 'tray' een wat goedkope indruk maken.Maar goed, ieder z'n smaak.

Het belangrijkste is natuurlijk de beeld en geluidskwaliteit, en qua beeldkwaliteit is er, zoals je van blue-ray mag verwachten, niets mis natuurlijk. Maar wat echt indruk maakte is het geluid wat eruit komt. Het is natuurlijk geen Hifi kwaliteit, maar deze set benaderd t als geen ander in deze prijscategorie.

De Mogelijkheden van deze set zijn gigantisch en ik heb er een satelliet receiver op aangesloten (hdmi-in) en via de hdmi out aangesloten op een beamer.
Dat de set slechts een hdmi-in poort had leek me een nadeel in eerste instantie, maar gelukkig kun je ook een PC beeld en geluid laten streamen en de codecs van deze Samsung maakt er meteen kaas van!
Een dvix met b.v. ac3 afspelen via pc , wordt meteen als Dolby 5.1 surround afgespeeld.
De surround kwaliteit (true dolby HD) brengt een film echt tot leven en je hoort 360 graden geluiden die je normaal niet hoort in stereo bijvoorbeeld.

Ten slotte de laatste feature die mij erg aanspreekt en dat is de bluetooth ondersteuning. Lekker met een smartphone, draadloos muziek streamen op de bank.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, ik heb m pas een paar dagen.
Echt een aanrader!

Bad-Karma 05-01-2014

Als je je TV via HDMI hebt aangesloten krijg je automatisch geluid, analoog via rode/witte tulp dan moet je de receiver op 'aux' zetten, en via optische kabel op optisch.

Matthew_Vermeulen 05-11-2013

Dank voor deze review! Aan andere ervaringen van Tante Truus niveau heb ik vrij weinig aan. Prettig om weer eens wat techniek te horen! Dank!

arjandro 11-12-2013

hoi,

Ik ben een leek dus voor velen waarschijnlijk een domme vraag. De set heb ik aangesloten en alles werkt behalve dat ik het geluid van de TV niet via de set krijg? Heb een samsung TV, waarschijnlijk met een simpele aanpassing te verhelpen, maar iemand een idee?

Ed Bulthuis 01-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Ik heb de Samsung reeds een paar dagen in bezit. Ik ben geen geen techneut, maar de installatie verliep soepel. Binnen een uur na het openmaken van de doos zat ik te genieten van een film, het geluid was werkelijk verbluffend. Ik waande me in een bioscoop. Daarnaast is het prettig dat het toestel op Wifi werkt. Enigste minpunt vooralsnog is, dat ik beide tv afstandsbedieningen nodig heb. Over de duurzaamheid kan ik gezien het bezit van het toestel nog niet veel zeggen, maar afgaande op de andere reviews moet dit wel goed zitten.

FenA 01-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Met deze samsung home cinema type HT-5500 zijn mijn vrouw en ik super blij! Het geluid is echt te gek! Maar het vervangen van onze oude apparatuur en de aanwezige kabels koste wel even tijd. Maar het systeem kon daardoor netjes weggewerkt worden! De FM radio en het selecteren van onze voorkeurzenders in de gewenste volgorde ging ondanks de beschrijving wel enige malen mis, dus resetten van het hele systeem! Het verwijderen van voorgeselecteerde zenders zou een optie kunnen zijn. Ook had ik het idee dat ik de nummertoetsen van de afstandbediening als voorselectietoetsen zou kunnen gebruiken, misschien ook een optie voor een komende update! Tip: Haal eerst de FM frequenties van de zenders die je wilt selecteren op bij je provider bv Ziggo, daar die regio gebonden zijn en zet die zenders op volgorde op papier, om ze vervolgens aan de canalnrs te koppelen. Ik vraag me af of ik mijn oude pickup er wel op mag aansluiten? Verder moest ik instellingen aanpassen, omdat als ik de TV wilde aanzetten terwijl de home cinemasysteem uit stond, deze ook weer aangeschakeld werd! (een Hdmi kabel was aangesloten). De Blue ray speler werkt perfect met onze dvds! Andere mogelijkheden hebben we nog niet uitgeprobeerd, maar in Samsung hebben wij het volste vertrouwen! m.a.w. Hoort zegt het voort! ! !

KosmosT 01-11-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Mooi apparaat, kijkend naar prijs/kwaliteit verhouding, in combinatie met DVD's. Kijk wel of je TV HDMI met ACR ondersteuning heeft, anders heb je een Optical kabel nodig, om het geluid reciprook te gebruiken. Daarin kan het verkoopadvies wat beter. Op zich is alles eenvoudig te installeren, ofschoon ik nog wat stoei met twee afstandbedieningen. Maar mogelijk kom ik daar nog uit. Ook dat is een punt van verbetering.

Marina1980 31-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Wauw, wat zien films er nu nog gaver uit. Nu al zin in de LOTR-trilogie die we maar weer eens uit de kast moeten plukken. Qua gebruiksgemak; ik heb er meer moeite mee dan mijn zonen van 5 en 6 jaar. Maar misschien zegt dat meer over mezelf.

arthur 007 31-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Dit priloduct samen met een samsung smart tv gekocht. Werkt helemaal super. Alles via 1 afstandbendiening. Het geluid wat er uit die kleine boxen komt is perfect. Het lijkt of dat je in de film zit. Super!!

SMT 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Prijs kwaliteit verhouding is SUPER, Als verwend audio/video liefhebber is het geluid in films gewoon fantastisch. de vele mogelijkheden is ook zeer goed en werkt super.

franklin23 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

een mooie set, prijs/kwaliteit prima, geluid goed en beeld zeer goed, aansluiten goed te doen, snoeren eenmalig wegwerken is even een werkje, vastzetten radiozenders geeft soms wat problemen, hdmi kabel ontbreekt = jammer.

chloe12 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

mijn samsung HT-F5500 staat op mijn kamer en was snel aan te sluiten. ik vind dat er een zeer goed geluid uit de boxen komt het lijkt wel dat ik in de bioscoop zit. de mogelijkheden zijn goed ik kan ook nu op internet dat is natuurlijk een grote pluspunt. de samsung HT-F5500 ziet er mooi uit en heeft een mooie vormen en de kleur past ook mooi in mijn kamer.

maar om in een woord de samsung HT-F5500 te omschrijven: TOP!

ArvH 29-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Mooi apparaat qua vormgeving, veel mogelijkheden op de afstandsbediening en goed geluid uit de 1000w speakerset!
De USB poort herkend tot nu toe alle video-bestanden die ik heb geprobeerd. (Zelfs bestanden die mijn tv niet kon afspelen).

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Ziet er degelijk uit, behalve het klepje van de USB -aansluiting. Dat lijkt me een beetje gammel.

Lemmuh 28-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Geweldige set met een enorm goed geluid. Eenvoudig aan te sluiten en te bedienen. Door de diverse aansluitingen aan de achterzijde zijn verschillende externe apparaten aan te sluiten. Na het verbinding maken met het internet maak je van je TV in één klap een SmartTV. Ook de bluetooth mogelijkheden en de herkenning van de set op de Samsung Tab maak het afspelen van film en geluid kinderspel. Super set voor een zeer scherpe prijs!!

Ruwediamant 28-10-2013
Geschreven voor: Samsung HT-F5500

Super blij met deze samsung home cinema ! geluid is echt te gek! en 3d kijken met bril, zo mooi!!! echt het gevoel alsof je in de bios zit!
nogmaals super blij met deze aankoop