Pioneer BCS-HF818

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer BCS-HF818 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Teus de Wit 16-02-2012
Geschreven voor: Pioneer BCS-HF818

Mogelijkheden en gebruiksgemak zijn prima. Geluid van de soundwingspeakers is Pioneer onwaardig. Ondanks de diverse soundmogelijkheden is het geluid blikkerig vooral bij zang. Speakers zijn alleen bruikbaar als je het geluid van de tv als middenluidspreker toevoegt. Materiaal van de speakers is plastic rommel uit China en kan daardoor ook niet goed klinken. Heb een klacht bij Pioneer ingediend maar die vinden het geluid wel goed. Wat een miskoop heb ik gedaan.

roy soeteman 26-02-2012

Dank je wel voor je reactie,ik wilde ook deze set aanschaffen vanwege die soundwing technologie.
Kan misschien beter de bcs hf515 aanschaffen,zelfde mogelijkheden voor euro 250 minder.Graag als iemand dit leest een reactie op dat type.gr.roy

Sproet61 31-12-2011
Geschreven voor: Pioneer BCS-HF818

Omdat ik niet helemaal tevreden was over de geluidskwaliteit van mijn Samsung led-tv,heb ik besloten om uiteindelijk deze Pioneer hcs.aan te schaffen.De 2 kleine,draaibare frontspeakers en de subwoofer geven ruim voldoende extra power.Ik gebruik HDMI voor muziek/films etc.plus een optische kabel.En nee..je zit dan weliswaar niet in een 3D-bios maar ook mijn vriendin vind dat er zat lawaai uit komt!Wij beleven een filmische ervaring..dus voor ons is dit prima.Heb wel besloten om 3 afstandsbedieningen te gaan vervangen door 1:-)

Jan.50 24-01-2012

Hallo Menno,

Weet jij welke verschillen er zijn tussen de BCS HF 515 en en BCS HF 818?

Groet
Jan

Nordo 07-12-2011
Geschreven voor: Pioneer BCS-HF818

Eenvoudig te bedienen en aan te sluiten apparaat. Wifi-verbinding is snel geregeld. Ook mijn platenspeler, met ingebouwde voorversterker, aangesloten en goed te beluisteren. DVD-weergave is schitterend, Bluray volgt nog.
De kleine luidsprekers geven een vol, ruimtelijk geluid, prima voor een 2.1 apparaat. Kortom: een aanrader.

Bart 81 25-11-2011

Reactie op vraag van jur81:
Beste Jurgen,
Ondertussen heb ik deze al wat meer kunnen testen, maar nog niet op alle punten (wifi nog niet volledig kunnen uitspitten).
Als je met digitale decoded de set top box bedoelt om digitale tv te kijken, dat kan, er zijn 2 hdmi "in" en 1 "uit" aansluitingen. je PS3 is ook via hdmi vermoed ik? die kan er dus ook op dan, en er zijn nog wat andere types aansluitingen ook. Echt veeeel aansluitingen zijn er nu ook niet, maar voor mij zijn het er wel genoeg. Echt surround mag je inderdaad nu niet gaan verwachten, daarom kies je dan ook voor een 2.1 vind ik. Maar je blu-ray zeg je? deze set bevat al blu-ray he, weet je dat?
Voor de rest blijf ik erbij, het is een goeie set, zeker waar voor je geld. Het geluid gaat ook nooit clippen weet je (als je het wat luid zet gaan de bassen of zo niet ruis-ig worden). Er zijn natuurlijk altijd betere geluidssystemen, maar je moet ook kijken naar de prijs die je wilt uitgeven. Ik vind dat voor deze prijs ik geen beter systeem (mét zoveel mogelijkheden dan nog) kon vinden. Btw, richtprijs is 799€, ik zag hem op webshops soms aan 899! en zelf heb ik hem gekocht deze week bij makro in belgie aan 599 (tijdelijke promotie, be quick!)

Bart 81 23-11-2011
Geschreven voor: Pioneer BCS-HF818

Heb deze gisteravond gekocht en nog maar enkel muziek getest erop zonder aan te sluiten op tv, maar wou toch al even iets posten zodat iedereen toch iéts kan lezen over dit systeem.

Ik ben in de winkel geweest met mijn eigen cd's mee, en heb dit systeem getest, alsook tal van andere (sommige waren dubbel zoveel Watt) uit dezelfde prijsklasse of iets goedkoper dan deze. Ik moet zeggen dat deze telkens er bovenuit stak qua design, !geluidskwaliteit! en ook robuustheid (als je aan de knopjes en zo komt blijken die solide aan te voelen en ten minste niet los te zitten zoals bij veel goedkopere systemen).

Dan maar deze pioneer gekocht en 's avonds vlug effe aangesloten op de keukentafel om naar wat cd's te luisteren. De kwaliteit was echt goed! toch wel verbazingwekkend dat met 2 zo'n piepkleine speakertjes (en aparte woofer uiteraard) er zo'n klank kan komen. Dit zal dus inderdaad door die HVT technologie komen vermoed ik waar Pioneer zo op hamert.

Merk op dat er nog een broertje hiervan bestaat die niet 2 kleine speakertjes heeft, maar een dunne soundbar in de plaats (ook met HVT technologie). Die heb ik echter in realiteit nergens gevonden of kunnen testen, maar ik vermoed dat dit model dezelfde kwaliteitskenmerken heeft, en slechts een andere design (voor mensen die liever één sound bar zien om onder hun tv te hangen of zo).

Wat mij ook opvalt met deze HVT speakers, is dat je ze inderdaad mag plaatsen hoe of waar je wilt, de klank is echt omnidirectioneel, in tegenstelling tot de conventionele luidsprekers die we allen kennen.

Als ik wat meer tests gedaan heb na de volledige installatie hiervan zal ik nog wat meer posten hierover.

jur81 24-11-2011

Beste Bart,

Ben erg benieuwd naar je bevindingen na de volledige installatie. Kijk al een tijdje uit naar een review van de pioneer bcs-hf818 maar was tot op heden nog niet op het internet te vinden. Wel in een frans magazine waar één van de minpunten de beperkte surroundeffecten zou zijn. Ook vraag ik me af wat je er allemaal op aansluit. Zelf wil ik graag de digitale decoder, blu-ray speler en ps3 met hdmi verbinden.

Jurgen