Onkyo LS-V501

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo LS-V501 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

henpeet 10-01-2011

super set.

Stond in twijfel om een 2.1 van Harmon Kardon te kopen van 899 euro of 1299 met bly ray speler maar voor minder heb je even goed geluid of zelfs beter, wat alleen zonde is dat er geen bly ray op zit maar een Dvd speler.Ik heb deze apart erbij gekocht en was toch nog goedkoper uit.
Wauw wat een super geluid en super zuiver zonder vervormingen ook als je hem hard zet.
De actieve subwoofer is echt gaaf vooral als je een film zit te kijken hij dendert door de woonkamer heen,
ik had hiervoor een 5.1 setje van Sony met 1000 watt? maar dit 2.1 setje gaat er vet overheen met 2x50 watt bij 6 ohm versterker en actieve subwoofer van 150 watt.
Er zit niet veel knopjes en poespas op maar je kan hem haast met je ogen dicht bedienen zo simpel en makkelijk maar kwa geluid overtreft hij vele andere grote merken.
Ik wil Hificorner waar ik deze set besteld heb prijzen voor de snelle en goede service.

Have fun met deze set.

bismarky 16-11-2010
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Dit apparaat heeft een onverwacht mooi middengebied. Het geluid is spat zuiver en vele malen beter dan Bose!! Bediening is eenvoudig op het apparaat zelf maar de A.B valt tegen en is wat onoverzichtelijk.
Prijs kwaliteitsverhouding is meer dan in orde.
Uiterlijk is strak en mooi vormgegeven.

schoenmaker45 10-08-2010
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

ik heb dit set al ruim een jaar in bezit,zonder luidsprekers.
Ik heb zelf de jbl L 810 aangesloten...
Iedereen heeft problemen met instelling enz,nou ik niet,ik had een probleem in combi met de geleverde speakers.niemand praat over het geluid van de sac speler,.

HMannes 21-03-2010
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

heb de reviews gelezen overwogen en heb hem nu dan ook,
ben er dik tevreden mee
superset voor een mooie prijs.
de gene die er tips op hebben staan voor de instellingen bedankt,heb er wel wat aan gehad.

kan iedereen de set aan raden

mvg hdm

Hakjando 14-02-2010
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Sinds enkele weken deze set in mijn bezit. Tijdens mijn nachtdienst heb ik de handleiding uitgebreid doorgelezen en ben ik tot de conclusie gekomen dat er prijsgezien verrassend veel functies op zitten. Veel hiervan zijn al besproken, maar ik vind het toch leuk om mijn favorieten te vermelden:

Allereerst, de niet meest voor de hand liggende, het synchroniseren van je TV met de Onkyo afstandsbediening. In mijn geval een Samsung TV. Achterin de handleiding vind je een lijst met codes. Ik raad je aan om ze allemaal in te voeren. Bij mij werkte er meerdere, maar de 'gevoeligheid' was bij de ene code beter, dan bij de andere. Resultaat: De afstandsbediening van mijn TV ligt in de kast.

Verder zijn er een heleboel speakerinstellingen, waarvan een hoop onzin lijkt. Toch maar alles ingesteld volgens het boekje en door in Advanced mijn speakers op 150 Hz in te stellen, lijkt het geluid toch beter over te komen.

Ook handig, de Late Night functie, ook wel de "lastige buren" functie. Het geluid past zich hierbij automatisch aan. Wanneer het knallende actie is, dan stelt hij het volume bij, maar bij de stillere passages zorgt hij juist voor meer volume.

Dan de nadelen:
De subwoofer slaat uit wanneer het volume laag is, maar je zet het volume niet voor niets laag.

In de eerste instantie had ik mijn PS3 doorgelust via de Onkyo (omdat dat kan), maar bij een Blu-ray was het beeld erg schokkerig, nu heb ik mijn PS3 gewoon direct aan mijn TV gehangen en via een optische kabel heb ik alsnog geluid over mijn speakers. Helaas geldt dit niet voor de Wii.

De cd/dvd-lade gaat pas na een tijdje open, geen ramp, maar het zou wel fijn zijn als ze een Eject-knop op de afstandbediening hadden gemaakt, dan had je kunnen blijven zitten tot de Onkyo zo ver was;-)

Ook vervelend is dat bij het indrukken van de Eject-knop de Onkyo meteen overschakeld naar de dvd-input. Wanneer je nog iets aan luisteren bent (FM/video 1 of 2) dan moet je dus al die tijd wachten tot de cd/dvd-lade opent, maarja ,Hollanders, altijd wat te zeiken.

Voor 400 euro een koopje!

kokke1983 23-01-2010

----------Update review, 23-1-2010-----------
nu een week in bezit,en echt een parel van een set.na een beetje met de instellingen gespeeld te hebben is het geluid echt perfect.net een dvd geprobeerd met mooie sounds,en dan is het echt knallen.

-----------1e review, 17-1-2010----------
sinds een paar dagen in het bezit van deze set.
ziet er prachtig uit,makkelijk alles aan te sluiten,en een mooi helder en zuiver geluid.
wat ik nog niet heb vernomen is het geluid wat eerder werd beschreven in de revieuws.
als ik boven het volume 60 ben,begint het onzuiver te worden,terwijl ik dacht dat de set echt hard kon draaien.mischien dat ik iets verkeerd doe of nog anders in moet stellen.mischien heeft iemand een tip dat het(nog) beter word.

patella902 23-12-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Nu één maandje aan het genieten van de LS-V501. Hiervoor had ik een conventionele receiver met Mission boxen en een Magnat boombox. Dit gaf met mijn Panasonic plasma niet het gewenste geluid en derhalve lang gezocht naar een goed systeem. Fijn geluid vind ik belangrijk maar er zijn wel financiële grenzen. In de winkel geluisterd naar de 2 overgebleven systemen en uiteindelijk werd het de Onkyo.
De plaatsing was makkelijk. De speakers hangen bij mij naast de tv aan de muur. Hiervoor de bijgeleverde speakerstandaard verwijderd en één plugje in de muur en voila. Het geluid is zoals verwacht en gehoopt. Ook de radio of cd weergave is prima. Een mooi en prima geluids systeem voor mij dus.

Martinkiesk 04-12-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Gister gekocht, echt voor de prijs een erg mooi systeem! Geluid is top even als beeld!Enige nadeel is " HDMI IN " ingang deze geeft alleen beeld door! Hierdoor heb ik een optische verdeler moeten aanschaffen omdat er maar 1 optische ingang op zit en ik anders in de knoop kom met het aansluiten van mijn UPC HD media box en mijn PS3 console.
Er zit wel een coaxiale ingang op maar die zitten weer niet op de aan tesluiten apparaten.

Rudem 20-11-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Ik heb deze onkyo set nu 3 weken in bezit, en ben nog steeds verbaasd over het geluid dat uit dit toestel komt! Ik heb hiervoor de bose accoustimass 5.1 gehad, en verkocht.. omdat ik de massa kabels achter de kast beu was! Deze Onkyo 2.1 set is fantastisch van kwaliteit en kost 1/3 van de prijs voor een gelijkaardige installatie van Bose of bv Denon. Een echte aanrader !!

RichardJalving 30-10-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Ik heb deze set sinds een paar dagen in bezit (Online gekocht bij Foka) en ben erg tevreden.

Ik had hiervoor een vrij standaard 5.1 setje van Samsung zonder HDMI en een vreselijk irritant brommende ventilator. Ook het geluid klonk erg blikkerig.

Ik wist dan ook niet wat ik hoorde toen ik de eerste tonen uit de Onkyo hoorde. Wat een geweldig geluid! En dan lees ik op een aantal pagina's terug ook nog meningen van mensen die het geluid van de standaard speakers maar matig vinden. Ik ben zelf niet zo'n enorme audiofiel, maar ik ben al heel erg tevreden met het geluid van de Onkyo speakers! Misschien ga ik in de toekomst nog eens kijken naar een setje high-end luidsprekers, maar voorlopig ben ik dik tevreden! Het geluid van mn spelcomputers en de LCD TV knalt nu mn kamer in. Weliswaar niet meer in 5.1 surround, maar tenminste wel mooi helder en vol.

Aan aansluitingen en mogelijkheden geen gebrek. Ik ben persoonlijk heel erg blij met de ondersteuning van Super Audio CD. Alleen schakelt de subwoofer op de een of andere manier niet in bij dit formaat. Hier moet ik de handleiding nog even voor raadplegen. Of misschien heeft iemand tips? Het Upscalen van DVD's ging aanvankelijk gepaard met een vertraging tussen beeld en geluid maar via het (NL-talig) menu is dit snel te corrigeren en nu werkt ook dit perfect!

Ik kan slechts één minpuntje opnoemen en dat is dat de receiver zelf vrij fors aan de maat is. Ik heb een vrij standaard TV meubel maar toch steekt de Onkyo er nu een stukje uit aan de voorzijde.

Kroon99 22-09-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Heb de Onkyo set nu enkele weken in mijn bezit en ben zeer tevreden.
Set speelt probleemloos DVD en MP3.
Ook de weergave van audio CD's is perfekt.
Een hele verbetering t.o.v. mijn eerdere 5.1 setje, die wel goed was voor geluidsweergave van DVD films, maar tegenviel in weergave van audio-CD's.

Een echte aanrader als je op zoek bent naar een 2.1 set en minder hecht aan 5.1 surround.

Creutzberg 04-08-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Ik had deze set niet gehoord, alleen de Bose 3 2 1. Die vond ik overigens maar matig klinken,en duur. Dus geheel afgegaan op de goede revieuws hier en inderdaad ik vind het een geweldige set. Perfect geluid,veel mogelijkheden en degelijk afgewerkt. Ik kan echt geen minpunten noemen, zeker gezien de prijs die onder de 500,- ligt. TV geluid ook een aanwinst, loopt via de UPC mediabox met een optische kabel naar de reciever. Kortom, een en al lof.
Had hem eerder moeten hebben. Een aanrader dus.

Taylor10 17-04-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Sinds 1 week in bezit van deze set met JBL CS68 speakers en Sub. De geluidskwaliteit is erg goed, ook bij audio cd's. Ook de beeldkwaliteit is uitstekend.
Bij films hoor je natuurlijk geen echt 5.1 geluid maar ik vind het geluid alleszins acceptabel. Hiervoor had ik een 5.1 set van Sony maar het afspelen van audio cd's was qua geluid niet echt een pretje. Kortom, erg tevreden met deze set, echt een aanrader!

stefanv26 03-03-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Heb deze set aangeschaft na een slechte ervaring (qua geluidskwaliteit) met een Samsung Soundbar. Ik wilde een goed klinkende compacte 2.1 set voor een redelijke prijs (<500 euro). Van alles geluisterd, reviews gelezen maar uiteindelijk bij de Onkyo LS-V501 uitgekomen. Een pareltje.

Als demo-model bij een audiozaak gekocht voor een mooi prijsje dus qua duurzaamheid denk ik dat 't wel goed zit.

Pluspuntjes:
+ geluidskwaliteit is echt fantastisch. Ik wist niet wat ik hoorde na de slechte ervaring met de Soundbar. CD, DVD, FM, optische input klinken allemaal erg goed. Ook film/praatprogramma/muziek allemaal mooi gebalanceerd, geen dreunende bassen.
+ vrij intuitieve afstandsbediening
+ aansluiten/instellen is erg gemakkelijk
+ Theater-Dimension (ofzoiets) mode om een surround effect te creeren werkt verbazingwekkend goed met films.

Minpuntjes:
- subwoofer gaat nogal vlot standby als 't volume laag staat (gevolg: geen lage tonen)
- als je de scart-output op de tv hebt aangesloten schakelt de tv over naar de scart-input als je de Onkyo aanzet
- jammer dat er maar 1 digitale sound-input is (optisch of coax)
- de fan is hoorbaar bij een zeer zacht volume

Conclusie:
KOPEN! Voor momenteel minder dan 450 euro haal je een fantastisch klinkende set in huis die rondjes draait om de 2.1 setjes van andere merken.

Ik heb nog een vraagje: Zouden mensen die de JBL CS68 speakerset bij deze receiver hebben gekocht in iets meer detail willen omschrijven waarin deze beter klinken dan de standaard Onkyo speakers? Ik kan hier geen reviews vinden van de CS68, en die van de CS680 (5.1-versie) niet bepaald positieve reviews.

[ik snap niet helemaal de redenen waarom mensen een 10 geven, als in perfect, dat lijkt me wat overdreven]

eadmiraal 20-02-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Heb deze set nu een halfjaar (na uitgebreid vergeleken te hebben met merken als Harman Kardon, Bose, etc. Ook in winkels geluid vergeleken) en ben echt heel erg blij met dit audiowondertje.
Fan-tas-tisch geluid (spatzuiver), zeker voor een set van deze prijs. En daar gaat het toch om. Zou hem met geen enkel ander 2.1 systeem willen ruilen. Films kijken gaat ook prima, surroundsound is verrassend voor 2 boxen. Kortom: Deze moet je hebben!

sanderlwd 19-01-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Vorige week de zwarte versie van de Onkyo LS-V501 weten te bemachtigen.
Vergeleken met mijn vorige 2.1 set(Philips HTS6510) is dit een wereld van verschil. Het geluid van dvd's/cd's/tv/radio/pc is kraakhelder. De actieve subwoofer is in te stellen via de afstandsbediening zodat deze nooit hinderlijk dreunt.
De receiver en speakers zijn vrij fors, de subwoofer daarentegen niet extreem groot. Voor mij geen probleem aangezien ik een redelijk formaat audiomeubel heb. Qua design ben ik erg tevreden: zwart icm blauwe verlichting oogt erg mooi. Deze set heeft voldoende aansluitmogelijkheden aan de achterzijde voor alle randapparatuur, ook de hdmi-in is erg praktisch al had er hier nog wel 1 aansluiting bijgemogen. Zelfde geldt voor de digital in via coax. Verder voelt alles degelijk en solide aan.

ventje 04-01-2009
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Perfecte set. In dit geval gekozen voor de silver set. Mooi vormgeving en topgeluid.
Geld dubbel en dwarswaard!

Klein wenpuntje is dat het cd/dv schuifbakje niet zo snel open en dicht gaat echter is te verwaarlozen.
Geluid is top net als geluid, vormgeving, afstandbediening en handleiding.

tdenijs 21-10-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Heb deze set slechts enkele dagen geleden gekocht en ben er erg tevreden over. Het geluid echt goed te noemen is, zeker als je dit vergelijkt met andere sets van in deze prijsklasse. De subwoofer is subtiel aanwezig en gelukkig niet te overheersend wat bij veel andere 2.1 sets wel zo is.

Ik vind de twee speakers wel vrij groot qua afmeting, verder niets dan lof.

Mr. Arie 26-08-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Alle positieve zaken genoemd in eerdere reviews kan ik alleen maar beamene. Ik vindt het echt een superset. Mooi afgewerkt, de speakers zijn ook een lust voor het oog. Belangrijker is het geluid. Spatzuiver. Het inregelen, of finetunen zodat het helemaal op smaak was heeft wel even geduurd maar geeft dan ook pure tevredenheid.
Speelt ongelofelijk veel formaten af, ook Super Audio CD's!
De koeling is bij mij haast niet waarneembaar te horen.
Beeld ook helemaal top (via HDMI).
Ik heb de set vergeleken met onder andere die van Bose (teleurstellend geluid voor zoveel geld) en die van HK en Denon. Deze set sluit naadloos aan qua geluid bij eerder genoemden MAAR is alleen zeer scherp geprijsd. Mijn inziens krijg je echt waar voor je geld!

genieter 17-03-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Alle kritieken die hieronder staan wil ik even teniet doen, uiteraard blijft t een ieders persoonlijke mening. Deze set heeft werkelijk alles wat je er van mag verwachten, super beeld, super geluid en oerdegelijk. Een brom in de subwoofer??? koeling die je hoort??? Ik zal wel een andere hebben dan maar bij mij is daar geen sprake van. Tegen deze prijs is er geen betere te vinden. Ik heb ook de denon en de bose getest en vergeleken maar die presteerde ver onder de maat, echt een blikkerig geluid. De HK was inderdaad vergelijkbaar en zelfs iets beter maar goed daar hangt ook een ander prijskaartje aan. Al met al een superset voor een superprijs. Super apparaat.

Edwindeal 06-03-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Prachtige solide set. Installatie makkelijk en goed overzichtelijk. Tevens zijn de verschillende menu soorten goed en eenvoudig in te stellen. Inderdaad zoals in vorige reviews staat aangegeven maakt de koeling van de receiver enigszins geluid maar ik persoonlijk ervaar dit niet als storend. Geluid is perfect te noemen in zowel radio, dvd en cd weergave. Vooral de vele aansluitmogelijkheden w.o. HDMI is ideaal. Kortom zeer goed produkt.

Oudejans 09-02-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Na lang wikken en wegen heb ik deze set van Onkyo LS-v501 aangeschaft. Ik twijfelde tussen de volgende 2.1 systemen nl. de HK hs200 en Bose 123 en de Onkyo LS-v501. Na het beluisteren van alle 3 systemen vond ik de Onkyo veruit de beste, geluids kwaliteit van de HK kwam aardig in de buurt, maar Bose viel echt tegen en de mogelijk heden zoals het ontbreken van HDMI en het aansluiten van andere apparatuur is bij Bose beperkt. Al met al zeer tevereden over de Onkyo, apparaat voelt degelijk aan en er zijn diverse aansluit mogelijkheden voor andere apparatuur. Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding is dit echt een koopje, helemaal als je het vergelijkt met HK en Bose.
al met al zeer tevereden met dit kwaliteits produkt.

Olaf Rutten 08-02-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Kortgeleden deze set aangeschaft en erg tevreden. Echter wel een paar minpuntjes:
-Subwoofer in standby produceerd een lichte brom wat voor gevoelige oren erg irritant is als de set uit is.
-Als de reciever aan is produceerd is de ventilator wel
erg aanwezig vooral als het geluid erg zacht staat.

Verder een prima set vooral beeld.

WE_gen 29-01-2008
Geschreven voor: Onkyo LS-V501

Kortgeleden deze set aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Mooi warm geluid en je kan hem even lekker hard zetten zonder dat het geluid schel wordt. Luid applaus bezorgt je bijvoorbeeld geen pijn aan je oren maar eerder kippevel :). Het beeld van DVD is mooi, ook viel de goede kwaliteit van de DivX weergave me op vergeleken met mijn HTPC. Speelt mp3 van DVD met shuffle.
Ik heb in de winkel ook andere 2.1 setjes van Panasonic, Sony en LG beluisterd maar die klonken gewoon zielig, heel schel en blikkerig vergeleken met de Onkyo. Ook een setje van Denon vond ik toch iets minder, terwijl die bijna het dubbele kostte. Goed product van Onkyo, wordt vast een succes voor deze prijs.
Wel jammer van de naar mijn smaak wat te luide ventilator (onnodig) en het niet weergeven van .srt ondertitels bij DivX op DVD of doe ik daar iets verkeerd? Er komt bij het selecteren van een DivX bestand wel een extra menu waarin ik een ondertitel zou kunnen selecteren, maar hij laat geen subs zien tijdens het afspelen. Vandaar iig de 8 voor mogelijkheden, want DivX is al zo ingeburgerd dat ik daar geen problemen verwachtte.

j.h2008 28-01-2008

mooie hoge kwaliteit dvd-reciever
koop hem niet in combi met de onkyo boxen zoals ik heb gedaan wat een bagger geluid.
het geld wat je exstra kwijt bent voor deze boxen set kun je beter gebruiken voor de aanschaf van betere speakers.
heb nu twee B&W VM1 en één REL QUAKE (/MK2)subwoofer aangeschaft dit is 200% verbetering zeer mooi strak en dynamisch geluid.