Harman Kardon BDS 300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon BDS 300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Snippy1975 20-05-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Prima set qua geluid, maar de kwaliteit van de set is echt om te huilen! Een ventilator die na een paar maand de geest geeft, rare geluiden bij het opstarten, vreselijk traag reagerend op de afstandsbediening en een display dat na 2 jaar en een maand stopt met functioneren. Erg jammer van een set van (2011) 900 euro... Geen Harman Kardon meer voor mij.

RobertZuid 22-01-2016

Hier precies het zelfde, echt om te huilen. Basbox kapot, display kapot. Terwijl het zeker niet goedkoop was

Funswessels 02-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Ik heb veel problemen met deze set. Preset van radio zenders wordt niet vastgeouden, ook niet na een update van de systeemsoftware. Subwoofer houdt er ineens mee op. Niet meer aan de praat te krijgen. Overige instellingen worden niet vastgehouden. 1 maand plezier van gehad. 1 maand zogenaamd in reparatie geweest (niets kunnen vinden werd verteld). Dat plezier is nu al 1,5 jaar over.

Hanter82 28-11-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

In het begin was dit setje een super systeem, klonk mooi en de bediening was super makkelijk.

Nu heb ik het setje al bijna anderhalf jaar en laatst begon mijn geluid raar te doen. De sub leek wel opgeblazen, terwijl ik haast nooit hard mijn muziek dan wel films afspeel. Tijdens een film of gewoon tv kijken sprong de geluidsoptie ineens op radio.

Nu net anderhalve week geleden is de hele set er mee opgehouden!
Terug gebracht naar de mediamarkt.

Voor mij geen HK meer, ik verwachte toch wel meer kwaliteit van deze gasten!

jvb1960 25-05-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Heb in 1 jaar tijd 3 nieuwe apparaten gehad ivm een probleem met de dvd speler.Nu heeft de subwoover het begeven.Heb nu het hele spul teruggestuurd naar coolblue,omdat ik helemaal klaar ben met Harman Kardon.
Via Google lees je alleen maar ellende over deze serie.

harman baler 29-04-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

ziet er goed uit en heeft okay geluid, toch blijf ik ontevreden over dit apparaat. Na een kwartier gaat de ventilator aan en maakt echt veel te veel geluid. Ik vind dit zo hinderlijk dat ik er vaak voor kies om het geluid gewoon via de tv te luisteren... Verder doet het apparaat er te lang over om op te starten. Als je een nieuwe cd erin stopt springt het systeem vaak over op de radio en gaat vervolgens weer heel lang nadenken of dit nu een cd of een dvd is. Miskoop.

Henrydelamontagne 31-01-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Na verschillende keren geluisterd te hebben naar diverse installaties was dit naar mijn idee toch wel een hele goede keuze. Heb deze gekocht voor mijn moeder en heb zelf een LG HX551. Die is ook heel goed maar kan niet tippen aan het geluid van de Harman Kardon. Met name het basgeluid uit de subwoofer die helemaal in te regelen is maakt een gigantisch verschil. Geen schel geluid uit de installatie maar gewoon een volle sound, en het maakt niet uit of het geluid zacht staat of vol open, het blijft gewoon super goed.
Wat me ook op viel is dat er wel degelijk RDS op deze BDS 300 zit.
Het geluid van de Tv en de set lopen niet synchroon, ook niet als ik Dynamic range Ctrl op on of off zet zoals ik eerder in een review gelezen heb maar een nieuwe software update zou dit verhelpen. Andere optie is natuurlijk gewoon het geluid van de TV uitzetten. Die van de set is toch gewoon beter dan van de nieuwe Led 9000 serie van Philips die al niet slecht is trouwens.

Succes met aankopen.

RobertZuid 24-01-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Heb dit schitterende setje nu een maand in bezit. Heb inmiddels al een nieuwe reciever ontvangen door de fantastische servive van Scheer en Foppen!! TOP! Mijn eerste reciever had kortsluiting waardoor deze door een beveiligingsfunctie niet meer aan wilde.

Ik moet zeggen dat ik met zowel als met een film als met het luisteren van muziek erg tevreden ben. Hiervoor heb ik het ook jaren zonder setje gedaan, dus alles is een goede aanvulling.

Groot voordeel is de usb aan de voorkant hierdoor kun je eenvoudig foto's of films kijken. En de uistraling van dit setje vind ik helemaal top.

Kortom erg tevreden over een setje met een 2.1 systeem. Dit moet je wel willen want het is gewoon geen 5.1. Maar ja dan moet je al die boxen ook weer kwijt en dat wilde vrouw lief niet......

Ik kan dit iedereen aanbevelen!!

Succes met uw aankoop.

Tonny-56 15-01-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Door de uitstekende service van Saturn Venlo ben ik nu de 3e set aan het beluisteren.
2 maal problemen gehad met de subwoofer, 1e systeem niet automatisch uit schakelend, 2e systeem na 1 week gebruik nog wel schakelend,(led on/off) maar geen subwoofer geluid.
Nu met 3e systeem ca 4 weken zonder problemen.
Geluidskwaliteit voor ondersteuning van een flatscreen voldoende tot goed. Voor een pure audiofiel heeft het systeem wel wat beperkingen in hoge tonen en de frequentie overgang tussen sub en sateliet speakers kon beter waardoor nu het Stereo beeld niet heel duidelijk gedefinieerd overkomt. De optische verbinding vanaf een Samsung TV.
geeft bij kanalenwisseling op de TV een storende lage tik, alsof verbinding even wegvalt, maar dit komt mogelijk van TV.

RobertZuid 24-01-2012

Dag Tonny,

Ik heb het setje ook en heb ook een Samsung LCD TV en ik heb OOK die storende lage tik bij het zappen. Ik heb van alles geprobeerd om dit eruit te krijgen het is mij tot op heden nog niet gelukt.

Mocht jij dit wel voor elkaar krijgen hoor ik het graag.

Gr.
Robert

Rene77 25-11-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Enkele weken geleden heb ik de BDS300 aangeschaft en geïnstalleerd. Het is gewoon een goeie set (zeker voor mij, want ik ben niet zo'n geluids-purist)! Het ontwerp is mooi, zeker de subwoofer. Uit de twee boxen komt ruim voldoende geluid, zeker omdat ze niet groot zijn. De bediening had iets makkelijker gekund, maar ach als je het eenmaal weet dan valt er prima mee te leven. Er werd een HDMI-kabel meegeleverd, netjes. Zelf heb ik de set middels een optische-kabel aangesloten op de TV, dus het geluid van de TV kan ik over de set horen. Nu een minpunt... na één week was mijn tuner/versterker/blu-ray al defect. Zo ineens deed de set helemaal niets meer. Bellen met de service-desk van Harman/Kardon leverde alleen maar frustratie op, echt heel slecht die 'anti-service-desk'. Gelukkig kreeg ik via de e-mail een betere service en kon ik 'm naar een reparateur in Mijdrecht brengen. Na 2 dagen kreeg ik bericht dat ik een nieuwe op kon halen, dus uiteindelijk kwam, het goed. Helaas kreeg ik niet te horen wat het defect was van de eerste set. vandaag heb ik de set weer aangesloten, gelijk even er van genoten door een dvdtje van U2 op te zetten! Hopelijk houdt deze set het langer vol, dan zal ik zeker van genieten!

Fish1976 25-08-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Laat ik om te beginnen maar gelijk met de deur in huis vallen. Dit is gewoon een goede set. Je merkt gewoon dat je kwaliteit in handen krijgt. De prijs is behoorlijk, maar goed ieder zo zijn budget.

Ik heb me lang georienteerd op de markt van receivers, speakers, enz. Je merkt dan dat er volop keus is en dat de losse componenten het in de beoordelingen vaak winnen van de all-in-one sets. De Harman Kardon is weliswaar een all-in-one set, maar met de kwaliteit van losse componenten. Het enige nadeel dat ik heb (dat wist ik van te voren) is dat er geen extra HDMI input beschikbaar is voor b.v. een mediaspeler.

De mensen die twijfelen om deze set te kopen hoeven dat niet te doen. Geluid is uitstekend, wel even afstellen. Beeld is prima. DVD en Blu-Ray spelen goed. De actieve Sub doet zijn werk meer dan naar behoren. De twee meegeleverde satelietspeakers voelen solide aan en presenteren zeer goed. De 2.1 opstelling produceert een vol en goed geluid waar de buren nog veel "plezier" aan gaan beleven.

LK Miguel 19-03-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Heb me goed georienteerd op een Home Cinema set. bij BCC in Utrecht (the Wall) werd ik prima geholpen en namen ze serieus de tijd om me het verschil uit te leggen dus Harman Kardon en BOSE . Het geluid van de Harman Kardon klonk zowel met muziek als Bluray (moest extern aangesloten worden van een ander merk op het BOSE systeem???, zat dus niet geintregeerd) vele malen helderder dan BOSE 321 van 1295,--. Met name het muziek luisteren vind ik belangrijk. dus daar heb ik erg op gelet. De vormgeving is door niemand aan te tippen. Design is geweldig en past echt zeer mooi in onze moderne huiskamer!

robertk70 12-02-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Nu 2 weken deze set in mijn bezig. Ben erg tevreden. Eerst probleem met beeld en geluid bij HDMI niet synchroon. Ik heb dit bij HK gemeld en kreeg snel antwoord. Bij Audio Settings dient de Dynamic Range Ctrl op "Off" te staan. Alleen mijn oudere dvd's lopen niet geheel synchroon. De rest loopt prima.

Erik1970-1 04-01-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Ik wilde een audioset aanschaffen om vooral mijn 'flatscreen geluid' te ondersteunen bij films, maar ook om normaal muziek te draaien. Bij verschillende winkels geweest en geluisterd naar zowel de prestaties van verschillende merken, als de info van verkopers. Ik kwam al gauw bij Harman uit, het merk zei me niet zo veel, maar het klonk het mooist. De ene verkoper gaat helemaal los met Harman, de ander denkt hier heel anders over. Mijn eigen intuïtie en gehoor gevolgd en uitgekomen op de Harman BDS300. Ik ben bijzonder aangenaam verrast door de geluidskwaliteit en het surround effect die deze set produceert. Warme bassklanken en een kristalhelder hoog komen super in balans en van alle kanten. Natuurlijk mis je eventueel geluid achter je, maar dat is de keuze die je maakt voor een 2.1 set ipv 5.1.
Bewust niet gedaan vanwege kabels trekken en overal boxen. Het is even uitzoeken hoe je de set af moet regelen voor wat betreft speakervolume ten opzichte van de subwoofer (vreemd genoeg moet je de gebruiksaanwijzing van internet af plukken), maar als je hier even de moeite voor neemt is het resultaat daar.
Het beeld heb ik nog niet getest vanaf een Blu Ray schijf, maar wel vanaf DVD en was superscherp. Samen met het uitgebalanceerde geluid een feest om naar te kijken en luisteren. Alle kabels zijn bijgeleverd behalve een optische kabel voor de liefhebbers. Deze moet je er even bij uit-onderhandelen.
Het design is een mooi compact toestel waar veel meer inzit dan je zou vermoeden als je hem voor de eerste keer ziet. Geen lichtgewicht plastic ding, en dat geldt ook voor de speakers en subwoofer. Speakers voelen lekker zwaar aan, de subwoofer ook en staat op vier rubberen spikes om de benedenburen te sparen. Prachtig gedaan.

Een aanrader.
Ik wilde een goed systeem aanschaffen voor langere tijd, iets er over heen gegaan maar ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb gezien de kwaliteit.

ttrap 25-12-2010
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 300

Door goede recensies in vakbladen over de introductie van de BDS 300 hiervoor gekozen, mede ook doordat mijn vrouw geen luidsprekers wou zien. Met flinke korting tijdens actie bij Media Markt gekocht. Helaas niet voorradig en pas na 2 weken leverbaar. Bij ingebruikname bleek de subwoofer geen geluid te geven en bleken de luidsprekerkabels en ophangsteunen te ontbreken. Na enig aandringen (opsturen voor reparatie accepteerde ik niet) de volgende dag van Media Markt een nieuwe set meegekregen die wel compleet was en waarvan de subwoofer wel geluid gaf. De uitgebreide en duidelijke nederlandstalige handleiding had ik al vanaf de harmankardon site gedownload. Installatie en in gebuikname was eenvoudig en alles werkte gelijk.
Het geluid vind ik (gezien de forse aanschafprijs) redelijk tot goed, maar lang niet zo goed als in de recensies wordt gepretendeerd. Onzichtbare luidsprekers en het "equivalent reproduceren van een 5.1-kanaals surroundsysteem met slechts twee luidsprekers" zoals op de Harman Kardon site staat wordt helaas niet waargemaakt. Het beeld is goed, maar is vreemd genoeg niet in de beoordelingsmatrix van Kieskeurig opgenomen. De set ziet er goed uit. Mijn vrouw had geen enkel commentaar op de luidsprekers, en dat zegt wat.
Minpunt vind ik dat het geluid (treble en bass) maar één instelling kent en niet per toepassing (film, muziek ed.) instelbaar is. Ook de subwoofer moet ik handmatig verstellen als ik van film naar muziek overga en andersom. Lijkt me dat dit met moderne electronica toch anders moet kunnen. Voor geluid vele ingangen (digitaal en analoog) voor beeld helaas geen (HDMI) ingang. Ben ik tevreden over mijn aankoop