Klipsch F-3 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch F-3 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Jean-pierre 15-07-2021

Veel voor weinig

Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Heb de f3 al wat jaartjes . Heb ze mee genomen naar festivals zaten er ge woon 2 personen boven op de speakers. Hele weekend vol uit op een luxman r8500. Toen al een mooi geluid. Nu een Vincent versterker gekocht sv236 hij klinkt zuiverder en veel béter dan b&w's van vrienden van mij die 5 x zo duur waren . Echt geweldig

Pluspunten

• Zware bas
  • Goede horn tweeter

Macker 11-10-2011
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Wat een geweldige speakers, een warm en helder geluid.

Bij BestHomeCinema heb ik veel verschillende speakers beluisterd maar deze speakers staken er letterlijk en figuurlijk met kop en schouders boven uit!

Ik heb deze speakers nu ruim een halfjaar geleden aangeschaft in combinatie met een Onkyo TX-NR509 en geniet er elke dag weer van.

Een echte aanrader!

TYS 1 15-07-2011
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Het geluid is mooi warm, had graag de kersen kleur gehad maar die werd niet meer gemaakt Besthomecinema gaf mij goed advies probeerde niet het te vervangen door mindere speaker set zoals een andere winkel het wel deed maar gaven mij zelf 10% korting.

pieter 01 03-07-2011
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

in een woord geweldig, heb naast de f3 ook de rf62 geluisterd in de winkel deze viel weg in dynamiek de f3 steeg er boven uit, qua prijs was hij net zo duur als de rf62, de f3 is wel een grote speaker dus als je je vrouw of vriendin meeneemt met shoppen voor nieuwe speakers zorg dan ze met haar rug naar de speakers staat want het geluid geeft de doorslag zonder dat ze door heeft dat ze dan met de grootste naar huis gaat haha. ik had al goeie ervaringen met klipsch maar had nooit verwacht dat de f3 zo geweldig klinkt en dat voor maar 249, euro per stuk

kort om, als je op zoek ben naar een goeie en betaalbare zuil speaker is de klipsch synergy f3
zeker het luisteren waard

azrael 1953 27-05-2011
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Na het lezen van vele reviews, en een luistersessie bij Correct in Rotterdam,(correct is de importeur) deze speakers aangeschaft voor € 199,- per stuk.
Je houdt het niet voor mogelijk wat je voor dat geld krijgt.
Om maar met een minpunt te beginnen, maar dit vind ik dan ook het enige minpunt, is het formaat, ze zijn zeer groot en zwaar,dus kijk wel even of je ze wel kunt plaatsen.
Ze zijn niet kritisch wat plaatsen betreft, ze kunnen evt. gewoon met de rug tegen de muur, omdat de baspoort aan de voorzijde zit.
De set waar deze machtige boxen op spelen bestaat uit: Onkyo tx-sr608, klipsch f3 als front, klipsch f1 als surround, en klipsch rc 52 mk2 als center.
zoals al eerder geschreven is een subwoofer volstrekt overbodig, die voegt niets toe.
Een knappe prestatie is het goed weergeven van het midden-hoog en midden-laag, hier gaan veel duurdere speakers vaak op hun gezicht.
Ik heb een echte audiofreak blind ernaar laten luisteren, en hij schatte deze boxen in de prijsklasse van tussen €1000,- en €1500,- per stuk.
ze zijn zeer geschikt om op een kleine buizenversterker te spelen (2 keer 10 watt), de gevoeligheid is zeer hoog.
Ik heb de proef gedaan met bi-amp, en dan wordt hij nog transparanter en losser, dus als je een Onkyo reciever hebt met die mogelijkheid, DOEN! wel even die koperkleurige blikies ertussenuit halen, anders exit versterker. (alleen ervaring bi-amp met Onkyo, andere merken weet ik niet). Onkyo en klpsch is m.i. een zeer goede match.
hoe ze klinken: het laag kan overdonderend zijn, dus pas op met de toonregeling, in het begin is het hoog wat overheersend, dit is een kwestie van inspelen, wat behoorlijk wat tijd kost..
Met deze boxen kan je behoorlijk de buren pesten.
Geluidsdruk gemeten van 126 db zonder vervorming, wat een opstijgende 747 is.
Al met al krijgen ze van mij, zeker voor de prijs, een 10 met een griffel voor prijs-kwaliteit.
Maar ja, iedereen zijn oren zijn anders, toch de moeite waard om te gaan beluisteren bij de plaatselijke hifi-boer en laat je verrassen als je grote vloerstaanders zoekt.
Tot slot: ik gebruik 4mm kabel+banaanpluggen.
AANRADER!!

GoldenSP 01-12-2011

Dat kun je doen door de kabels afkomstig van de tweaters naar bv speaker A door te koppelen, en de kabels van de subs naar speaker B door te koppelen. (al het goed is heb je 2x een plus en een min achter op je speaker. de een is voor de bovenste speaker, de ander is voor de subs) je moet dus wel een versterker hebben met speakerset A en B aansluiting. zoals hij al zei, vergeet de bruggetjes niet tussen de aansluitingen op je speakers uit te halen. (je kan dit overigens ook bereiken door 2 versterkers aan te sluiten, dan zijn de hoge en lage tonen verdeeld over 2 versterkers)

BTW: ik heb hetzelfde gedaan met Klipsch synergy op een NAD versterker. Godnandejuu wat een geluid!! al meerdere malen politie aan me deur gehad met de waarschuwing dat mijn speakers in beslag worden genomen. nooit geweten dat er zo mooi geluid uit die houte kistjes kan komen

dpe 28-11-2011

Hallo,

Ik heb zelf een onkyo tx-sr804e en heb wel interesse in deze speakers, hoe kun je ze bi-ampen?

gr
danny

-ET- 02-01-2011
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Afgelopen week na een luistersessie een set aangeschaft.
Wat een geluid, ik hoor dingen die ik nog nooit heb waargenomen.
Luidsprekers worden door een Harman Kardon AVR1550 aangestuurd, geluid blijft loepzuiver tot zelfs mijn buren het te gek vinden :-)
Het enige nadeel tot op heden zijn de schermen, die zijn er nu al 2 keer afgevallen.

Wanneer de speakers beter zijn ingespeeld zal ik de review herzien en/of aanvullen

Edwin 64 01-06-2008
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Helemaal geweldig, heel veel luidspeaker voor weinig geld. Ik stuur deze speakers aan met de cyrus III en psx-r. Goede speakers hoeven echt niet duur te zijn. TOP !!! (smaken blijven natuurlijk wel verschillen)

Khabeh 27-02-2008
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Heb ongeveer alle merken wel beluisterd in de winkel,
maar kwam bij de speakers van klipsch uit.
Ik heb tussen de f2 en f3 moeten kiezen klinken alle 2 erg mooi en zuiver en kunnen veel hebben zonder te vervormen.
Ook de F2 een zeer mooi en helder geluid en erg goede bas, maar de f3 gaf nog net iets warmer geluid vooral in het lage.
Het vermogen komt nu echt tot zijn recht met mijn Harman Kardon AVR7000.
De speakers kunnen echt betonhard en blijven zuiver.
Ook deze speakers met het grote vermogen zijn met een laag volume zeer aangenaam en rustig zeker niet vermoeiend op langere duur, kan uren luisteren.
Ik heb ze gebi-wired met 4 x 2.5 verzilverd.
Geweldige luidsprekers en dat voor die relatief lage prijs.

xel 06-02-2008
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Ik wordt nog vaak aangenaam verrast als ik hoor wat er allemaal voor klanken uit deze machtige boxen komen.
maar niets is zo persoonlijk als geluid, wat de een geweldig vindt klinken vindt de ander bagger.
Hoorde voor het eerst de F1 en was gelijk verkocht. ben toen naar een audio zaak geweest waar ze de F1 F2 en F3 en andere boxen konden laten horen. De luister ruimte was verre van ideaal maar de F3 stak er met kop een schouders boven uit. Heb er wel gelijk een dikke Onkyo versterker van 7x 150W aan gehangen met de C3 frontspeaker en 2 F1 surround jongens. Filmpje kijken of nog beter een concert afluistern in DTS en je hebt het gevoel of je zelf in de zaal-stadium aanwezig bent.
Subwoofer absoluut overbodig, of je moet van het type zijn dat zich zonder benzine in de tank voortbeweegt op de basgeluidsdruk in zijn gepimpte karretje.
Tip, ga gewoon zelf luisteren in een goede audiozaak, ga met je rug naar de boxen staan en luister naar je zelf meegebrachte CD. Laat de medewerker switchen. Draai je om en laat je verrassen, goede kans dat je de F3 er uit haalt. Prijs kwaliteit verhouding is geweldig goed. Ceck eerst ook nog even of je ze thuis wel kunt plaatsen, het zijn geen boekenplank speakertjes en huisgenoten voelen zich zeker genomen als je beloofde met een setje van die melkpak speakertjes thuis te komen!

Leviathan 24-12-2007
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Speakers ondertussen al 4,5 maand in bezit, maar ze doen het nog steeds goed! Ga volgend jaar denk ik wel kijken voor Klipsch RF-7 en bijpassende surround speakers voor dolby surround en een receiver..

Ze klinken geweldig op mijn Onkyo A-807 maar wil toch ooit nog een stap verder..

J Schipper 23-12-2007
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

De Klipsch F3 in combinatie met Klipsch Synert sub 12 en centerspeaker rc52 ook van Klipsch maken het feest compleet als je een film of een muziek dvd aan het kijken bent.
Ik heb deze net 1 dag in bezit en kan 1 ding zeggen dat het geluid heel erg goed is.
De ultieme test voor deze speakers is Pulse van Pink Floyd en dan merk je pas hoe goed en mooi deze speakers klinken.

Josh online 30-09-2007
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

ik heb de klipsch F3 ong. een half jaar staan en begrijp wel waarom de meningen zo uiteen lopen over deze speaker.

net zoals alle speaker zijn sommige combinaties (met versterkers) prachtig en sommige niet. deze klipsch hebben allle mogelijkheid om fantasties te klinken.
maar door hun horn tweater moet je er om denken dat als je voor een natuurlijke koude klank gaat, dit er misschien wat petsering uit kan komen (mede door de power die ze kunnen handelen). ga je echter voor een warme klink dan is dit de speaker voor je...

ik heb als voorversterker de sony ES 1200 die leverd stereo 2.130w op deze versterker gaat het op lage volumes prima maar ga je voor echt hard dat gaat het snerpen.. dit wat nog erger in combinatie met mijn 2 mone blokken van rotel. 2x 360w. de power was ongelovelijk,.. maar de kille klank van rotel deed geen goed aan mijn klankbeeld.. laatst heb ik er een NAD 751 recievertje met 80w stereo op gezet, zoals men weet klinkt nad altijd erg warm en daarom was dit een prachtige combi. laat staan als je het met nog meer power gaat pakken (eind trappen van NAD dus)

dit alles zet ik in een review zodat eventuele koper van de klipsch F3 niet twijvelen. het zijn pracht speakers. (helemaal voor het belagelijke bedrag waar ze nu voor te krijgen zijn) ook een NAD reciever is prima te betalen en zo'n combi haal je absoluut high end geluid uit.

zelf draai ik nu met me klipsch op een parasound Hca2200mk2 en geloof me dat je je oren niet gelooft.
prachtig product de F3.

Jos

Dairybeat 13-07-2007
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Ik gebruik deze speakers in mijn hobbykamer als monitoren tijdens het maken van backing tracks en als ik aan fitness doe op mijn hometrainer.
Ze worden aangestuurd door een versterkertje van slechts 2x15 watt, maar omdat ze een hoge gevoeligheid hebben, geven ze geen krimp. Met een krachtigere versterker zullen ze het zeer waarschijnlijk nog beter doen.
Het geluid is aangenaam, met een vaste stevige bas waar ik van hou. Haal echter wel de fronten die van een kunsstof raster met doek zijn er af, deze doen de bas zwabberen en beïnvloeden ook de rest van het geluid zeer nadelig. Ik begrijp niet waarom Klipsch dit soort fronten er op zet!
Het midden en het hoog worden weergegeven met een klein scherp randje. Mij stoort dat niet op de manier waarvoor ik ze gebruik. Ik denk wel dat ze daarom het meest geschikt zijn voor stevige muziek.
Mijn '9' voor geluidskwaliteit is wel gebaseerd op de lage prijs die ik er voor betaald heb.

MIchel Boerman 06-07-2007
Geschreven voor: Klipsch F-3 vloerspeaker

Ik heb deze boxen nu ongeveer een half jaar en ik moet zeggen dat het geluid me uitstekend bevalt.

In de winkel ook naar de JBL Northridge geluisterd en naar nog wat andere merken die in dezelfde prijsklasse vallen, maar deze klonken toch echt he mooist.

In het begin moeten de boxen natuurlijk wel inspelen, maar daarna geloof je je oren niet.

Deze boxen heb ik in combinatie met een versterker en dvd-speler van Yamaha.