Klipsch F-1 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch F-1 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

florisnr1 11-07-2013
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

hallo, ik heb de klips f2 als voor speakers, en de klips f1 als achter speakers, sub 12 als subwoofer en nog een midden speaker ben effe kwijt welke, maar een dure.
ik kijk veel films op mijn beamer en 3 d films.
het geluid is met film en met muziek perfect. ik luister muziek meestal 4 kanaals stereo, soms 2 kanaals stereo.
ook de bas weergave zonder de subwoofer is perfect.
deze speakers zijn zo goedkoop en vele male beter als de duurdere merken,
ik heb de set nu 5 jaar en nog steeds geen problemen.

jowibras 29-03-2012
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Sinds enkele weken eigenaar van deze fantastische boxen. Heb vele boxen beluisterd, ook veel duurdere. Maar deze zijn gewoon uitstekend. Mooi 'breed' geluid. Van sprankelend hoog tot mooi diep. Heb voor de zekerheid ook uit dezelfde serie de sub.10 gekocht. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die zelden aan heb. Wel bij films, want dan geeft die dreun een extra beleving. Een pluim voor Correct die met zoveel geduld de klant helpt! Ze doen hun naam eer aan!.

rejtuo 28-01-2012
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Heb deze klipsch gekocht bij Radio Correct in Rotterdam.99 eu per stuk en voor de deur afgeleverd.De verpakking gaf de bevestiging van wat ik al wist, de F1 moet uit de pakhuizen.Speakers uitgepakt en de rubber dopjes onder de pootjes gedrukt.De speakers geven een dure indruk voor wat betreft het design, smaken daargelaten natuurlijk.Aangesloten op een marantz reciever wat een mooie combi is.Deze speakers kunnen een behoorlijke basweergave eruit gooien.De subwoofer welke ik had kan eruit.Een mooi vol geluid wat aangenaam klinkt, moest de bas van de reciever wat terug draaien, op de neutraal 0/0 stand geven ze nog behoorlijk veel bas. De hoorn geeft normale hoge tonen zoals het hoort.Het stereo beeld is fantastisch!!De duurzaamheid moet ik afwachten maar 5 jaar garantie lijkt me genoeg.Al ontploffen ze na 5 jaar, je geld heb je er altijd uitgespeeld.Ik zou niet weten wat de iets duurdere f2 zou moeten toevoegen, buiten de ruimte die ze innemen. Want de f1 zijn al behoorlijke jongens.Er staat wel een speaker in de kamer maar dat heeft wel wat.

RASmid 02-01-2012
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Nu een jaartje in huis, mooie hoge zuivere tonen en goeie bas.
Speakers zie er erg degelijk uit en mooi design.
Aangesloten op Denon AVR-1311 reciever.
Speakers zijn wel van een aardig voormaat.
Verbaas me dat ze het kunnen verkopen voor dit geld, dus gewoon kopen.

roelski 06-09-2011
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Zeer goede boxen zeker voor de prijs mooie afwerking
geluid meer als goed alle tonen hoog en laag goed vertegenwordigt aanrader correcte levering bij correct

azrael 1953 03-05-2011
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Ik heb deze boxen gekocht bij Correct in Rotterdam voor € 99,- per stuk, en ze zijn me bepaalt niet tegen gevallen, integendeel zelfs.
Je vraagt je zelfs af hoe ze het voor het geld kunnen maken.
Ze hebben een lekker hoog rendement,en ze kunnen snoeihard spelen zonder vervorming.
Hoog midden en laag zijn goed gebalanceert.
Ik heb ze op verschillende versterkers kunnen beluisteren en ze lusten m.i. niet elke versterker.
Het beste spelen ze m.i. op Onkyo, Marantz en NAD.
op b.v. een rotel klinken ze wel erg kil.
Het laag wat deze speakers geven is van zo'n goede kwaliteit dat mijn subwoofer (B&W ASW600) te koop staat op MP.
zelf gebruik ik als reciever de Onkyo TX-SR608
later koop ik nog de klipsch f3 en verhuis ik de f1 naar achter.
Bi-ampen of Bi-wire heeft geen enkele zin, er is m.i.
geen enkel verschil te horen.
Prijs Kwaliteitsverhouding krijgt hij van mij een dikke 10.
Goed geluid hoeft niet duur te zijn.
Ik heb boxen gehoord die 5 keer zo duur waren (kef, b&w)en geloof het of niet, ik vond de f1 gewoon mooier.
ze moeten wel geruime tijd ingespeeld worden, om alle scherpe randjes eraf te krijgen.
vooral blazers (dansorkest)komen er fantasties uit, komt door de hoorntweeters.
Kortom een echte aanrader.

Anoniem 29-12-2011

Hoi Azrael,ik twijfel nog een beetje om deze speakers aan te schaffen ja waarom? nou dat komt omdat ik vele merken speakers heb gehad en toch altijd uit kwam op de engelse sound b&w,wharfedale,mission,kef enz...De beste speaker voor mij was de mission 753 de freedomspeaker die klonk als een juweeltje die had ik in me bezit maar helaas niet meer daar heb ik nog spijt van dat ik ze verkocht heb.Ik hou van een speaker met een strakke bas en een zoete treble(dit vind ik zeer belangrijk bij een speaker)niet dat de hoge tonen overheersen.Hebben deze klipsch dat dat was eigenlijk de vraag,alvast bedankt voor je reactie.

niels T 23-12-2008
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Nadat mijn oude Jamo's kapot zijn gegaan (naar zo'n 10 jaar), zocht ik naar goede speakers voor een lage prijs.
Na lang speuren (ook op marktplaats) kwam ik terecht bij de Klipsch F-1.
En verbaast dat ik was!!!
Ging eigenlijk kijken naar Kef Q5 serie, maar de verkoper wees mij op de Klipsch die iets goedkoper was. Ook nog geluisterd naar div. merken in de prijsklasse van zo,n €149,- tot €249,- noem ze maar op.
Bleef toch bij de goedkoopste, klonk gewoon het best n ziet er nog mooi uit ook.
Ik heb deze in combinatie met Marantz SR5400, Kef Q9C en wat zware Sony boxen van een midisetje als surround.
Ik heb ze nu bijna een jaar en ze klonken na 2 maanden opwarmen wel stukken beter.

1908 18-02-2008
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Ik heb deze speaker nu een paar dagen in huis, maar weet zeker dat ik geen spijt ga krijgen van deze aankoop. De geluidskwaliteit is voor een speaker van deze prijs uitzonderlijk goed. Doet niet veel onder voor een speaker die 5 keer duurder kost. De afwerking is ook prima.. Dus bij twijffel gewoon kopen

tervon 10-09-2007
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

Na het upgraden van mijn stereo naar surround waren de speakers als laatste aan de beurt.
Hier in huis is het stereo geluid belangrijker dan het surround, vandaar dat ik 2 grotere speakers wou hebben voor het stereogeluid, het zijn deze Klipsch F1 geworden.

Het hele systeem is een budgetsysteem geworden, denon 1706 met Pioneer DV490 met HDMI, Philips 32PW9551, Klipsch 2 x F1 2 x S1 1 x C1.

De speakers geven een heel goed/vol geluid, waarbij verschillende muzieksoorten goed weergegeven worden, ook in het surroundgebeuren zit je bij de juiste film te schudden (lichtjes) op je stoel, en dit alles zonder subwoofer, vandaar een dikke 9 voor deze speakers.

Dus voor relatief weinig geld een volwaardig systeem

klinkie 12-08-2007
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

wat een lekker warm geluid komt eruit deze speakers heb ze vergeleken met o.a. kef,mission,jbl en nog wat meer maar deze klonken toch het lekkerst voor mij.als je ze goed neerzet is het alsof je er echt middenin zit.prijs kwaliteit is top afwerking is mooi en netjes.
echt het beluisteren waard

roadie 31-07-2007
Geschreven voor: Klipsch F-1 vloerspeaker

roadie:Een box die niet onder doet voor boxen die drie keer zo duur zijn.Heb m' sinds een maand en hij klinkt hoe langer hoe mooier.Gebruik hem voor de homecinema ,werkelijk het laag die deze box weergeeft is diep en lekker droog ondanks dat ik laminaat in de woonkamer heb.Het hoog is heel vet ,diep en transparant.Geluidsbeeld tovert een stereobeeld alsof de muzikanten hoog op de podium spelen en plaatsing van de instrumenten in het beeld is vrij goed.Heb jazz muziek beluisterd en het is alsof de bassen in je oren fluisteren fantastisch gewoon voor de prijs,lof voor Klipsch.Afwerking is zeer goed kortom een aanrader