Mordaunt-Short Avant 904i vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mordaunt-Short Avant 904i vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

limlander 03-07-2011

Ik heb ze nu een aantal weken. De 904i gebruik ik nu als achter speakers de voorste speakers zijn ook van MS maar iets groter, de 906i en sinds kort ook een subwoofer van MS de 309i.
Ik ben zeer te vrede over het geluid. Ze hebben een mooie bas en het hoog is ook mooi rustig en niet te schel. Er zitten geen schelle randjes aan. De luidsprekers produceren een ruimtelijk geluid en het geluid komt goed los van de speakers. In combinatie met mijn Marantz ZR6001 en mijn voorspeakers MS 906i klinken ze heel erg mooi. Bij hoog volume geen enkele vervorming en blijven heel mooi strak klinken. Je kunt uren ernaar luisteren, zonder dat je moe wordt van het geluid. Bij sommige speakers zet je het geluid graag uit na langdurig gebruik, maar bij deze niet.
Na vergeleken te hebben met Mission, kef, JBL, Jamo, Dali en mijn eigen heel oude PHILIPS FB821 heb ik voor deze gekozen. De KEF en Mission klinken niet bij gewoon volume gebruik. Ik vind, dat er geen goede match is tussen hoge tonen en de bastonen. Ze klinken namelijk niet zo ruimtelijk en het geluid komt moeilijk los van de speakers. De JBL en Jamo klinken mooi maar hebben een te overdreven bas en ook bij dezen komt het geluid niet mooi los van de speakers. Dali klinken mooi maar waren te duur en te groot. Het verschil tussen de Dali en MS speakers zijn zeer klein. Voor twee Dali's heb ik nu 5 speakers van MS(906i,904i en SW309i).
Design is mooi en goed afgewerkt en niet te groot. Kleur is jammer geen zwart, deze waren niet meer te krijgen.

riiicky55 31-05-2011

Ik heb deze speakers nu sinds een paar weken in bezit en heb ze aangesloten op een midi hifi setje van pioneer. Na ze een paar weken rustig te laten spelen besloot ik ze vandaag eens echt te testen, las namelijk op internet dat er mensen zijn die vinden dat er wat te weinig bass in zit. Om dit te testen heb ik de prachtige dvd ''finally the last farewell tour'' van Phil Cillins maar even opgezet. Het geluid overviel me! Wat een kracht uit deze kleine speakers! De drums klinken werkelijk geweldig! De bas is wat mij betreft diep genoeg en ook de hoge tonen zijn loepzuiver! Ik denk dat je, zeker voor dit budget, geen betere speakers kunt kopen!

Rubble 20-08-2009

Ik heb sinds een aantal maanden een setje in het zwart. In combinatie met een Marantz PM4001 en een CD5000. Enorm tevreden. Mooi helder geluid en dankzij de Marantz over het algemeen voldoende laag. Had eerst een Denon PMA 500V als vbersterker en die was toch wat kaler qua sound. Heb ook weer een draaitafel gekocht, wat aangeeft dat muziek luisteren met deze speakers weer echt leuk geworden is!

Hurb 09-02-2009

Geweldige speakers, zeker voor deze prijs. Ze klinken helder en transparant zonder schel te zijn. Je kunt als het ware de muziekinstrumenten stuk voor stuk onderscheiden, zelfs in het lage register kun je duidelijk de basgitaar van de bassdrum onderscheiden. Ik luister nagenoeg alle muziekstijlen, jazz, klassiek, pop, rock, soul, noem maar op en alleen bij het stevigere rock-werk is een subwoofer misschien een welkome aanvulling. Een echte aanrader voor de audioliefhebber die niet teveel wil uitgeven aan nieuwe speakers.

Robin87 12-01-2008

Ik wil even kwijt dat deze luidsprekers qua Prijs/Kwaliteit perfect zijn. Voor rustige tot middeldrukke muziek helemaal top. Bij de wat stevigere rock komt hij misschien iets te kort, maar krijgt van mij nog steeds een ruim voldoende. Voor dit geld krijg je ook abslouut geen speaker die daar wel héél goed in is. Het design is strak en de zuilen zijn niet al te groot.

Ik heb de set in combinatie met een HK3480 reciever en HK970 cd-speler. De receiver geeft 120 watt, terwijl de luidsprekers gebouwd zijn op max. 100 watt. In de praktijk geeft dit geen problemen. Ik speel muziek af bij zacht, normaal tot redelijk hard volume en heb nooit klipping ervaren.

Ik heb de set 2 weken in bezit.

Farmall 29-01-2007

Heb de 904i avant nu een paar maanden in bezit.
Hiervoor gebruikte ik de 902, miste hier iets body, vandaar de aanschaf van de 904i. De speakers spelen op een Yamaha Pianocraft 400. Dit is werkelijk een zeer goede combinatie. De Pianocraft biedt zeer veel voor het geld en hetzelfde geld voor Mordount Short. Heb meerdere speakers beluisterd in prijsklasse tot € 500,00. Voor het geld waar ik deze speakers voor aangeschaft heb vind je geen betere. De bassen gaan diep door maar worden nooit boemerig, de hoge tonen zijn erg zuiver maar nooit schel en het stemgebied is gewoonweg perfect. Al met al komt er gewoon een zeer natuurlijk, strak en rustig geluid uit deze speakers. Er is natuurlijk altijd beter maar dan betaal je al gauw 4 tot 5 keer zoveel.
Voor mij dus een prima keus. Speakers moeten wel een tijd inspelen voordat ze helemaal los zijn, zal wel te maken hebben met de aluminium speakers. Heb de onderkast afgevuld met 2,5kg vogelzand per speaker, maakt de bassen nog strakker.

R. Kanters 21-11-2006

Sinds een paar dagen staan de MS904i's mooi te zijn in mn woonkamer van
ongeveer 30m2. Ik heb de speakers aangeschaft icm een Denon stereo receiver.
Tot nu toe heb ik alleen kant en klaar setjes gehad, en dan is dit een wereld
van verschil!
Ik heb de 904i en 906i's beluisterd bij een audio winkel en ik vond de 906i's
wel beter (voller) klinken, maar het verschil vond ik niet heel groot.
Maar de kwaliteit: ik vind het heel erg goed! Ik kreeg serieus kippevel bij het
luisteren. Heel duidelijk hoog en strak laag geluid. Duidelijk meer bas dan ik
verwacht had zonder tooninstellingen te gebruiken. Voor dit bedrag zeker een
aanrader!