LG H5 boekenplankspeaker / zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG H5 boekenplankspeaker / zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

bm1972 26-07-2016

wat een ergernis

Eenmaal je het systeem werkende krijgt zijn het top-toestellen, maar verwacht niet dat je iedere keer even ontspannen een muziekje opzet. Vaak kan hij 1 of meerdere toestellen gewoonweg niet vinden en kan je een uurtje kwijt om alles weer aan de praat te krijgen (soms opnieuw te installeren, stekker uittrekken, netwerk hetstarten,...). De app en de software op de boxen (want ook chomecast ondersteuning werd maar af en toe) is verschrikkelijk slecht.
Voor mij veruit de slechtste aankoop van de afgelopen jaren.

Rob 03-01-2016

Als het werkt redelijk geluid maar altijd problemen met de App, connectie hiermee en storingen. Heb geprobeerd dit via de Bridge op te lossen, echter krijg ik deze met geen mogelijkheid aan de praat! Ik snap niet dat een merk als LG zo'n product, heeft nog veel te veel problemen, nu al uitbrengt! Nu is het jammer van het geld!

Velkanier70 14-06-2015

Het ziet er mooi uit en klinkt ook goed maar het is onstabiel en de APP voor IOS is waardeloos. Het systeem valt vaak uit, herkent elkaar niet maar als het even werkt hoor je geweldige kwaliteit. Erg jammer voor dat geld.

justintime2 23-03-2015

Ik heb deze gekocht icm de H7 en H6 soundbar. Dit om het geluid van de tv beter te doen laten overkomen.

De speaker ziet en voelt erg stevig aan. Jammer is alleen wel dat er een aparte blokadapter bij zit waardoor je deze moeilijk kan weg werken. Had liever gezien dat er alleen een stekker aanzit.

De installatie gebeurt geheel via een app. In dit geval op een Android toestel. Dit heeft wat voeten in aarde en was niet direct in een keer gelukt. Maar naar een paar keer hadden de boxen connectie.

Het streamen van muziek gaat vrij makkelijk. Hoewel het hier en daar nog wel wat schort aan de software. Hij reageert soms wat traag op de handelingen die je verricht in de app.
Gelukkig kun je de speaker ook direct "taggen" met een NFC chip.
De afstemming van de volume op de speaker zelf is snel te hard of te zacht.

Het geluid van de speakers is goed te noemen, uiteraard geen Hifi kwaliteit. Maar mooi genoeg om op de slaapkamer of badkamer naar mijn favoriete muziek te luisteren.
Om daarna weer teug te zetten in de woonkamer. En deze mee te laten spelen met de Soundbar. Deze kun je in een surround modus zetten icm met H6 en H7 wat een goed vol geluid geeft.

Goede netwerk speaker die erg lang mee gaat gezien de bouw er van.

korne83 17-03-2015

Allereerst wil ik het design noemen. Ik vind de speakers er erg mooi uitzien en ze voelen ook erg degelijk aan. Lekker zwaar. Wanneer speakers te licht zijn heb ik er altijd al mijn twijfels bij.

Het geluid dat de LG Music Flow serie produceert is prachtig. Mooie heldere klanken en een goeie bass. Ik heb de LG Music Flow H7 op de eettafel in de keuken staan. Lekker hard muziek tijdens het koken en als achtergrondmuziekje tijdens het eten. Door de app van LG kan mijn vriendin ook gewoon muziek van haar telefoon via airplay afspelen op de speakers.

Wat deze set uiteraard echt ideaal maakt is dat je geen kabels meer hoeft te trekken. Je stopt de stekker in het stopcontact, drukt op het plusje op de speaker en hij wordt opgenomen in het speciale wifi netwerk voor dit systeem. Wat ik alleen wel een nadeel vind is dat LG de transformator voor de speaker in de kabel heeft verwerkt en niet intern in de speaker. De kabel onopvallend wegmoffelen is er daardoor helaas niet bij. Je blijft per speaker met zo'n dik blok in het snoer zitten. Ik heb de H5 in een kast staan in de woonkamer. Wanneer ik muziek van mijn telefoon speel kan ik in de app selecteren over welke speakers dit gespeeld moet worden. Hierdoor krijg je een mooi vol geluid van alle kanten. De speakers lopen perfect synchroon.

Nog 1 opmerking. Om de een of andere reden blijft de app vragen of ik 1 van de speakers wil updaten. Wat ik ook doe (opnieuw instellen van de speaker, app opnieuw installeren op de telefoon) hij blijft dit elke keer vragen als ik de app start. Als ik dan akkoord ga blijft hij eindeloos updaten. Dat is wel vervelend. De andere speakers heeft hij wel moeiteloos geupdate. Ik moet de fora's nog maar eens afstruinen hoe ik dit oplos.

De HS6 (soundbar / basskast) klinkt ook goed. De soundbar geeft verrassend goed geluid in combinatie met de basskast. De soundbar is elegant en dun. Ook dit is weer makkelijk aan te sluiten. De soundbar heb ik met een netwerkkabel aangesloten op het netwerk en met een HDMI kabel aan mijn TV verbonden. Er wordt tevens een afstandsbediening bij de soundbar geleverd. De Basskast wordt vanzelf herkend door de soundbar en heeft alleen een stekker. Kortom je kan de basskast neerzetten waar je wil, er is geen draadverbinding tussen de soundbar en de basskast.

De H3 heb ik op mijn slaapkamer staan. Ik vind het een ideaal formaat speaker voor op het nachtkastje. En wat een geluid komt eruit!!! Mooi vol. Bij deze speaker zit de adapter trouwens weer wel ingebouwd. Wat deze speaker dan weer niet heeft en de H5 en de H7 wel is een aux in. Dat vind ik wel jammer want de H3 is echt zo'n speaker die je nog eens mee zou kunnen nemen op vakantie oid.

Alle speakers kunnen overigens ook via een een netwerkkabel worden aangesloten. Ik heb dit met de soundbar gedaan omdat er bij mijn tv toch een switch staat. Ik weet niet hoe de speakers werken als je wifi in huis slecht is. Dan zou de netwerkkabel mogelijk een uitkomst zijn.

Alles bij elkaar vind ik het een schitterende set met hier en daar een opmerking. De geluidskwaliteit is het belangrijkste en die vind ik goed. De speakers zijn ontzettend makkelijk met 1 druk op de knop aan te sluiten. Dus kabels trekken is verleden tijd. Het design is erg mooi. En wat ik ook erg belangrijk vind; Alles voelt zwaar en degelijk aan. Iets wat, naar ik verwacht, voor jaren en jaren meegaat.

ivarpost 16-03-2015

Vroeger moest ik mijn Bose soundlink 3 van kamer naar kamer mee nemen, er kwam voor het formaat goed geluid uit. Ik heb hem dan ook met veel plezier gebruikt, maar nou ik de LG music flow set heb staan is die achter in de kast verdwenen. Hij kan het niet op boxen tegen de LG music flow, wat een mooi en zuiver geluid komt daar uit!! Het maakt de LG music flow ook niet uit welke muziek je afspeelt, alles komt er even helder en zuiver uit.
De soundbar met subwoofer staat bij de tv. De soundbar past mooi onder de tv, even een kabel aansluiten voor stroom en de hdmi kabel en hij is klaar voor gebruik. Via de music flow app laat je de soundbar verbinding maken met het wifi-netwerk. De music flow App geeft hiervoor de benodigde instructies, dit is dan ook zo gebeurd. Wanneer alles is aangesloten en is het tijd om muziek te luisteren!! Heerlijk dat geluid, hoe hard ik hem ook zet, alles blijft zuiver en helder. Hoge tonen lagen tonen echt fantastisch. Ik heb hem alleen niet helemaal voluit geprobeerd, ik woon drie hoog en verwacht dat niet iedereen op mijn muziek zit te wachten. Ik verwacht over de kwaliteit van het geluid in ieder geval geen klachten.
De H5 en H7 hebben een plekje gekregen in het kantoor en de slaapkamer. Voor beide hoef je alleen de kabel voor stroom aan te sluiten. Daarna nog even aan melden op het Wi-Fi netwerk, ook dat verloopt weer soepel met de music flow App. Het is vast geen verrassing als ik weer meld, dat het geluid echt goed blijft, zowel zuiver en helder. Of ik nou rap op zet of klassiek het komt goed uit de speakers.
De laatste van de set, is de H3 en de kleinste van het stel. Laat je niet in de maling nemen door zijn formaat!! Deze weet prima geluid te produceren. Ik heb hem in de keuken geplaatst (ja ook daar wil ik muziek). De stekker er in, aanmelden op het Wi-Fi netwerk waarbij de music flow App je helpt en dan muziek afspelen. Hier zou ik bijna ook weer in herhaling vallen over het geluid van de H3, maar deze heeft wat minder Bass vergeleken de rest…. Is dat alles? Ja eigenlijk wel. Hij blijft zuiver en helder ongeacht het volume.
De hele set is mooi vorm gegeven, ze kunnen allemaal prima in het zicht staan. De soundbar is mooi lang en small. De bedieningsknoppen zitten boven op de soundbar, 6 kleine ronde druk knoppen, ze zijn alleen zichtbaar zijn als je op de soundbar neer kijkt. Hij past ook makkelijk voor de tv zonder alles te verbouwen. De sub woofer is wat groot, wel mooi bekleed met stof wat hem wel een chique uitstraling geeft. De H5 en H7 zijn echt broertjes van elkaar, de H7 iets groter dan de H5, beide met een draai knop om hem te bedienen. De H3 is de saaiste van de set, gewoon vierkant, wat het plaatsen in de keuken wel weer makkelijk maakt. Verder heeft hij een touch-knop, vergelijkbaar met wat je op een Ipod vindt, hiermee verschilt hij met de H5 en H7. De touch-knop werkt prima dit is dus geen nadeel.
De music flow App is gratis te downloaden in de Play store (Android). De app werkt makkelijk en je bent er zo bekend mee. Alles is makkelijk te vinden en de App heeft een duidelijke interface. Via de App kan je veel instellen wat betreft de speakers, bijvoorbeeld als je de set wilt gebruiken als surround set. Wat ook leuk is, is dat je op alle speakers tegelijkertijd een ander nummer kan afspelen. Als de speakers eenmaal aangemeld zijn werkt alles ook op andere telefoons, mits deze de music flow App hebben en op het zelfde netwerk zitten. Ook worden de speakers geüpdate via de music flow App.

JohnJZijlstra 10-03-2015

Het lijkt wel pakjesavond als de bestelde Music Flow van LG arriveert.
Daar ik net als veel mannen niet echt een boekjes lees type ben, gelijk maar begonnen met alles aan te sluiten.

Nu is aansluiten van dit systeem echt een fluitje van een cent want je hebt voor elke speaker van dit systeem alleen maar een stopcontact nodig.
Het geluid zal volledig via het Wifi netwerk gaan lopen dus de ellende van speaker draden trekken is bij deze verleden tijd en dat is echt een genot.

Het eerste wat je daadwerkelijk moet doen is de LG Music flow app op je telefoon installeren, en aan de hand daarvan moet je gewoon het stappenplan volgen. Die komt neer op het indrukken van een knop achteraan elke speaker.
Hierbij word gevraagd om het wachtwoord van je Wifi, nadat je die hebt ingevoerd word een eigen WiFi-netwerk maakt.

Vervelend is wel dat het bij elke speaker 120 seconden duurt om te activeren, maar gelukkig hoeft dit maar eenmalig te gebeuren. Na activeren moest ik elke speaker wel nog apart de software updaten, gelukkig gaat dit heel simpel via oke intoetsen in de app.

Hierna installeerde ik ook de software op mijn pc daar ik dat makkelijker vind dan via een telefoon app.. Helaas blijkt op dit moment die software niet up to date....want zodra ik de software open klikte bleef ik de melding krijgen dat de software een update nodig had.
De software werkt wel maar heel vervelend bleef hij steeds melden dat er een update was.
De poging die update te installeren mislukte bij mij elke keer weer, zodat ik toch de verdere installatie maar via de telefoon app voltooide.
Al met al zou wat mij betreft de software wat gebruikers vriendelijker gemaakt mogen worden.

De grijze kunststof speakers zien er heel solide en mooi vormgegeven uit, en een fraai detail is de spoiler op de H5 en de H7, alleen vind ik het jammer dat deze geen interne voeding hebben maar een adapter blok wat natuurlijk niet echt een heel mooi gezicht is , geen idee waarom dat is maar daar zal LG best wel een bedoeling mee gehad hebben.
Leuke bijkomstigheid is dat de H5 en de H7 een eigen volume knop hebben, zodat je die onafhankelijk van de rest harder of zachter kunt zetten, makkelijk als met de opstelling een van de speakers toch een beetje te dicht bij komt te staan.

De muziek die uit de speakers komt klinkt ook heel erg goed, helaas is bij ons op het platteland de internet verbinding niet zo goed en dat resulteerde heel soms in het feit dat ik last had van haperingen tijdens het via Wifi luisteren naar een streaming dienst zoals Spotify.
Die haperingen vallen mijn in ziens weg tegen het feit dat je geen enkele draad hoeft te trekken om de speakers aangesloten te krijgen, het is echt een heerlijk gevoel dat je voor elke speaker alleen maar een stopcontact nodig hebt.

De Soundbar heeft echt een stoer uiterlijk en ik was verbaasd wat een heerlijk geluid er uit komt, en wat een bedieningsgenot om alles via de app op je telefoon te kunnen doen. De Soundbar beschikt over diverse aansluitingen en via de Optical kabel kon al ik direct genieten van mijn televisie geluid via de Music Flow.

Heel prettig is trouwens dat elke speaker Bluetooth heeft zodat je niet afhankelijk bent van je Wifi netwerk, en je overal in huis via Bluetooth van je muziek kan genieten

Nu zit er een NFC-chip in de H5 en H7, waarbij je enkel de smart Phone tegen de speaker aan hoeft te tikken om een Bluetooth-verbinding tot stand te brengen.
Helaas heb ik dat nog niet kunnen uitproberen omdat dat vooralsnog alleen met een Android telefoon te realiseren is, En hoop dat er op kort termijn ook voor IOS en Windows een update komt.
Anders toch maar eens snel overstappen naar een Android telefoon.

mwjvermeulen 10-03-2015

De lijn bestaat uit 3 speakers (de H3, H5 en H7), en een soundbar inclusief subwoofer genaamd H6.
De speakers zien er stijlvol uit.
De H5 en H7 zijn beiden speciaal omdat ze erg veel connectiemogelijkheden hebben.
Je kunt ze aansluiten via een jack-kabel, een bedrade internetaansluiting of een wifi-netwerk.
Ook kunnen ze als bluetooth-speaker worden gebruikt, waarbij je kunt koppelen via NFC.
Al met al een vrij uitgebreid pakket aan opties.
Bediening gaat via LG's eigen app, Het geluid van deze speakers is helemaal niet verkeerd en klinkt lekker vol.