Bowers & Wilkins 685 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins 685 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Erik 23-05-2021

Niet snel een betere speaker te vinden

Voor het formaat kun je waarschijnlijk geen of niet snel een betere speaker vinden. Wat meteen opvalt, is dat het geluid - BAF - je kamer binnen geprojecteerd krijgt. Soundstage met ruimte. Dus niet het idee van geluid dat uit vierkante dozen komt. Heb veel reviews gelezen. Ben het wel mee eens dat het hoog wel eens als te opdringerig kan worden beschouwd. Gewoon een gevalletje van het hoog wat terugdraaien. Dat heb ik overigens ook gedaan met het laag, naast dat ik ook de poort half gesloten gebruik. De 685 heeft niet bepaald een zwak laag. Voor mij zijn het speakers die lijken met een ingebakken contour regeling te zijn geintroduceerd. Mooie afwerking, vooral in dat bleke hout waarmee mijn kasten zijn afgewerkt. Fraaie gele kevlar woofer, hoewel ik een stil vermoeden heb dat de goedkopere, gevlochten woofer uit de DM303 een betere performer is voor het middengebied.

Pluspunten

• formaat en prestaties
  • fraaie understated afwerking

Minpunten

• opdringerig hoog
  • overbemeten laag

Hanzel46 20-06-2011

Heb deze speakers ruim twee jaar in bezit en kan er het volgende over kwijt : dit is een niet vermoeiende, wat neutraal klinkende speaker die fantastisch is op lagere volume's : de speaker is dan erg prettig om naar luisteren en geeft dan een mooi, helder en gedetailleerd beeld. De kwaliteiten komen vooral mooi naar voren bij akoestische muziek / folk / klassiek e.d. De speaker heeft ook een keerzijde.......op hogere volume's mist deze speaker met name bij rockmuziek de spreekwoordelijke uuumph...Ik vind hem dan wat krachteloos, dof en daardoor te weinig levendig. Ik heb nog een tweede set (Allure) die ik voor rock-muziek echt beter vindt maar die tegelijkertijd omdat hij veel levendiger is, wel ook vermoeiender luistert. Maar gitaren......alsof je erbij bent....

Verder.....deze speaker heeft enige tijd nodig om los te komen. Vooral de basweergave is nieuw uit de doos snel al wat veel van het goede (de speaker kan dan zelfs wat dreunen). Na een poosje gebruiken is dit niet meer aan de orde, stabiliseert het geluid en merk je dat je al snel weer wat lage tonen bijregelt.

Oh ja.........de speakers zijn aangesloten op een set van Marantz. Met Harman Kardon is het geluid nog wat gedetailleerder, maar i.v.m. kwalitatieve problemen bleek dit merk gene blijvertje. Helaas.

carrinthe 06-02-2011

Mooie speaker met een geluidskwaliteit die erg afhankelijk is van de stijl van muziek die je ermee luistert.

Pop, dance, akoestisch en jazz klinken zeer goed met deze speaker. Echter rock en metal klinkt dof en niet gedetailleerd.

Bruif62 31-01-2010

B en W 685 hebben een mooi neutraal geluid, had al jaren lang de B en W 603.

bruno01 17-01-2010

gewoonweg super!!!

mooie volle klank, rustig hoog en voldoende laag.
stem mooi in het midden!

heb ze vergeleken met monitor audio maar deze viel voor mij erg tegen. (rx1)

Boris.k 28-09-2009

Ik heb deze speakers inmiddels al een anderhalf jaar.
Toen ik deze speakers zag en hoorde was ik gelijk verkocht.
En anderhalf jaar later nog altijd plezier van, heerlijk zuiver geluid. En een mooi opvallend design.

Ik heb deze set op een Pioneer VSX-416 versterker aangesloten en ook daar ben ik tevreden.
Prijs technisch gezien één van de beste luidsprekers en ze zijn niet voor niets speakers van het jaar 2007 uitgeroepen en tot heden worden ze nog altijd verkocht.

De luidsprekers gaan ook nog eens goed hard.
En de subwoofer kan je in principe ook achterwegen laten met deze pracht luidsprekers.
Alleen dit setje in 2.0 klinkt als 2.1 en met films verrast deze set mij elke keer weer dat ik kijk, ik ben aan het overwegen om uit te breiden met 2 achterspeakers van hetzelfde type.

denstijn66 29-05-2009

Ik heb deze speakers nu een half jaartje in bezit, als onderdeel van de B&W 685 theatre set. Ze zijn aangesloten op een Denon 1909 av-receiver en zijn ondertussen goed ingespeeld. Ook heb ik alle speakers ondertussen zo ideaal mogelijk gezet. Eerst stonden ze gewoon op een kast, maar nu op speciale steunen met spikes. Geloof me, een correcte plaatsing is al de helft van het goede geluid. Voorheen klonken ze niet slecht, maar sinds ze goed staan opgesteld komen hun kwaliteiten pas echt naar boven. Ik luister regelmatig naar muziek (niet op de achtergrond, maar echt luisteren), en het is echt een mooi zuiver geluid. Films, vooral blu ray, zijn echt een feest. Het was een beetje zoeken naar de correcte opstelling, maar ik ben er nu dan ook heel tevreden van.

gerard 2 07-03-2009

net wat de anderen zeiden mooi zuiver geluid en mooie bas en is niet vermoeiend

devapo 17-11-2008

Jaren Jbl lx 70 speakers beluisterd, dit zijn grote zuilen, dit was overdone in m'n nieuwe (kleinere) woning.

Ik was altijd negatief over boekenplank model speakers.
Dit is bij de B&W's zeker niet het geval, het geluid is heel natuurlijk en zeer zuiver, ieder nummer heeft z'n eigenklank.
De muziek beleef ik veel meer, cd's die ik al jaren beluister zijn als nieuw, zelfs in het nummer zijn geluiden die eerder nooit zijn opgevallen!

Sony TA-FB920R versterker, oelbach luidspeaker kabel, VDH interlink.

kluitenberg 21-08-2008

ben al een tijd op zoek naar een paar speakers ter vervanging van mijn tannoy surround set,was die grote zuilen een beetje zat,dus de keus gemaakt voor stereo.
gewoon 2 mooie speakers op een stand.ben naar hobo hifi te rotterdam gegaan en heb daar een aantal merken mijn gehoor doen prikkelen.ben begonnen met de dynaudio audience 52,mooi geluid maar erg neutraal,toen de dynaudio excite x12,vond ik erg tegenvallen voor die prijs,toen de dali ikon 2 special edition,mooie speaker,hoog is erg aanwezig,erg zuiver maar geeft geen rust,toen de focal 806v,had er veel van verwacht maar viel erg tegen,als laatste de b&w 685 op advies van de verkoper heb n.l een rotel receiver en daar paste de b&w volgens hem het beste bij ( alle speakers beluisterd op een rotel setje ) ik was aangenaam verrast,een mooi zuiver geluid,het laag mooi aanwezig maar niet overheersend,het hoog vond ik wat minder,het mooie van deze speaker vond ik dat na lang beluisteren het niet ging vervelen en dat is wat een speaker moet doen het uiterlijk is ook prima een mooie degelijke speaker.ik wilde vooraf niet weten wat de speakers koste het was dan ook een verrassing dat de B&W het goedkoopste waren,heb ze dan ook genomen met 2 stands erbij en goede speakerkabel,over 2 weken worden ze geleverd.maar muziek ( geluid ) blijft iets persoonlijks.

Herbie-S 26-02-2008

Sinds begin november '07 als 5.1 set in huis, in combinatie met de NAD-744. De 685 heeft veel technieken in zich van de 800-serie, de top! Vooraf erg veel geluisterd, 5 verschillende audiozaken. Mijn voorkeur ging eerst naar een kleine sets (Arena Tannoy, Mord.Sort ed) Ivm ruimte en budget. Maar na het na elkaar beluisteren was de keus snel gemaakt. 80% van de tijd luister je muziek, dat moet goed zijn. Voor films is elke 5.1 wel goed (set de sub maar open). Het geluid is een kwestie van smaak (vergl.KEF, dynaudio, Tannoy, ed) Ivm ruimte gekozen voor de boekenkast-units iswm een sub. Die voegt mooi de zware bas toe als die aanwezig is. Bij klasiek blijft het lampje vaak gewoon rood. Muziektylen zijn zeer divers. Klasiek, Jazz, rock, Slam-FM. Icm de NAD is dit een erg mooie set. Sub zet ik regelmatig iets harder of zachter. Mn bij films staat hij lekker open!
'Het geluid komt als een bries naar je toe.'

erreper 04-01-2008

Het uiterlijk van de speaker vind ik geslaagder dan de prestaties, hoewel ze die gele mid/bas driver van mij ook wel zwart of grijs mogen maken.. maar dat is een kwestie van smaak. De kast ziet er goed uit met een chique aluminuim plaatje waar de tweeter in zit met een uitgefreesd logo. De kleuropties van de kast vind ik mooi en zijn van deze tijd. Dan het geluid... het onoverkomelijke minpunt van de vorige 600 serie was voor mij het hoog, ik had het idee dat er een dik gordijn voor hing, er kon ook erg blikkerig uit de hoek komen. Gelukkig is dat veranderd maar nog steeds is het gordijntje niet verdwenen (zet ze maar eens naast een Monitor Audio RS speaker en je snapt wat ik bedoel) ik heb ook zijn grote vloerstaande broertje beluisterd en moet zeggen dat deze kleine het beter doet, het hoog (hoewel voor mij nog veel te dof en ongedetailleerd) en midden is duidelijk te volgen en speelt luchtig door. Het laag is niet erg diep maar blijft wel neutraal en droog, het dikt verder niet aan en word daardoor niet storend of vermoeiend op hoger volume. Op muzikaal gebied vind ik het een weinig opvallende speaker en ik ben van mening dat er beters te vinden is voor het geld.