Tefal FR4068

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FR4068 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Marian 06-09-2017

na 2 jaar - maand buiten garantietermijn- al defect.

Geschreven voor: Tefal FR4068

Prima friteuse dachten we.Totdat hij het na 2 jaar, precies na het verlopen van de garantietermijn, begaf. Terwijl weinig frequent gebruikt en altijd netjes onderhouden. Van een dergelijk( prijzig) apparaat mag je een langere levensduur verwachten.
Tefal kon/ wilde niets doen, dikke onvoldoende voor gebrek aan coulance. We konden de friteuse op eigen kosten opsturen( zonder garantie op succes en met onduidelijke kostenverwachting)
Gekocht bij bol.com, zij waren prima (compliment) , wilden na terugsturen friteuse kosteloos tot vervanging overgaan, weliswaar alleen van precies dit typenr. Dit typenr. was alleen niet meer leverbaar bij Bol. Moest dus besteld worden bij Tefal. Duur 12 weken...

Pluspunten

• Bakt prima
  • Makkelijk schoon te houden
  • In principe goede service van Bol.com

Minpunten

• Prijzig
  • Snel stuk, gebrek aan service Tefal

AKuipers85 04-06-2015
Geschreven voor: Tefal FR4068

De Tefal FR4068 is een perfecte aankoop geweest. Geselecteerd op uiterlijk en het vermogen, maar ik ben blij verrast door de extra mogelijkheden. Zo is de friteuse voorzien van timer en een zeef die schoonmaken zeer makkelijk maakt. Daarnaast is de prijs-kwaliteit verhouding goed. Wij zijn er erg blij mee!

Barthelomeus Adrianus 30-05-2015
Geschreven voor: Tefal FR4068

dat ik het handvat vergeet en dan mee warm wordt,maar verder prima apparaat en zeer makkelijk schoon te houden mooie strakke voormgeving

Moonbeek 26-05-2015
Geschreven voor: Tefal FR4068

Het enige wat niet echt handig is, is dat je de deksel er helemaal af moet halen om het frituurmandje te bedienen. Je hebt heel snel vetspetters liggen. Verder bakt de frituurpan heel erg goed en is makkelijk in gebruik. Ook erg makkelijk schoon te maken, doordat onderdelen in de vaatwasmachine kunnen.

Leon0066 29-12-2013
Geschreven voor: Tefal FR4068

De oude Tefal friteuse had de geest gegeven. Apparaat ziet er prima uit maar belangrijker tot op heden werkt het apparaat zeer goed.

Frietjes, kroketten, kipnuggets zijn allemaal oké. Frietjes zijn krokant en gelijkmatig van kleur.

Porties die de friteuse aankan zijn best fors. Dat is een verademing met de vorige pan.

Het filter werkt goed. Na frituren indien nodig het folter voorzichtig omhoog halen. De fijne kruimels van b.v. kroketten gaan wel door het filter heen. Echter ze blijven in de koude zone liggen waardoor ze niet verbranden. Hierdoor blijft de olie langer goed.

Verder kan de pan gemakkelijk uit elkaar worden gehaald. Zo'n oliereservoir met kraantje is m.i. niet nodig en kan alleen maar kapot.

Minpuntje is dat het hengsel van het mandje niet naar binnen kan als het olieniveau op maximaal staat.

Duurzaamheid is een inschatting. De vorige Tefalpan ging 10 jaar mee. Ik hoop deze ook.

frietjes 27-09-2012
Geschreven voor: Tefal FR4068

Na de pan een aantal keer naar volle tevredenheid gebruikt te hebben, ging het volledig mis. Na het aanzetten van de pan, begon deze ontzettend hard te pruttelen en te kneteren en kookte de olie letterlijk de pan uit! Toen ik de pan uit wilde zetten explodeerde de deksel er van af en zat alles onder de olie!! Het verwarmingselement zit los in het vet, beetje vreemde constructie. Tefal heeft de pan onderzocht en negeert het probleem, er zal wel teveel ijs op de friet hebben gezeten! Voor ons geen tefal meer. levensgevaarlijk!!!

jp3m 08-09-2012
Geschreven voor: Tefal FR4068

Gisteren deze friteuse gekocht en vandaag gebruikt. De eerste indruk is goed. De olie is snel heet en de timer werkt perfect. Ik vind het wel vreemd dat er geen fatsoenlijke gebruiksaanwijzing bij geleverd wordt. Meer als een boekje met afbeeldingen is er niet. Natuurlijk is het niet ingewikkeld maar moet je bijvoorbeeld de pan nog afnemen met een vochtige doek, of hoe kun je de timer resetten, Er staat op de afbeeldingen een streep door de " druppels", betekent dat geen water of geen schoonmaakmiddel. Ik vind dit toch een gemiste kans. Verder is het indicatielampje erg klein en als je de olie wil reinigen moet je de man behoorlijk demonteren.

De pan zelf is mooi groot en voel solide aan. Ik ben kortom positief maar vind dat Tefal een paar ounten heeft laten liggen.

wie_is_hier_nou_de_frietzaak 05-07-2012
Geschreven voor: Tefal FR4068

Ik ben misschien wel een leek wat betreft friteuses (kocht voorheen meestal frites bij de frituur), maar dit is me de eerste weken opgevallen:
- vormgeving vind ik niet belangrijk, maar goed, hij past in ons kastje dus een voldoende
- mogelijkheden. Wauw, hij kan aan en ook weer uit (!) door de stekker in het stopcontact te steken. Geen aan-uit knop dus, jammer... De timer is wel handig!
-gebruikersgemak: De stekkerdraad is veeel te kort, ik denk slechts 80cm, en hij geeft niet aan als het vet opgewarmd is. Ook hebben alle friteuses van dit soort het nadeel dat de deksel los zit. Die moet je dus of in je hand houden, of ergens neerleggen. Omhoog scharnieren lijkt mij veel handiger...
- duurzaamheid: de nvt knop werkt niet dus dan maar een neutrale 7

P Hemelrijk 07-06-2012
Geschreven voor: Tefal FR4068

Vandaag deze pan voor de eerste keer in gebruik genomen. Vormgeving vind ik wel ok, 4 liter maar vergeleken met andere pannen een stuk compacter, dus handiger om te bergen in huis. Ook met deze mand en 4 liter olie dient het handvat wel uitgeklapt te blijven, anders hangt hij in de olie. Digitale klok is simpel, 1 klik is 1 minuut erbij waarna hij aftelt en gaat piepen als hij klaar is met aftellen. Werkt zeer goed. Pieptoon is voor een groot huis misschien wat zacht, kan niet aangepast worden. Verder is vormgeving natuurlijk een persoonlijk iets. Het zou mooi zijn geweest als ook de temp instelling digitaal was geweest, de nu aanwezige draaiknop werkt overigens goed en simpel.

Mogelijkheden, tja. Frituren zeg ik, haha.
Gebruiks gemak is goed. Aanzetten, temp instellen, als lampje uit is is hij op temp. Na opstart was de 4 liter olie in ongeveer 10 minuten op 180 graden, dus erg snel. De pan heeft een vermogen van 2300 watt. Dus ok.

Duurzaamheid is nog niets over te zeggen. Ik heb een vorige tefal gehad met zelfreinigend systeem die steeds problemen gaf, maar geef tafel toch een 2e kans met deze. Afwachten dus. Het apparaat ziet en voelt erg degelijk en tijdens bakken zijn de handvatten koel en dus aan te raken.

Tijdens het bakken viel mij op dat het doorkijkluikje niet geheel waas vrij was maar dat je er nog wel iets door kon zien. Bij het bakken van de kroketten en frikadellen kon ik gewoon in de pan kijken door het glaasje zonder waas.

Patat getest (diepvries), 450 gram 7/8 minuten. Perfecte knapperige friet. Opvallend dat alle friet egaal hetzelfde gekleurd was! Netjes dus. Moet vers nog testen.

De beschrijving geeft geen baktijd info voor kroketten en frikadellen dus verpakking daarvan aangehouden. Frikadellen moesten 4 minuten. Na 3.40 minuut kwamen ze boven drijven en 20 seconden later heerlijk op tafel. Ook egaal gekleurd en heerlijk van zwaar.

Kroketten moesten er 5 minuten in. Zeer goed gekleurd ook, egaal, een zeer goed warm, nog net eetbaar vanuit de pan zonder direct blaren te hebben.

Al met al zijn wij dus zeer tevreden over de bak kwaliteiten voor de eerste keer.

Nadat de pan was afgekoeld na zo een 2 uur heb ik het filterdeel naar boven gehaald op een rustige wijze. ( wel moet het mandje en de thermostaat er even uit maar dat is makkelijk te doen) Grove deeltjes haalt hij er netjes uit alleen de zeer kleine <zandkorrel grootte deeltjes liggen in de koude zone onder de thermostaat ( volgens mij 100 graden zone toch?) dus die zullen niet verbranden. Vet ziet er na eerste keer bakken nog zeer mooi uit! Geen gespetter of wat dan ook. Ook de bakgeur is nihiel met de deksel en filter. Nagenoeg geen lucht in huis nu!

Wat ook opviel was het geringe vocht gehalte aan de binnenzijde van de deksel na het bakken van de patat. Dat viel reuze mee. Geen water ballet na het openen ervan.

De pan zelf wordt wel heet aan de buitenzijde + plus deksel, dus daarmee logischer wijze uitkijken.

Het enige wat hier ontbreekt is een aftapkraantje. Als deze er op zou zitten met een extra filter systeempje was het helemaal top geweest.

Al met al, zeer compact apparaat met grote 4 liter inhoud met veel kracht en mooie egale lekker knapperig bakresultaten. Hopen dat het zo blijft! Buitenkant pan heeft een honingraad motief dus geen vinger afdrukken :) Pan is na bakken bijzonder schoon gebleven.

Ben erg blij dus.

jaap z 19-02-2012
Geschreven voor: Tefal FR4068

Prima friteuse, snel(genoeg) op temperatuur, bijna alle onderdelen kunnen in de vaatwasser.
Temperatuur blijft goed bij 'normale' hoeveelheden (1,5kg bevroren friet op 4 liter olie gaat met geen enkele machine goed...)

Ondanks losse onderdelen zit alles stevig in elkaar.

Nadeel; lengte van het snoer is een beetje zielig, geen schenktuitje om de olie terug in de fles te kunnen schenken, met een beetje beleid en een flinke flesopening is daar nog wel overheen te komen.
Het kruimelfilter werkt prima om een verloren bitterbal uit de pan te scheppen, ook grotere kruimels zijn nog goed te vangen maar om de olie weer een beetje schoon te krijgen dan moet je minimaal 3 minuten doorscheppen.

albino71 17-01-2012
Geschreven voor: Tefal FR4068

Allereerst alle lof voor de service van Tefal. Dik in orde! Even bellen. Kreeg te horen het element (die was stuk) op te sturen met een begeleidend schrijven. Dit gedaan en 1,5 weken later werd de FR4068 gebracht!

De FR4044 is dus onder garantie vervangen omdat het element van de FR4044 niet meer leverbaar was.

We hebben hem kort, ik kan er dus nog niet al te veel over zeggen.

We weten hoe het frituren met de FR4044 ging en dat was hartstikke dik in orde en dat is met de FR4068 ook.

De frituurpan bestaat uit 5 delen. Het element, het mandje, een filter, de pan en de behuizing. Alles kan in de vaatwasser en dat is ideaal. Het element kan uiteraard niet in de vaatwasser, die heeft een stekker!!
Doordat het schoonhouden goed gaat, doe je dat ook vaker en dus frituur je beter en is alles lekkerder.

Frituren doen we altijd onder de afzuigkap. Even de panhouders van het gasstel af en de frietpan staat exact in het midden onder de afzuigkap. De deksel van de frietpan zit er nooit op bij ons, dus kan het vocht snel weg boven de pan en blijft er niet in zitten. Hierdoor krijg je de echte lekkere knapperige frieten.

Het element maakt het vet snel warm en je kunt dus snel aan de slag.

Ben je klaar, dan de pan uit, lekker verder eten en het vet ondertussen wat laten afkoelen. Ben je klaar met eten en opruimen, dan even het mandje er uit en schoonmaken, het element er uit en met keukenrol schoonmaken, filter er uit en schoonmaken. Daarmee is het vet ook schoon. Als laatste alles goed afdrogen en terugplaatsen in de pan en klaar ben je.

Voor ons is dit een perfecte pan voor thuis bakken.

Oh ja....oliebollen gaat ook perfect. Zonnebloemolie er in en bakken maar.

Kortom, qua pan een aanrader en qua service van Tefal ook.

* Voor duurzaamheid een 6-je omdat de vorige er binnen 2 jaar mee ophield en van deze kan ik het nog niet beoordelen.

Sandert2011 22-12-2011
Geschreven voor: Tefal FR4068

Ik heb deze friteuse enkele weken geleden aangeschaft en ik moet zeggen: Een prima product!
Het vet is lekker snel op temperatuur ondanks zijn 4 liter vetinhoud en het bakken van bijvoorbeeld friet gaat echt geweldig! Na het voorbakken enkele minuutjes nabakken en de friet komt er lekker knapperig uit. Ook kroketjes komen lekker smakelijk uit dit product tevoorschijn. Deze pan komt mij echt professioneel over. Echt een aanrader...!!!