Philips Viva Collection INNOPHHD922040

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection INNOPHHD922040 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Erik 15-12-2015

Prachtig product, eenvoudig te bedienen en goed voor het milieu en de gezondheid. Groot genoeg voor een 2-persoons huishouden. De maaltijd is snel klaar.

AJH Bosch 15-12-2015

gezond, makkelijk en lekker!
Een mooie aanvulling op een gezond dieet wat de mogelijkheden in de keuken uitbreidt. Bovendien een mooi design passende in een moderne keuken.

ikke34 14-12-2015

Het is super gemakkelijk om te bedienen, het eten is heerlijk. Wij zijn er gewoon super tevreden over tot nu toe.(veel gebruikt bij mijn ouders)

tevreden gebruikster 08-12-2015

De vormgeving is mooi maar ik had de airfryer wat minder hoog willen hebben ivm beschikbare opbergruimte. Gebruiksgemak: is eenvoudig schoon te maken en geen afgewerkte frituurolie meer

Teske 08-12-2015

Alles bakken zonder vet en.uchtjes gewoon in de keuken.
Schoonmaken eenvoudig.
Zelfs kinderen kunnen ermeeomgaan

StefanoHoudini 04-12-2015

Wij hebben het apparaat gelijk getest en het heeft alle verwachtingen overtroffen. Mijn vriendin heeft meerdere voedselallergieen en is vegetarisch, wat ook de reden was voor de aanschaf van dit product. Op deze manier kunnen wij veel vegetarische gerechten op een vriendelijke en gezonde manier bereiden zonder dat zij ziek wordt!!

hanny 21-11-2015

mooi product, heb er zin in om mee te werken.
de Philips producten die ik gebruik bevallen altijd erg goed

bikemaster 13-02-2013

Vandaag contact gehad met Philips, het schijnt vaker voor te komen dat de aanbak laag los laat MAAR HELAAS
Ze konden wel zien aan het serie nummer dat ik hem nog geen 2 jaar heb, maar garantie geven ze niet omdat ik de kassabon kwijt ben.
Als hij kapot zou zijn dan vindt ik het nog wat anders, maar dit is een fabrikage fout dus vindt ik geen bon geen excuus.
baal er wel flink van was juist zo tevreden met het apparaat

Marita81 14-06-2012

Via insiders mag ook ik de airfryer uittesten. Ik ben helemaal verkocht. Wat een handig appaaraat! Patatjes komen er goed uit (een beetje olijfolie erdoorheen) en ze zijn lekker knapperig. Verse frietjes zijn ook erg lekker. De snacks hebben we ook in de airfryer gedaan, komen er goed uit, zelfs de van dobben kroketten smaken lekker (zien er wel bleek uit, maar de smaak is goed). We hebben ook een aantal recepten uit het boekje geprobeerd. De drumsticks zijn echt een aanrader. Maar ook afbakbroodjes zijn lekker in de airfryer (wel korter er in doen).

Het enige nadeel is dat het best een groot apparaat is en wat enigzins in de weg kan staan. Het is toch wel een stuk hoger dan een frituurpan. Maar dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken.

Als je twijfelt tussen een nieuwe frituurpan of een airfryer zou ik voor een airfryer kiezen, veel minder vet en de smaak is net zo lekker of nog lekkerder!

gerrie ament 19-11-2013

Hebben jullie ook ervaring met aardappelkroketjes? Hoeveel tegelijk, hoe lang en op welke temperatuur? Wij hebben het geprobeerd maar ze waren niet krokant . Korst was een beetje zacht.

corinaeb 13-06-2012

Ook ik mag de airfryer testen voor de Insiders.
Mijn ervaring is dat patat er prima uit komt, zowel de gewone (diepvries) friet als ovenfriet. Het duurt wel wat langer dan in de handleiding staat, maar na een paar keer gebruiken heb je wel door hoe lang ze moeten bij welke hoeveelheid.
Mijn kaassoufle's kwamen er een stuk minder lekker uit...Over het algemeen zijn de snacks die ook in de over kunnen het meest geschikt. Het is even wennen, maar het grote voordeel is dat er geen vet aan te pas komt, dus ook andere aardappelvariaties staan nu wat vaker bij ons op tafel.

Torgil 12-06-2012

Ik ben de airfryer uitvoerig aan het uitproberen en ik vind het een fantastisch apparaat. De airfryer is de vervanging van het frituren en wat je er ook in maakt het smaakt lekker en is niet vet! De frietjes zijn lekker knapperig,de snackjes ook en van de week heb ik er vis in gemaakt die ook echt heerlijk was...
Ik heb geen frituur lucht in mijn huis en het fijne is dat je alle accesoires gewoon in de vaatwasser stopt.
De inhoud van de airfryer zou wel wat groter mogen voor ons gezin is die wat krap. Toch vind ik het gebruiksgemak opwegen boven het frituren in de pan!Ik kan hem dan ook iedereen aanraden!

yootje32 12-06-2012

Ik vind de snacks lekker smaken, kleur is wat minder, maar dat is een kwestie van wennen. (oven)Friet vind ik minder lekker, en ze zijn zo vetvrij dat er geen zout aan blijft kleven en zoutloze friet vind ik niet bepaald lekker. Maar de friet zijn zeker lekkerder als ovenfriet uit de oven, maar de friet uit het vet zijn toch vele malen lekkerder.
De rest van het gezin vind friet en snacks niet lekker. Maar blijkbaar toch lekker genoeg om toch diverse keren per week de fryer s'avonds aan te zetten. Wat dan meteen een groot minpunt is, er wordt nu opeens veel meer gesnackt dan voorheen, voorheen echt 2 x per half jaar, nu n paar keer per week .
Manlief heeft geluk dat hij er tegen kan en niks aankomt.
Ander nadeel is dat alleen de Mora produkten er goed uitkomen, je bent dus verplicht die (duurdere) snacks te kopen eigenlijk..
Het formaat is ook een nadeel, neemt veel ruimte in mijn keukenkastje. 3/4 ben ik eraan kwijt, en het is zeker niet geschikt voor een gezin, tis echt iets voor een student of 2p (volwassen) huishouden.
De prijs vind ik ook een nadeel, zeker als je bedenkt dat je als gezin er eigelijk 2 of 3 zou moeten hebben. Ik vind het het geld iig niet waard, ben blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om de fryer te testen, dat heeft mij doen besluiten om de fryer niet te kopen.
Het is overigens wel prettig dat er geen smerige frietlucht in je huis/garage hangt.

Sporty80 08-06-2012

Ook ik test voor theinsiders.eu de Philips Airfryer. Hierbij mijn mening met de voordelen en ook een paar nadelen.

Normaal gesproken frituren wij weinig, vanwege het 'gedoe': vet moeten verversen, de frituurlucht in de keuken en ook natuurlijk vanwege de gezondheid. Ik moet zeggen: al deze bezwaren neemt de Airfryer helemaal weg. Het apparaat is makkelijk in het gebruik en levert perfecte friet en snacks. En het is echt ontzettend leuk om zelf chips te maken, die nog gezond is ook. Verder kun je er ook allerlei andere dingen in maken en zelfs bakken. Bij de Airfryer zit een handig receptenboekje voor inspiratie. Groot voordeel vind ik ook dat de pan gewoon direct in de vaatwasser kan: ideaal!

Een nadeel vind ik het formaat van de pan. Het apparaat is behoorlijk groot (weer een keukenkastje kwijt) en eigenlijk kunnen er maar vrij kleine porties per keer in. Met z'n tweeën gaat het prima, maar voor een gezin lijkt me dit niet handig. Verder is de prijs ook nog vrij hoog vind ik, vergeleken met een normale frituurpan.
Maar misschien mag je die vergelijking ook gewoon niet maken.

Gonnie1 03-06-2012

Ik mag voor the insiders.eu de Philips Airfryer testen.
Een friteuse die zonder het gebruik van frituurvet bakt.
De airfryer ziet er uit als een echte friteuze met een mooi rond buikje waar alles in gebeurt.
Daar open je de airfryer om de patat of andere snacks in te doen in het net wat er in zit. Je kunt het net los maken uit de bak om het eten om te schudden, maar dit is niet nodig.
De naam zegt het al de airfryer bakt met hete lucht.
Deze bakt niet alleen de patat en snacks vet vrij, maar je kan er ook andere gerechten inmaken.
B.v. een cake of groente of een vleesgerecht in het bijgeleverde bakblikje.
De inhoud van het net gaat, maar de inhoud van het bakblik is maar klein. Wat wel wat jammer is.
De apparaat is snel opgewarmd waardoor de gerechten ook snel gaar en krokant zijn.
En wat heel belangrijk is je hebt geen last meer van die vervelende frituurlucht in je huis.
Het eten wat uit de pan komt smaakt heerlijk, gewoon zoals het smaken moet en niet naar de vet die je anders in een friteuse gebruikt.
Ook komt er nog heel veel vet uit de snacks, wat weer heel goed is.
De airfryer is heel eenvoudig schoon te maken, alle drie losse onderdelen passen in de vaatwasser of kun je even afwassen na gebruik.
Kort om een heel mooi apparaat waar je veel plezier aan kunt beleven en alle kanten mee uit kan van patat tot complete maaltijden maken.

marfa69 02-06-2012

Wij hebben de airfyer nu een maand. We gebruiken hem niet dagelijks, maar ik moet eerlijk zeggen dat in het begin wij toch regelmatig 's avonds zaten te snacken, en dit deden we anders nooit!
De snacks smaken zoals ze moeten smaken, maar toch merk je dat het veel minder vet is.
We hebben ook een keer kibbeling erin gebakken. De eerste portie iets te lang en die was wat droog. De tweede portie wat korter en die was perfect. Zonder dat we ook maar een drupje vet erbij hadden gedaan. Wij zijn dan ook heel positief!

duin123 31-05-2012

In mijn vorige review schreef ik dat ik de duurzaamheid een 5 gaf omdat de binnenpan al na 5 x gebruiken beschadigd is.

Ik had een review geschreven op Philips.nl en had daarover contact gehad met de klantenservice (ook in die review gaf ik de duurzaamheid een 5).

Vandaag werd ik bij thuiskomst verrast door een pakketje. Het bleek een nieuwe binnenpan te zijn voor de airfryer.
Geweldige service, Philips!!

Wat betreft gebruik ben ik nog steeds heel tevreden met de airfryer.
In ons gezin zeggen we nu: De Philips airfryer: meer den een frituurpan!

smoksje 29-05-2012

Via 'the insiders' heb ik de philips airfryer op test toegezonden gekregen. En aangezien het apparaat noemenswaardig een toevoeging is in de keuken plaats ik deze review over het product.

Het is een mooi ontworpen en zeer gebruiksvriendelijk apparaat. De handleiding is zeer duidelijk en ook zit er een boekje bij met recepten zodat je het apparaat een aantal maal kunt uitproberen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je eten totaal mislukt.

Als je eenmaal doorhebt welke tijden voor welke ingrediënten er nodig zijn, kun je er goed mee experimenteren en zul je zien dat de mogelijkheden zeer uitgebreid zijn.

De smaak van het eten is merkwaardig goed. Natuurlijk als je de frietjes vergelijkt met de frietjes uit een frituurpan, dan kom je tot de conclusie dat de echte gefrituurde frieten lekkerder zijn. Echter deze zijn ook vet en ongezond. Deze nadelen zitten dan ook niet aan de Philips Airfryer. Met andere etenswaren is dit verschil niet zo groot en doet hij niet onder aan de frituurpan.

Concluderend: de airfryer is zeker een toevoeging in de keuken, of vervanging van een frituurpan. Goed design, gebruiksvriendelijk en met vele mogelijkheden. Het eten is vetarm, wat met het dikker worden van de samenleving, een nobel en initiatiefrijk streven is. Het klaargemaakte eten heeft een goede smaak en verliest weinig aan knapperigheid. Het enige nadeel is dat de porties vrij klein zijn en met een groot gezin kan dit lastig zijn. Echter weegt dit nadeel niet op tegen de voordelen en het plezier wat dit apparaat te bieden heeft.

jvandev 24-05-2012

sinds 3 weken heb ik de airfryer in huis.eerst moest ik even wennen; je bakt echt helemaal zonder vet of wat dan ook.maar nu ben ik om!het is een super over,je hoeft em zelfs niet voor te verwarmen. gebruikt voor kroketten,patat,broodjes loempia's en zelfs cake!

chrissie1 21-05-2012

De airfryer van Philips combineert gezond, lekker en snel frituren in één machine zonder(of heel weinig) olie.
Voorgebakken produkten of diepvriessnacks ed worden zonder 1 druppel olie gebakken en zijn lekker, mooi bruin en hebben een krokant korstje.
Vers gebakken aardappel of frietjes hebben 1 lepeltje olie nodig, en vooral voor verse frietjes vind ik de procedure nogal tijdrovend, en na 2x keer heb ik nog niet het gewenste resultaat bereikt..;maar we gaan toch nog eens een poging ondernemen!
Diepvriesfrietjes zijn wel heel lekker en gemakkelijk te bereiden!
De airfryer heeft een handige voedselscheider zodat je verschillende gerechten kan bereiden: van frietjes,rosti's,snacks, tot groenten, brood en zelfs brownies...
Het toestel vergt nauwelijks onderhoud, en de onderdelen kunnen ook eenvoudig in de vaatwasmachine gestopt worden.
Op de verpakkingen van mora staat een logo aangeduid welke produkten uiterst geschikt zijn voor de airfryer.

dinoo 17-05-2012

Ik heb de Airfryer sinds enkele weken in m'n bezit enmijn mening hier effe kwijt. De frietjes die je erin klaar maakt, de snacks enzo, zijn allemaal lekker. Soms zien ze er iets minder verleidelijk uit dan uit een gewone friteuse maar de smaak zit goed en dat is 't voornaamste.

MAAR wat me echt parten speelt is de lange bereidingstijd en de kleine hoeveelheid die je in één keer kan klaarmaken. Een gezin met 5 volwassenen aan tafel heeft geen boodschap aan 500gr frietjes of 9 mini-loempiaatjes, om dan weer 15 tot 20 minuten te wachten op 't volgende baksel. En dan mag 't ding nog veelzijdig genoeg zijn om ander lekkere hapjes zoals vlees e.d. in te bakken, je kan er gewoon niet in koken voor een normaal gezin.
Maar dat nadeel kan wel 'n voordeel worden, want voor mensen die maar alleen zijn of met z'n 2tjes is de Airfryer wel super. Je moet hem alleen beschouwen als een mini-heteluchtoventje en niet als 'maar' een frietketel. Alles wat je in de oven zou klaar maken past in een kleinere portie perfect in de airfryer. Je mist alleen nog wat handige hulpstukken zoals een bakje dat je in 't mandje kan zetten enzo maar die zullen vast ook wel ergens te koop zijn.
M.a.w.: ideaal voor kotstudenten, iemand die alleen gaat wonen op een klein studiootje, een ouder koppel dat geen zin meer heeft in gedoe met gebruikte frituurolie die achteraf naar 't containerpark moet... .

Nog situatie waarin de Airfryer een oplossing biedt: een gezin met grote kinderen die zelden samen aan tafel zitten maar waarbij iedereen wel graag zijn 'warm eten' heeft. De persoon die thuiskomt kan zijn portie frietjes gewoon uit de diepvries nemen en in de Airfryer klaar maken wanneer hij maar wil.
Ook voor de 'klassieke' maaltijd met een lapje vlees uit de pan is het handig: je legt 't vlees gewoon in de airfryer met de groentjes erbij en klaar is kees. Nadien mandje effe afwassen en als de volgende een uurtje later pas thuis komt kan die ook zijn eten klaar maken.

Ria2012 09-06-2012

Het kleine bakje voor de Airfryer kan je op de site van Philips bestellen.
Heb ik ook gedaan binnen 2 dagen werd hij zonder kosten thuis bezorgd.

Ria2012 09-06-2012

Zonder bezorgkosten bedoel ik natuurlijk.
Bakje kost € 19,95

duin123 06-05-2012

Vandaag heb ik de airfryer voor de 5e keer gebruikt.
Het resultaat (een kiprollade) was fantastisch. We gaan er bijna al tevoren van uit dat hetgeen we bereiden lekkerder zal zijn dan conventioneel gebakken/gebraden in vet en tot nu toe is het uitgekomen.

Ik heb echter mijn oordeel wat betreft de duurzaamheid naar beneden bijgesteld omdat ik vandaag zag dat de binnenpan beschadigd is aan de bovenrand. Voor een apparaat dat ik nog zo kort in gebruik heb valt me dat erg tegen, vandaar het lage cijfer voor de duurzaamheid.

e-boetiek 03-05-2012

Ik heb sinds 1 week de airfryer in huis om te testen voor the Insiders. Het vlees gaart in korte tijd en evengoed een knapperige buitenkant! Er komt geen vet of boter aan te pas. "frituurlucht" is minimaal, mag geen naam hebben. Super makkelijk om schoon te maken, kan in de vaatwasser. Enige minpuntje vind ik dat het mandje wat aan de kleine kant is.

duin123 02-05-2012

Vandaag één van de lastigere dingen uit de Engelse keuken in de Airfryer gemaakt: toad in the hole. Dit zijn saucijsen die worden overgoten met beslag dat vervolgens moet rijzen waardoor de worstjes a.h.w. ingesloten worden. In de oven moet je altijd oppassen dat je de deur niet opendoet dus ik had zo mijn twijfels.

Totaal niet nodig om te twijfelen. Worstjes rondom ingeprikt met een vork ged. 7 min. voorgebakken in de airfryer in het bakblikje (ZONDER toevoegen van vet). Daarna het beslag erover heen en 15 min. laten bakken. Resultaat: Een op soufflé lijkende gebakken beslag met de worstjes precies zoals je ze wilt.
Een enorm SUCCES dus!

Ambulancegirl 01-05-2012

Ik ben één van de gelukkigen die uitgekozen is om de Philips airfryer thuis te testen. Via The Insiders (http://www.theinsiders.eu) kon je jezelf kandidaat stellen om dit nieuwe toestel te proberen. Met dit toestel kan je dus frietjes (en meer!) zonder olie bereiden. Met dit toestel kan je frietjes bereiden zonder extra olie toe te voegen. Door middel van luchtcirculatie en een grillelement worden de frietjes toch heerlijk knapperig. En wie wil dat nu niet, "gezonde" frietjes? Toch mooi meegenomen, niet? Wij probeerden het met een beetje een sceptische blik, maar waren ongelooflijk blij over het resultaat. Dit ding werkt nog ook! Ondertussen hebben we ook al enkele andere zaken erin klaargemaakt. Zo bakten we gisteren heerlijk sappige koteletten en vandaag aten we kipkotelet met rosti uit de airfryer. Ongelooflijk handig: je gooit je eten erin, zet het toestel aan en je kan gewoon genieten van een aperitiefje ondertussen! Je hoeft het niet constant in de gaten te houden. En alles dus zonder ook maar één druppeltje extra vet toe te voegen. Voor ons valt het toestel heel erg in de smaak. Ik ga het na de testperiode zelf aankopen omdat het toch wel handig is.

ro.es 27-04-2012

We hebben de fryer nu net een half jaar en gebruiken deze 1 a 2 keer in de 2 weken. Oven frietjes komen er lekker uit en is het apparaat makkelijk schoon te maken. Helaas zoals met meer huishoudelijke producten van Philips is deze dure Fryer er na sporadisch gebruik er spontaan mee gestopt. Kan er nu weer mee naar terug naar een service punt van Phillips. Dat ga ik maar doen, gebeurt het een 2e keer dan gaat de Fryer bij het oud vuil.

Voor duurzaamheid dus een 1 omdat het specifiek bij Philips vaker CQ te vaak komt dat een apparaat er te snel mee stopt. Bij Duitse merken is dat veel minder het geval.