Smeg CS19NL-5 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Smeg CS19NL-5 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

ninapina 21-02-2010
Geschreven voor: Smeg CS19NL-5 rvs

jaar 3: onderwarmte kapot, gevolg kortsluiting in hele huis. Jaar 3 1/2 pizzasteenelement kapot. Jaar 4 thermostaat oven en grill kapot. Oven is uit of maximaalk aan, zodat plastic dopjes tijdklokje wegsmelten bij open grill...

r.a.veenendaal 09-09-2008

Heel mooie fornuis .
Stevige branders en stevige gietijzerendragers.
Sudderen is wat lastig maar lukt met 2 plaatjes wel.
De oven is erg ruim en komt goed op temperatuur.
De geforceerde luchtkoeling ( een noodzakelijk kwaad bij inbouw) is echter net zo luid als een sportvliegtuig ( niet aangenaam dus).
De draaispies en gril combinatie was al snel defect en ook het minst degelijke onderdeel vanaf het begin.
Na 6 jaar draait de spies niet meer met 2 kippen.
Volgens de monteur komt dit vaak voor en zou reparatie niet lonen. Volgende fornuis wordt een Boretti!! Vanwege lawaai ook een laag cijfer voor gebruiksgemak

Tinuviel 04-11-2007
Geschreven voor: Smeg CS19NL-5 rvs

Dit type oven (maar dan met de wokbrander ipv visbrander) nu 1,5 jaar in huis.
Een geweldige oven! Hij word snel heet. De grill blijft op tempratuur in tegenstelling tot veel andere fornuizen. De pannedragers zijn goed stabiel, dus zware pannen gaan niet wiebelen. Ook het fornuis is lekker zwaar, en daardoor stabiel.
Alle geweldige timerfoefjes heb ik nog niet geprobeerd, maar klinken erg handig :-) De kookwekker is iig erg luid, aanbranden gebeurd dus niet snel.
minpuntjes: zelfs de kleinste brander heeft een behoorlijk grote vlam, dus absoluut een sudderplaatje nodig voor gerechten die lang op moeten.
Om een voor mij onduidelijke reden zitten de bakplaten in een rail direct onder de roosters. Je kunt de bakplaten dus niet los gebruiken, dat moet in combi met de roosters.

Corrado 11-06-2007
Geschreven voor: Smeg CS19NL-5 rvs

Ik kook nu een jaar of 4 op dit SMEG-fornuis, meestal tot volle tevredenheid. Allereerst vielen we voor we het uiterst strakke design van dit fornuis, samen met achterwand en afzuigkap: Een verademing ten opzichte van de Boretti-kitsch. De zes gaspitten staan goed ver uit elkaar zodat je er inderdaad ook echt zes pannen op kwijt kunt als dat moet. De oven is heerlijk ruim en snel (voor zo'n grote oven dan) op temperatuur.

Enige minpuntje: Na een jaar of 3 deed de oven het plots niet meer. Ovenschakelaar (van Duits fabrikaat notabene!) kapot. Volgens de reparateur een toevalstreffer en geen veel voorkomend probleem. We zullen hem vooralsnog maar geloven.

Mr. chuck 27-09-2006

we hebben dit fornuis nu 3 maanden, kan niets anders zeggen het heerlijk is om
zoiets in de keuken te hebben mogen staan.
werkelijk een genot moet verplicht zijn in iedere keueken.