Spinder Falcon 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Spinder Falcon 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

ineke 03-08-2020

ineke

Geschreven voor: Spinder Falcon 2

gekocht in 2004. om 2 mountainbikes op te monteren.
we hebben er overal mee rondgereden
duitsland zwarte woud
zwitserland denemarken
zelfs mee naar spanje
heel makkelijk te bedienen en te
kantelen.
nooit een probleem mee gehad zelfs tot nu toe nog steeds even stabiel is nu 2020 dus al 16 jaar in gebruik zonder ook maar 1 mankement
superdrager.

Pluspunten

• stabiel
  • makkelijk monteren

Spinder1 26-02-2013
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

De Spinder fietsendragers zijn geweldige fijne dragers in het gebruik en als deze drager goed gemonteerd is op de trekhaak staan de fietsen als een huis! Het kantelsysteem is ook heel makkelijk!

Louis48 29-03-2012
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Via Halfords gekocht, bevestiging op voertuig gaat prima. Je hebt wel enige kracht nodig om met de meegeleverde moersleutel de boel goed vast te zetten aan de trekhaak. Bevestigen van de fietsen is een eitje inderdaad, de fietsen zitten behoorlijk vast tijdens het rijden. Omdat de afmetingen ruim zijn beschadigen ook de fietsen niet. Kortom ik ben dik tevreden met deze drager!

valken 77 14-08-2012

Om een e-bike op de spinder te zetten als je dit alleen moet doen is geen fluitje ven een cent!!
Steeds zitten de trappers in de weg,zodat de fiets niet in het midden komt en je dat niet kunt verhelpen,omdat de fiets er dan afvalt.Hoe kan dit wel;gaarne tips hierover!!
Tillen gaat niet en de oprijgootjes sluiten ook niet goed aan op de wielgootjes

gerrit son 30-05-2011
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Het is een bekend probleem bij alle Spinder fietsdragers dat ze scheef zitten en/of zakken op de trekhaak, dit komt omdat de schuifplaat van een goedkoop/zwak metaal is gemaakt, de trekhaak kogel is gemaakt van gehard staal, als je daar een zwak en/of zacht materiaal tegenaanzet/monteerd zoals de schuifplaat dan vreet er staal weg in de schuifplaat.

Haal de schuifplaat er maar uit dan zult u zien dat er staal is weggevreten rond de smalle gleuf die onder de kogel zit.

Deze fietsendrager is gemaakt voor gewone licht fietsen, en dus BESLIST niet voor zware elektrische fietsen.

Dit verhaal heb ik gehoord van een oud Spinder werknemer.

Wij hebben de drager terug gebracht naar de winkel en online een Viking fietsendrager gekocht, deze bevalt uitstekend.

French 01-10-2010
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Dit is de nieuwe versie met de uitschuifbare lichtbalk. Het monteren van de drager is een fluitje van een cent. Ik vind alleen de sleutel waarmee de drager op de trekhaak wordt vastgedraaid een onding. Ik zag dat Spinder tegenwoordig ook een andere sleutel als accessoire heeft met een ratel. Deze kan je permanent op de drager laten zitten en lijkt mij een stuk prettiger dan de standaard meegeleverde sleutel. Ik vind dat ze deze nieuwe gewoon standaard op de drager zouden moeten monteren.
De drager staat goed stabiel op de trekhaak. Wel eerst even kijken of ie goed recht staat voordat je hem helemaal vastdraait. De fietsen plaatsen is een fluitje van een cent.
Tijdens het rijden bewegen de fietsen niet of nauwelijks en ook bij verkeersdrempels ze je ze nauwelijks bewegen. Ik heb er in Duitsland 130 mee gereden en dat was geen enkel probleem. Het kantelsysteem is ideaal. Wanneer de drager is gekanteld kan ik probleemloos de kofferbak van mijn Skoda Octavia Combi openen.
Ik zag in de reviews van de oude Falcon dat de drager bij mensen van de trekhaak is gevallen. Het enige dat ik kan bedenken is dat ie gewoon niet goed bevestigd heeft gezeten want bij mij zit ie als een huis. Ik heb er wel een hangslot op zitten zodat ik zeker weet dat de borgplaat niet los kan komen (en dat ie niet gestolen wordt natuurlijk).

EwoutW 12-09-2009
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Zeer makkelijke drager, zelfs met een elektrische (25kg) en een normale fiets goede bevestiging. Natuurlijk wel recht op de kogel houden en stevig aandraaien!

Benneke 26-04-2009
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Alleerst wil ik meedelen dat ik het review cijfer onder de maat vind, dat komt door sommmig reviews. Kijk bij de Falcon 3 precies hetzelfde systeem maar dan voor 3 fietsen cijfer een 9. En dat is een juist cijfer voor deze fantastische fietsendrager. Gebruik deze al meer dan 2 jaar voor gewone fietsen en sinds kort ook voor een mountain bike. Als je alles goed vastzet zit de drager muurvast en zal niet gaan verschuiven zoals hieronder wordt beweerd. Zeer handig en goed bedacht systeem. Kwaliteit straalt er vanaf.

alexgroen 17-11-2008
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Ik heb de Spinder Falcon nu een maand of 4 in bezit.
De fietsenzaak heeft me deze aangeraden voor het vervoer van onze 2 sportfietsen. Ik moet zeggen dat hij ons prima bevalt. Eenvoudig te monteren op de trekhaak en de framebevestiging is makkelijk.
Geen moment spijt gehad.

fred bronner 05-08-2008
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

ook bij mij is het gehele apparaat losgekomen van de trekhaak ondanks zorgvuldig aanbrengen; fietsen gelukkig weinig beschadigd maar op de auto wel een grote kras; heb drager weer ingeleverd bij de winkel; kortom een drager die niet goed is om rustig mee op vakntie te gaan

F. Rault 18-05-2008
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

De drager leek in eerste instantie makkelijk op de kogel te gaan. Maar na een rit van 2 km met 2 fietsen zakte het hele zaakje scheef. Ondanks het correct vastzetten van de borg (met een slotje!) en het zeer stevig aandraaien van de hoofdbout is de constructie te slap om recht te blijven staan. Geeft een zeer oveilig gevoel.
De drager is ook ongeschikt om zonder gereedschap een ander paar fietsen van een andere maat te vervoeren.
Verder brak een nummerbordklemmetje meteen af bij de eerste poging om mijn nummerbord vast te klemmen.
Conclusie: Prullerige kwaliteit, ik breng hem terug naar de winkel en probeer mijn geld terug te rkijgen.

ton54 04-04-2008
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

De bevestiging op trekhaak is goed en eenvoudig. Grootste tegenvaller is de zeer geringe stabiliteit en degelijkheid. Het is met 2 stadsfietsen erop erg wankel. Geeft absoluut geen veilig gevoel. Na een ritje van 400 meter was de framebevestiging al verbogen. Daarnaast is ook de kantelfunctie volstrekt onvoldoende. Bij mijn stationwagon (Ford Mondeo)kan de klep in gekantelde stand niet open. Heb de drager zeer ontvreden naar de leverancier teruggebracht.

Janssen 20-03-2008
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Deze Spinder Falcon nu een tijdje in bezit. Ik ben erg tevreden en begrijp echt niet dat deze bij een aantal mensen van de trekhaak is gevallen. Dan moet je drager gewoon niet goed op de trekhaak gezet hebben. Ook het plaatsen van het slot in de schuif is erg belangrijk. Diverse verre ritten gemaakt ( o.a. Italie ) maar alleen maar tevredenheid. Hiervoor had ik een Twinnyload, maar dit is toch wel een groot verschil in vergelijking met deze. Een veel zekerder constructie bij deze Spinder.

Henk en Anja 20-09-2007
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Vervolg test falcon 2, zoals beloofd onze beoordeling na duur test van 3 weken en 4000KM. Onze ervaring is nu een zeer posietive NL een afstand 4000km zonder een problemen over soms zeer slechte wegen en diverse malen op en af de trekhaak op een eenvoudige manier en stabiel in het gebruik. Voor ons dus een goed bruikbare fiets drager, van een degelijke kwalitijt die er zijn mag.Wat ons betreft een aanrader.
Henk en Anja

cnl 06-08-2007
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

1 ritje mee gemaakt van ca 300 km en mijn indruk was dat de drager solide op de haak zat en de fietsen goed stevig op de drager stonden.

JanF 22-06-2007
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Prima stabiele fietsdrager. Gemakkelijk te plaatsen en de fietsen zijn gemakkelijk vast te zetten. Goed, eenvoudig en stabiel systeem (met hangslotje op slot te zetten).

pvtwdv 23-02-2007
Geschreven voor: Spinder Falcon 2

Goede en fijen fietsdrager. Snel en eenvoudig zonder hulpmiddelen op de trekhaak te monteren. Snel en gemakkelijk. Laag gewicht door aluminium. Blijft ook goed recht op de trekhaak staan. Kortom prima keuze.