Uebler F22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Uebler F22 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

g*********@h********** 06-02-2022

Fietsdrager

Geschreven voor: Uebler F22

Prima fietsdrager-punt het wegklappen van de staander..deze is beschadigd als je niet op let.

Minpunten

• Weg klappen staander

Gijs van Oostveen 03-10-2020

Uebler F22

Geschreven voor: Uebler F22

De slotbouten waarmee de frameklemmen worden vastgedraaid raken snel beschadigd waardoor de fiets niet meer veilig op de drager gezet kan worden. Vervanging van deze slotbouten is duur €15 voor de korte slotbout, de lange heb ik maar niet vervangen omdat ik vrijwel uitsluitend 1 fiets vervoer, en na vervanging van de korte bout was deze na 4 maanden weer kapot.
Tevens heeft de opstaande beugel na enige tijd de neiging niet meer stevig vast te staan. Het is mij zelfs overkomen dat de fiets tijdens het rijden gekanteld is op de drager. Gelukkig viel hij er (nog) niet vanaf.

Na enige tijd gebruik is deze drager m.i. Ronduit gevaarlijk

Met eerdere dragers heb ik geen problemen gehad (ander merk)

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Bevestiging van fiets en op voertuig is eenvoudig

Minpunten

• Vastklemming van fietsen begeeft het redelijk snel
  • Opstaande drager slijt snel en valt om

Kees Bouman 12-03-2019

Zeer compacte fietsendrager

Geschreven voor: Uebler F22

Wij hebben dit product gekocht van wegen zijn gewicht en het compact opvouwen, makkelijke bevestiging van de fietsen en het bevestigen op de trekhaak is ook zeer simpel.

Peter 26-06-2018
  • Product gekregen

Stevigeen lichte fietsdragwr

Geschreven voor: Uebler F22

Lichte fietsendrager, waarop fietsen stevig kunnen worden vastgezet. Alleen de volgorde van handelingen bij het van de trekhaak halen en opvouwen vereist wat oefening. Na 2 weken knipperlicht kapot. Deze lampjes zijn moeilijk te vinden en dus vrij duur. Het vervangen is vervelend want er moeten 6 schroeven worden verwijderd en men kan niet overal goed bij en het lampje zelf vervangen is ook een monnikenwerkje.

Pluspunten

• Stevig en licht
  • Past opgevouwen in iedere kofferbak

Minpunten

• Reparatie verlichting
  • Verloop stekker nodig voor meeste aansluitingen

john56133 10-09-2017

de tijd heeft de constructie ingehaald

Geschreven voor: Uebler F22

Inmiddels vele keren deze drager op de auto bevestigd, als ik kijk hoeveel handelingen er nodig zijn om de drager uitgeklapt of ingeklapt te krijgen, dan zijn er nu op de markt nieuwe modellen verschenen die na het bevestigen op de trekhaak gelijk uitgeklapt kunnen worden en gelijk bedrijfsklaar zijn.
Op zich is dit een zeer stevige drager, daar is niets mis mee.

Pluspunten

• fietsen staan muurvast
  • compact in te vouwen

Minpunten

• veel handelingen nodig
  • dure oprijgoot als accessoire

john56133 30-03-2016

in- en uitvouwen toch wat minder

Geschreven voor: Uebler F22

Op zich tevreden over de fietsdrager, fietsen staan muurvast op de drager.
Alleen de constructie van de snelspanners is toch wat vreemd, bij het inklappen draai je de snelspanners gemakkelijk geheel los van de bout, dan kost het weer veel moeite om de snelspanner op de bout te zetten.
Of de bout is te kort of de constructie moet herzien worden.

Jonkheer55 11-08-2014
Geschreven voor: Uebler F22

Veel dragers gehad, zwaar en onhandig, zeker als je hem moet opbergen. Viavia gehoord van Uebler de F22. Nu een half jaar in bezit en gebruikt met vervoer van 2 mountainbikes en 2 E-bikes. Perfect. Het opbergen? Gewoon opvouwen en in de kofferbak van de auto. In de winter in de kast. Zo simpel is het. Kan hem aanraden.

herman uit leek 15-10-2013
Geschreven voor: Uebler F22

goede hanteerbaarheid,werkt gemakkelijk. Onze e-bikes [cannondale] staan solide en stevig verankert. [dit was met onze vorige spinder urban wel wat anders.