ProUser Diamant - reviews

Bevestiging Op Voertuig
Bevestiging Van De Fiets
Degelijkheid,
6,7

Ik heb de Diamant/Pro-User fietsdrager nu net een goed jaar in gebruik en is nu ca. 10 a 12x gebruik voor wat kortere en langere ritten met 2 E-bikes (ZONDER ACCU'S !). Vind de compactheid wel handig , doch geheel is ook wel redelijk zwaar , maar ondanks dat toch ook weer niet echt sterk/stijf qua constructie , de fietsen zijn steeds behoorlijk in beweging , geeft een onrustig en onzeker gevoel ("gaat dat wel goed...").

Bij m'n laatste rit bleek een van de fietsen nogal los te staan in de framehouder/klem , bleek de schroefdraad van de klem over een deel weg te zijn gesleten..!!en werkte de klem dus niet meer , is gelukkig nog goed afgelopen en heel thuis gekomen.
Toen direct contact opgenomen met de fietsenwinkel (12Go-Biking) waar gekocht is via internet , men deed echter niet al te vlot om e.e.a. snel op te lossen , toen maar contact opgenomen met de leverancier/fabrikant zelf via een e-mail met wat foto bijlagen. En wat bleek , binnen 2 dagen had ik kosteloos een geheel nieuwe framehouder/klem thuis ontvangen zonder enige kosten , kwestie van garantie (2 jaar). Nu maar hopen dat deze nieuwe klem en de rest van de fietsdrager nog lang en probleemloos mee kan gaan , "Fingers crost" en dank aan de leverancier voor de snelle service.

Score:

graag reageer ik op de review van Hr. of Mevr. Heimerich.
Ik ben zelf werkzaam geweest bij een verkooppunt van de Pro-User Diamant. Het is belangrijk om even goed te kijken van welke serie deze drager is. u geeft aan de diamant een jaar te gebruiken, maar dan kan het rek veel ouder zijn.
De nieuwste versies (vanaf 2011) worden in zeer grote aantallen verkocht zonder noemenswaardige problemen. Ik zou teruggaan naar waar u de drager heeft gekocht zodat zij met de leverancier contact op kunnen nemen voor een oplossing. Wij en onze klanten waren altijd tevreden over de service en zeker ook over de Diamant.

2,3

We hebben de ProUser Diamant nu een jaar in gebruik, en inderdaad je blijft in de spiegels kijken of alles nog achter de auto blijft zitten. De constructie van de beugel waar de steunen aan bevestigd zitten is bij ons ook al verbogen, zodat de fietsen achterover gaan hangen. Vanmiddag na een heerlijke fietsdag op de terugweg naar huis vielen de twee Ebikes met drager en al op het wegdek, de oorzaak hiervan was het kantelmechanisme dat spontaan kantelde.
Een geluk bij een ongeluk was dat we op dat moment niet harder dan 40km reden, terwijl wij hiervoor nog 110km hadden gereden. Morgen gaan we naar de leverancier om te overleggen. Maar een ding is zeker deze drager wordt door ons nooit meer gebruikt.

5,3

Vorig jaar Juli 2013 deze fietsendrager gekocht om wielrenfietsen te vervoeren.
...lees verder mijn eerste review en hieronder het verdere verloop
---------------------------------------------
Gelukkig heeft de zaak waar ik de drager had gekocht mij een nieuwe Pro User gegeven...echter na 2 weken en een aantal buitjes begon de eerste roestvorming al te komen, gelijk er mee teruggegaan en deze weer teruggegeven en de zaak waar ik het heb gekocht zal nu bij elke Pro User melden dat deze niet geschikt is voor wekelijks gebruik en regen....hij zal ze een andere en betere adviseren...dus ik heb nu een ander merk gekocht.
Deze nieuwe drager heeft inmiddels ook de eerste regenbuitjes gehad en geeft nog geen krimp...ziet er nog als nieuw uit.

Dus voor vaak gebruik....geen PRO USER

Score:

Gebruik de drager enige tijd op een buscamper. Het plaatsen op de trekhaak is iedere keer weer een gepruts, maar het lukt me wel. Door de achteruitrijcamera zie ik de fietsen (2 normale) behoorlijk schudden, zelfs bij kleine oneffenheden.
Uiteindelijk is de STANG met de bevestigingsbeugels VERBOGEN en staan de fietsen nu scheef naar achter. Niet bevorderlijk voor de stabiliteit.
Ook is het me al eens gebeurd dat de drager onderweg spontaan kantelde.(niet goed geborgd??) Gelukkig op een rustige weg.
Door de plaatsing van de kabels is er eentje na het terugkantelen klem komen te zitten en dus defect geraakt.
Al met al niet tevreden. Zal eens contact opnemen met de fabrikant.

Score:

Heb de Bosal variant van deze fietsendrager nu ruim een half jaar in gebruik en ben er nog steeds erg tevreden over.
Hij is supersnel op de auto te monteren, staat als een huis en het grootste voordeel vind ik dat de drager zo klein is in te klappen. Als ik met mijn fiets weg ga kan ik op de plaats van bestemming de drager gewoon weer even inklappen en in de kofferbak neerleggen.
Je moet inderdaad wel goed uitkijken dat het snoer er niet tussenkomt. Ik heb dat opgelost door het snoer steeds even vast te zetten met een kabelklemmetje, pas als de drager op de auto staat maak ik het snoer los en sluit het aan.
Ik herken helemaal niets in de opmerkingen van Koopman; die zijn trouwens gebaseerd op een vorig model en ik begrijp dat hij al een paar jaar een andere drager heeft.
Wat mij aangaat nog steeds een uitstekende fietsendrager voor een prima prijs!

3,3

Ogenschijnlijk lijkt dit een prachtige fietsendrager, mooi opvouwbaar en afsluitbaar en netjes verzorgd, maar niets is daarvan waar.

De fietsendrager zit niet stevig op de kogel van de trekhaak ook na latere bij stelling, ornament brak zelfs af, ook dit bij meerdere daarom een 4.

Deze fietsendrager is nog steeds zeer beslist niet geschikt voor elektrische fietsen, die 28kg wegen en waarvan de accus niet verwijderd kunnen worden.
Maar ook zonder de accu is de fietsendrager niet stabiel de fietsen schudden heen en weer ondanks een extra sjorband te hebben geplaatst. Onbetrouwbaar, onderweg fietsen zowat eraf gevallen op de snelweg, lees en hoor dit bij meerdere het geval is met deze fietsendrager. Hoe kan zoiets een RDW keurmerk krijgen, daarom een 2.

Degelijkheid vind ik moeilijk om te noemen, want het materiaal dat gebruikt is is van goede kwaliteit, alleen het ontwerp, de smalle hoge beugel is nogal buigzaam met het gewicht van de fietsen moet dit niet kunnnen, lassen breken af huw. Door scharnierbare delen is de drager onstabiel en beweeglijk, misschien voor gewone fietsen wel geschikt? Maar ik en lees het forum goed door blijf dit een onbetrouwbare fietsedrager vinden

Kijk dan maar eens op het kieskeurig forum naar de Thule Europower 916 die voor weinig meer geld zeer betrouwbaar is.
Deze fietsendrager behoeft ook geen sjorbanden. De fietsen staan als een rots.

Gerard.

Score:

fietsendrager bevalt ons goed. Makkelijk te installeren. We hebben er altijd 2 fietsen op staan en zet ze voor de veiligheid nog extra vast met de bijgeleverde riem, maar dit is tot nu toe niet echt nodig. De fietsen staan niet te zwabberen. Natuurlijk zie je ze wel wat bewegen, maar dat kan door ongelijke weg of veel wind.
Voor ons een prima fietsendrager.

Score:

Heb het nieuwste type. De bevestiging op de trekhaak was niet zomaar in een keer goed. De contramoer wat moeten bijstellen. Dan nog moet je em iets omhooghouden en dan pas de handel naar beneden, anders blokkert hij.(Hebben anderen dat ook?).
De goten hoeven bij mij niet uitgeschoven te worden. (standaardfietsen). Het grootste bezwaar vind ik het kantelen. Heb een twingo en bij het kantelen raken de lampen/nummerbord de grond. Heb dit opgelost door een paar alu plaatjes als begrenzer te plaatsen. Nu is het goed. Jammer dat het niet instelbaar is.
Nog een tip is om als de drager ingeklapt is de handvatten met klittenband o.i.d. bijeen te houden. Hij viel bij mij een paar keer open.
Heb zelf een 13 polige jaeger aansluiting, dus kan de 7-polige kant van de stekker met de dop afgesloten blijven, anders moet je iedere keer met die rubber doppen aan de gang.
Al met al een fijn ding, waar nog een paar kleine dingen aan verbetert kunnen worden.

Score:

We hadden één van de eerste versies van drager, april 2009. De bevestiging op de auto ging goed, en de fietsen vast zetten ook. Alleen op mijn fiets, sparta ion, bleef de klem niet zetten en was een extra riem noodzakelijk. Op de latere versie is deze klem gewijzigd. Wel viel op dat de U buis langzaam verboog zodat inklappen steeds moeilijker werd. Afgelopen weekend is de U buis finaal afgebroken bij de lasnaad. Dit terwijl het rek niet intensief gebruikt is, slechts enkele malen per jaar bij goed weer. Na overleg met de dealer die ook de fabrikant heeft geinformeerd, heb ik een nieuw rek gekregen! Een hele goede service. Dit nieuwe rek nog niet getest, maar dat gaat zeer binnenkort zeker gebeuren. Omdat ik zie dat er een heel aantal verbeteringen zijn aan het nieuwe rek, heb ik degelijkheid op 8 gezet. Het ziet er allemaal sterker uit, de U buis is nu op 2 plaatsen meer vastgelast en de frameklemmen zijn anders. Dus goede hoop dat we er nu vaal langer plezier aan gaan hebben. Maar bovenal een goede service van de fabrikant en inzet van de dealer!

Score:

Reeds meer dan 25000 km op de dissel en dat alles zonder problemen. Gemakkelijk erop en eraf. Helaas een maand geleden van achteren aangereden en is deze beschadigd. Komt zeker een nieuwe Diamt voor in de plaats.

Score:

De pro user diamant is ca 3mnd in ons bezit.
hier worden onze elektrische fiets op vervoerd(gazelle Ion).
Peroonlijk vind ik het een uitstekend produkt.
Een goede stabiliteit,op de trehaak.
Het is inklapbaar en kompakt
op te bergen.
Ik vind de fietsdrager geweldig makkelijk en simpel.
Ik snap niet van andere klacht!

De pro user diamant is ca 3mnd
in ons bezit.
hier worden onze E bikes op vervoerd(gazelle innergy).
Wat er in voorgaande reviews
geschreven is,kan ik mij niet in vinden.
Peroonlijk vind ik het een uitstekend produkt.
Een goede stabiliteit,op de trehaak.
Het is inklapbaar en kompakt
op te bergen.
Wel wijkt het model af op de
door de site getoonde foto.
Krijg de indruk dat hier een oud of overjarig model wordt
getoond

Score:

Diamant nu iets langer dan 3 maanden in bezit. Veel gebruikt, zelfs mee naar Italië gereden. Erg tevreden, fietsen snel en goed stabiel te plaatsen na een snelle bevestiging op de trekhaak.

Jammer dat de drager niet uit te breiden is voor een derde fiets.

Score:

Vanmiddag nieuwe Diamant fietsendrager gekocht bij de fietsenmaker om de daar aangeschafte E-bike mee naar huis te vervoeren. Na net de snelweg te hebben verlaten brak fietendrager ter hoogte van de trekhaak finaal af.
Nieuwe fiets en fietsendrager smakte op het asfalt waarbij achteropkomend verkeer nog net op tijd kon stoppen.
De gevolgen laten zich raden als dit op de snelweg was gebeurd. Vraag mij af hoe keurende instanties eigenlijk testen,want we praten hier over een ritje van 25km waarbij het al mis gaat!!!
Levensgevaarlijk deze drager.

De fietsdrager 400 km. gebruikt
Op de snelweg met 100 km per uur ging de kantelstand in werking doordat ik door een knipgat reed. Fietsen horizontaal achter de auto.
Levensgevaarlijke situatie.
Moest uitwijken naar een afrit van de snelweg. De auto's scheerden langs ons heen.
Rek totaal verwoest.
Geklaagd bij fietsdealer.
De prijs was € 329.-. Krijg bericht dat ik een ander rek kan kopen met 20% korting.
Accepteer dit niet. En heb mijn grieven ingediend. Wil absoluut geen kantelbaar rek meer.

Ton v.d. Berg Apeldoorn

Score:

Ik heb ook een pro user diamant fietendrager gekocht. Na eenmaal gebruikt te hebben kwam ik ook tot de conclusie dat hij tijdens het rijden achter over zakt. ook geeft het geheel een zeer onstabiele indruk. Tijdens het rijden staan ze flink heen en weer te zwiepen. Dit geeft een heel onprettig gevoel tijdens het rijden. Als dit niet opgelost wordt rijd ik er niet meer mee.

WAARSCHUWING ProUser Diamant
Koop Geen een ProUser Diamant
Gezien de mooie uitvoering en afwerking heb ik een Diamant gekocht, echter in één week tijd ben ik vanwege een kromme hulp standaard (zo uit de doos) en tweemaal vanwege een gebroken klemmoer van de snelkoppeling terug geweest naar de leverancier.De eerste maal dat de klemmoer finaal doormidden brak stond de drager zonder fietsen op de trekhaak, en nog geen meter gereden.De tweede maal dat de klemmoer een breuk vertoonde was bij thuiskomst na een rit van 50 km over snelweg (dus geen hobbelige wegen) met de sportfietsen op de drager. Reactiefietsenhandelaardit is de derde keer!
Dus let op mensen hoe is dit met alle diamantdragers die geleverd zijn. Het gevaar is dat bij een breuk van de snelkoppeling de drager van de trekhaak afvalt, met alle mogelijke vreselijke gevolgen. Gelukkig is dit mij niet overkomen.

Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
FietsWeb.nl
8.9 65 shopreviews Best beoordeeld
afhalen € 298,00 € 298,00 Meest gekozen Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Pro-User fietsendrager Diamant De Pro-User Diamant is een robuuste fietsendrager voor 2 fietsen die geschikt is voor nagenoeg alle trekhaken, alle fietsen (ook e-bikes) en...

Levertijd

Op werkdagen voor 17:30 besteld, de volgende dag in huis.

Fietsendrageronline.nl
9.5 2 shopreviews
afhalen € 298,00 € 298,00 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Pro-User Diamant Trekhaak fietsendrager opvouwbaar Deze fietsendrager Pro User Diamant  is zeer geschikt wanneer u graag de fietsen E- Bikes meeneemt op...

Levertijd

Op werkdagen voor 16:00 uur betaald, morgen in huis!

HifiDump.nl

Sport44
geen shopreviews
afhalen € 319,95 € 319,95 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

"Pro User Diamant opvouwbare fietsdrager met opbergtas" "Pro User Diamant opvouwbare fietsdrager met opbergtas.Wederom in maart 2015 verkozen tot BESTE KOOP door de...

Levertijd

"Op werkdagen voor 15.00 besteld, morgen in huis."