ProUser Diamant

60 kg
ProUser Diamant SG2
v.a. € 378,95 1 winkel
Vergelijk Vergelijken

Thule EuroPower 916 (2014)

60 kg
Thule EuroPower 916 (2014)
9,2 (2)

• Degelijkheid,
    5,9

• Degelijkheid,7,0
T.Vardi 21-03-2016 Product een half jaar in bezit

Zeer tevreden op de Pro User Diamant/Bosal Tourer.

Ik heb +/- een half jaar geleden de Pro User diamant aangeschaft. Ik heb zelf 1 elektrische fiets en 1 normale fiets. Ben nu ongeveer 5 keer weggeweest en ben zeer tevreden over de compactheid en de montage van de fietsendrager. Een nadeel vind ik wel dat de frameklemmen niet afneembaar zijn en dat de fietsendrager niet wegklapbaar is met een voetpedaal. Ik heb destijds voor kostenbesparing gekozen, uiteindelijk had ik toch voor de pro user diamant sg2 moeten kiezen die deze functies wel heeft. Ik heb de pro user gekocht bij dit bedrijf die waren op dat moment de goedkoopste http://www.autovoordeelshop.nl/pro-user-diamant. Mocht je hem overwegen aan te schaffen, dan kan ik zeker de pro user diamant aanraden.

PS de Pro User diamant is trouwens hetzelfde als de Bosal Tourer en deze is goedkoper... Had ik dat maar eerder geweten :(
  • Degelijkheid,10,0
Fietser1978 19-01-2016 Product een half jaar in bezit
Deze fietsendrager afgelopen lente aangeschaft en nu ongeveer 10 keer gebruikt, meeste uitstapjes werden er behoorlijk wat kilometers gemaakt.
Drager bevalt erg goed, makkelijk te bevestigen op mijn auto, fietsen prima vast te zetten en het voelt oerdegelijk aan.

Had vooraf twijfels door enkele reviews op deze site, maar na met een expert gesproken te hebben en de drager bij een demonstratie gezien te hebben, toch besloten om hem aan te schaffen. Het is voor mij onduidelijk waardoor sommige reviews op deze site slecht zijn aangezien ik de mijne op geen fout/zwak punt kan betrappen.

Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop en heb er geen spijt van.
  • Bevestiging op voertuig1,0
  • Bevestiging van de fiets1,0
  • Degelijkheid,1,0
d.mensink 04-09-2015 Product een jaar of meer in bezit
Na het spontaan kantelen met fietsen erop,al rijdende op de snelweg, nog meer ellende met deze fietsendrager.
Fietsendrager na de kantelellende laten opknappen( aanbod van 20% korting op een nieuwe lijkt nergens op) en toch maar weer in gebruik genomen. Bij aankomst op de plek van waaraf wij wilden gaan fietsen, bleek de achterste (korte) framebevestiging dolgedraaid te zijn.(draaide aan de achterzijde mee in het plastic)
Met geen mogelijkheid de fiets er dus af kunnen krijgen en maar weer teruggegaan naar huis. Daar de fiets met een haakse slijptol bevrijd. Fietsendrager weggegooid en de volgende dag een Thule 932 gekocht.
  • Bevestiging van de fiets6,0
ernst T 25-05-2015 Product een half jaar in bezit
de schroefdraad van de korte frame bevestiging is versleten en pakt niet meer, na 12 keer gebruikt te zijn , schroefdop is er nooit helemaal afgeweest , zijn ook geen sporen van scheef opdraaien te zien op de schroefdraad, gelukkig op tijd ontdekt zodat de dop er niet is afgevlogen en de fiets er niet is afgevallen, niet erg betrouwbaar product, voor een prijs van
€ 329 !!!
6,7
  • Bevestiging op voertuig7,0
  • Degelijkheid,6,0
Andreas27 21-08-2014 Product een jaar of meer in bezit
Ik heb de Diamant/Pro-User fietsdrager nu net een goed jaar in gebruik en is nu ca. 10 a 12x gebruik voor wat kortere en langere ritten met 2 E-bikes (ZONDER ACCU'S !). Vind de compactheid wel handig , doch geheel is ook wel redelijk zwaar , maar ondanks dat toch ook weer niet echt sterk/stijf qua constructie , de fietsen zijn steeds behoorlijk in beweging , geeft een onrustig en onzeker gevoel ("gaat dat wel goed...").

Bij m'n laatste rit bleek een van de fietsen nogal los te staan in de framehouder/klem , bleek de schroefdraad van de klem over een deel weg te zijn gesleten..!!en werkte de klem dus niet meer , is gelukkig nog goed afgelopen en heel thuis gekomen.
Toen direct contact opgenomen met de fietsenwinkel (12Go-Biking) waar gekocht is via internet , men deed echter niet al te vlot om e.e.a. snel op te lossen , toen maar contact opgenomen met de leverancier/fabrikant zelf via een e-mail met wat foto bijlagen. En wat bleek , binnen 2 dagen had ik kosteloos een geheel nieuwe framehouder/klem thuis ontvangen zonder enige kosten , kwestie van garantie (2 jaar). Nu maar hopen dat deze nieuwe klem en de rest van de fietsdrager nog lang en probleemloos mee kan gaan , "Fingers crost" en dank aan de leverancier voor de snelle service.
evr1122013 06-08-2014 Product een jaar of meer in bezit
graag reageer ik op de review van Hr. of Mevr. Heimerich.
Ik ben zelf werkzaam geweest bij een verkooppunt van de Pro-User Diamant. Het is belangrijk om even goed te kijken van welke serie deze drager is. u geeft aan de diamant een jaar te gebruiken, maar dan kan het rek veel ouder zijn.
De nieuwste versies (vanaf 2011) worden in zeer grote aantallen verkocht zonder noemenswaardige problemen. Ik zou teruggaan naar waar u de drager heeft gekocht zodat zij met de leverancier contact op kunnen nemen voor een oplossing. Wij en onze klanten waren altijd tevreden over de service en zeker ook over de Diamant.
2,3
  • Bevestiging op voertuig3,0
  • Bevestiging van de fiets2,0
  • Degelijkheid,2,0
Heimerich 05-08-2014 Product een jaar of meer in bezit
We hebben de ProUser Diamant nu een jaar in gebruik, en inderdaad je blijft in de spiegels kijken of alles nog achter de auto blijft zitten. De constructie van de beugel waar de steunen aan bevestigd zitten is bij ons ook al verbogen, zodat de fietsen achterover gaan hangen. Vanmiddag na een heerlijke fietsdag op de terugweg naar huis vielen de twee Ebikes met drager en al op het wegdek, de oorzaak hiervan was het kantelmechanisme dat spontaan kantelde.
Een geluk bij een ongeluk was dat we op dat moment niet harder dan 40km reden, terwijl wij hiervoor nog 110km hadden gereden. Morgen gaan we naar de leverancier om te overleggen. Maar een ding is zeker deze drager wordt door ons nooit meer gebruikt.
5,3
  • Degelijkheid,1,0
Tukkertuk 17-06-2014 Product een paar dagen in bezit
Vorig jaar Juli 2013 deze fietsendrager gekocht om wielrenfietsen te vervoeren.
...lees verder mijn eerste review en hieronder het verdere verloop
---------------------------------------------
Gelukkig heeft de zaak waar ik de drager had gekocht mij een nieuwe Pro User gegeven...echter na 2 weken en een aantal buitjes begon de eerste roestvorming al te komen, gelijk er mee teruggegaan en deze weer teruggegeven en de zaak waar ik het heb gekocht zal nu bij elke Pro User melden dat deze niet geschikt is voor wekelijks gebruik en regen....hij zal ze een andere en betere adviseren...dus ik heb nu een ander merk gekocht.
Deze nieuwe drager heeft inmiddels ook de eerste regenbuitjes gehad en geeft nog geen krimp...ziet er nog als nieuw uit.

Dus voor vaak gebruik....geen PRO USER
evr1122013 07-05-2014 Product een half jaar in bezit
Deze drager gekocht omdat hij goed getest in door de consumentenbond en je hem ook heel veel op de weg ziet.
Gebruik het voor een stadsfiets en MTB. Zet hem heel simpel op de trekhaak. Wij herkennen de klachten over onstabiel niet. Wel nagevraagd bij de winkel waar ik hem heb gekocht maar die zeggen dat er juist een beetje beweging in moet zitten, te star is kwetsbaar bij een opklapbare drager.
Kortom heel tevreden.
5,7
  • Degelijkheid,2,0
Tukkertuk 26-04-2014 Product een paar dagen in bezit
Vorig jaar Juli 2013 deze fietsendrager gekocht om wielrenfietsen te vervoeren.
Dat gaat goed en zit stabiel achter de auto.
We gebruiken hem het hele jaar door i.v.m. trainingen en wedstrijden, echter roest hij als een gek.
We zetten de fietsendrager en de fietsen altijd binnen en worden in de winter schoongemaakt om eventueel zout te verwijderen in de winter maanden....wat elke wielrenner doet omdat hij zuinig is op zijn spullen.
Reactie van de fabriek was ontluisterend: we zouden niet goed omgaan met de fietsendrager en hem het hele jaar door buiten laten staan en slecht onderhouden....dit is dus pertinent niet waar.
Dus voor iedereen die een fietsendrager wil kopen en deze intensief gebruikt NEEM GEEN PRO USER
  • Bevestiging op voertuig5,0
  • Bevestiging van de fiets6,0
Anoniem 25-09-2013 Product een half jaar in bezit
Gebruik de drager enige tijd op een buscamper. Het plaatsen op de trekhaak is iedere keer weer een gepruts, maar het lukt me wel. Door de achteruitrijcamera zie ik de fietsen (2 normale) behoorlijk schudden, zelfs bij kleine oneffenheden.
Uiteindelijk is de STANG met de bevestigingsbeugels VERBOGEN en staan de fietsen nu scheef naar achter. Niet bevorderlijk voor de stabiliteit.
Ook is het me al eens gebeurd dat de drager onderweg spontaan kantelde.(niet goed geborgd??) Gelukkig op een rustige weg.
Door de plaatsing van de kabels is er eentje na het terugkantelen klem komen te zitten en dus defect geraakt.
Al met al niet tevreden. Zal eens contact opnemen met de fabrikant.
6,3
  • Bevestiging op voertuig7,0
  • Degelijkheid,5,0
Andreas27 16-08-2013 Product een paar weken in bezit
Heb deze drager enkele weken in gebruik met 2 E-bikes (wel zonder accu's op drager !). Ben er nu 4x mee weg geweest voor korte en langere ritten en moet zeggen dat alles er wel goed uitziet en de compacte uitvoering is wel handig, echter geheel is wel vrij zwaar ! Montage op de trekhaak en plaatsen van de fietsen gaat wel goed , maar tijdens het rijden zie ik in de spiegel alles toch wel erg veel bewegen en schudden, vooral bij veel wind en oneffenheden in de weg en bij drempels ed. , geeft me toch een minder ontspannen gevoel en hoop steeds weer dat het goed afloopt...!
Dit onzekere gevoel is onlangs nog wat verergerd toen ik hoorde dat er recent bij iemand in mijn omgeving (Schagen-NH)deze drager afbrak en de fietsen over de weg sleepte.... Hij heeft toen via de leverancier wel weer een nieuwe gekregen (zelfde merk/type) maar mocht er geen ruchtbaarheid aan geven aan anderen.... Rest voor mij de vraag blijft mijn exemplaar wel heel en voor hoelang ?? Het zou prettig zijn als de fabrikant van dit product meer openheid en duidelijkheid geeft over de(stabiliteit/sterkte)klachten en de mogelijkheid aanbiedt om producten terug te nemen als men niet voldoende zekerheid kan garanderen, tevens zou de overheid (RDW) er ook nog eens serieus naar moeten kijken en testen alvorens een goedkeuring af te geven.
Ik ga nog maar even door met m'n Diamant drager en hoop dat het goed blijft gaan, maar de glans is er al wel een beetje af... jammer
BramS 19-05-2013 Product een paar dagen in bezit
Heb de Bosal variant van deze fietsendrager nu ruim een half jaar in gebruik en ben er nog steeds erg tevreden over.
Hij is supersnel op de auto te monteren, staat als een huis en het grootste voordeel vind ik dat de drager zo klein is in te klappen. Als ik met mijn fiets weg ga kan ik op de plaats van bestemming de drager gewoon weer even inklappen en in de kofferbak neerleggen.
Je moet inderdaad wel goed uitkijken dat het snoer er niet tussenkomt. Ik heb dat opgelost door het snoer steeds even vast te zetten met een kabelklemmetje, pas als de drager op de auto staat maak ik het snoer los en sluit het aan.
Ik herken helemaal niets in de opmerkingen van Koopman; die zijn trouwens gebaseerd op een vorig model en ik begrijp dat hij al een paar jaar een andere drager heeft.
Wat mij aangaat nog steeds een uitstekende fietsendrager voor een prima prijs!
3,3
  • Bevestiging op voertuig4,0
  • Bevestiging van de fiets2,0
koopman4 17-05-2013 Product een kwartaal in bezit
Ogenschijnlijk lijkt dit een prachtige fietsendrager, mooi opvouwbaar en afsluitbaar en netjes verzorgd, maar niets is daarvan waar.

De fietsendrager zit niet stevig op de kogel van de trekhaak ook na latere bij stelling, ornament brak zelfs af, ook dit bij meerdere daarom een 4.

Deze fietsendrager is nog steeds zeer beslist niet geschikt voor elektrische fietsen, die 28kg wegen en waarvan de accus niet verwijderd kunnen worden.
Maar ook zonder de accu is de fietsendrager niet stabiel de fietsen schudden heen en weer ondanks een extra sjorband te hebben geplaatst. Onbetrouwbaar, onderweg fietsen zowat eraf gevallen op de snelweg, lees en hoor dit bij meerdere het geval is met deze fietsendrager. Hoe kan zoiets een RDW keurmerk krijgen, daarom een 2.

Degelijkheid vind ik moeilijk om te noemen, want het materiaal dat gebruikt is is van goede kwaliteit, alleen het ontwerp, de smalle hoge beugel is nogal buigzaam met het gewicht van de fietsen moet dit niet kunnnen, lassen breken af huw. Door scharnierbare delen is de drager onstabiel en beweeglijk, misschien voor gewone fietsen wel geschikt? Maar ik en lees het forum goed door blijf dit een onbetrouwbare fietsedrager vinden

Kijk dan maar eens op het kieskeurig forum naar de Thule Europower 916 die voor weinig meer geld zeer betrouwbaar is.
Deze fietsendrager behoeft ook geen sjorbanden. De fietsen staan als een rots.

Gerard.
Lidy V. 24-03-2013 Product een jaar of meer in bezit
fietsendrager bevalt ons goed. Makkelijk te installeren. We hebben er altijd 2 fietsen op staan en zet ze voor de veiligheid nog extra vast met de bijgeleverde riem, maar dit is tot nu toe niet echt nodig. De fietsen staan niet te zwabberen. Natuurlijk zie je ze wel wat bewegen, maar dat kan door ongelijke weg of veel wind.
Voor ons een prima fietsendrager.
BramS 18-09-2012 Product een kwartaal in bezit
Ik heb de Bosal versie van deze fietsendrager en ben er zeer tevreden over.
Super makkelijk om de drager zonder gereedschap op de trekhaak te plaatsen en te verwijderen en mijn elektrische fiets (Gazelle Innergy) past er prima op.
De drager is compact op te vouwen en er zit ook nog een stevige tas bij. Omdat mijn eletrische fiets nogal zwaar is, heb ik er een oprijgoot bijgekocht. Gaat echt voortreffelijk.
Ik vind dat de fiets er erg stabiel op staan en heb geen last van een zwabberende fiets. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er maar één fiets op vervoer. Natuurlijk zie je de fiets wel een beetje bewegen, maar dat zegt naar mijn mening niets over de stabiliteit.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over!
Floer 21-08-2012 Product een kwartaal in bezit
Heb het nieuwste type. De bevestiging op de trekhaak was niet zomaar in een keer goed. De contramoer wat moeten bijstellen. Dan nog moet je em iets omhooghouden en dan pas de handel naar beneden, anders blokkert hij.(Hebben anderen dat ook?).
De goten hoeven bij mij niet uitgeschoven te worden. (standaardfietsen). Het grootste bezwaar vind ik het kantelen. Heb een twingo en bij het kantelen raken de lampen/nummerbord de grond. Heb dit opgelost door een paar alu plaatjes als begrenzer te plaatsen. Nu is het goed. Jammer dat het niet instelbaar is.
Nog een tip is om als de drager ingeklapt is de handvatten met klittenband o.i.d. bijeen te houden. Hij viel bij mij een paar keer open.
Heb zelf een 13 polige jaeger aansluiting, dus kan de 7-polige kant van de stekker met de dop afgesloten blijven, anders moet je iedere keer met die rubber doppen aan de gang.
Al met al een fijn ding, waar nog een paar kleine dingen aan verbetert kunnen worden.
JWBokx2 11-07-2012 Product een jaar of meer in bezit
We hadden één van de eerste versies van drager, april 2009. De bevestiging op de auto ging goed, en de fietsen vast zetten ook. Alleen op mijn fiets, sparta ion, bleef de klem niet zetten en was een extra riem noodzakelijk. Op de latere versie is deze klem gewijzigd. Wel viel op dat de U buis langzaam verboog zodat inklappen steeds moeilijker werd. Afgelopen weekend is de U buis finaal afgebroken bij de lasnaad. Dit terwijl het rek niet intensief gebruikt is, slechts enkele malen per jaar bij goed weer. Na overleg met de dealer die ook de fabrikant heeft geinformeerd, heb ik een nieuw rek gekregen! Een hele goede service. Dit nieuwe rek nog niet getest, maar dat gaat zeer binnenkort zeker gebeuren. Omdat ik zie dat er een heel aantal verbeteringen zijn aan het nieuwe rek, heb ik degelijkheid op 8 gezet. Het ziet er allemaal sterker uit, de U buis is nu op 2 plaatsen meer vastgelast en de frameklemmen zijn anders. Dus goede hoop dat we er nu vaal langer plezier aan gaan hebben. Maar bovenal een goede service van de fabrikant en inzet van de dealer!
harpiet 21-12-2011 Product een jaar of meer in bezit
Reeds meer dan 25000 km op de dissel en dat alles zonder problemen. Gemakkelijk erop en eraf. Helaas een maand geleden van achteren aangereden en is deze beschadigd. Komt zeker een nieuwe Diamt voor in de plaats.
Godert55 07-09-2010 Product een paar dagen in bezit
De pro user diamant is ca 3mnd in ons bezit.
hier worden onze elektrische fiets op vervoerd(gazelle Ion).
Peroonlijk vind ik het een uitstekend produkt.
Een goede stabiliteit,op de trehaak.
Het is inklapbaar en kompakt
op te bergen.
Ik vind de fietsdrager geweldig makkelijk en simpel.
Ik snap niet van andere klacht!