Garmin Edge 800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge 800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gerrie L 21-08-2014
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Mijn 3e Garmin. Eerst met een Forerunner 305 begonnen, dit zal rond 2007/ 2008 zijn geweest.
Ik was hier zeer tevreden over, want hij gaf de terugweg adh van aanwijzingen weer. En dat was wel zo gemakkelijk in het buitenland waar je niet bekend bent.
Toen gekozen voor de Garmin Edge 500, maar ik mis hier enige vorm van route herkenning, dus wel gemakkelijk voor in de omgeving, maar niet voor als je de weg terug wil vinden.
Ik heb nu 3 maanden geleden voor de Garmin Edge 800 gekozen om zijn relatieve eenvoud vergeleken met zijn opvolger de 810 die voor mij te geavanceerd, en te duur is.
Ik heb bij de Edge 800 al meerdere malen gehad dat het micro SD kaartje los was gekomen en daardoor ook geen kaartgegevens meer had, hier heb onderweg lekker mee lopen sukkelen eer ik daar achter was. Hij bleek tegen mijn stuur aan te trillen waardoor het kaartje uit zijn slot wipte.
Edge verzet en probleem leek verholpen, echter door de trillingen is hij nog 1X losgekomen.
Na mijn laatste rit te hebben afgesloten de Edge uitgezet, bij thuiskomst aan de computer gehangen om mijn rit te saven, helaas kende de computer het apparaat niet meer? De Garmin gaf ook geen enkel teken van leven meer. Volgens mij is hij overleden, want de achterkant was heet zonder dat hij aanstond. Garmin opgestuurd en in afwachting hoe nu verder?
Ik hoop dat hij gemaakt kan worden, of een vervangende Edge 800 krijg. Ik heb namelijk ook de dure SD map, en kan hier verder niets mee. Ook was ik dik tevreden tot het moment dat hij euthanasie pleegde. En zo slecht was ik niet voor hem…,
Oh ja, deze werkte feilloos met de trapsensor en hartslagband…, I mis him……,+++

tetelepta 23-03-2014
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Erg fijne fietscomputer alleen wanneer je naar het kaartscherm gaat zakt hij door het eis. Hoe kan het dat een merk als Garmin zo'n toestel uitrust met zo'n slecht scherm. Bij zonlicht is de kaart gewoon niet afleesbaar, zeker niet met zonnebril op. Ook de resolutie is ver onder de maat voor deze tijd. De E810 heeft een iets hoger contrast maar ook hier dezelfde lage resolutie.
Ik heb spijt van mijn aankoop!!!!

luxaflex1956 24-03-2014

Ik ben het helemaal met jou eens. Het scherm is heel slecht leesbaar. Zodra er wat zon is is het niet te lezen. Ook het invoeren van een straatnaam of plaats gaat moeizaam. Hij reageert slecht op het intoetsen. Ik vind het ook een miskoop.

Almuric 24-08-2013
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Ik heb de Garmin nu twee maanden in gebruik en ben ermee op vakantie geweest in Zwitserland en Italie.
Ooit had ik de Garmin etrex. Dit toestel is zoveel beter! Ik heb er wel gelijk open streetmap kaarten bij genomen. Dat kan je zelf downloaden, maar ik kocht ze voor 20 euro erbij.(heel Europa). Ik heb mijn vakantie gereden op gpx routes, na een ombouw op Garmin formaat via website, direct gesleept van Imac in toestel. Werkt echt perfect. Goed beeld, snel swipen door de schermen en goede batterijduur. Ik kon er 10 uur op rijden. Opladen, als er geen mogelijkheid was, via een zonnepaneeltje van de Aldi.
Het navigeren op adres is mi wat lastiger, ik gebruik dit niet veel maar ik zie dan wel eens een omweg waar ik denk dat dat niet hoeft. Kan ook aan de kaart liggen.
Kortom een goed toestel waarmee relatief eenvoudig te navigeren valt. En Mac compattible!

pmeijer1983 03-10-2013

Goedemorgen Almuric,

Vraagje: Ik heb ook een garmin Edge 800. Waar heb je de Openstreetmap kaarten gekocht voor 20 euro. lijkt me makkelijker dan zelf downloaden namelijk.
Hoor het graag.

luxaflex1956 12-04-2013
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Ik heb hem nu een poosje in bezit. Doordat het apparaat vrij klein is vergeleken bij andere navigatiesystemen heb je natuurlijk ook een klein lees scherm. Bij het intoetsen van een plaatsnaam/straat is het behelpen. De toetsen waar je op moet drukken zijn zo klein dat je regelmatig een verkeerder toets aanraakt, dit is lastig. Verder zoals bij veel beeldschermen is het zodra er zon staat bijna niet of slecht leesbaar. Ik ben er niet echt tevreden over.

luxaflex1956 23-12-2012
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Ik heb dit apparaatje nu 1 week, maar het is een rotding. Ten eerste staat er niet bij dat je apart nog eens een fietskaart moet kopen 129 euro, dus voor de goedkoopste prijs ben je dan klaar voor ruim 400 euro. Het scherm is moeilijk leesbaar,de toetsen zijn klein, je zit vaak op de verkeerde toets, het GPS systeem werkt slecht, hij is steeds maar aan het zoeken, waar je ook staat. Je kunt beter een Tom Tom voor 120 euro kopen met alle straatnamen er op. Het leesscherm is veel beter en je hebt er vaak nog spraak bij ook. Dit toestel is zijn geld absoluut niet waard.

tjee 25-12-2012

Ik ben bang dat je het verkeerde apparaat hebt gekocht. Als je van adres naar adres wilt navigeren, kun je beter iets anders kopen. Dit apparaat is met name bedoeld als geavanceerde fiets/trainings computer (met o.a hartslag- en cadansmeting) en route-assistent. Je kunt er prima routes (tracks die je van Internet download) mee rijden en routes mee vastleggen die je zelf weer op Internet deelt.
Als kaartmateriaal gebruikt bijna iedere Edge gebruiker de gratis OpenFietsMap of OpenStreetMaps. Zo op Internet te vinden.
Een navigatiesysteem met spraak hoort in de auto te zitten w.m.b.
Zonde, maar je had je beter moeten oriënteren.

tjee 13-03-2012
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Je kunt ook zonder, maar het is wel een heel leuk en handig apparaat. Heb de bundel met hartslag / cadans meter en City Navigator. Als je beter wilt gaan fietsen en dus gaat letten op hartslagzones en cadans is dit een perfect apparaat. Je kunt zelf beslissen hoeveel gegevensvelden je ziet en wat erin staat. GPS werkt snel en tot nu toe feilloos. Down-/uploaden van tracks van talloze gratis sites (gpstracks.nl)Bekijken/bewerken in Basecamp. Gebruik in Nederland bijna uitsluitend OpenFietsMap als kaart(ook weer gratis).
Accu gaat lang mee (i.i.g.) een hele fietsdag. Op meerdere fietsen te gebruiken d.m.v. voor in te stellen fietsprofielen.

Leonard1506 02-01-2012
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Ik ga nooit meer fietsen zonder mijn Garmin 800. Geeft het fietsen echt een extra dimensie. Routes maken en uitwisselen met fietsvrienden gaat prima met de website GPSIES. Alle informatie over gereden ritten gaan via een kabeltje naar Trainingscenter op de PC.
Jammer, maar de basiskaart in het apparaat heb je niks aan. Kaarten die je nodig hebt zijn op micro SD te koop op Marktplaats.
In Nederland en Belgie gebruik ik de Fietskaart en TOPO. In buitenland is City Navigator prima.

progrock 29-05-2012

Werkt dat sd kaartje van marktplaats goed. Als dat zo is koop ik de edge

Doniaclan 30-10-2011
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Ik heb er nu na 1 dag 60 km mee gefietst en ben laaiend enthousiast. Duidelijk display, gemakkelijk de verschillende functies te programmeren op je voorkeurscherm. Ik heb nog lang niet alle functies getest.

Bartbart99 05-07-2011
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Een paar maanden in bezit en helemaal tevreden. De eerste stap is om de juiste te kaart te vinden die past bij je doelstelling van het apparaat.
Ik fiets graag op vreemd terrein maak daarom gebruik gebruik van het fietsknooppunten netwerk.
De openstreetmap bevat deze gegevens en de routes worden op het scherm met een stippel lijn weergegeven.
Ook meegenomen naar het buitenland waar ik het apparaat als routeplanner heb gebruikt voor in de auto.
Ideaal vindt ik het touchscreen, het kunnen aanpassen van de belichting zodat je ook op een zonnige dag het scherm goed kunt aflezen. Gemakkelijk in en uitzoomen.
relatief eenvoudig allerlei kaarten te installeren.

sonjadirk 12-11-2011

hallo wij zijn net in het bezit van de garmin edge 800 en zijn nog steeds zoekende naar de instellingen. kaarten zijn die er ook aanwezig of moet je die downloaden,en hoe doe je dat .
b.v.d.

Savien 25-12-2011

Welke kaart software heb je nu gekocht en ben je daar tevreden mee ?

melis1 11-05-2011
Geschreven voor: Garmin Edge 800

De beeldkwaliteit is goed hiermee bedoel ik helder en duidelijk. Het gebruiksgemak is ruim voldoende,maar je moet wel even stoeien om volledig gebruik te maken van alle functies. De mogelijkheden zijn veel maar soms moet je via internet ergens achterkomen wat ik niet terug gezien heb in handleiding. Ik bedoel als je de ritgegevens opslaat op de interne sd kaart en niet op het intern geheugen dan worden deze gegevens niet ingelezen in trainingscenter software. Dus dat is wel lastig moet je net weten.

Verder is het een klein zeer makkelijk bedienbaar gps fietscomputer/navigatie systeem.

Geen overbodige knoppen maar het meeste touchscreen.

Savien 25-12-2011

Welke kaartsoftware gebruik je ?

Klaas233 09-04-2011
Geschreven voor: Garmin Edge 800

Het beeldscherm is te donker, zelfs bij maximale helderheid, en reflecteert verschrikkelijk. Echt een teleurstelling na de 60 Csx. Wel handig als je je haar wilt doen... Veel mogelijkheden, dat wel. Maar het scherm is zo belangrijk, ik overweeg om die reden het toestel te retourneren.

Richard Ram 21-05-2012

Ik ben benieuwd of je hem retour hebt gestuurd en wat je dan wel aangeschaft hebt.
GR Richard

moos22 28-05-2012

en klaas233, ben je nu al over je teleurstelling, heb je het toestel teruggestuurd, en heb je een ander toestel gekocht ?