Boretti Barista Wit wit, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Boretti Barista Wit wit, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jerone51 11-06-2010
Geschreven voor: Boretti Barista Wit wit, rvs

De Borreti Barista is een professioneel espresso apparaat. Zowel in gebruik als in vormgeving. Om ermee overweg te kunnen moet je leren om met een dergelijk apparaat koffie te maken. Aandacht moet daarbij uit gaan naar soort en maling van de koffieboon, een goede koffiemaler is dan ook een must. Daarmee leren omgaan ook! Borettie levert een mooie, maar ook dure maler, wij hebben een Ascaso aangeschaft en die voldoet prima.
De machiene heeft vijf toetsen waarmee de hoeveelheid heetwater die door de koffie wordt geperst kan worden ingesteld. Dit is belangrijk omdat per soort koffieboon en fijnheid van de maling de aangevoerde hoeveelheid water moet verschillen. Sterkte en smaak worden zo bepaald, maar koffie zetten wordt zo ook een vak!
Wil je snel dan zijn de koffiepads een uitkomst! Deze zijn bij de professionele vakhandel of groothandels te verkrijgen in verschillende soorten en smaken, de senseo koffiepads werken niet!
Stomen kan natuurlijk en ook levert het apparaat kokend heet water. Kopjes worden voorgewarmd in het rek op de machine.
In onze gezinssituatie gebruiken we het apparaat tegenwoordig in de weekends: op vrijdag aan en op maandagochtend uit. Opwarmen en op druk komen duurt even!
In het verleden hadden we de Boretti continu aan, maar dat verbruikt veel energie.
Eens in het half jaar moet de ontkalker vervangen worden, uitkoken kan.
Pech, onderhoud: Wij hebben twee keer de drukregelaar, onder garantie, moeten laten vervangen. De rubberring van de zetgroep is inmiddels ook een keer vervangen. Schoonmaken is gemakkelijk en leuk om te doen.
Service: Goed en snel, aardige monteurs.
Gebruik: Inmiddels drie jaar.
Tip: Koop er de koffie opvangbak bij. Daar kan het apparaat op staan, het oogt nog professioneler en het is echt handig!
Kopen: Alleen als je er echt werk van wilt maken, je moet leren, je moet een Barista willen worden.