De'Longhi ESAM 5500.M zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ESAM 5500.M zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

E.M.H 08-10-2013
Geschreven voor: De'Longhi ESAM 5500.M zilver

Na wat wikken en wegen toch gegaan voor een koffiemachine als deze. Al geruime tijd was ik in het bezit van een dolce gusto, wat mij overigens ook goed beviel. Maar gezien de prijs van de cupjes en ik wel weer eens wat anders wou, over gegaan op dit model.

Tot op heden nog geen spijt (oke, slechts enkele dagen in bezit, maar toch). De keus is prima, zelf kiezen uit bijv espresso, lungo, cappuccino of een latte. Het apparaat is dan even een investering, maar de koffie kost dan (in tegenstelling van de dolce gusto) niets.

Veel mogelijkheden heb je met dit app. je kan veel zelf instellen. Denk aan grove/fijne maling van de bonen. Een eigen aantal ml (voor grote mok bijv) 5 sterktes, losse of dichte melkschuim, noem maar op.

Het schoonmaken is een eitje. Een druk op de knop en hij spoelt de boel door. Bij het aan en uitschakelen gaat dit zelfs vanzelf! Eens per week even de setgroep eruit halen en spoelen, meer niet.

Makkelijk in onderhoud, en makkelijk in gebruik, het display geeft alles weer wat het apparaat doet.

Bovendien is het een pareltje in de keuken.

Stuk zelfgebakken appeltaart erbij en je visite waant zich in een restaurant. Elke dag genieten dus!

ped19 01-10-2012
Geschreven voor: De'Longhi ESAM 5500.M zilver

Gekocht vanwege de goede reviews. En natuurlijk omdat het een volautomatische cappucinomachine is. Maar uiteindelijk ook de (aktie!) prijs. Weinig onderhoud.
Uiterlijk: ziet er goed en degelijk uit, alles makkelijk bereikbaar (waterreservoir, bonencompartiment, afneembare melkopschuimer). Het alluminium plaatje boven opvangbakje krast wel snel met het plaatsen van kopjes en het in en uitpakken van de melkkan.
Even proberen om de juiste smaak te krijgen, maar dat lukt al snel genoeg. Vele instelmogelijkheden voor smaak en sterkte. Eerste keer opschuimen van de melk, nadat machine is aangezet, lukt niet goed, 2e kopje gaat beter. Dit opgelost door voor het 1e kopje de melktuit door te spoelen met heet water (is anders nog te koud als de kan uit koelkast komt. Reiniging van de machine gaat makkelijk en handig. Ontkalken geeft ie zelf aan.
Machine maakt toch nog redelijk wat lawaai met doorspoelen en koffiemalen. Warmhoudplaatje dient geen enkel nut. De kopjes moeten er heel lang op staan, willen ze een beetje warm worden, en dat doe je toch niet de voor de eerste kopjes. Dat is naar mijn mening energieverspilling. Je kunt beter zelf de kopjes voorverwarmen met heet water uit de kraan.

Esam gebruiker 08-07-2012
Geschreven voor: De'Longhi ESAM 5500.M zilver

Na ruim 2 jaar de Esam in ons bezit te hebben wil ik andere mensen die wellicht overwegen om dit apparaat te gaan aanschaffen het volgende melden:
apparaat maakt veel geluid (vooral tijdens en na het koffiemaal proces)
melkopschuimer werkt niet goed (heb een aparte Nespresso opschuimer gekocht en deze werkt perfect)
koffie"drap" valt ook naast het opvangbakje, wat weer veel en schoonmaak ergenis opleverd
service van Delonghi niet goed.

MDLMA 27-10-2013

DeLonghi geeft geen service en laat dit aan een derde partij over, die niet over voldoende kennis lijkt te beschikken. Gevolg is dat de consument van kastje naar de muur en vice versa gestuurd wordt. Bijzonder irritant.
Ook ik ben overgestapt op een (Philips Saeco) melk opschuimer. Niet makkelijk maar het functioneert wel.

calanda 15-03-2011
Geschreven voor: De'Longhi ESAM 5500.M zilver

Ik heb het apparaat nu bijna 1 jaar er is al 5x een monteur bij geweest, de eerste 3 maanden had ik lekkere warme cappuccino maar toen begon de ellende, op een deksel bijna 4 maanden moeten wachten, daarna werd de melk niet warm de cappuccino is lauw.
De telefoniste was ook niet al tevriendelijk, om van mij af te zijn stuurde ze me terug naar de winkel waar ik hem gekocht had die konden niks doen omdat de longhi zelf de service in beheer heeft.
Nu zijn alle verwarmings elementen vervangen en ik heb nog steeds lauwe cappuccino.
DAAROM GEEF IK DIT PRODUCKT EEN -1 SERVICE IS NIET NAAR BEHOREN.
bIJ MIJ KOMT ER GEEN LONGHI MEER IN HUIS.

Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag van de longhi word ik niet wijzer.

Aquila1952 25-10-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM 5500.M zilver

Wat een geweldig apparaat! Alles is in te stellen.Nadat onze Krupps de geest had gegeven,twijfelde ik tussen een Jura 1 knops apparaat, deze 5500 of de ECAM23.550. In verband met garantie eerst bij de Scheer&Foppen in het dorp gekeken en nagevraagd. Had daar geen goed gevoel bij, geen expertise en geen vergelijkende informatie. Ben tenslotte in Tiel terecht gekomen bij Oostendorp via hun website.Op basis van hun informatie voor deze 5500B gekozen. Ze stellen daar het toestel in en geven veel extra, nuttige informatie.Door "eigen instelling" mogelijkheid hebben we nu een heerlijke cappucino of espresso op exact de juiste sterkte.
Over de duurzaamheid valt nog weinig te zeggen, ga over een paar maanden dat doorgeven.

Blij-met-DeLonghi-ESAM5500 20-06-2009
Geschreven voor: De'Longhi ESAM 5500.M zilver

2 maanden in gebruik en nog geen seconde spijt. Eenvoudig te bdienen en in te stellen, o.a. de hoeveelheid, de sterkte en de temperatuur van de koffie, de maling van de bonen, de hoeveelheid op te schuimen melk, automatisch inschakelen op in te stellen tijdstip, automatisch uitschakelen na in te stellen tijdsduur (1, 2 of 3 uur). Afhankelijk van o.a. de hardheid van het kraanwater (je krijgt er een stripje bij waarmee je de hardheid van je kraanwater kunt meten) en het aantal kopjes koffie, geeft het apparaat zelf aan dat het ontkalkt moet worden. Je kan zelf de belangrijkste onderdelen eenvoudig demonteren om schoon te maken en het apparaat hoeft niet (jaarlijks) terug naar de importeur om voor veel geld ontkalkt en schoongemaakt te worden. Twee jaar garantie aan huis.