Solis Espresso Master zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Espresso Master zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Kristof 22-01-2016
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Gaat zeer vlug stuk. Echt geen Zwitserse kwaliteit waardig.
Drukmeter ging al heel vlug stuk. En nu is het oranje-bruine onderdeel met veertje wat binnenin zit stuk. Het toestel heeft mij ondertussen al 130 EUR meer gekost en is nog steeds stuk. Ik koop zeker geen product van dit merk meer. En ik heb het enkel voor privégebruik gebruikt met één a twee tassen per dag.

Inge van den Nouweland 06-02-2012
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Hij rammelde vanaf het begin. Het waterreservoir kwam dan naar voren. Gevolg: één waterballet. Solis en de winkel waar ik het apparaat kocht deden verder niets met mijn klachten. Heel vervelend! Na een poosje kapte de electronica er ook mee. Moest het apparaat steeds uitdoen om te resetten. Nu heeft hij definitief de geest gegeven. Ziet er mooi uit en dat is alles. Ik had meer verwacht van de zwitserse precisie.

theo jongman 05-02-2012
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

heb nu drie jaar deze machine. de koffie espresso is heerlijk maar, hij is ook al weer voor de 3e keer terug naar de fabrikant. een maandagmorgen machine noemde de verkoper mijn machine. Ze vragen 75 euro verzendkosten en 50 euro voor het onderzoek. Daar komt eventueel nieuwe onderdelen en herstelkosten nog bij. weer 150 euro neertellen of toch maar eens kijken naar een nieuwe machine van een ander merk. waar men niet op de maandagen werkt

vervolg theo 09-11-2012

twee maanden na mijn reactie besloot solis mijn machine gratis te repareren.
wij hadden al bijna een andere machine willen komen. `````het bericht kwam als een verrassing en een week later kwam het bericht dat de machine bij onze favoriete koffiezaak KALDI in hengelo was afgeleverd. inmiddels drinken wij weer heerlijke koffie.
solis bedankt, maar reageer in het vervolg iets eerder. toch bedankt

vervolg theo 02-03-2012

solis geeft geen reactie, zij vinden het normaal dat een dergelijke machine jaarlijks gerepareerd moet worden. volgens mijn dealer heb ik het apparaat goed gebruikt en valt mij dan ook niets te verwijten. tja, en solis............
wij stappen over op een ander merk, slois bedankt

GeoffreyAlmighty 13-07-2011
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Ik heb deze machine nu bijna twee jaar en ben er nog altijd zeer tevreden mee! Er komt een heerlijke espresso uit, en ook een uitstekende cappuccino is gemakkelijk te produceren.

In het begin maakte ik vooral cappuccino's, maar omdat er behoorlijk wat voorbereidingen en schoonmaakwerkzaamheden mee zijn verbonden, ben ik uit luiheid al snel overgestapt op voornamelijk espresso's.

Ik heb na enige tijd toch ook maar een Solis koffiemaler aangeschaft, dat kan ik iedereen aanraden! Je proeft echt verschil tussen voorgemalen kofie uit een pak, of de versgemalen koffie uit deze maler.

In het begin heb ik bij specialistische koffiewinkels allerlei verschillende soorten (dure) koffies geprobeerd, maar nu gebruik ik meestal gewoon AH Excellent koffiebonen. Die zijn geweldig van smaak, duurder hoeft echt niet wat mij betreft. Favoeriet bij mij is de Colombiaanse variant.

De Solis 113 is een absolute blikvanger in de keuken, en op feestjes en verjaardagen maakt de machine altijd een grote indruk op de bezoekers. Niet alleen vanwege de looks van deze machine, maar vooral ook door de kwaliteit van de koffie!!!

Meerdere kennissen hebben na kennismaking met mijn koffiemachine zelf ook besloten om een duurder espresso-apparaat aan te schaffen. Dat zegt toch wel wat over de kwaliteit van deze machine naar mijn mening.

Kortom, wat mij betreft is deze machine een echte aanrader. Je moet er wel rekening mee houden dat het maken van een bakkie wel enige tijd en schoonmaakwerk in beslag neemt vergeleken met een automaat, maar dat heb ik er vanwege de kwaliteit graag voor over! Ik vind het leuk om de koffie op de traditionele manier te zetten, voor het echte Barista-gevoel.

Ik hoor sinds enkele dagen alleen een vreemd ratelend geluid als ik op de koffiezet-knop druk, voorheen was dit geluid niet aanwezig. Ik ga de machine nu aanbieden voor een servicebeurt, en zal mijn ervaringen hiermee delen zodat andere gebruikers en potentiele kopers hier kennis van kunnen nemen.

Binnenkort zal ik dus een update plaatsen. Vooralsnog ben ik nog altijd zeer tevreden over de machine!

Paul 1485 18-10-2011

Hallo Geoffrey,

Wij zijn heel benieuwd naar jouw bevindingen met de servicebeurt.

Hoe is deze bevallen?
Heb je ook last van roestvorming zoals je leest bij reviews bij het type 110?

Gr Paul

arnaudh 21-02-2010
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Deze machine bevalt zeer goed. Wat we wel als een nadeel ervaren is dat er altijd een laagje water achterblijft in de piston. Hierdoor klopt de koffie niet lekker uit( of je hele keuken zit onder de spetters.
We gebruiken de espressomaling van perla deze heeft de juiste maling.
Al met al zeer tevreden.

Jan68 26-09-2009
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Ik heb het apparaat nu enkele weken, en over de duurzaamheid ervan kan ik dus nog niets zeggen. Wel over het gebruiksgemak en de smaak van de koffie. Over beide ben ik erg positief. De koffie is mooi heet, en het zetten van een of twee kopjes is erg eenvoudig doordat de hoeveelheid simpel programmeerbaar is. En het apparaat ziet er ook nog eens prachtig uit, dus wat wil je nog meer...

Edwardvdp 08-03-2009
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Als vormgever viel mijn oog al snel op de Solis Espresso Master.
Ook het gewicht van deze machine gaf mij het gevoel voor een goed product te kiezen. Je wilt toch niet met regelmaat je machine moeten terugplaatsen na het plaatsen van je piston, toch?

Het gebruik ervan is zeer eenvoudig en de handleiding erg toegankelijk. Door deze een keer goed door te lezen vóór en na het gebruik van de machine maakt het verdere gebruik ervan een stuk eenvoudiger.

De gemalen koffie welke we hebben gekozen smaakt op deze Solis is hemels. Op mijn werk hebben een professioneel model met vers gemalen bonen, de smaak van de koffie op deze Solis doet hier niet aan onder. Het was wel even aftasten naar de juiste verhouding van gemalen koffie en de uiteindelijk verkregen koffie. Maar ook dat was eenvoudig te organiseren via het programma.

Ook het opschuimen van de melk gaat eenvoudig en je krijg met een redelijk kleine hoeveelheid melk, een mooi compact eindresultaat. Oefening baart kunst.

Ik ben uitermate te spreken over dit product en kan hem iedereen aanbevelen.

Linde5 19-12-2008
Geschreven voor: Solis Espresso Master zilver

Na veel onderzoek toch gekozen voor een 'piston'espresso machine. Het was daarna niet moeilijk, de Solis is de mooiste. Nog even getwijfeld aan de Duitse versie, maar durven het niet aan, al scheelt het enkele honderden euro's. Hebben de Solis gekocht en met zo'n klantvriendelijkheid en leuk pretpakket was het de aankoop daar meer dan waard.
De koffie is goed heet en de bediening van het stoompijpje voor de cappuchino is makkelijk. Een heerlijke schuimlaag. Handig aan deze machine t.o.v. zijn eerdere versie is dat deze 2 verwarmingselementen heeft, waardoor je 2 kopjes tegelijk kan zetten maar dat er ook geen opwarmtijd nodig is als je de melk wilt opschuimen. Het waterpijpje volstaat voor een snelle thee. Voor een echte pot thee wordt het water gekookt bij ons.
Wat wij ook prettig vinden is dat de machine wat zwaarder is en het bevestigen van de piston lekker soepel gaat. Bij andere machines trok je het hele apparaat mee. Verder heeft het een ruime water reservoir Al met al zijn wij zeer tevreden