WMF 860L Volautomatische koffiemachine CP853D

• Test panel 8.8 okt 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF 860L Volautomatische koffiemachine CP853D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sarah 04-12-2023

Wat een heerlijke en hete koffie!!

Wat een heerlijke en HETE koffie!

We hebben de 880L (deze stond er hier niet bij, maar de 860L leunt er het dichtst bij aan) nu bijna 10 dagen in gebruik en het is onmogelijk om hier niet je perfecte match qua koffie of koffie-melk bereiding te vinden. Na alle versies getest te hebben is mijn favoriet de cappuccino (sterkte 4 boontjes en XL). Voor mijn man de espresso met sterkte 3 boontjes en de standaard ml (dewelke je ook kan wijzigen naar smaak).

Het reinigen na de melkbereiding houdt echt niks in! Zo gedaan en de machine zegt mooi wat je moet doen.
Een warmhoudplaat is bij deze machines echt niet nodig! Knoerheet is die koffie. Zelfs als ik 's ochtends als het snel moet gaan gewoon een café crema neem in een tas die koud heeft van een hele nacht in de kast te staan en nadat ik er een vleugje koude melk bij doe, is ie voor mij nog net niet té heet.

Ook super leuk dat er 3 bereidingen zijn voor thee. De theeliefhebbers weten hoe belangrijk de juiste temperatuur is voor het water van de thee. Warme melk bereiden kan ook en hier zijn mijn kids erg blij mee ;).

Het mooie design (staat echt prachtig in de keuken) EN de mogelijkheid om het dingetje waar de koffie en melk uit lopen helemaal open te maken om te kunnen poetsen (was voor ons een absolute must) is een mooie plus.

Het kost wel wat maar wat ons betreft elke euro waard! Hopelijk kunnen we nog jaren genieten van deze heerlijke koffie.

Pluspunten

• lekker
  • veel mogelijkheden, voor elk wat wils
  • gemakkelijk te bedienen
  • hete koffie
  • koffie uitloop kan gereinigd worden

j*************@g******** 16-11-2023

Een erg net en fijn product!
De koffie is echt heerlijk! En het is fantastisch om met zo heerlijke bakkie wakker te worden

michiel1000 24-10-2023

Aanrader!!

De WMF 860 L CP 853D15 is zonder twijfel een meesterwerk in de wereld van volautomatische koffiemachines. Deze indrukwekkende machine biedt een scala aan functies en mogelijkheden die zelfs de meest veeleisende koffieliefhebbers zullen bekoren. In dit review belicht ik enkele essentiële aspecten, waaronder gebruiksgemak, onderhoud, vormgeving, geluid en mogelijkheden, om je een compleet beeld te geven van deze geweldige koffiemachine.

Gebruiksgemak (1/5):
Een van de meest opvallende kenmerken van de WMF 860 L is zijn ongeëvenaarde gebruiksgemak. Dankzij het intuïtieve touchscreen-display is het bereiden van je favoriete koffiedrank een fluitje van een cent. Je kunt eenvoudig de gewenste koffiespecialiteit selecteren, de sterkte en temperatuur aanpassen, en zelfs de maalgraad instellen. De machine begeleidt je stap voor stap, wat ideaal is, zelfs als je geen barista-ervaring hebt. Bovendien kun je tot acht gepersonaliseerde koffieprofielen opslaan, zodat iedereen in je huishouden zijn of haar perfecte kopje koffie kan bereiden.

Onderhoud (2/5):
Het onderhouden van de WMF 860 L is over het algemeen eenvoudig. De machine heeft automatische reinigings- en ontkalkingsprogramma's, waardoor je koffiemachine in topconditie blijft zonder veel moeite. Het melksysteem vergt enige aandacht, maar de handleiding leidt je duidelijk door het reinigingsproces. Het enige nadeel is dat het waterreservoir aan de kleine kant is, wat betekent dat je dit vaker moet bijvullen, afhankelijk van hoeveel koffie je zet.

Vormgeving (3/5):
De WMF 860 L is niet alleen een krachtige koffiemachine, maar ook een esthetisch hoogstandje. Het roestvrijstalen ontwerp straalt duurzaamheid en elegantie uit. De machine past perfect in moderne keukens en voegt een vleugje luxe toe aan je koffiehoek. Het touchscreen-display is helder en goed leesbaar, wat bijdraagt aan de algehele uitstraling van deze machine.

Geluid (4/5):
Bij het malen van koffiebonen en het bereiden van espresso's is de WMF 860 L relatief stil. Er is echter enige geluidshinder wanneer het melksysteem in actie komt, vooral bij het opschuimen van melk. Het geluidsniveau is vergelijkbaar met andere volautomatische koffiemachines in deze klasse. Het kan dus enigszins luid lijken, maar het is nog steeds acceptabel, vooral als je het vergelijkt met handmatige espressoapparaten.

Mogelijkheden (5/5):
De WMF 860 L is een ware schat aan mogelijkheden. Met deze machine kun je een breed scala aan koffiedranken bereiden, waaronder espresso, cappuccino, latte, americano, en nog veel meer. De maalgraad, temperatuur en koffiesterkte zijn volledig aanpasbaar, wat betekent dat je de perfecte kop koffie kunt zetten die aan je voorkeuren voldoet. Bovendien is het apparaat compatibel met voorgeprogrammeerde recepten en biedt het een warmhoudplaat voor kopjes om je drankjes op de juiste temperatuur te houden.

Kortom, de WMF 860 L CP 853D15 is een koffieliefhebber's droom die uitblinkt in gebruiksgemak, biedt prachtige vormgeving, en een breed scala aan mogelijkheden. Hoewel het onderhoud enigszins intensief kan zijn, worden deze inspanningen ruimschoots beloond met uitstekende koffie. Als je op zoek bent naar de ultieme volautomatische koffiemachine die je dagelijkse koffieroutine transformeert, is de WMF 860 L een uitstekende keuze. Het biedt premium koffie-ervaring met een vleugje luxe in je eigen keuken.

Pluspunten

• koffiesmaak
  • schoonmaak
  • opties

Minpunten

• waterreservoir

m*****@o********** 23-10-2023

De Rolls Roys onder de koffiemachines!

Als je het mij vraagt is deze koffiemachine zonder twijfel de crème de la crème onder de koffiemachines. Hij is fantastisch in het zetten van verrukkelijke koffie, blinkt uit in gebruiksgemak, en heeft ook nog eens een ontwerp die gezien mag worden.

Als kers op de taart wordt deze koffiemachine geleverd met een zakje koffiebonen, wat een waardevolle toevoeging is voor diegenen zoals wij, die toevallig geen bonen op voorraad hebben. Het is een gouden binnenkomer, want deze bonen resulteren ook nog eens in koffie die je smaakpapillen streelt.

De machine is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook handig in gebruik. Het bijvullen van water en het legen van de koffieresidubak kan eenvoudig vanaf de voorkant gebeuren. Het vullen van bonen daarentegen vereist wat meer moeite van bovenaf, maar door het grote reservoir hoeft dit gelukkig niet zo vaak te gebeuren. Wat betreft de omvang van de machine, hij is wat groter dan ik had verwacht en neemt dus wat meer ruimte in dan gehoopt.

Een interessante feature is de mogelijkheid om verschillende profielen in te stellen, zodat je je eigen koffievoorkeuren kunt bewaren. Dit komt goed van pas als iemand anders voor je een kopje koffie zet. Je kunt dan precies aangeven welke soort je wenst, dankzij de gepersonaliseerde benamingen.

Na het bereiden van koffie met melk, is het nodig om het apparaat telkens grondig schoon te maken. Gelukkig verloopt dit reinigingsproces vrij eenvoudig, en de machine voorziet in duidelijke stapsgewijze instructies.

Opvallend is dat de koffiemachine een bescheiden geluidsniveau heeft. In ons oude huis vreesde ik even dat het geluid van koffiezetten medebewoners zou wekken, maar dit bleek gelukkig niet het geval. De machine werkt geruisloos en laat anderen rustig slapen.

Al met al een machine die het geld 100% waard is. Een absolute aanrader!

• Intuïtief menu
  • Persoonlijke profielen

Minpunten

• Vrij groot

Marjon 22-10-2023

Rolls Royce onder de koffiemachines

Al met al een machine die het geld 100% waard is. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• Water vullen en residubak legen aan de voorkant

Minpunten

• Redelijk groot

Hazellatte 21-10-2023

Een luxe koffiebeleving!

Ik heb dit koffiezetapparaat een aantal weken mogen testen. Over het algemeen is het gebruiksgemak van dit apparaat verrassend. De installatie van het apparaat gebeurt automatisch en duurt enkele minuten. Het gebruik van het apparaat is zeer intuïtief.

Na het maken van een koffie met melk vraagt het apparaat voor een reiniging. Na elke latte of cappuccino een reiniging uitvoeren lijkt misschien omslachtig, maar met dit apparaat is het niet meer dan een bakje water klaarzetten en het apparaat het werk laten doen.

Het apparaat ziet er futuristisch en strak uit, met een volledige lichtrand aan de onderzijde. Daarentegen is dit koffiezetapparaat ook erg groot en neemt het veel plek in op het aanrecht. Voor iemand die veel koffie drinkt en geniet van het gemak van een cappuccino in een handomdraai is het formaat geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat iemand die minder vaak koffie drinkt liever minder ruimte opoffert.

Het geluid tijdens het maken van een kop koffie is zeker aanwezig, maar niet abnormaal voor een koffiezetapparaat.

Het grootste voordeel van dit koffiezetapparaat is voor mij de hoeveelheid drankjes die voorgeprogrammeerd zijn. Bovendien zijn de drankjes te personaliseren wat betreft grootte en sterkte, en kunnen deze gepersonaliseerde drankjes opgeslagen worden in de gebruikersprofielen. Een bijkomend voordeel zijn de standen voor thee; niet hoeven te wachten tot de waterkoker klaar is, maakt theezetten een stuk makkelijker en vlotter.

Pluspunten

• Veel verschillende drankjes
  • Personalisatie van drankjes

Minpunten

• Groot formaat van het apparaat

rubberenrobbie 20-10-2023

Zeer luxe apparaat

Ik heb de WMF Perfection 860L mogen testen en ben hier zeer tevreden over. Het feestje begon al bij het uitpakken, bij het openen van de doos zag je direct de luxe uitstraling. Wat mij opviel was dat er een Krups sticker op de doos zat, dit doet vermoeden dat dit dezelfde fabrikant is maar dit mag de pret niet drukken. Wat direct opvalt bij het inschakelen is de mooie ledverlichting rondom het apparaat, dit straalt luxe uit en geeft het apparaat een extra mooie uitstraling. Het apparaat is gebruiksvriendelijke en dus makkelijk te bedienen. Er zitten veel verschillende programma’s op, wat mij opviel waren de verschillende thee programma’s. Heb namelijk nooit geweten dat er een verschil was in temperatuur voor verschillende theesoorten. Bij deze versie zat ook de melkkan, een erg mooie maar kwetsbare kan. Deze is van glas en dit zorgde ervoor dat ik telkens bang was dat ik hem zou laten vallen. Het melk spoelen vond ik wat onhandig, eerst moest het slangetje van de melkkan worden gehaald en na de tijd weer bevestigd worden omdat de melkkan bij opbergen anders niet luchtdicht was. Dit kwam doordat er een uitsparing voor het slangetje zit in de kan. Het touchscreen zorgt voor makkelijke bediening en reageert super snel. Qua onderhoud vraagt dit apparaat niet veel, de zetgroep wordt intern gereinigd dus deze hoef je niet wekelijks te spoelen en dit is erg prettig. De waterbak en koekjesopvangbak zijn mooi weggewerkt in het apparaat. Daarnaast is het apparaat voorzien van vele sensoren, zo geeft deze bijv. Tijdig aan wanneer de bonen gevuld moet worden, het water gevuld moet worden en de lekbak of koekjes geleegd moeten worden. Dit geeft het apparaat ruim van te voren aan door bijv. Te zeggen nog 1 kopje. Daarnaast geeft het apparaat duidelijk instructies wat je bijv. Moet doen bij reinigen melkuitloop.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Aantal programma’s
  • Snelheid

Minpunten

• Melk reiniging niet praktisch

Rosalien T 18-10-2023

Veel opties, lekker koffie

We hebben dit product 2 weken mogen testen. Bij binnenkomst van het product viel het mij op dat het een zwaar, maar stevig product is. Het aansluiten ging makkelijk, maar het was wel even zoeken in de handleiding. Eenmaal aangesloten kon ik het aanzetten en kreeg ik wat meer instructies via het scherm. Dit was iets duidelijker, maar je had alsnog de handleiding nodig. De machine zit er heel mooi uit en licht aan de onderkant op. Je hebt verschillende keuzes, koffiesterktes en formaten. Dat is heel handig want mijn vriend drink graag sterke koffie en ik hou meer van latte macchiato’s. De apparaat is niet bepaald zachtjes bij het zetten van de koffies. Naast de koffie kan je ook warme melk, opschuimmelk en verschillende temperaturen voor thee (zwart, groen en wit) zetten. Ik heb dus naast de koffie kunnen genieten van een zelfgemaakte Chia Latte en verschillende soorten thee. Na het maken van een melk product geeft de machine de optie om de slangen te reinigen. De melk wordt alleen niet heel erg warm en koelt gauw af. De thee en koffie zijn wel goed heet. Je kan ook profielen aanmaken om je favoriete smaakjes op te slaan, zo hoeft je in de ochtend niet tussen alle smaakjes te zoeken. Een goede apparaat als je van goede koffie houdt en gewent bent aan cups.

Pluspunten

• Veel opties
  • Koffie is lekker
  • Kan meer dan koffie
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geluid is vrij hard

GerdinavP 24-01-2023

Een fijne koffiemachine!

Sinds wij dit fijne en mooie apparaat in huis hebben is koffie zetten en koffie drinken een ware beleving geworden.
Wat ons direct opviel was de degelijkheid en de vormgeving, het mooie heldere LCD-display en de meegeleverde melkhouder.
Het volautomatisch zetten van een latte of een cappuccino is een geweldige functie voor diegenen die geen tijd of handigheid hebben om deze dranken handmatig te maken. Één druk op de knop en de machine doet wat die moet doen, ideaal als je net thuis komt of als je haast hebt en even snel koffie wilt drinken (al betrap ik mijzelf erop dat ik steeds meer en langer wil genieten van mijn lekkere bakje)
De espresso’s en lungo’s hebben een heerlijk crema laagje, zeker met de bijgeleverde koffiebonen een feestje.
Wij zijn gestart met onze eigen koffiebonen om goed te kunnen beoordelen of wij verschil proefden vergeleken met ons eigen apparaat, daarna pas over gegaan op de bijgevoegde zak bonen (erg attent om een zak bij te voegen! Zo kun je dus altijd starten met koffie zetten)
De koffie uit dit nieuwe apparaat is beduidend warmer en de smaak vinden we erg lekker.
Wij zijn best wel even aan het stoeien geweest met de sterkte, hoeveelheid,, temperatuur en maling. De koffie die wij lekker vinden op de verschillende momenten van de dag hebben wij per persoon in het programma gezet zodat wij nu allemaal onze eigen voorkeuren hebben. Ideaal!
Warme melk, theewater, melkschuim enz wat een mogelijkheden zijn er. Voor iedereen dus wat wils.
Het schoonmaken van het apparaat wijst zich vanzelf, op het display wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.
Wij zijn erg blij met onze lekkere, warme koffie en vinden deze volautomatische koffiemachine een absolute aanrader!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Lekkere en warme koffie
  • Makkelijk schoonhouden
  • Goed verlicht
  • Ruime keuze dranken

Minpunten

• Je blijft koffie drinken ;-)
  • Tijd tussen twee drankjes
  • Vrij scherpe onderzijde rooster

m**************@g******** 18-01-2023

Prima koffieautomaat

Deze koffieautomaat is een ware aanwinst in de keuken. Moeiteloos zet je welke koffie je ook maar wilt. Het display is zo gebruiksvriendelijk dat iedereen er meteen weg mee weet. De koffievariaties zijn eindeloos. Je kunt kiezen uit allerlei sterktes, hoeveelheden, met melk, zonder melk en de koffie is altijd heerlijk warm. Dus niet bij koffie met veel melk een lauw kopje koffie.
Het waterreservoir is groot, het bonenreservoir gaat 250 gram koffie in een keer in en de opvangbak voor de koffie hoef je ook niet elk moment te legen. De bakken zijn vanaf de voorkant te bereiken, dus je kunt het apparaat in een hoek kwijt.
Het apparaat ziet er mooi uit, je hebt wel een beetje ruimte ervoor nodig, want hij is niet klein.
Ik ben erg tevreden met deze machine, de prijs is wel aan de hoge kant, maar is het wel waard.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Veel koffievariaties
  • Lekkere warme koffie

Minpunten

• Prijs

n*******@h****** 17-01-2023

Heerlijke koffievariateiten en gebruiksvriendelijk.

Nooit zelf een dergelijk apparaat gehad, maar het apart opwarmen/opschuimen van melk en de toch mindere smaak van koffiepads waren wij beu. Dus toen wij dee WMF Perfection mochten testen hoefde ik niet lang na te denken. Met de WMF perfection is het een kleine moeite om allerlei heerlijke warme dranken te bereiden. Voor mij is de cappuccino favoriet, mijn man drinkt graag de lungo. We hebben allerlei varianten uitgeprobeerd, de latte machiatto vond ik soms niet warm genoeg, de cappuccino soms iets te sterk. Maar doordat je via de touchscreen zelf de sterkte, grootte en temperatuur kunt aanpassen en simpel op kunt slaan als profiel, heb je daarna snel toegang tot je eigen favorieten. Ik vind het heel fijn dat de temperatuur aangepast kan worden daar ik van lekker hete koffie hou, sowiezo is het apparaat makkelijk te bedienen en geeft het precies aan wanneer er iets gedaan moet worden zoals de lekbak legen. De onderdelen zijn makkelijk te reinigen. Het is een stevig apparaat met een mooi design, het licht en de touchscreen geven het een mooi en luxe uitstraling. Het melkschuim is een mooie laag, ik heb tot nu toe gewone houdbare melk en plantaardige barista drank gebruikt, beide lukken prima. De grote melkkan die meegeleverd is past makkelijk een pak melk in en is snel en simpel aan en af te koppelen. Met het malen van de bonen maakt hij het meeste geluid, maar zelfs dat geluid vinden wij reuze meevallen. Voor ons dus echt een hele fijne machine, die we iedereen aan kunnen raden.

Pluspunten

• Eigen profielen.
  • Grote watertank.
  • Mooie machine met de verlichting en de melkkan.
  • Veel koffievariaties en ook warm water voor thee.

Minpunten

• Vrij groot en zwaar.
  • De aanschafprijs.

snoopy00 17-01-2023

Het neusje van de zalm

Het apparaat zit goed verpakt in de doos, inclusief hoesje met accessoires, high standing folder, een handleiding in verschillende talen waaronder het NL en garantiefolder. Het apparaat is wel groter dan verwacht en moet op een andere plek komen te staan dan voorzien.
We moeten eerst de waterhardheid meten met 2 meegeleverde staafjes die helaas niet meegeleverd zijn. Via de website van PWN komen de de gemiddelde waterhardheid voor onze gemeente wel te weten. Het apparaat mag eindelijk aan. We volgen de stappen, de waterfilter plaatsen, koffiebonen (we kiezen voor de onze ipv de meegeleverde om echt goed te kunnen vergelijken) en water vullen... Al bij het malen komt er een overheerlijke koffiegeur uit het toestel! En de espresso is er inderdaad eentje om U tegen te zeggen! En nu nog een decaatje espresso voor mij... het was even niet duidelijk hoe die te lanceren, maar het lukte uiteindelijk wel. 2 lepeltjes gemalen decakoffie is echt wel nodig. Latte macchiato, koffie verkeerd, doppio espresso,... we hebben ze intussen allemaal getest en ze smaken heerlijk! De melkschuim is net niet zo intens als gehoopt, maar toch al heel goed, en kids zijn happy met hun opgeschuimde warme melk. Er zijn zelfs 3 theesoorten! Getest en goedgekeurd dus!

Pluspunten

• Heerlijke koffiesmaak
  • Vele keuzes

Minpunten

• Groot

Mamavan1234 17-01-2023

Klasse

Wat een luxe product! Ik voel me een Barista in mijn eigen keuken. Keuze uit veel verschillende koffietjes. Deze zijn op te slaan in een persoonlijke voorkeur. De sterkte is ook te kiezen. Apparaat is makkelijk te bedienen dmv een touchscreen. Als er iets gevuld of gereinigd moet worden geeft het apparaat dit ook. Echt een aanwinst voor onze keuken!

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijke bediening
  • Persoonlijke voorkeuren op te slaan

ja7sing 17-01-2023

Voor de echte koffie genieters!

Als vanaf het uitpakken van het apparaat en het in gebruik nemen tot aan het reinigen is er geen boek aan te pas gekomen. Het apparaat geeft duidelijk aan wat, hoe en wanneer je iets moet doen stap voor stap. Het is een parel voor het oog, een luxe toevoeging voor elke keuken!
Wij zijn vooral latte en cappuccino drinkers, maar door het aanbod van alle varianten drinken we nu eigenlijk alles. Het water voor de thee smaakt ook beter uit het apparaat. Het geluid is minimaal, niet storend. Zelfs de fles waarin je het melk bewaart ziet er luxe uit en houdt het melk ook langer goed. Hoogwaardige materialen zijn gebruikt en comfort lijkt het grootste doel geweest te zijn. De koffie die bijgeleverd is smaakt goed en het is fijn dat je je eigen sterktes en aanpassingen kan bewaren in je eigen profiel!
De enige minpunten die ik persoonlijk vind zijn:
Soms lekt water uit de hoek als ik thee zet.
Het melkbuisje (verbinding) hangt er wat zielig aan.. Heb hiervoor niet echt een idee.

Al met al een geweldig koffiezetapparaat!

MauSan 16-01-2023

Fijne machine

Bij het uitpakken vielen ons het formaat en het gewicht op: het apparaat is behoorlijk groot en behoorlijk zwaar. Maar door de handig laatjes voor water en afval en het klepje aan de bovenkant voor koffiebonen kan het apparaat gewoon op het aanrecht staan onder de bovenkasten en met de zijkant tegen de muur of een kast. Het gebruik van het apparaat is eenvoudig, het staat goed omschreven in de handleiding maar ook de aanwijzingen op het apparaat zelf, door middel van icoontjes, zijn duidelijk. Het geeft ook goed aan wanneer er iets gebeuren moet (aanvullen, schoonmaken, legen). De koffie zelf is goed van temperatuur en de schuimlaag van de melk is ook goed. Er is veel keuze uit de soorten koffie maar ook binnen een koffiekeuze heb je nog weer verschillende keuzes zoals hoeveelheid water, smaaksterkte, hoeveelheid melk. Wat handig is dat je deze keuzes in een profiel kan opslaan zodat je met een druk op de knop je perfecte kopje koffie krijgt. Al met al is dit apparaat een aanrader.

Pluspunten

• Opslaan van profielen
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Onderste lekbak in de gaten houden, zit zo vol

EspressoMarc 16-01-2023

Eenvoudig en lekker

Zeer eenvoudig in gebruik, hele lekkere koffie!
De machine is best groot maar zit erg mooi in elkaar en voelt robuust aan. Via het kleurenscherm kies je het recept , je kunt dosering, temperatuur etc aanpassen. Ook handig is dat je favorieten kunt opslaan zodat je een volgende keer met 1 druk meteen de juiste koffie maakt.
Voor het onderhoud word je stap voor stap geholpen door instructies in het scherm. Er is overigens weinig onderhoud nodig, bovendien zijn het water en bonen reservoir lekker groot zodat je niet zo vaak hoeft bij te vullen.

Pluspunten

• Eenvoudig in bediening
  • Lekkere koffie
  • Mooie materialen/degelijk gebouwd

Minpunten

• Zetcyclus kost best wat tijd

Rita mathijsen 16-01-2023

Slechte kwaliteit voor een hoge prijs

Ik heb inmiddels mijn derde apparaat in drie maanden. De temperatuur blijft lauw en het lawaai bij het koffiezetten lijkt wel of er een helicopter boven hangt. Met andere woorden, het derde exemplaar is ook niet in orde

• Keuze mogelijkheden

Minpunten

• Temperatuur
  • Een ongewoon lawaai

ndouenburg 16-01-2023

Een apparaat die zelf reinigt!

Bij ontvangst van het koffie-apparaat viel vooral op dat het een zwaar en groot apparaat is, maar het ziet er degelijk uit en het licht dat er onder uitkomt maakt het ook chic. Stap voor stap wordt de reiniging uitgelegd. Een groot voordeel aan deze koffiemachine is het zelfreinigende zetstuk en dat het waterreservoir aan de voorkant zit. Makkelijk te vullen en dus is het mogelijk om het apparaat tegen een muur aan te plaatsen. De bediening is erg makkelijk en ziet er fancy uit. Voor elk familielid een eigen favorieten-menu. Nadeel van dit apparaat vind ik dat als er teveel tijd tussen je cappuccino's zit het apparaat automatisch spoelt. Dat je vaak het melksysteem moet spoelen is irritant, maar ook fijn dat het apparaat dit steeds aangeeft. Temperatuur, sterkte bonen.. het is zelf in te stellen tot je je eigen perfecte kopje koffie hebt ontdekt. Een erg fijn apparaat!

• Waterbak aan de voorkant
  • zelfreinigende zetgroep

Minpunten

• groot

Tanya 16-01-2023

Heerlijke machine

Wat een fijn apparaat!! Deze WMF automaat maakt zoals zijn type al zegt perfecte koffie voor het hele gezin. Van Americano's tot de perfecte cappuccino is met deze koffiezetter te maken! Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat hij er redelijk lang over doet voor het gezet is. Los daarvan is het een aanrader voor iedereen die van koffie houdt!

Pluspunten

• Verschillende soorten koffie
  • Goed cappuccino schuim
  • Veel inhoud

Minpunten

• Lange verwerking bonen
  • Geen kopjes warmer

mpgoedhardt 13-01-2023

De koffiemachine voor echte koffieliefhebbers

We zijn thuis koffieliefhebbers en wilden een goede machine waar we dagelijks de beste koffie mee zouden kunnen maken. In onze struintocht naar een mooie, functionele en premium koffiemachine viel ons oog op de WMF Perfection 860L die naast het design bovendien perfecte koffie maakt! De schuimkop op je cappuccino, maalgraad, de hoeveelheid water en de temperatuur is bij ieder perfecte kop koffie zelf in te stellen. We krijgen ook vaak visite waardoor de functieprofielen ook een aanwinst zijn. ideaal om snel de suite kop koffie te zetten en hun verbaasd te doen staan van de kwaliteit.

En laat de koffiemachine er ook nog eens prachtig uit zien. Het ontwerp, strakke afwerking, materialen en de verlichting is echt tof en springt in het oog op het aanrecht. Ik heb lang niet meer zo'n lekker kopje koffie gehad uit tegen keuken en iedere keuze pakt heel goed uit!

Pluspunten

• design
  • koffiekeuze
  • hoogstaande kwaliteit
  • lekkere koffie

Minpunten

• prijs

Joy 10-01-2023

Heerlijke koffie uit een schitterend apparaat

Zeer degelijk apparaat met een strak design. Produceert de lekkerste koffie

Pluspunten

• Luxe design
  • Hoge kwaliteit
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Temperatuur niet instelbaar

WR2023 08-01-2023

Heerlijke, gepersonaliseerde koffie voor het hele gezin

Ondertussen alweer een maand geleden hebben wij onze WMF Perfection mogen ontvangen. Nu we de drukke feestdagen achter de rug hebben, kunnen we met blijdschap zeggen dat het de 'vuurproef' heeft doorstaan. De hele familie is enthousiast! Al tijdens uitpakken was het duidelijk dat het hier gaat om een premium product. De kwaliteit en het design van de machine zelf zijn gewoonweg niet te vergelijken met onze vorige espressomachine. De strakke afwerking zorgt ervoor dat het naadloos bij de rest onze keuken aansluit.

De installatie was erg simpel en duidelijk, we hoefden alleen de instructies te volgen en binnen no-time was alles geregeld. Deze eenvoud zie je ook terug tijdens het zetten van een lekkere koffie, zoals een café crema of espresso, maar ook tijdens het reinigen en ander onderhoud. Het grote touchscreen loodst je door alle benodigde stappen heen. Met duidelijke taal legt de machine uit hoe bepaalde onderdelen, zoals het melkreservoir, aangesloten moeten worden, maar nog belangrijker is het reinigen. Het is fijn om te weten dat we op deze manier de hygiëne kunnen waarborgen. De machine geeft zelf aan wanneer bepaalde reinigingscycli plaats moeten vinden en geeft aan wat er precies gedaan moet worden. Vaak ben je binnen een minuutje klaar.

Tijdens de feestdagen hebben alle familieleden kunnen genieten van een heerlijke koffie, perfect ingesteld op hun smaakprofiel. Per koffiesoort kun je eenvoudig de hoeveelheid en sterkte aangeven, precies zoals iedereen zijn koffie het lekkerst vindt. Tot dusver zijn we hier in het huishouden dus zeer enthousiast! In de komende tijd gaan we aan de slag met verschillende bonen om zo nog meer smaken te ontdekken, samen met onze WMF Perfection!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Altijd goede koffie

Minpunten

• Prijs

The Cyberdude 02-01-2023

Perfecte koffie met de WMF 860L

Alweer enige tijd de WMF koffiemachine kunnen uitproberen. Na de bezorging viel het mij op dat het een behoorlijk zwaar apparaat is. De machine is prima verpakt in de doos waarin buiten de machine zelf, een uitgebreide handleiding zit, een pak bonenkoffie, waterfilter, mooie melkkan en een zakje met toebehoren waarin het melkslangetje en melkbuisje zitten plus wat onderhoudsmiddelen. Prima voor elkaar.

De machine is behoorlijk groot, veel groter dan de oude machine die we hadden. De breedte valt wel mee 26 cm maar de diepte van 48 cm is behoorlijk lang. De hoogte is 39 cm. Voordeel is dat je de machine strak met de zijkant tegen een kastje kunt zetten zowel link als rechts omdat het waterreservoir en koffieresidu bakje aan de voorkant zitten en het bonen reservoir aan de bovenzijde. Allemaal goed bereikbaar.

Het design van de machine vinden wij mooi. Het is veel rvs aan de zijkanten en bovenkant en zwart aan de voorzijde. Als je de machine aanzet gaat er in de onderrand rondom een witte ledstrip branden. Mooi. Het kleurendisplay is duidelijk afleesbaar en goed bedienbaar. Er is geen koppeling met een App of Internet mogelijk. Ik mis het niet maar mogelijk dat anderen dat wel missen.

Er zijn veel verschillende koffiesoorten mogelijk. Zes zwarte koffie’s en zes koffie’s met melk. Je kunt ook nog warme melk of melkschuim maken. Ook kun je kiezen voor drie theesoorten. Niet dat die uit de machine komen maar dat heeft te maken met de temperatuur van het water wat verschillend is voor zwarte, groene en witte thee. Er zijn vier persoonlijke menu’s waarin je je favoriete koffie of thee kunt zetten. Die kun je ook nog aanpassen naar de sterkte van de koffie en de hoeveelheid koffie.

Koffie maken kan de WMF prima. Zowel mijn vrouw die graag melkvarianten drinkt als ik die graag diverse soorten zwarte varianten drinkt zijn onder de indruk. Veel van de verschillende koffie’s uit deze machine doen niet onder voor een koffie gemaakt in de horeca! Ook met een koffie met haver- of sojamelk kan hij prima overweg. Ook de temperatuur van de koffie is goed. Is ook nog instelbaar dus aan te passen naar wens.

De machine geeft ook aan middels het scherm wat er b.v. aan onderhoud moet gebeuren. In kleine stapjes via het scherm neemt de machine je mee. Fijn dat je niet gelijk weer moet gaan zoeken naar de handleiding. We willen nog een beetje gaan experimenteren met verschillende koffiebonen en de maalgraad. Maar de handleiding gaf aan de maalgraad de eerste 60 malingen niet aan te passen. Daar houden we ons dan maar netjes aan.

Tot op heden zijn we zeer tevreden over de WMF. Echte minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken maar mogelijk duiken ze de komende tijd nog op. Dan werken we onze ervaring natuurlijk bij. De prijs van deze machine is fors maar niet bovenmatig hoog vergeleken met andere machines die ongeveer dezelfde mogelijkheden hebben. Prijs/kwaliteit is wat ons betreft in overeenstemming.

• Veel instellingen mogelijk
  • Maakt goede koffie

Minpunten

• Vrij groot formaat

Dimitri 02-01-2023

Geweldige koffie in huis!

Ik heb onlangs de WMF Perfection 860L in gebruik genomen en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van zijn prestaties. Het eerste wat me opviel was het strakke en moderne ontwerp van de machine. Hij staat prachtig op mijn aanrecht en de roestvrijstalen afwerking is heel gemakkelijk schoon te maken. De machine heeft een grote inhoud van 1,7 liter, wat perfect is voor mijn gezin van vier personen. Hij warmt zeer snel op en de temperatuurregeling is een geweldige toevoeging. Ik kan de temperatuur gemakkelijk instellen op het perfecte niveau voor mijn thee, koffie of warme chocolademelk. Een van de functies die ik erg waardeer is de automatische uitschakeling. Het geeft me gemoedsrust dat de machine vanzelf uitschakelt als ik dat vergeet. Het handvat ligt ook zeer goed in de hand en de schenktuit loopt soepel en zonder druppels. Al met al ben ik zeer tevreden over de WMF Perfection 860L Hij heeft mijn verwachtingen overtroffen wat betreft prestaties en kwaliteit. Ik zou hem ten zeerste aanbevelen aan iedereen die een nieuwe koffie machine nodig heeft.

Pluspunten

• Snelle machine
  • Veel variaties
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Schoonmaken blijft veel werk
  • Vrij prijzig
  • Touchscreen werkt slecht met natte handen

Pat Kroket 22-12-2022

Geweldige machine met enorm veel mogelijkheden!

Tijdje terug deze geweldige machine aangeschaft. Het was een flink bedrag maar is het tot nu toe meer dan waard ! De Machine zit keurig verpakt, zodra je hem uitpakt kom je ook een etui tegen. In het etui zitten een melk opschuim slangetje, een lepeltje, waterfilter, ontkalk tabletjes en test strips voor de water hardheid! Stekker in het stopcontact en de machine gaat je stap voor stap begeleiden met instellen! Enorm eenvoudig! Het toevoegen van profielen gaat super eenvoudig en de touch screen werkt erg soepel. Je doorloopt heel simpel alle stapjes en stelt sterkte en waterhoeveelheid in en OPSLAAN! De koffiebonen die je erbij krijgt zijn wat soft, maar smaken verschillen:-) Gelukkig kan je dat nadat ze op zijn naar eigen smaak doen, wel super dat je er koffie bij krijgt want nu kan je direct je machine uittesten en dat is natuurlijk wel fijn. Het bonenreservoir van 250 gram is best flink en je kan daar echt veel kopjes mee zetten! De machine is echt goed in maalgraad/verhouding waardoor je lang doet met de bonen! Maken van koffies met melk gaat super makkelijk. Kan vullen slang erin en aansluiten aan de zijkant! De machine maakt super mooi schuim en de diverse dranken zijn super lekker. Enige wat ik tot nu toe aan te merken heb is dat de machine best groot is. Echter terwijl hij zo groot is hebben ze er wel bij nagedacht om zowel het water reservoir als de koffie uitloop aan de voorkant te maken. Je kan dus de machine in een hoek zetten en je kunt overal bij. Was erg bang dat de lekbak wat fragile was en zo kapot zou gaan, dit blijkt gelukkig mee te vallen! De machine trekt veel aandacht van mijn visite, ook i.c.m. de verlichte balk rondom 😊 Iedereen is larisch om de kwaliteit van zetten van de diverse koffies

Pluspunten

• 250 gram bonen reservoir
  • Veel reinigingsprogramma's
  • Vele koffie soorten
  • Aparte melkkan mee geleverd met accesoires
  • Toucscreen

Minpunten

• Best een grote machine
  • vindt lekbak ietwat iel aanvoelen
  • geen schoonmaak veer erbij