Magimix Le Cube M220 Auto zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix Le Cube M220 Auto zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

thoco 12-01-2015

Jawel, die van ons is nu -na 5,5 jaar- ook kapot. Afgezien van de enorme herrie die het ding maakt, komt er de laatste tijd nog maar weinig koffie uit en veel water uit andere openingen. Nespresso repareert niet en heeft geen reserve onderdelen meer. Maar profileert zich wel als duurzaam bedrijf. Kan er bij mij niet in.

Jasper koffieboon 26-04-2014

Geachte koffieliefhebber/ster,

Deze machine heb ik al zo'n zes jaar. Ooit nieuw gekocht voor een paar tientjes op marktplaats. Dit ding is nu knoeilelijk. Er is een klepje afgebroken en lekt als een mandje als ik de cupjes weggooi. Af en toe zit er een cupje vast, maakt een vreemd geluid, komt niks uit, zelfs geen slappe bocht... Maar als dat eenmaal na twee minuten verholpen is, zet dat rare ding toch hemels lekkere koffie, niet normaal! Zelf heb ik ooit een uiterst fraaie espressoachine gekocht voor negen honderd euro's. Staat nu werkeloos te blinken en te pronken op het aanrecht als tweede. Puur voor de mooi, de sier en om te pochen... Duur ding en dure koffie, 20 piek voor een kilo boontjes. En boontjes uit een speciale kattendrol kost honderd euro voor een kilo! De smaak is matig en waar het uitkomt is brr... Nu bij Dirk 2 euro voor 10 cups en een gelijkwaardige strakke bak! Wel even het kopje in een magnetron met water verwarmen. Het heet Ristretto en is onmeunig lekker. Een overheerlijke cappuccino maken met de aftandse melkplopper kan ook bijna niet beter, maar ten alle tijde gebruik 25 ml koffie en geen 40 ml, zoals er ook op het pak staat!! Een aanrader als je Italië op haar best wilt proeven, de ongemakken voor lief neemt met het nogal vreemdsoortige uiterlijk.

Groet, Jasper Slotboom

jack 26-01-2016

Hi Jasper,
laat de magimix alleen heet water in je kopje lopen en en het water weggoooien daarna zet je je cup erin voor het echte bakkie.
Voordeel is dat je machine is doorgespoeld en de restkoffie weg is.
Groetjes Jack

falcon 1 25-09-2011

Helaas, na minder dan 3 jaar gebruik is duidelijk geworden dat de duurzaamheid slecht is. Het apparaat begon overal water te lekken, electriciteit en water gaan niet samen dus hup, de stekker eruit en weggooien. typisch een eerste generatie nespresso apparaten die het niet goed doen. De nieuw aangeschafte krups pixie ,zie mijn review elders op deze site, daar hoop ik toch aanzienlijk langer plezier van te hebben...

koffieking 26-05-2011

Was een prima ding maar na anderhalf jaar veel kuren stopte hij totaal, valt binnen de garantie, maar ik had de bon ingestuurd ivm de toen lopende kortingsactie. Dus helpen ze je niet, ondanks dat ik kan aantonen dat ik geld terug gestort heb gekregen van hun rekening. Nu bleek dat de productie datum van deze machine uit 2008 was, ik heb hem gekocht in 2010... Kortom koffie smaak prima maar dit apparaat gaat gezien de andere reacties niet lang mee. Echt zonde dat je hem gewoon moet weggooien want een nieuwe is goedkoper, niet echt duurzaam voor een bedrijf wat duurzaamheid tracht uit te stralen met het ophalen van lege cupjes.....

Rosa2000 14-03-2011

Na iets maar dan 2 jaar apparaat stuk, dus net buiten de garantie, reparatiekosten 115 euro, bij nespresso zijn ze niet tuis, dus je koopt een weggooi apparaat, niet kopen dus, want het wordt een duur kopje koffie.
Service tot aan de deur.
Ze geven hun geld liever uit aan dure reclamespotjes i.p.v. service naar de klanten

Wim van der Graaf 22-02-2011

Smaak is super. Duurzaamheid apparaat is helaas slecht! Na 2 jaar en 4 maanden kapot en alleen tegen hoge kosten te repareren. Reparatie gaat via Nespresso. Klantvriendelijkheid en coulance is daar (als het gaat om reparatie) heel ver te zoeken! Jammer...

Odla 29-08-2010

Wat een prut apparaat.

Na nog geen twee jaar gebruik, gaan alle lampjes knipperen en is er geen kop koffie meer weten te zetten. Gelukkig maar want van die herrie had ik al vanaf het begin de grootste moeite. Alsof ze de straat aan het opbreken waren. Nu is het tenminste lekker rustig

lahkota 05-08-2010

Wij hebben dit apparaat in december 2008 gekocht.
Na 4 weken kregen wij lauwe koffie en hebben hem terug gebracht naar de winkel die kon er niets doen we moesten hem op laten halen door Nespresso ''er werd een rubbertje vervangen''.
Nu na 4de keer terug gestuurd, met dezelfde klacht, hopen wij dat we nu hete koffie blijven krijgen, ''er is de laatste niets aan vernieuwd''.
Als hij nu weer lauwe koffie schenkt gaat hij teug naar de winkel en eisen wij een nieuw apparaat of ons geld teug.
De herstel service van Nespresso vind ik niet goed na 4 keer de zelfde klacht.
Wij raden dit apparaat dus ook niet aan.

upatamby 10-07-2010

Na 8 jaar had mijn volautomatische espressomachine (ook van Magimix) het begeven. Omdat deze Nespresso-machine goedkoop was in aanschaf (met geld-terug-actie) leek me dit een goed moment om eens iets anders te proberen. Ik heb daar absoluut geen spijt van. Ik dronk al 8 jaar dezelfde koffie. Zo'n volautomaat heeft namelijk maar één bonenreservoir (althans binnen de betaalbare prijsklasses), dus nadat ik een heleboel koffiesoorten had uitgeprobeerd met verschillende instellingen van maling en waterhoeveelheid en eindelijk de 'perfecte' koffie had gevonden voor mijn apparaat, ben ik gestopt met experimenteren.
Nu ik Nespresso heb ontdekt geniet ik van de mogelijkheid om de smaak aan te passen aan het moment: 's morgens een koffie met veel aroma, na een stevige maaltijd een koffie met body en, als ik daar ineens zin in heb, een heerlijke Decafeinato laat op de avond. Geweldig.

De machine bevalt prima. Het apparaat is een stuk kleiner dan de volautomaat, vergt minder onderhoud en is erg eenvoudig in gebruik.
De warmhoudplaatjes hadden voor mij niet gehoeven; kost alleen maar stroom (helaas niet uitschakelbaar). Verder alleen maar positief, zowel over Nespresso als over het apparaat.

knightrider 13-12-2009

Apparaat is na net geen drie jaar kapot.In principe dagelijks gebruikt. Kapotgegaan na een reiniging! Reparatie is kostbaarder dan een nieuw apparaat. Espresso is prima. Mogelijkheid om kopjes voor te verwarmen is leuk maar betekent wel dat het apparaat vrij lang moet aanstaan en dus energie verbruikt. Aangezien het om het kopje koffie gaat nu het goedkoopste apparaat gekocht en dat werkt net zo goed.

Cootje23 29-11-2009

Dit apparaat bijna 3 jaar in bezit. Heeft 2 1/2 jaar heel goed gewerkt. Is ook altijd netjes onderhouden door 3 á 4 keer per jaar te ontkalken met een Nespresso setje. Gaf tot een paar maanden geleden altijd zonder gruis of andere problemen een lekkere espresso met alle varianten capsules. Nu is waarschijnlijk de pomp stuk (of iets anders....?). Er komt bijna geen water meer door de capsule. De servicelijn van Nespresso gebeld. Het apparaat is voor 115,= te maken. Voor bijna hetzelfde geld kunnen we met de huidige aktie van 50,= retour een nieuwe kopen wat repareren minder aantrekkelijk/overbodig maakt. Had gedacht dat dit apparaat toch wat langer mee zou gaan, gezien dat er niet zo heel veel koffie mee werd gezet (2 á 4 kopjes per dag). Koffie daarentegen blijft lekker. We gaan nu over op een goedkoper Nespresso apparaat, kwaliteit koffie blijft toch hetzelfde.

KoffieCees 22-11-2009

Ik heb het apparaat nu twee jaar en regelmatig ontkalkt. Sinds een paar maanden gaat het apparaat lekken. De lekbak is met het zetten van 5 kopjes koffie vol en gaat dan overstromen. Ik wil wel Nespresso blijven gebruiken maar koop dit apparaat niet meer. Is de Krups misschien beter van kwaliteit?

zsjefke sjeersjoem 27-01-2009

Eenvoud siert de mens (so they say) en ook deze machine. Hiervoor een veel te dure magimix nespresso gehad met piston en een vreselijk ingewikkeld ontkalkingsprogramma (als je eens zaterdag niks te doen hebt). Deze doet het gewoon goed en eenvoudig. Opvangbakje is ideaal. Leuke verlichting. Klein en compact.
Zeer tevreden.

patrick321 23-01-2009

Ongeveer een jaar in gebruik.

Eerste 9 maanden een prima apparaat. Om de 3-4 maanden netjes ontkalkt. Daarna ellende.

Lekkende/ploffende capsules. Resultaat is dat er koffiedik in de koffie komt. Gebeurt in ongeveer 25% van de gevallen.

Water dat uit de onderkant van het apparaat lijkt te lekken. Lang niet altijd, maar af en toe heb je opeens een flinke plas op je aanrecht.
Ik verdenk het ventiel van het waterbakje ligt.

Ik heb geprobeerd het roostertje dat de capsules perforeert schoon te houden, maar dat helpt voor het 1e probleem niets.

Kwaliteit een erg teleurstellend product.

Ben aan het onderzoeken of er hogere kwaliteit machines zijn. Anders wordt het een echte espresso machine.

Patrick

marjancc 27-10-2008

Vroeger dacht ik dat je alleen goede espresso kon maken met een echt espresso apparaat en dat Nespresso eigenlijk een veredeld soort Senseo was, maar sinds een paar dagen weet ik wel beter! Wat een waanzinnig lekkere smaak en wat een mooi en makkelijk te bedienen/schoon te maken apparaat! Daar staat wel een behoorlijk hoge prijs per kopje tegenover, maar wat mij betreft is het dat meer dan waard.

wieweethelpthet 03-10-2008

Inmiddels is het apparaat al meer dan twee jaar in ons bezit. Voor aanscaf was ik al sinds een jaar of tien in het bezit van een echte la Pavoni (domestic professional rvs, met drukketel, manometer en hendel om stoom gedoseerd door de koffie heen te persen), waarmee na de nodige training en queeste naar de ideale koffie, de juiste koffiemaalstand en hendeldruk inmiddels de ideale koffie gezet kon worden. Echter, vanaf het moment van toetreden tot het gelederen van het vaderschap ontbrak simpelweg de tijd om de ideale koffie op deze nogal ambachtelijke wijze te kunnen maken.
Het Magimix nespresso apparaat biedt een acceptabel vorm gegeven machine, en levert met een druk op de knop, met dank aan de specifieke soort cup die gebruikt wordt, een een zeer acceptabel resultaat qua koffie. Qua type cup zijn de arabica-only cups met name aanbevelenswaardig. Laat het duidelijk zijn: het is geen la Pavoni koffie na jarenlange oeffening, maar het gemak van zeer acceptabele koffie met één druk op een knop, en zonder veel omhaal, is ook wat waard.

sten2 08-08-2008

De koffie smaakt fantastisch. Zelfs de sterke decaffinato !!! Degelijk apparaat en makkelijk in onderhoud, zelfs het onkalken is een fluije van een cent. De aerochino is erg makkelijk, maar als je de opgeschuimde melk even laat staan dan zakt de melk meteen in. Het is dan erg moeilijk schenken want alleen de melk gaat eruit en het schuim moet je er dan uit lepelen. Ik doe nu eerst de opgeschuimde melk in het kopje en daarna onder het nespresso app..
De ristretto loopt geregeld niet door, bij de andere cups heb ik daar geen last van.
De lungo's smaken mij absoluut niet, 't is net een mislukt kopje koffie.
De prijs vindt ik echt te hoog. Wij dachten dat het niet erg was omdat we toch niet zoveel koffie drinken, maar nu we het apparaat hebben is het zo lekker dat je steeds meer koffie gaat drinken.......
Jammer dat er geen concurrentie is en dat je het niet in een winkel kunt kopen. Wanneer je ineens een voorraad besteld via internet is het toch een heel bedrag. Maar goed dan heb je ook wat!

maxpain 24-02-2008

Heerlijke espresso. Enige nadeel is dat je de koffie/ cappucino op je werk niet meer lekker vindt. Je kan met de 12 grand crus verschillende smaken maken.
De aeroccino is een echte aanrader om cappucino-s of latte macchiatos mee te maken. Werkt perfect!
Ook met Soja melk als je zuivel intolerantie hebt.

colpol 25-01-2008

Heb hem vanavond opgehaald via internet, nieuw uit doos, waarschijnlijk uit kerstpakket, ziet er degelijk uit en voelt
goed aan, en niet te vergeten, ziet er retestrak uit, heb hem doorgespoeld zoals beschreven en een kopje geprobeerd, alsof er een engeltje over je tong piest, morgen gauw naar de winkel om wat capsules in te slaan en uit te proberen wat wij het lekkerst vinden, en een aerocinno aanschaffen voor de cappacino is wel duur maar daar heb je ook wat voor, en makkelijk schoonmaken, ben in beginsel zeker niet ontevreden, laat zeker in een later stadium nog wat van me horen, en tevreden beginner

Rob1950 20-01-2008

Dit is een geweldig apparaat. Het is zeer compact, ziet er fantastich uit en zorgt door het capsulesysteem voor een enorme variatie aan smaken: bijvoorbeeld zeer sterke espresso voor de één, onmiddellijk gevolgd door caffeinevrije espresso voor de ander. Kortom: een topper; zeker in combinatie met de aeroccino, een meesterlijke melkschuimer voor het bereiden van cappucino. Er is slechts één nadeel: Nescafé heeft het monopolie op de verkoop van de capsules, hetgeen concurrentie uitsluit.

rick bandung 01-12-2007

Eerst heel veel over deze machine en espressocultuur gelezen, vervolgens de Magimix aangeschaft. Bij Nespresso kennismakings-pakket (250 caps) aangeschaft met diverse (12) smaken en Aerochino melkopschuimapparaat. Ervaringen: lees eerst de dokumentatie goed en handel naar wat er staat in de handleiding. Maken van espresso, zeer eenvoudig, kwaliteit Italiaans, een 10. Gebruik voor capucino biologische volle melk en schuim dit op met de Aerochino (tot streepje vullen) zonder het deksel erop te plaatsen! Met deksel stroomt het snel over, vandaar. Dan de juiste cup kiezen bijv. ristretto, espresso in capucino kop laten stromen en vervolgens de opgeklopte melk erop doen met wat cacao en fijne suiker. Smaak? Een dikke 9/10! Ook halfvolle melk geprobeerd, levert geen goede schuimlaag op. Voor en na gebruik even de Magimix doorspoelen met espresso-k(n)opje, vergeet niet hierbij eerst de cup te verwijderen indien nog aanwezig. Ook de 2 warmhoudplaatsjes zijn snel warm en blijven warm. Kortom een zeer goede aankoop waarbij de kwaliteit van espresso/capucino het glansrijk wint van alles wat er in bijv. restaurants en bij vrienden/kennissen wordt aangeboden. En de prijs per cupje? Niet over dubben, de kwaliteit van de koffie die je proeft is bijna niet te overtreffen.

M. Deen 28-11-2007

Ik ben helaas niet alleen maar enthousiast over dit apparaat. Bij onze machine was het namelijk zo dat 1 op de 3 kopjes lukte. Dat houdt in dat de andere 2 vol met koffieprut zaten. De reden hiervoor is dat de capsule ontploft. Dit is volgens de detailhandel een bekend probleem van deze machine, maar gebeld met de Nespresso service lijn bleek dat het onze eigen schuld was?!?!?!? We zouden namelijk te snel of te langzaam de kopjes na elkaar proberen te maken? Vergeef me dat ik niet meer weet wat de exacte tijd is die er tussen 2 kopjes moet zitten om wel een lekker bakkie te krijgen...

Wij zullen ongetwijfeld te maken hebben gehad met een maandagochtend model en de koffie van dat bakkie dat wel lukte was ook lekker hoor!

Maar helaas gaat de service van Nespresso niet zo ver dat ze je fatsoenlijk helpen met een machine waar gewoon nog garantie op zit, vandaar dat wij nu de trotse bezitters van een JURA (Impressa S 9) zijn. En DAT is nou pas echt een aanrader!

Miep 17-11-2007

Ten eerste is het natuurlijk een aanwinst op je aanrecht, daarnaast krijg je heerlijke lungo of espresso.

We hebben sinds kort ook de Aerochino erbij gekocht om hiermee cappucino te kunnen maken, dat is ook echt een aanrader hoor. Heerlijk net of je in een restaurant zit. Echt genieten !!!

M.R.Klomp 28-08-2007

Na een espresso-verslaving opgelopen te hebben op vakantie in italie besloten om mijn eerste apparaat te kopen. Het geknoei met koffie (bonen) zag ik niet zitten. Dus voor de Nespresso capsules gekozen. Heb in winkel twee smaken geproeft. Net zo lekker als op een Italiaans terras ! Smaak dus ok.
Apparaat heeft een prachtig design, de kleur rood gekozen i.v.m. met ons interieur. Heeft geen warmhoudplaat, mis ik niet. Warmt snel op, gemakkelijk schoon te maken. Wel nagebruik naspoelen om aankoeken te voorkomen. Snel, gemakkelijk heerlijke espresso.
Ben nu nog mijn persoonlijke smaak aan het ontdekken om capsules te gaan bestellen. Voorkeur ligt nu op ROMA

Ramon Bloem 15-06-2007

Sinds december in bezit Magimix Le Cube zilver
Fantastich apparaat ! Lekkere koffie, makkelijk en snel een lekkere espresso en geen troep !

Cupjes bestellen via internet eenvoudig en snel (voor 1600 uur besteld andere dag al in huis!)

Hebben er gelijk een Aeroccino melkopschuimer bij gekocht : ook lekker en super makkelijk en snel

Kortom een super uitvinding (beide apparaten)