Saeco Moltio HD8767/01 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Moltio HD8767/01 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Bobber 01-12-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8767/01 zwart

Na het toestel nu ongeveer 1 week in gebruik te hebben, ben ik nog steeds ruim tevreden met de Saeco Moltio HD8767/01.

De Moltio HD8767/01 is een gemakkelijk te bedienen volautomatische espressomachine die, zeker in vergelijking met andere apparaten, relatief stil en na het inschakelen snel gebruiksklaar is. Het is een compacte en designvolle espressomachine waarmee je - afhankelijk van je persoonlijke instellingen - heerlijke, sterke koffie en espresso kan zetten.

De toegang tot het waterreservoir en 'koekjes'trommel vergt bij de eerste keer enige oefening, maar is daarna prima en zonder al te veel moeite te doen. Wel is het even opletten dat je niet direct bij de eerste keer met volle kracht het waterreservoir eruit trekt, zonder dat je eerst het stoompijpje goed aan de kant draait.

Corrado 14-05-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8767/01 zwart

Ik heb de Moltio gekocht ter vervanging van mijn oude Saeco Synthia. Deze had na ongeveer 5 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Op zich best wel snel maar ik was verder erg tevreden over de Synthia dus ik heb deze Moltio gekocht die in wezen hetzelfde apparaat is, maar dan in veel opzichten verbeterd en doorontwikkeld is.

Het waterreservoir en de opvangbak voor afgewerkte koffie zijn allebei bijvoorbeeld een stuk groter en steviger. Heel goed dus. Ook ontzettend handig in de Moltio is het uitneembare koffiebonenreservoir. In de oude Synthia was dit niet uitneembaar en werd het een beetje smerig. Nu kun je het reservoir uitnemen en bijvoorbeeld tussendoor snel van bonensoort veranderen maar je kunt het reservoir ook makkelijk schoonmaken nu.

Ook een grote verbetering is de bonenmaalunit. Deze moet je van tijd tot tijd uitnemen en schoonmaken en er ontstond in de oude Sythia een grote smeerbende onderin het apparaat zelf. Dat was ook nog lastig schoonmaken. Nu zit er een briljant uitneembaar bakje onder dat zich simpel laat schoonmaken onder de kraan.

Verder is het een mooi stevig apparaat met een uitgebreid scala aan instelmogelijkheden via een simpel keuzemenu. De smaak van de koffie is als vanouds erg goed. Het is een mooi fusieproduct van Italiaanse koffiezettechniek en design (Saeco) en Hollands vernuft en degelijkheid (Philips).

Ik ben erg gelukkig met het apparaat. Alleen hoop ik dat deze het nog een paar jaar langer volhoudt dan mijn vorige Saeco Synthia

mang65 22-10-2013
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8767/01 zwart

Heb dit apparaat gekocht ter vervanging van mijn nespresso. Vond die te duur worden. De koffie is heerlijk, de cremelaag wat minder. Apparaat kan alles, alleen het onderhoud is nogal bewerkelijk. Ook is het een enorm groot apparaat, daar schrok ik wel van.