Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9182 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9182 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Suuz 01-12-2015

Zeer goede eclectische tandenborstel. Makkelijk in gebruik en de 3 verschillende poets standen zorgen voor en nog beter en frisser gevoel. Ook heb ik minder tandplak na en poetsbeurt.

Edbeidirk 01-12-2015

Mijn gebit voelt gezonder aan en na het poetsen voelen mijn tanden ook schoner en gladder dan na het poetsen met een handtandenborstel. Ik heb de Sonicare nu een maand in bezit en heb de batterij nog niet hoeven op te laden, ondanks dat de tandenborstel 4 keer per dag gebruikt wordt. Minpunt vind ik dat ik alleen de lichtste stand prettig poetsen vind.

Davyroswinkel 01-12-2015

Bij het uitpakken werd ik verrast doordat er 2 borsteltjes bij zaten. Een kleine en een grotere. Ik poetste altijd met een ander merk elektrische tandenborstel.Maar deze tandenborstel was wel even wennen, hij kietelt in het begin. Maar ik was er snel aan gewent. De verschillende standen van de tandenborstel zijn ook erg handig, je merkt echt dat de tandenborstel andere bewegingen maakt als je hem op een andere stand zet. Ik had altijd last van bloedend tandvlees, dit is nu na 3 weken poetsen over. Je voelt dat deze tandenborstel extra aandacht heeft voor de tandhalzen en het tandvlees. Het voelt alsof je net bij de mondhygiëniste bent geweest.

Huisman 24-11-2015

Alles wat een tandenborstel nodig heeft. Het geeft mij een schoner en frisser gevoel in vergelijking met mijn vorige elektrische tandenborstel. De trilstand is veel fijner en veel meer trillingen per minuut dan mijn huidige tandenborstel. Minder last van tandsteen en geïrriteerd tandvlees.

Manon 22-11-2015

Het is een degelijk uitziende en aanvoelende tandenborstel. Na 2 weken gebruik nog te kort om te zeggen om mijn tanden witter worden cq blijven en of de gevoeligheid van mijn tandvlees verbetert. Wel voelen mijn tanden na het poetsen schoner en gladder aan dan met mijn huidige tandenborstel en dat alleen is al een reden om deze borstel aan te bevelen.

DT 22-11-2015

Ik heb de tandenborstel nu drie weken gebruikt en ik merk echt dat mijn gebit schoner is dan voorheen. Ik gebruik de kleinere opzetborstel, omdat ik de grotere te groot vind. De verschillende standen zijn prettig; ik heb deze afwisselend gebruikt. De tandenborstel blijft lang opgeladen. In de afgelopen drie weken heb ik de tandenborstel maar 1 keer hoeven opladen. Kortom: prettige tandenborstel met verschillende mogelijkheden en een goed resultaat!

J de Ruiter 22-11-2015

Het is een mooi toestel met overzichtelijke opties. Hij poetst fijn en is zacht voor het tandvlees. Blijft lang opgeladen en heeft handige features. Ik voel mijn gebit ook echt schoon worden na iedere poetsbeurt

Petra 21-11-2015

De tandenborstel is makkelijk in gebruik te nemen. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing was het meeste meteen duidelijk, maar wat het verschil is tussen de twee bijgeleverde opzetborstels werd niet duidelijk. Dus de gebruiksaanwijzing zou beter kunnen. Aan deze andere manier van poetsen moest ik even wennen, maar als je merkt dat je tanden echt veel schoner zijn dan voorheen, pak je m weer met plezier de volgende keer. Ook de ingebouwde timer is erg prettig. Ik heb hem nu 3 weken en bij 2x per dag poetsen heb ik hem nog steeds niet hoeven opladen! Het snoer is wel wat kort, onze stopcontacten zitten hoog op de muur en dat werkt dan niet. Moet een stoel erbij pakken om hem op de zetten. Fijn dat er een reisetui bij zit!

Cees van Woerkens 21-11-2015

Met 3 modi en 3 snelheidskeuzes heb je genoeg mogelijkheden om met deze borstel je gebit goed te reinigen. De eerste dagen moet je mogelijk wennen aan de borstel want de snelheid en intensiteit ligt een heel stuk hoger als bij een normale elektrische borstel. Philips heeft daar wel aan gedacht, want de borstel kent een automatische stand die je de eerste dagen begeleid van basis- naar optimale poets instelling. Daarna gebruik je over het algemeen maar 1 stand. Het is wel zo dat de andere modi een duidelijk merkbaar ander poetsgedrag hebben. De "White" modus laat de kop van de borstel duidelijk voelbaar anders bewegen.

De borstel poetst en reinigt heel goed. Na het poetsen voelen de tanden glad aan en na een 3-tal weken gebruik heb ik totaal geen last meer van bloedend tandvlees. Het basis programma duurt 2 minuten. Iedere 30 seconden stopt de borstel even om aan te geven dat je een ander deel van het gebit moet selecteren. Druk je te hard dan geeft de borstel dat duidelijk aan in de vorm van onderbrekingen. Tot mijn verbazing blijkt deze tandenborstel ook tussen de tanden en kiezen te reinigen. Tandpasta en water worden gewoon tussen de tanden en kiezen door gespoeld.

Philips claimt dat de accu 3 weken mee moet gaan. Zover ben ik nog niet gekomen. Na anderhalve week is er in ieder geval nog geen snelheidsverlies merkbaar in het aantal poetsbewegingen dat rond de 30 duizend ligt en brandt er nog 1 van de 3 lampjes.

Het geluid dat de tandenborstel produceert levert zeker in het begin verbaasde reacties op. Het is specifiek en goed hoorbaar.

De handleidingen die Philips meelevert bij de borstel vertellen wel goed hoe de borstel werkt, maar laten wat mij betreft een aantal steken vallen op het gebied van mogelijkheden voor het gebruik van opzetborstels en in welke situaties de specifieke modi toegepast kunnen worden. Dat is jammer, want daarmee wordt de borstel tekort gedaan.

Samengevat: Dit is een schitterende tandenborstel waarmee je het gebit heerlijk schoon krijgt en je tandvlees goed kunt verzorgen. Jammer dat de handleidingen een paar steekjes laten vallen en dat het prijskaartje van dit prachtige apparaat best pittig is.

Davyroswinkel 20-11-2015

Van deze tandenborstel krijg je het gevoel dat je net bij de mondhygiëniste bent geweest. Zo glad en fris! Ik had last van bloedend tandvlees en dat is nu gestopt. De borstel is zacht maar reinigt wel grondig. Het is in het begin even wennen aan een sonische tandenbostel, maar het went snel. Ook erg blij met de verschillende intensiteiten, ik ben dan zelfs geneigd om een keer extra mijn tanden te poetsen. Ik vind deze tandenborstel een echte aanrader.