Sony PRS-650B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-650B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mayd 01-02-2014
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

altijd veel plezier gehad van de sony. Maar op vakantie zat alles vast. geen beweging meer in te krijgen. Niet meer kunnen gebruiken. Erg jammer. Kan blijkbaar ook niet meer gerepareerd worden.
Ook de boeken op de ereader krijgen was een ingewikkelde zaak.
Ben aan 't denken of ik weer een sony ga kopen of een kobo.
iemand ervaring met vastzittende ereaders?

Dyana 28-05-2012
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ben vandaag overgestapt van deze e-reader naar de nieuweste iPad. ik werd er helemaal gek van als ik een boek via Bol.com moest downloaden. Het gaat allemaal heel gebrekkig. De iPad heeft nu een heel mooi nieuw retinascherm en het downloaden van boeken lukt binnen de minuut. En je hebt natuurlijk gelijk een minilaptopje bij de hand. Zeker met de case waar hij inpast en waar een toetsenbord in zit. Het scherm van de PRS-650 is erg mooi maar dat is bij de iPad nu ook.

HaMul 18-08-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Super reader. Scherm goed leesbaar, ook als ik in de tuin zit. De mogelijkheid van collections aanmaken zodat mijn vrouw en ik ieder ons eigen set boeken kan creeëren is super makkelijk.

Overige mogelijkheden een '10' gegeven, omdat de Mp3 speler goed werkt. Meer zit er niet op, maar het is géén multifunctionele tablet, maar een eReader, een verdomd goede overigens. Snap de problemen van sommige gebruikers met het stand-by/aan- uitzetten middels het schuifknopje aan de bovenkant niet zo heel erg: Na drie keer ben je er aan gewend. En als je de power-save options goed instelt schakelt de reader zichzelf uit, als deze twee dagen stand-by (dus ongebruikt) gestaan heeft
ik weet niet of de batterij ook 10.000 bladwisselingen meegaat. Als ik de reader aan de laptop aansluit om m'n collectie boeken (via Calibre) aan te passen, is de reader ook al weer opgeladen.

Heb ook de cover met lampje. Niet goedkoop, maar z'n geld beslist waard.

gebruiker 125 10-08-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Heb de PRS-650 nu een kwartaal in gebruik en ben nog steeds laaiend enthausiast. De bijbehorende cover met lampje is nu ook geleverd en bevalt prima. Een nadeelje is dat wenneer je inzoomd de pagina's niet meer goed aansluiten en er erg veel wit verschjnt. ook het bladeren via het knopje klopt dan niet meer want dan blader je een hele pagina in de oorspronkelijke grootte en dus meerdere pagina's in de gekopzen zoominstelling. Het touchscreen gebruiken voor doorbladeren is dan de oplossing en ook veel eenvoudiger. De reactie van het touchscreen is niet geweldig. Veel moeite met het uitzetten via het scherm. Voor de rest, na het lezen van zeker al 20 boeken zeer positief.

Jeanetmb 25-01-2012

Waar koop je de cover met lampje??

anuska1960 12-11-2011

Een vraag over jouw reactie. Je vermeldt dat het lastig is om met ingezoomde tekst te lezen en te bladeren. Mijn overweging is om juist deze e reader aan te schaffen omdat de letters makkelijk zouden te zijn vergroten en op die manier nog goed een boek te kunnen lezen. Is dit nu echt zo of valt dat toch in gebruik tegen? Gr. Anuska

Gush 08-08-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Geweldige e-reader! Was wel heel erg lastig om te krijgen. Nu toch in bezit via Bol.com.Echt een super apparaat! Zou hem niet meer willen missen.
e-pub bestanden zijn er gemakkelijk op te zetten. Je hoeft ze echt niet alleen bij Bol te kopen.
Het lezen went erg snel, ook buiten in de zon! Dit hoef je met een I-pad niet te proberen!

claudiaberkhout 06-08-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ik ben helemaal fan van dit apparaat.
Heerlijk lezen... ook in de zon.... met als gevolg dat manlief die de hele dag in de zon kan zitten op mijn reader aan het lezen was en ik op de tablet in de zon...want met een tablet in de zon lezen lukt niet maar met de sony e reader uitstekend.
Ook de gebruiksduur van de batterij is subliem.
Ik val nog wel eens in slaap tijdens het lezen en al zie ik dat de volgende dag... dan nog zit er nog heel veel stroom in.
Ik heb er een mapje bij gekocht met een lampje. Wel duur... bijna 50 euro, maar wel super in gebruik.
Ik wil niet meer zonder e reader.

MRfromGouda 03-08-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Apparaat werkt prima, is ook in fel zonlicht prima leesbaar. in combinatie met cover (met licht) ook in het donker prima leesbaar.
Twee kritiekpunten:
1. de batterij haalt bij lange na niet de voorgespiegelde 10.000 pagina's. Met de instelling die ik nodig had om buiten goed te kunnen lezen waren het er eerder zo'n 500.
2. de meegeleverde e-reader software laat uitsluitend aankopen bij Bol.com toe. Je kunt geen andere e-book stores toevoegen (geverifieerd bij helpdesk Sony). Dat vind ik onacceptabel, met name omdat de collectie van Bol.co. op bepaalde gebieden erg beperkt is. En gewoon vanuit het principe dat ik zelf wil kunnen beslissen waar ik mijn aankopen doe.

Maanling 18-11-2011

Daar snap ik helemaal niets van. Ik heb ook de prs-650 en heb zo'n 6000 boeken gedownload die ik er allemaal zonder enig probleem op kan zetten via Calibre.

klaartje79 30-07-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Met moeite een sony ereader kunnen bemachtigen.
Maar het was het waard.
Zeer duidelijk scherm en ook met diverse invals hoeken zeer duidelijk ook buiten in de zon.

Het menu is zeer duidelijk en heeft geen verdere uitleg nodig.
Touch screen is soms wel makkelijk om om te slaan maar reageert niet altijd even goed.
Pagina's laden gaat zeer snel en ook de boeken op de ereader zetten is makkelijk om te doen.

Totaal niet te vergelijken met een tablet computer maar dat is een ereader ook niet.
Dat zou appels met peren vergelijken zijn.

Giel4 12-07-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Zeer goede weergave van tekst. Zeer goed te lezen ook bij fel zonlicht.
Touchscreen eigenlijk onnodig, de bladerfunctie wil wel eens op hol slaan.
Opzoekfunctie lastig.
Bedieningsmogelijkheden vergeleken met tablet-computers hopeloos ouderwets.
Wel zeer zuinig stroomverbruik.
Batterij opladen duurt lang.
Opladen en lezen tegelijkertijd gaat niet.
Wel veel te duur in prijs.

henniepolak 05-07-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ik heb de Sony e-reader in het zwart. Prima apparaat. Erg gemakkelijke bediening. En een erg goed leesbaar scherm.

Ik vind het vooral prettig dat je zoveel keus hebt met boeken. Het is net of je een bibliotheek bij je hebt. Heb je zin in een detective? Of liever een roman? Keuze genoeg. Valt een boek tegen, ach je hebt nog genoeg andere om te lezen. Vooral op vakantie dus ook echt heel handig. Zoveel boeken bij je in 1 apparaat. Geweldig! Ik heb in de zon zitten lezen en het scherm is gewoon goed leesbaar. In bed met het lampje van de Sony hoes, prima te lezen.

Kortom: ik ben heel erg blij dat ik deze e-reader heb. Beste aankoop van dit jaar voor mij!

tonny9123 25-06-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

geweldig. heerlijk lezen, gemakkelijk in gebruik en ideaal op reis en in bed. Alleen dat van die 10.000 pagina's voordat de batterij leeg is... dat lukt mij niet. maar opladen is geen probleem. lezen in de zon gaat ook heel goed

Henk1025 14-06-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Heb lang getwijfeld over wel of niet. Eindelijk de knoop doorghakt en een Sony PRS-650 zwart aangeschaft.

Heb inmiddels twee boeken gelezen en de eerste bijna aan 1 stuk door ca 500 pagina's.
Ik had er eerder aan moeten beginnen, ik persoonlijk mis het "echte" boek niet Het apparaat is vrij licht en is goed vast te houden.

Scheelt op vakantie een hoop gesleep en gewicht.

Ik gebruik het programma Calibre, gratis, en dat werkt goed. Heb ca 4000 boeken van internet afgehaald en een klein aantal (40) op de E-reader gezet

Tot nu toe geen problemen, leeft lekker ook waanneer het zonnig is buiten en de bijkochte hoes met LED lampje voldoet goed om ook in bed te lezen zonder dat mijn vrouw er last van heeft.

Ik kan hem zeker aanraden.

Er is maar 1 minpuntje en dat is dat mijn vrouw hem ook leuk vindt, delen wordt lastig en ik begrijp dat er een leveringsprobleem is.

Stuur 08-06-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ik heb de Sony 650 (zilver) nu een maand of 3 en ben er heel tevreden over. Het leest heerlijk, geen last van schittering, zelfs niet in de zon. Ik heb de bijbehorende hoes met lampje gekocht. Wel prijzig, 50 euro, maar voor mij is die het geld wel waard. Zo kan ik ook in het donker lezen of in bed zonder dat mijn partner er last van heeft. Mijn boeken heb ik in Calibre staan, daarmee heb ik een goed overzicht compleet met kaft en korte inhoud. Ik heb zo'n 60 boeken op mijn e-reader staan, de rest staat op de pc. De batterij gaat heel lang mee. Enige minpuntje: ik vind ook dat de e-reader wat lastig is uit te zetten dmv van het schuifje. Als je die te kort vasthoudt, staat ie in de slaapstand ipv uit. Bij overige mogelijkheden heb ik een 7 ingevuld, omdat ik daar niets mee doe. Ik weet dat er nog diverse andere dingen zijn die je er mee kunt, maar ik heb 'm echt om te lezen.

Irridium 07-06-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Prachtig apparaat om boeken mee te lezen. Zeer helder en goed leesbaar, bijna alleen maar positieve punten. Batterijduur goed, bediening duidelijk. Het enige wat minder is, is de aan-/uitknop, een stug schuifje, wat je met je nagels moet bedienen. Liever een gewoon drukknopje gehad en verder had ik wel een extra optie willen hebben qua layout, dat je bv. alle boeken op alfabetische volgorde kan zetten zonder de covers, dit is namelijk minder overzichtelijk en minder duidelijk. Ik hoef de covers niet te zien. Maar al met al een zeer goede aankoop.

BSMB 10-10-2011

Ook ik vind de aan-/uitschuif een ramp, zelfs met nagels weigert de schuif voortdurend, springt telkens terug naar de slaapstand.

Met genoemde extra optie ben ik het roerend eens, echt een gemis; apparaat zoekt niet makkelijk.

Hier werkt ook landscape niet. Inderdaad, de tekst kantelt, maar als je leest en omslaat, worden de eerste regels van de vorige blad opnieuw getoond en dat is zeer irritant.

Nog een nadeel is dat de pagina-instelling steeds verspringt naar 'origineel'. Als ik wil lezen zonder marges, dan hoort het apparaat dat te onthouden totdat ik een andere keuze maak.

Toch een fijne reader al met al, vooral als je werkt met Adobe Digital Editions in plaats van met het bijgeleverde programma.

Rogier 71 01-05-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Mijn vorige review is een vraag geworden zie ik, toch wil ik het apparaat beoordelen. Ik ben zeer te spreken over de E-reader. Hij is klein en compact (in vergelijking met bijvoorbeeld de BeBook. Ik mis totaal de WiFi niet. Ik zet er een tiental boeken op en voor ik die uit heb, heb ik tijd genoeg om de Reader weer eens aan mijn laptop te hangen voor nieuwe boeken.

Ik gebruik ook de Calibre software. Die van Sony heb ik niet geprobeerd omdat ik las dat Calibre de voorkeur genoot van velen. Heb ook even Adobe Digital Editions geïnstalleerd, maar daar kon ik geen wegwijs mee (zonder de handleiding te lezen). Ik kon wel boeken invoeren, maar uitwisselen met de Reader kwam ik zo 1-2-3 niet achter. Met Calibre wijst zich dat vanzelf.

Kortom, zeer tevreden. Ook met de service van Sony! Ik had de reader al besteld en kwam tot de ontdekking dat als je in het onderwijs werkt, je 10% korting kon krijgen. Dat kortingsbedrag heb ik met terugwerkende kracht teruggestort gekregen op mijn bankrekening. Hulde! Zo kan het dus ook.

Vriendelijke groet,

Rogier

Peter Runhardt 25-04-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Deze e-reader nu een maand in het bezit. Ten opzichte van zijn voorganger (de PRS-600) valt direct de sterk verbeterde leesbaarheid op. Ook de nu meertalige woordenboeken zijn een sterke verbetering. De machine is ook veel lichter geworden.
Het lijkt erop dat Sony met deze machine alle zwakkere punten van de PRS-600 heeft opgelost.
De reader zelf is zeer gemakkelijk in gebruik.

De software vind ik persoonlijk iets minder. Ik gebruik liever het gratis te downloaden Calibre. Dit pakket converteert ook (DRM-beveiligingsvrije) e-books. Zo hebben sommige epubs veel te brede kantlijnen op de Sony. Door in Calibre te converteren van epub naar epub is dat zo opgelost, mits de Sony ingesteld is als te bedienen e-reader.
En als een e-book niet door de Sony te lezen is, converteer je hem zo naar het gewenste formaat.

Calibre werkt niet altijd goed naast de Sony-software, dus kies één van de twee en installeer de ander niet.

naam 125 21-04-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Heb hem nu een paar weken in huis en gebruikt. In jan besteld ( Bol.com ) en in april pas ontvangen. Was het wachten echter wel waard. Zeer tevreden over de kwaliteit en vooral de leesbaarheid van het scherm is subliem.
Eén klein minpuntje: bij het uitschakelen gaat hij steeds in de slaapstand i.p.v. uit te schakelen. Bij het langer vasthouden van de uitknop ( minimaal 15 sec ) lukt het wel. Beetje onhandig als je tijdig de tram wilt verlaten . Heb in januari ook de cover met lampje besteld maar helaas nog steeds niet in huis.

claudiaberkhout 18-04-2011

Hij is echt geweldig!!
Groot voordeel is dat je per gezinslid mapjes in je collectie kan aanmaken en dat je dan zonder problemen hetzelfde boek kunt lezen zonder de pagina weer op te moeten zoeken.
Ook de combinatie van muziekje in je koptelefoontje op de achtergrond en lezen vind ik heerlijk.
Ik weet alleen nog niet hoe ik dat doe straks op vakantie met de krant... die moet je toch in de periodieken kunnen zetten... maar iemand daar ervaring mee.
Ik heb de sony bij dynabite besteld... was eerst niet op voorraad maar had hem toch nog binnen twee en halve week.

Ben er zeer blij mee... heb al aardig wat boeken gelezen inmiddels... echte aanrader dus

Dyana 13-04-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Minder vermoeiend lezen dan een boek omdat de achtergrond niet knallend wit is. Erg makkelijk te installeren, ook voor een simpele laptopgebruiker zoals ik. Vrijdag besteld, maandagochtend in huis. Super. Zelfs een boek wat net een week uit is was makkelijk te bestellen bij Bol.com. Ideaal voor in het weekend als de winkels dicht zijn en je toch een nieuw boek wilt.

henniepolak 29-05-2012

Maar wat ik dan niet zo prettig zou vinden aan een iPad is dat de batterij niet zo lang mee gaat als die van de ereader. Ik ben het er wel mee eens dat je downloaden via bol.com niet gemakkelijk is. Ik snap niet dat dat nog zo moeizaam moet gaan in deze tijd. Maar wel leuk om te lezen dat het scherm van de nieuwe iPad dus wel geschikt is om een boek mee te lezen.
Ben zelf nog erg tevreden over mijn ereader, maar heb een bestand van zo'n 8000 boeken en dus voorlopig nog niet toe om nieuwe boeken via Bol.com te kopen.

AnneKaneeltje 06-04-2011

Een fantastisch apparaat!
Leest heel prettig, alles loopt erg vlot en het is echt heel makkelijk om de boeken erop te zetten.
Heel lang op moeten wachten, maar dat was het helemaal waard.
Helaas voor degenen die 'm nog niet hebben.......volgens de winkelier gaat het nu weer een hele tijd duren voor ze weer beschikbaar zijn, ook tengevolge van alle ellende in Japan.
Maar beter wachten op een ereader dan alles en iedereen kwijt raken nietwaar!

Rob 55 04-04-2011

Ik heb de reader 4 weken gebruikt tijdens mijn vakantie
en ik vindt het een prima apparaat.
Het lezen is erg prettig , ik heb geen seconde een papieren boek gemist. Het orginele hoesje van sony heb ik nog niet, maar die gaat er wel komen. Dat leest in het donker wel wat makkelijker dan met een los lampje.
Over het laden zonder computer,een usb lader van de hema en je bent voor 5,95 euro helemaal klaar.

patrickr 02-04-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ik had eerst de Bebook Club. Echter deze Sony PRS-650 is echt een klasse hoger. Zeker het touchscreen en de vormgeving kan ik waarderen. Hij voelt gewoon duurder aan. Tevens snellere refresh tijd en meer grijstinten. Kortom een beter scherm, dat is goed te zien. Ik heb beiden readers namelijk kunnen vergelijken en testen. De Sony is toch echt de ereader van dit moment. Het zal dan ook mijn hoofd ereader worden. Verder is hij gewoon compacter en heeft ruimte voor 2 soorten geheugen kaarten. En dan nog 2GB intern geheugen.

rbrakele 23-03-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ik heb de e-bookreader uitvoerig getest en ik vind het een geweldig apparaat. Ik gebruik het vooral ook voor het lezen van wetenschappelijke artikelen in pdf formaat. Deze staan in 2 kolommen geschreven en met pagina modus in 4 delen is dit perfect te lezen. Zelfs het lettertype groter maken van de meeste pdf's gaat prima. Aantekeningen maken gaat heel goed. Bedieningsgemak vind ik prima. Het lezen van e-pub boeken is uiteraard nog beter. Daar is het immers voor ontworpen. Ik kan niets bedenken wat ik daarbij mis. Het lezen buiten in de zon is werkelijk een genot met dit apparaat. Hoe meer licht, des te beter de beeldkwaliteit. Probeer dit maar eens met een i-pad of een laptop.
Een klein minpuntje: Het maken van aantekeningen in de kladblok / handschriftmode en het gebruik van het schermtoetsenbord gaat wel wat langzaam. Uiteindelijk is een e-bookreader gemaakt om te lezen en daarin is Sony zeer goed geslaagd.

janjan46 02-02-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

Ik heb nu 8m dagen de Sony ORS 650. Alhoewel het een mooi apparaat is, is de bijgeleverde software, welke nodig is waardeloos. Kijk maar eens de review uit amerika. Deze geven ook aan dat dit wederom"the most shit programm"is.
1. Ik wilde een heleboel boeken laden: regelmatig slaat het programma vast en moet je maar weer wachten em wachten !
2. Bij boeken welke geen voorblad hebben, dus een voorkaft met foto of i.d. willen de tekst letters niet groten of kleiner worden. Merkwaardig wel de hoofdstuk aanduiding bijv. "Hoofstuk 4" Dese letters kun je veranderen. Over het algemeen zijn dat niet gekochte boeken !
3. Bij deze boeken, met bijv. kleine letters, kun je deze op een standaard grote brengen door de reader dwars te lezen (kwartslag draaien). Maar nu heb je soms het volgende probleem dat de tekst aan de onder-of bovenzijde buiten het scherm loopt. Dit houd in dat je regelmatig een komplete zin niet kunt lezen
4. Het beheren van de boeken e.a met het sony programma is een kriem, werkelijk waardeloos!!
5. Ik heb hem van middag ingeruild bij Dixon voor de BEBOOK NEO. Het is een genot hiermee te werken alle problemen zijn daar niet. Ook boeken beheren gaat via Windows: Knippen en plakken.Verder zit er nog Wifi op
Het enigste nadeel is:
1. Het scherm is minder zwart-wit, letters zijn meer grijzer
2. De uitvoering is van kunststof en iets groter, de Sony was van aluminium; lijkt iets duurder

BSMB 10-10-2011

Helemaal mee eens. Het bijgeleverde programma is verschrikkelijk.

Ik raad aan: Adobe Digital Editions (gratis via Adobe).
Ik moest wel een account aanmaken meen ik me te herinneren.

BSMB

ger 51 17-01-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650B zwart

wereldapparaat, gekocht bij Dixon. Eerst voor weinig een Ambiance gekocht bij de Hema voor maar 100 euro. Na enkele dagen terug gebracht. Geen touch screen en dat is een must als je de krant wil lezen in de vakantie. Even daar naar een pc lopen en dowloaden in een paar seconden. Degelijk apparaat en zeer plezierig in gebruik.