Philips DVD-speler met HDMI en USB DVP5990/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DVD-speler met HDMI en USB DVP5990/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Baspostma 27-05-2010

Mooi klein apparaatje. Speelt tot nu toe alles af (divx, xvid). SRT subtitles worden goed weergegeven.
De USB aansluiting is werkelijk geweldig. USB stick van 8GB met mijn favoriete TV serie erin en draaien maar!

Camille Schyns 02-11-2009

1 december 2008 kocht ik 2 stuks van deze dvd-speler en ben tevreden over de meeste kernprestaties. Het upscalen naar 1080p kan volgens mij niet; wèl is er bij dvd's van recenter datum een aanzienlijke verbetering van scherpte. Als ik dat echter vergelijk met het beeld dat ik van mijn HD camcorders krijg (Canon HV-10 en Canon Legria HF S11 welke beiden 1080i zijn), dan zijn mijn eigen opnames duidelijk scherper, contrastrijker en beter van kleur.

Het opstarten en wisselen van dvd-schijfje naar een filmbestand op de usb-stick vind ik lang duren (10 jaar geleden was zo'n apparaat meteen gebruiksklaar en schoot de la acuut open).

Onbegrijpelijk dat men nog steeds werkt met vrij korte bestandsnamen.

Foto-bestanden kan ik gelukkig snel afspelen via een kaartlezer in de TV zelf; vanaf een cd of USB-stick duurt dat veel te lang.

Het heeft een hele tijd geduurd vooraleer ik in de gaten had dat films in het oude 4:3 formaat alleen dan niet door de TV kunnen worden benaderd in alle filmformaten, als de dvd-speler de HDMI niet op automatisch heeft staan.

Het is persé niet zo dat álle gecomprimeerde bestanden erop afgespeeld kunnen worden. MP4 en sommige divx-en (zie mijn vraag hierover) niet. Anders dan Philips support meent, kunnen wel degelijk grote files van 2,5 Gb prima erop afgespeeld worden. Het duurt dan alleen meerdere minuten vooraleer de film wordt gestart. Idem is xvid wèl probleemloos te draaien.

De niet benaderbare formaten lijken mij een probleem met codec-en te zijn, wat voor Philips toch reden genoeg moet zijn om met een firmware-update te komen, want nieuwe codec-en verschijnen regelmatig.

Reden tot aanschaf was de mogelijkheid om films via een usb-stick af te kunnen spelen. Dat werkt prima.

Hoe dan ook: voor dat geld is het een uitstekend apparaat.

Mac Mike 08-08-2009

Ik heb deze DVD-speler nu een maand of 5 in mijn bezit en heb 1 groot nadeel ontdekt. Het apparaat reageert (mijns inziens) bijzonder traag op het indrukken van knoppen. Dat begint al met het aanzetten, na het indrukken van de power button duurt het een seconde of 10 voordat hij aanstaat en ontdekt heeft of er een CD in de lade zit of niet. De bediening verder gaat prima maar ik merk dat ik mij steeds meer erger aan het trage opstarten.

Voor de rest bevalt de DVD-speler prima maar ik wilde de bezoekers van deze site dit door mij ervaren nadeel niet onthouden.

Ethan38 10-07-2009

Geweldig apparaat. Ik had eerst een goedkope DVD speler van Blokker en had er genoeg van steeds films te branden op een DVD-RW en dan te zien dat de films haperden bij het afspelen of vastliep.
Deze Philips heeft een USB ingang aan de voorkant en dat is erg handig. Heb er een 16 gb USB stick bij gekocht. In een paar minuten een film kopieeren naar de stick, stickje in de dvd speler en spelen maar! Op de stick ook even zelfgemaakte ondertitels in de map van de DVD (map VIDEO_TS) zetten (dit doe ik eerst op de pc met VSrip, ook wel VobSubRipper Wizard). Dan in het menu van de USB stick het eerste .VOB bestand opzoeken om de film te starten. De speler gaat vanzelf door naar de volgende .VOB bestanden. Je merkt wel de overgang van de ene .VOB naar de volgende. Dit gebeurt maar ongeveer 4 keer per film, dus niet echt hinderlijk.
De Subtitle knop op de afstandbediening is ook erg handig. Makkelijk en snel kiezen uit talen.
Divx speelt hij ook goed af.
Verder heeft ie veel mogelijkheden om nog te bespreken. Ik heb precies wat ik wilde.

RRRobert 14-06-2009

Heb deze dvd speler gekocht omdat ik graag een apparaat wilde dat (a) dvd's via een hdmi poort kon doorgeven en (b) tevens kon upscalen, (c) ook avi's kon afspelen en dat (d) vanaf een usb-stick kon doen. Deze dvd-5990 voldeed daaraan en kwam bovendien in andere reviews naar voren als een betrouwbaar apparaat.

Ik heb nu al flink wat mee getest en gespeeld en ik moet zeggen: de weergave van dvd's is erg goed. avi's vanaf een usb-stick worden ook probleemloos weergegeven - ik heb voor rond de 18 euro een 8Gb exemplaar gekocht en dat voldoet kwa capaciteit en snelheid uitstekend. avi's gemaakt met zowel de DivX als Xvid codec worden probleemloos afgespeeld; srt bestanden voor de ondertiteling worden keurig herkend. als de beeldkwaliteit toch minder is ligt dat aan de hoge datacompressie van het avi-bestand, niet aan de dvd-speler. De bediening en instellingen zijn heerlijk simpel, alles was na installatie zo gepiept. Philips doet hiermee z'n slogan 'sense and simplicity' goed eer aan.

Kleine minpuntjes zijn er ook:
- de speler heeft geen eigen surround decoder, dus moet dat signaal via een versterker worden verstuurd.
- afstandsbediening voelt erg goedkoop aan.
- apparaat is zo klein en licht dat het in- en uitsteken van de usb key niet kan zonder het apparaat ook stevig vast te houden.
- geen ondersteuning van SACD's.
- anamorphic widescreen wordt ongevraagd opgerekt naar 16:9 formaat.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden met deze speler.

jan_61 13-05-2009

Ik gebruik de DVD speler van Philips (DVP5990/12) naast de HIFI set van Philips (MCD395/12) en naar het blijkt hebben ze overlappende IR codes. Dit betekent dat de afstandbediening van de HIFI ook commando's uitvoert op de DVD speler. Heb contact gehad met de klantenservice van Philips, maar daar het hier zich niet handeld om een ondeugdelijk apparaat geven zij niet thuis en zien geen mogelijkheid om mijn probleem op te lossen. Wees gewaarschuwd!

QuickSilverSimon 06-04-2009

De enige echte alleskunner onder de dvd-spelers.
Met USB aansluiting voor USB-stikkies of externe USB-harddisk
En daar heb ik hem ook voor gekocht.

Je hebt hiemee een multimedia speler te pakken!
En dan ook nog plezierig geprijsd.

Ik download muziek, video's, en films met of zonder ondertiteling en tot nu toe speelt hij echt werkelijk alles af.
AVI, MPEG, Xvid, DIVx, whatever alle versies hiervan worden ondersteund.

Ook de ondertiteling is altijd goed en tevens helemaal instelbaar qua kleur en grootte.

Er worden regelmatig nieuwe firmwares geschreven, zowel door Philips zelf, als door derden.
Deze kun je gemakkelijk flashen via de USBstick.

De door derden geschreven firmware is nog uitgebreider en beter dan die van philips zelf!
Even op goochelen dus. ;-)

Echt een aanrader.

Ik gebruik of een externe USB-harddisk of een USBstikkie.
CD en DVD kunnen natuurlijk ook ;-)

De menustruktuur is heel goed en mede door de ingebouwde filebrowser is alles overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen.
Nederlandstalig ook natuurlijk.

Kwaliteit van de DVD weergave is uitstekend evenals van de overige media.
Zowel qua beeld als geluid.

Staat bij ons aangesloten op een Onkyo surround reciever en dan is het bioscoopgevoel optimaal.

Dus downloaden en draaien maar!
Hoezo CD's of DVD's ;-)

Oh ja, hij kan ook uw muziek cd's converteren naar MP3,s op de USB poort.
met instelbare bitrate.
Voor in de auto of zo.

Spes Saluti

paul1978 06-03-2009

Heb dit dvd speler nu een maand; beeld en geluid is goed, PS3 is na twee jaar defect (rood knipperende licht van dood).Om door te gaan met bekijken van films met divix,wma, files via HDMI en ook een dvd speler met een redelijk prijs/qualiteit verhouding, dus heb de dvp5990 gekocht. Ik ben absoluut tevreden
ook fotos met 1080 resolutie zijn prachtig.Flash Drive
en Extern Hard Disc Drive werkt prima door de USB mogelijkheid.Kort gezegd een aanrader.
Playstation3: >384 Watt
PhilipsDVP5990:<12 Watt

Anoniem 02-03-2009

We hebben deze dvd-player aangekocht op 28/02/09.
We zijn er zeer tevreden van, is eenvoudig in gebruik en geeft zuiver beeldkwaliteit.
Hebben hem wel met hdmi-kabel aangesloten, niet met scart.
Hebben de firmware geupdatet en kunnen nu hoogte, kleur, grootte van de ondertitels zelf kiezen.

Kortom, zeer goede speler. Wij hebben wel ook Philips lcd-tv, weet niet hoe de speler het doet met andere tv's.
Een aanrader!!

mvg

Mervin 27-02-2009

Ik ben erg tevreden over deze dvd-speler. Doet wat ie moet doen en kan bovendien erg veel. Voorzien van alle moderne aansluitmogelijkheden. Vormgeving is ook zeer mooi, maar over smaak valt niet te twisten. Belangrijk is ook dat de speler absoluut geen lawaai maakt. Wat mij betreft een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.

piet2007 12-11-2008

Hallo lezers, ik heb lang gezocht naar een speler die veel formaten kan afspelen, o.a. WMV, Avi en Mpg. Welnu, dat gaat prima. Hij speelt veel meer af dan mijn Pioneer DV 400. Zoek je een alleseter dan is dit je keus, zeker gelet op de prijs: die is dik in orde. Hij maakt een degelijke indruk, de invoerlade loopt mooi soepel en de speler is geruisloos. Jammer is dat een echte aan/uit schakelaar ontbreekt en het stand-by lampt dus aanblijft. Installeren en bedienen is een fluitje van een cent. Al met al zeer tevreden.

Nice Monkey 22-08-2008

Het meeste is al gemeld en sluit me daar bij aan. Prima prijs/prestatie verhouding, maar geen TOP kwaliteit.

Dacht eigenlijk ook DVD's spelen vanaf een USB-HDD te kunnen afspelen. Dat werk alleen in die zin dat hij schokvrij VOB files kan afspelen, maar geen DVD formaat en IFO files herkent. De ondertitels zijn dan nauwelijks leesbaar en krijgen de vreemste kleuren. Taal/Subs moet je per VOB opnieuw instellen en alle menu's worden als VOB afgespeeld.

Niet vermeld is het overbekende probleem met de korte DOS filenamen in de browser, wat zeer onhandig in gebruik is. Ik hoop dat er binnenkort iemand alternatieve software voor maakt net als voor oudere Philips DVD modellen gebeurt is.

tails 16-08-2008

Een goede speler in deze prijscategorie, was al een tijd op zoek naar een degelijke alleseter zonder al teveel kuren en kinderziektes. Philips lijkt dit sinds kort te kunnen bieden in tegenstelling tot een hoop andere allesetende orakels van de wat onbekendere merken.

Met in acht name van de prijscategorie waarin deze speler zich bevindt:

Plus:
- Ondersteunt een breed scala aan media formaten, MPEG 1/2/4, DivX, XviD, zelfs WMV.
- Beeld- en geluidskwaliteit is goed.
- Loopwerk en laser zijn goed, geen leesfouten of slippen van de disc.
- Laadtijden zijn redelijk.
- Snelle en bruikbare USB functionaliteit.
- Externe USB HDD gaat prima mits FAT32.
- “Upscaling” tot 1080P, geen echte HD kwaliteit maar zeker niet slecht voor SD.
- Regelmatig nieuwe firmwares beschikbaar.

Min:
- Officieel geen ondersteuning voor externe HDD's, alleen flash.
- Ondersteunt geen NTFS.
- Ondersteunt geen ISO's.
- Geen optical aansluiting aanwezig, alleen coaxiaal.

Kortom, een leuke alleseter voor niet al teveel geld en in zijn prijscategorie een van de betere, zoniet de beste qua functionaliteit.

Papie30 26-07-2008

Ik heb deze speler zo`n 2 maanden geleden aangeschaft,maar ik vind `m toch tegen vallen. Anngesloten op mijn 32PF9967 in m`n slaapkamer vind ik het beeld niet echt mooi. Ik vind het een beetje wazig. Wel aangesloten met een hdmi-dvi kabel. Terwijl die tv toch goed beeld geeft zelfs met het analoge signaal. Wel handig is natuurlijk de usb-aansluiting waar ik veel gebruik van maak, met mijn externe hd.
In ieder geval leuk voor de heb, altijd nog beter dan een scart verbinding. Zal `m toch eens een keer aansluiten op de 42PF9641 in de huiskamer, kijken of het beeld dan wel beter is.

martijn13 24-07-2008

Het werd tijd voor een nieuwe DVD speler en na een hoop vergelijken uiteindelijk voor de Philips gekozen van wege zijn goede prijs en vele mogelijk heden. Uit beoordelingen in Amerika (daar is deze DVD speler al eenige maanden op de markt.. en kost daar rond de 100 dollar!!) blijkt dat de mogelijkheden in verhouding met de prijs nagenoeg niet te evenaren zijn.

Nu ik hem een weekje heb kan ik dat alleen maar beamen!! het is een super apparaat waar je echt een hoop mee kan. Met de USB aansluiting kun je muziek maar ook DVD's van je USB of externe harde schijf !! zonder problemen afspelen dus geen dvd-tjes meer maar gewoon een externe harde schijf met usb uitgang waar je al je films en muziek op zet.

Opscalen , dus het verhogen van de resolutie werkt ook super de kwaliteit is echt uitstekend!! (moet je LCD of plasma wel ondersteunenen natuurlijk)

Het is zelfs mogelijk om je gekochte cd's over te zetten naar mp3 op een usb stick. alsje dan ook nog een autoradio hebt met een USB ingang dan kun je je cd's/ mp3 wel in een doos doen en opzolder zetten want die gebruik je toch niet meer.

Super apparaat!!!