Philips Original-radio ORT7500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Original-radio ORT7500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

enno decnop 03-09-2016

mooie radio met goed zuiver geluid.

Jammer dat DAB+ niet goed werkt, we hadden eerst dubbel glas, toen had ik nog een paar DAB+ zenders, na Plaatsing HR++ ramen, helemaal geen DAB+ meer, heb een antenne gemaakt, nu weer een paar DAB+ zenders te ontvangen, maar signaal is wel gevoelig, bij regen niet te doen, ik denk dat DAB+ geen toekomst heeft, je moet geluk hebben met de locatie waar je zit. ik woon in Enkhuizen, Radio Waterstad uit Friesland ontvang ik met goed weer goed.......

Pluspunten

• design, look, geluid
  • goed te bedienen.

Minpunten

• DAB+ ontvangst slecht
  • weinig/geen verkooppunten

enno decnop 10-02-2017

DAB+ signaal in Enkhuizen nog steeds slecht, Heb een antenne gemaakt van coax kabel, ontvangst iets beter, maar na plaatsing HR++ glas weer terug bij af. Conclusie: DAB+ signaal in Enkhuizen nog steeds te zwak.
Ferry Maat wacht voorlopig met DAB+, denkt dat hier geen toekomst voor is.

wige00 06-10-2015

Sinds een maand in mijn bezit. Prima radio met een goed geluid waarbij vooral de goede heldere ontvangst opvalt. Geen enkele storing door DAB+. Een minpunt is de gebrekkige montage van de bedieningsknoppen. Het aluminium stripje is echt fragiel en dat merk je bij het instellen van de zenders. De eerste radio die ik opgestuurd kreeg zat hij bij het uitpakken al los. (kreeg heel snel een nieuwe opgestuurd) De grote knoppen (vooral de grote achterste) zijn slecht gemonteerd, zitten snel los maar zijn met enig friemelen wel weer vast te krijgen. Het ontbreken van een nederlandse gebruiksaanwijzing is natuurlijk een misser. Maar afgezien van deze minpunten ben ik toch tevreden.

wige00 17-12-2015

Reageer op mijn eigen review. De knoppen, zowel links als rechts, bestaan uit verschillende delen. Probleem speelt bij de achterste draaiknoppen. Dat zijn 2 ringen die een draaiende binnenring moeten meenemen, maar ze zijn er te ruim voor en laten los. Ik heb ze inmiddels met wat loctite op de binnenring vast gezet en vooralsnog lijkt het te helpen. Blijft overeind het dat erg vreemd is dat Philips dat niet beter bevestigt.

AJHermsen 30-08-2015

Na lang (internet) onderzoek gekozen voor dit fraaie, opvallende apparaat. Het beloofde goede geluid zit er inderdaad in! Hoewel de bediening niet perse 100% intuïtief is, is het zeker niet ingewikkeld. De snelle fullscan na aansluiting vond al snel ca. 25 stations. Daarvoor moet je wel de antenne goed uitschuiven want ingeschoven daalt het aantal snel. De te downloaden app werkt redelijk (maar kan wat beter) Al met al een prima radio (al had ik zelf ipv de blauwe display liever een retro-ogend amber kleur gezien) Wel een echt verbazingwekkend minpunt: de quickstart handleiding is in diverse talen maar... niet in het Nederlands. Slechte beurt Philips! (Al red ik me prima met het Engels)
Pluspunten: Prima geluid voor zo'n (houten!)kastje, opvallend retro-hip design, ontvangst, eenvoud (na instellen), bouwkwaliteit (op draaiknoppen na)
Minpunten: geen externe antenneaansluiting, geen usb-stick afspeelmogelijkheid, geen nederlandse quickstart handleiding, menu instellingen wat onhandig, geen regelbare bas/treble, bovenste draaiknopen voelen wat kwetsbaar aan

martijn75 09-06-2015

Ik heb 4 DAB+ radio's vergeleken in verschillende prijsklassen. De Caliber HPG316D (39 euro), de Sony XDR-S60DPB (79 euro)en de Philips OR2300 (119 euro) en deze Philips ORT7500 (169 euro)

De eerste kan ik heel kort over zijn; Tot 50 euro krijg je weinig goeds. De Caliber was nauwelijks groter dan een pakje sigaretten en klonk nauwelijks beter dan mijn smartphone. DAB+ werkt niet en dan wordt het ineens een erg duur betaalde mini FM radio. Ik vond het maar een kermis dingetje.

Dan de Sony XDR-S60DPB, wat een verschil. Ongeveer zo groot als 1,5 pak melk en maakt een degelijke indruk. Het is bovendien een grappig retro model. Stekker erin en er wordt automatisch naar DAB+ zenders gezocht. Deze werden bij mij snel gevonden. Wel even zorgen dat de antenne van andere technische apparatuur vandaan gericht wordt. Ondanks slechts 1 watt RMS vermogen (mono) produceert de Sony toch een redelijk goed geluid. Zeker niet kamervullend, maar prima als bijzet radio. De Sony heeft nog een Line-in aansluiting om andere geluidsbronnen op aan te sluiten (pc of laptop bijvoorbeeld) en is tevens voorzien van een koptelefoon aansluiting. De Sony kan worden voorzien van batterijen en is daarmee dus ook draagbaar. Voor 79 euro een meer dan prima DAB+ radio.

Dan de Philips OR2300. Het betreft hier een zeer leuk retro model met ongeveer dezelfde afmetingen als de Sony. Ook de Philips heeft prima DAB+ ontvangst en maakt gebruik van een antennedraad, vind ik persoonlijk handiger dan een telescoop antenne. Wel is een telescoop antenne echt retro natuurlijk.
De Philips is verkrijgbaar in (saai) zwart of gebroken wit welke ik veel mooier vind. De Philips heeft 3 watt RMS vermogen (mono) en dat is een stuk meer dan de Sony, dat kun je dan ook wel horen. Daar waar de Sony nog een beetje blikkerig klinkt geeft de Philips een meer volwaardig geluid en kan deze ook een stuk harder. Daarnaast is de Philips voorzien van Bluetooth! Super handig natuurlijk om je muziek direct vanaf je smartphone te streamen naar de radio. Kun je zelfs internetradio via je mobiel naar de radio sturen en het werkt allemaal perfect! Het instellen van preset zenders etc kun je het beste met de app doen die je kunt downloaden, de 'Philips Digital Radio'-app. Vervolgens kun je ook het volume etc via je smartphone regelen, super toch!
De Philips heeft alleen geen mogelijk voor batterijen en is dus niet draagbaar. Indien dat een must is zou ik dus voor de Sony gaan, als dat niet zo belangrijk is zou ik absoluut de Philips nemen, het fraaiere retro model met het betere geluid én Bluetooth. De wekkerfunctie blijkt niet helemaal lekker te werken, maar die gebruik ik toch niet.

Dan de Philips ORT7500 a 169 euro. De duurste in dit vergelijk, maar elke cent dubbel en dwars waard! Een prachtige retro radio met 2*10 watt rms, bluetooth, DAB+. De ORT7500 is nog een stukje groter dan de OR2300 en een stuk zwaarder. Dit komt door het gebruik van betere materialen en 2 zwaardere speakers, stereo dus.
Eenvoudig met de Philips app op je telefoon of tablet aan te sturen, werkt super. En het geluid? Laat ik het zo zeggen; Wanneer je eerst de Sony hebt gehoord en daarna de Philips OR2300 dan stuur je de Sony direct terug. Luister je vervolgens naar de Philips ORT7500 dan stuur je de Philips OR2300 direct terug! Wat een heerlijk gebalanceerde sound produceert de ORT7500 zeg! En gewoon echt kamervullend zonder echt te vervormen. Petje af Philips!

En wil je onder de 100 euro blijven, kijk dan eens naar de Philips OR2200. Deze is technisch identiek aan de OR2300 maar zonder Bluetooth en kost 89 euro.

martijn75 19-09-2015

Ik heb gezien dat de Philips ORT7500 duurder is geworden en inmiddels ruim boven de 200 euro zit, dat is wel serieus geld natuurlijk. Dan zou ik lekker voor de Philips OR2300 gaan die je bij Blokker koopt voor 114 euro incl verzenden.

Maar wacht......... als je niet perse een Line-in ingang nodig hebt is er een fantastisch alternatief op de markt momenteel; De LENCO DR-05 BT DAB+ Radio voor 133 euro! Voor dat geld koop je een mooie retro FM en DAB+ radio mét Bluetooth en 30 watt stereo RMS vermogen. De Lenco is in erg veel opzichten vergelijkbaar met de Philips ORT7500 maar kost bijna de helft!

Wel even goed opletten, er is namelijk ook een goedkopere versie zonder DAB+, dat is de Lenco SR-05 BT maar ik zou absoluut voor de DAB+ versie gaan.

En als je iemand in Duitsland hebt wonen die hem voor je kan bestellen kun je hem momenteel zelfs voor 99 euro krijgen (in het wit) bij redcoon.de (19-09-2015). Een super koopje voor deze fantastische DAB+ radio!