Cisco 8485DVB HD PVR - reviews

Vormgeving
Degelijkheid
3,5

Slecht apparaat.
Geeft veel storing, loopt regelmatig vast. Vaak ongewenste reboots, waardoor je regelmatig zonder beeld en geluid zit en regelmatig opnames en geprogrammeerde programma's kwijt raakt.
Verder reageert het apparaat soms ook ergerlijk traag en soms helemaal niet waardoor je het apparaat zelf ook nog moet resetten.
Het is omdat ik dit apparaat moest kopen van Ziggo om interactieve hd tv te kunnen ontvangen en zien. Maar als ik had geweten wat voor ellende dit apparaat veroorzaakt had ik deze nooit aangeschaft en het interactieve hd tv gebeuren had gelaten voor wat het was.
Dus wees gewaarschuwd als je overweegt dit apparaat aan te schaffen.

Score:

Ongeveer een jaar geleden van iemand overgenomen. Top apparaat uitstekend beeld, en geluid. De software zou iets overzichtelijker kunnen zijn zoals bij o.a. de Humax 5200C.

2,8

Waardeloos apparaat. We hebben hem nu al heel lang. 1 keer is hij vervangen, maar het nieuwe apparaat is precies hetzelfde. Al jaren zijn we gewend met vastlopers de stekker eruit te trekken en hem opnieuw op te starten. Dit moet ongeveer 5 keer per week! Ziggo heeft allerlei verhalen over andere apparaten die kunnen storen, maar het probleem zit gewoon in het apparaat zelf en Ziggo wil geen enkele concessie doen voor de aanschaf van een ander apparaat. Dat het gewoon vanuit hun bedrijf een algemene miskoop is (zie de recensies) willen ze niet toegeven. Het is ook een verschrikkelijk ouderwets apparaat. Je kunt niet eens de zenders in je eigen volgorde zetten en bij opnames wordt er geen gebruik gemaakt van de codes/signalen die door zenders meegezonden worden bij het begin en het einde van een programma (volgens mij kon dat op een VHS-videorecorder al in de jaren tachtig).

Score:

Wij hebben deze decoder nu een half jaar en alleen maar problemen gehad. Als de schijf voor driekwart volstaat met opnames en je wist dan één opname ben je in éen klap alles kwijt! Je moet dan de schijf opnieuw formatteren maar mist al je zorgvuldig gemaakte opnames. Deze decoder is een ware ramp!!!! Zodra ons abonnement verstreken is gaan we een andere provider zoeken. Ziggo levert blijkbaar alleen maar regelrechte rotzooi!!

4,2

Apparaat is nu voor tweede keer defect, eerste keer was binnen twee jaar garantie tuner 2 defect. Diverse zenders vielen uit, blokkerige beelden etc. Ik heb toen een refurbushed versie retour gekregen nadat een monteur alles thuis had gecontrolleerd (kabels, signaal etc) onnodig want een andere oude ontvanger werkte perfect.
De monteur zei al dat het een prut apparaat is.
Nu na 1 jaar neemt de recorder niet meer op, diverse fora geven aan dat dit bekend is, wordt ook niks aan gedaan.

Advies schaf dit onding nooit aan

4,5

We hebben meer dan twee jaar gebruikservaring met de CISCO 8485, maar het is een kwalitatief slechte dvd-recorder. We hebben het eerste exemplaar al na een paar maanden maanden moeten omruilen bij onze kabelexploitant, maar het tweede exemplaar heeft in de loop van de tijd steeds meer problemen gegeven. Onze CISCO 8485 neemt een tv-programma soms maar gedeeltelijk op. De opname wordt om onduidelijke redenen afgebroken. Laatst is alleen het geluid van een programma opgenomen: het beeld bleef zwart. We kijken nog naar de opgenomen programma's op de harde schijf, maar faseren het gebruik van de CISCO uit. We hebben inmiddels een HUMAX gekocht en die bevalt veel beter.

Score:

De cisco is een apparaat van slechte kwaliteit. neemt soms helemaal niks op (0minuten, reageert niet op de remote,AU tijdens de programma's (beter een update aankondigen kun je zelf bepalen wanneer,geen twee programma's gelijktijdig opnemen (wel een overbodige vraag of je wat een agenda wil aanpassen, want dat is wel of niet opnemen en eentje afbreken). Ik vaag mij af of er een aantal storingen bij zitten die door het ziggosignaal veroorzaakt worden. Ziggo zet een terughaalactie in en geef de klant waar voor zijn geld!!!!!

4,2

Continu crashes, zeer langzaam, slechte afstandsbediening, ondanks dat hij uitstaat toch regelmatig lawaai, etc. etc.

Score:

Wat een k*tapparaat. Even is het leuk maar dan komen de problemen. Na de zoveel keer opnemen 'crashed' het apparaat op het moment dat ik via de EPG op de record knop druk. Moet volledig opnieuw opstarten, wat zo'n 5 minuten duurt. Dus even snel iets opnemen voordat je weggaat gaat dus niet.
Regelmatig blijft hij hangen als ik via de EPG zap en dan denk ik: 'o god, hij gaat zo weer crashen, moet weer 5 minuten van mijn programma missen'
Echt ontzettend fragiel apparaat. Alsof de harde schijf niet groot genoeg is voor de capaciteit die de software gebruikt.

Score:

Belangrijk is om dit apparaat voldoende koeling te geven, hij wordt namelijk best wel warm. Als het in een kast staat met weinig ruimte of je zet er een andere apparaat op dan gaat hij niet erg lang mee.

2,5

Ben over het hele apparaat niet tevreden, teletekst werk NIET naar behoren van pagina [b.v.] 101 naar 102 20 sec: en ga zo maar door ,da's lekker kijken ben je een hele dag bezig , om van pagina 101 naar 136 te gaan, en als je van kanaal 1 naar 2 gaat krijg je het geluid van 1 nog te horen, hij geeft storingen als je het programma stop zet en daarna weer afspeelt [geen geluid en zeer slecht beeld zeker 10 sec:]
De gebruiks- aanwijzingen geeft alleen maar de aansluiting aan , en niet wat je er allemaal mee kunt doen.
Dat er films/sport en programma gemist erop zit, leuk maar geen must voor mij.
Had voorheen humax 5050-c, maar ja die had ik al verkocht tot mijn spijt, maar koop nu wel een nieuwe humax, deze was vele malen beter,veel beter dan de sisco.
Ik vindt het maar een flut product.

Score:

Decoder sinds 3 maanden in gebruik met een Ziggo abonnement En moet zeggen ben er zeer tevreden over vastlopers of resetten heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.

- zeer langzaam
- counter intuïtief (k*t menu structuur)
- geen vrijheid voor instellingen op wat voor gebied dan ook
- geen opname correctie (bij gewijzigde uitzend tijden) op EPG
- geen herhaalde opnames mogelijk (omdat er geen koppeling in de gids zit)

Ondanks twee tuners geen mogelijkheid beiden te programmeren, wanneer je twee zenders wilt opnemen? (ik begrijp dat twee tuners maar twee simultane opnames kan maken, maar zelfs dit kan dit apparaat niet naar behoren)

Ik kan nog wel even doorgaan, maar wat mij betreft is dit apparaat erg slecht. (mensen die dit apparaat een goede score geven hebben waarschijnlijk nooit met een concurrerend model gewerkt en vergelijken het met een VHS recorder ofzo)

4,6

helaas is het apparaat onbetrouwbaar. minimaal 1 maal per week een harde reset. apparaat met schakelaar uit - wachten tot apparaat 'stil' staat - aan zetten. Soms op dat moment meermaals. Vervolgens begint dan de opstart procedure. Vaak herkent het apparaat wel zijn agenda + opnames. Soms moet ie de kanalen opnieuw zoeken. Mijn oude Humax iPVR-9200C, doet het daarentegen perfekt.

6,7

Dit is onze 2de Sisco,
de eerste deed het al niet toen we hem kregen.
maar bij deze: Beeld is goed, geluid is goed.
Maar hij reageerd vaak niet op afstandsbediening, loopt vast, word bloedheet. USB aan voorzijde werkt niet (is volgens Sisco gereserveerd voor de toekomst) LAN/ethernet werkt niet (is ook gereserveerd voor de toekomst) nou, daar heb je wat aan.
Het is dat een Humax 500GB me nog te duur is, anders trapte ik deze zo de deur uit.

5,3

Dit apparaat voor 99,00 euro gekregen bij het afsluiten van een all-in-one abonnement bij Ziggo. De prijs leek te mooi om waar te zijn en dat blijkt ook te kloppen. Vanaf het begin loopt hij regelmatig vast en moet je telkens resetten en zelfs terug naar de fabrieksinstellingen, dramatisch... Na 2 jaar en een maand geeft het apparaat de geest en na gebeld te hebben met Ziggo blijkt dat hij inderdaad kapot is. Repareren blijkt ook nog eens duurder te zijn dan een nieuwe HUMAX. Die nu maar besteld. Zolang de Cisco het deed was het een redelijk apparaat qua beeld en geluid, maar het blijkt vooral een lokker te zijn, want mijns inzien hoort zulk apparaat langer mee te gaan dan slechts twee jaar en dan ook nog eens storingsvrij. De vormgeving is overigens spuuglelijk en deed reeds vermoeden dat het niet de beste decoder op de markt zou zijn.

7,3

Lelijk ding met veel mogelijkheden.
Interactief werkt prima.
Geluid werkt prima, in mijn geval wel SPDIF (glas) naar receiver. Zoals al m'n apparaten.
ABD simpel te koppelen aan m'n Sony Bravia.
De menu structuur zou door Sony gemaakt kunnen zijn, voor
mij kinderspel, reuze handig allemaal.
Prima beeld, snelle install.
Na aanschaf en aansluiten wordt werd er wel gelijk een
firmware update (Ziggo) gedaan.
Kortom, mee zitten spelen, opgenomen, afgespeeld, timeshifting getest, alles werk zoals het hoort.

4,2

slaat continue vast(resetten door middel van de stekker er uit te halen duurt ongeveer 4 a 5 minuten, das lastig tijdens een film), is traag met schakelen, is traag met reageren. dit apparaat kost me bijna mijn huwelijk. Ik ga voor de HUMAX 5200.

5,7

Inderdaad eerst even deze reviews moeten lezen voordat ik 'm had aangeschaft. Op zich vallen de problemen bij mij nog wel mee. Af en toe valt het geluid compleet uit. Door te rommelen met de taalinstellingen komt ie wel weer terug, maar vreemd en vervelend is het wel. De vormgeving grijpt wel héél erg terug op de wekkerradio's uit de vorige eeuw. Die groen gloeiend pitjes onder je tv is niet prettig. Ik begrijp ook niet zo goed waarom die kaartgleuf zo prominent aan de voorzijde zit. Dat kan toch veel mooier worden weggewerkt?
Maar het belangrijkste kritiekpunt is de bizarre en ingewikkelde menustructuur. Het is behoorlijk lastig om iets aan de instellingen te wijzigen, opnemen van programma's gaat ook op een niet logische manier, kortom, niet goed doordacht en stug apparaat.

5,2

Ding deed het altijd redelijk tot na de opdate in de zomer van 2012 daarna doet hij nog alles bahalve opnemen. De klanten diens zij mij in voor het eind van de zomer een nieuwe update zou komen omdat er zeer veel van dit soort klachten waren na de laatste update.
Maar het is nu oktober en nog steeds niets en Ziggo doet voorals nog of zijn neus bloed.
Zeker geen aanrader dit apparaat ook niet omdat het na een update van Ziggo zomaar gemold kan worden,

Peter. 's-Hertogenbosch

+ Toon meer reviews
Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Cisco 8485DVB HD PVR