Topfield TF 7700 HSCI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Topfield TF 7700 HSCI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

niek49 02-02-2010
Geschreven voor: Topfield TF 7700 HSCI

Mijn HD ontvanger heeft 2 jaar zonder problemen gedraaid. Na het inbrengen van HD zenders ( alleen Ned.)staat het beeld diverse malen per avond enige momenten stil.
Dealer heeft voeding vervangen zou niet goed zijn, dit heeft bijzonder weining geholpen. Soms slaat de ontvanger gewoon vast, harde reset werkt soms, cam er uit en dan weer er in werkt altijd.
Wie het weet mag het zeggen

eland 09-10-2009

Hallo leden, Ik heb sinds twee weken deze Topfield 7700
HSCI. Ik ben er zeer tevreden over, maar ik heb toch een paar rare dingen gevonden.
Namelijk als de freqetie b.v
12303 is dan pakt die Topfield hem op 12307 en dat vind ik een beetje raar.
Zodoende blijf je wel aan het zoeken. Het is ook het handigste om naar een complete zenderlijst te zoeken.Kingofsat b.v. daar staan de juiste gegevens.
Verder heb ik op deze ontvanger een 250G usb harddisk aangesloten en werkt perfect.Belangrijk is ook dat deze ontvanger in tegenstelling tot div andere
merken niet kokend jeet word.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

max l 18-08-2008
Geschreven voor: Topfield TF 7700 HSCI

Ik heb alleen maar problemen met dit apparaat.
Met grote regelmaat moet ik hem opnieuw opstarten als ik aan het zappen ben.
Canal Digitaal verwerkt hij blijkbaar niet goed.

Na het installeren van de laatste update 6-8-2008
ben ik zelfs een 15 tal zenders helemaal kwijt.
Zijn ook niet te vinden
B.v. Engelse zenders en NL HD

Wat mij betreft een waardeloos apparaat

Marco Grisel 16-05-2008
Geschreven voor: Topfield TF 7700 HSCI

Prima apparaat ben er heel tevreden over, het beeld op mijn Sharp Full HD is op 1080I een beetje wazig als ik de ontvanger omzet op 576I is e.a.a. haarscherp. Aangezien de uitzendingen van Canaal Digitaal in 576 worden uitgezondenlaat ik de ontvanger op 576I staan voor de beste resultaten.

KHV 23-10-2007
Geschreven voor: Topfield TF 7700 HSCI

Heb de sat.ontvanger via internet in Duitsland gekocht. Is in Duitsland een stuk goedkoper. De gebruiksaanwijzing is alleen in het Duits en Engels. Ik heb de zwarte uitvoering. Installatie en bediening is erg eenvoudig. Op enkele Duitse tv-zenders wordt HD promotie uitgezonden. Via HDMI en LCD scherm een plaatje van een beeld. Nu afwachten wanneer NL HD gaat uitzenden. Ben benieuwd hoe e.e.a. door Topfield opgelost wordt met betrekking op duo LNB van Canal digital.
Ik gebruik een originele mediaguard met smartcard van Canal digitaal. Gaat perfect. Het opstarten van de ontvanger duurt erg lang. De ontvanger laat in de display (prima display) de letter en cijfers L230 zien. Vervolgens is er niets meer op de display te zien. Alles weg. Kort daana RUN in de display en beeld op de TV. Al met al duurt dit toch wel lang. Waarom L230 in de display zichtbaar is is mij onbekend. Kan daarvan niets in de gebruiksaanwijzing vinden. Wie kan mij dat vertellen? Misschien ook een NL handleiding?
Op de Topfield site (Welcome to Topfield) worden 2x een update firmware voor de TF7700HSCI 12-okt-07 genoemd. Heb de update zelf nog niet geprobeerd. De update kan via een USB-stick op de ontvanger gezet worden. De zap snelheid vind ik wel meevallen. Al met al een mooie ontvanger die gezien mag worden.

ger1951 03-10-2007
Geschreven voor: Topfield TF 7700 HSCI

strak apparaat, mooie afanummerieke display. Zeer geschikt voor HD ontvangst. Via de HDMI aansluiting is ook bij de conventionele 576 beeldlijnen uitzending een verbetring waarneembaar. De omschakeling van normaal naar HS verloopt wat haperig en duurt wat lang. Opstarten duurt wat lang, maar het zappen verloopt redelijk goed. Gaan 2 CI modules in en dat kan handig zijn vanwege toekomstige aanbieders van HD. Gebruik momenteel , zonder haperingen met T-rex module waar al twee kaarten inkunnen. Menustructuur, in goed Nederlands werkt geweldig. gebruik van de handleiding is eigenlijk overbodig. Alles wijst zich vanzelf en dat ben ik van andere apparaten niet gewend. Toestel in deze klasse zou wel een wat luxere afstandsbediening mogen hebben. De bijgeleverde bediening werkt naar behoren, maar in ruimtes met minder verlichting laat de afleesbaarheid te wensen over. De ontvanger is voorzien van een USB aansluiting waardoor meer mogelijkheden zouden zijn. Nog niet uitgeprobeerd, maar een externe harde schijf is (nog) geen optie. Overigens schijnen de huidge genratie harde schijven niet altijd geschikt te zijn om een goede HD opname te maken. Ook zijn de beelden nog niet via de pc te bewerken. Dat is jammer, want BBC-HZ heeft veel goede HD uitzendingen, die je graag op een ander moment zou willen bekijken.Momenteel de beste aanbieding in HD ontvangers, maar de overige merken komen vast met nieuwe modellen uit.