Samsung DCB-P850R Digital Cable Receiver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DCB-P850R Digital Cable Receiver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

adinda46 15-02-2012

vandaag na 5 jaar is mijn samsung helaas overleden.
3 rode lichtjes branden er. zo te lezen ben ik niet de enige en mag ik in mijn handen knijpen dat ik er nog zolang ermee heb gedaan.
hij stond in mijn slaapkamer en maakte een behoorlijk herrie van de ventilator.
ik heb ook een humax en die is echt super.
makkelijk snel 2 prog opnemen voor mij nooit geen samsung meer.

Bert Huijben 09-12-2011

Ik heb ruim 5 jaar de Samsung P850R met veel plezier gebruikt. Na goed een jaar het bekende Elco probleem gehad, maar de winkel (BCC) loste dat gelukkig op door direct omruilen met een vergelijkbaar apparaat dat al gerepareerd was. Zonder wachttijd dus!

Vorige week ineens een paar opnames die het niet deden en andere storingen van de harddisk. Na langdurig uitzetten een schrapend geluid tijdens de harddisk test.

Wegens de huidige 'harddisk-crisis' is het vervangen van de harddisk een dure aangelegenheid. (Ruim EUR 100 voor een vergelijkbare disk). Ik heb gekozen voor het vervangen door een SMT-7140, die op voorraad was bij de Makro voor EUR 229,-.

Veel van de beperkingen van de DCB-P850R lijken hierin opgelost te zijn: Je kan programma's die opgenomen worden gaan kijken vanaf het begin; achteraf kiezen het huidige programma op te nemen als je timeshift gebruikt, etc. Als je alleen de handleiding bekijkt dan zul je deze verschillen niet vinden, want die geeft echt alleen een inleiding.

Jammer dat ze deze functies niet met een update op de DCB-P850R beschikbaar hebben kunnen maken.

gljm 19-07-2011

Apparaat deed het goed tot ongeveer een anderhalve maand geleden. Hij reageerde nergens meer op en gaf alleen drie rode lampjes. Op internetfora gevonden dat de elco's vervangen moesten worden. Dit laten doen (€80,=) en hij deed het weer een paar weken.

Helaas is de harde schijf gedurende mijn vakantie volgelopen, en nu is hij helemaal van slag. Hij slaat steeds uit, en is bijna niet meer aan te krijgen, behalve door veelvuldig de stroom eraf en daarna er weer op te zetten. Zelfs in de standby-stand gaat hij in error.

Ik ben het zat en koop vandaag nog een Humax.

titatus 07-09-2010

Ik ben niet tevreden met deze aankoop van deze samsung.
Het brommen van de ventilator was na de update weer opgelost maar na 3/4 jaar stoorde het beeld bij sommige zenders en bleek uiteindelijk dat de tuner al stuk was(gelukkig nog wel in de garantietijd).Met 2,5 jaar deed hij helemaal niks meer 3 ledjes branden alleen nog, de beruchte Elco's waren defect.
Ik zie dit gewoon als een ontwerpfout(goedkope materiaal, geen voldoende koeling)
Ja gelukkig was de reparatie niet zo duur en nog gedeeltelijk garantie.
Het andere meest vervelende is dat hij erg traag is en hij loopt regelmatig vast vooral bij gebruik tv guide na de reset is hij weer even oke voor een paar weken.Maar dan begint het weer van voor af aan.
En er wordt vanuit Samsung ook geen nieuwe updates gegeven.
Kortom voor mij geen Samsung meer.

Rens41a 20-08-2010

Bijna 3 jaar optimaal genoten van dit apparaat. De twin tuner is echt ideaal: tegelijk opnemen en bekijken van digitale kanalen. Een softwareupdate verhielp de geluidsoverlast. Af en toe schakelt de Samsung wat gtraag, maar daar kon ik wel aan wennen. Tot afgelopen week dus tevreden.

Maar ineens is de Samsung overleden. Hij doet niks meer. Steker eruit en rebooten helpt niet. Voor een apparaat van nog geen drie jaar oud en een aanschafprijs van mer dan €300,= erg slecht!

iVooooooo 10-05-2010

We hebben bijna drie jaar lang mogen genieten van de beeldkwaliteit van deze decoder. Tot hij gisteren plotseling overleed. Hij stond in standby, er klonk een plof en er hing een lichte brandlucht. De rode lampjes aan de voorzijde knipperden en bleven knipperen ook nadat de stroom uit en aan was gezet. Niets meer mee te doen... Nu waren we thuis toen het gebeurde, maar het toch een eng idee dat dit ook kan gebeuren als je er niet bent.
WE hebben het ding intensief gebruikt, maar eerlijk gezegd vind ik een levensduur van een krappe drie jaar wel erg kort. En de overlijdensoorzaak verontrustend.
Gaf wel de gelegeheid om nu eens echt het verschil tussen analoog en digitaal (SD) op een full HD scherm te zien: conclusie, snel een nieuwe decoder kopen. Maar niet van Samsung :-(

spidermonkey 24-03-2010

Heb nu de Samsung DCB-P850RS 1 week in gebruik en kan al bijna niet meer zonder. Geweldig beeld en met de 2 tuners hoef je niets meer te missen. Had wel wat problemen met de installatie want de afstands bediening werkt maar half. De cijfer toetsen voor het voor de 1e x invullen van de pincode werkten niet. Gelukkig had ik nog een oude "remote" van een samsung decoder liggen dus dat is opgelost. Over de herrie van de ventilator het volgende..bij dit apparaat werkt deze alleen als hij in bedrijf is en is wel hoorbaar maar niet nadrukkelijk aanwezig zeker niet wanneer je naar een opname kijkt. Heb lang getwijfeld of ik niet de Humax 5050c moest nemen na alle juich verhalen. Gelet op het budget heb ik hier bij coolsound.nl slechts de helft van de Humax voor betaald. Om 11 uur besteld en de andere dag om 11 uur binnen. Hulde!!! Mijn LCD TV heeft nog geen HDMI dus ik mis dit niet. Ben nu op zoek naar een Samsung Home cinemaset. Iemand een tip? O ja als ik dan toch iets negatiefs moet zeggen dan is het de menu besturing op de afstandsbediening. Het zijn hele kleine knopjes.

wouter08 05-12-2009

Heb deze recorder nu 2,5 jaar maar het apparaat blijft regelmatig hangen, waarbij dit alleen opgelost kan worden door de stekker eruit te trekken. Deze recorder is ook erg gevoelig voor een minder sterk digitaal kanaal signaal en kan de zender dan niet goed weergeven en opnemen. Met een kanaalversterker in de meterkast heb ik dit probleem kunnen oplossen.
Vorige week bleef het systeem weer hangen en kreeg ik ook niet meer aan. Apparaat is nu in reparatie, en de status is nog onbekend. In de winkel werd mij gemeld dat ik gelukkig moest zijn dat ik verlengde garantie (5 jaar) had gekocht anders had reparatie erg duur geworden, en had ik beter een nieuw apparaat kunnen kopen. Mijn ervaring met een vorig vergelijkbaar apparaat dat al na 13 maanden stuk ging (garantie 1 jaar) had mij toen doen besluiten de garantie maar te verlengen.

marcelmonique 26-11-2009

Heb deze PVR al twee jaar, werkte tot voor kort goed.
Sinds vandaag werkt bediening via afstandsbediening niet. Als ik alleen de AB op de PVR richt, springt hij continu van kanaal. Het rode lampje op de PVR knippert. De bediening op de PVR zelf werkt wel, maar op bijv. een opgenomen programma te verwijderen heb je de gekleurde knopjes nodig.
batterijen van AB heb ik gewisseld: geen effect.
Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Wie heeft een oplossing.

jan ouburg 07-07-2009

beeld kwalitijd zeergoed
maar maakt veel te veel geluid
zeer hinderlijk
wat ik ook een hinderlijk punt vind is dat de aan uit schakelaar aan de achterkant zit . als hij in een kast staat kom je er niet bij.
en nu na een half jaar kapot
start niet meer op.

ik zou deze niet meer aanschaffen.

double 01-02-2009

Had ik nu maar eerder op kieskeurig gekeken.
Heb de ontvanger nu 11 maanden in bezit. Waarvan 1 maand bij de samsung reperateur. Na vele beloftes over reparatie en wachte op onderdelen bleek de importeur er geen gat meer in te zien en vergoede het volledige apparaat. De verkopers mogen niet negatief over het product praten omdat het de keus aan de klant ligt. Een enkele deed het toch stiekum en verklaarde dat de 850R uit de handel is gehaald wegens ernstige tekortkomingen. Heb nu een Humax en die werkt net zo goed. Dus kom je een 850R tegen. Lekker laten staan.

marcon 02-01-2009

Prima machine, jammer van de degelijkheid.

Ook hier - na de vakantie - weer aangezet en poef! Drie knipperende ledjes dus.

Gelukkig door tips van dit forum weer zelf gemaakt. Er was 1 elco, 1 diode en 1 weerstand stuk en deze dus vervangen. Kosten 2 euro en wat vrije tijd.

DaddyCrash 31-12-2008

Het lijkt bijna onvermijdelijk bij dit apparaat. Oud worden doen ze niet. Belachelijk gewoon. 2 jaar geleden gekocht. Zo'n apparaat hoort minstens 4/5 jaar mee te gaan.
Gaat nu ter reparatie naar Samsung met verzoek dit te repareren (onder coulance). Consumentenkoop geeft overigens ook rechten. Hoop dat Samsung het repareerd tegen een redelijke vergoeding anders wordt het een gevalletje rechtsbijstandverzekering. Functioneel beviloe het apparaat best wel na de eertse aanloopproblemen te hebben overwonnen. Electriciteitsgebruik is in standby-mode buitenproporties.

drstn 12-11-2008

Heb hem bijna anderhalf jaar, was er behoorlijk tevreden over,maar hij houdt ermee op,behalve de drie ledjes die knipperend branden. Samsung kan het voortaan bij mij vergeten!

Wispi 26-10-2008

De kwaliteit van beeld en geluid is goed. En het apparaat werkt na de laatste update goed. Veel gemak met programma's opnemen. Harde schijf mag inderdaad groter zijn. Ben zeer te vrede over het apparaat. Op de tijd na, de klok loopt 10 minuten voor. Is ook niet in te stellen. Hebben hier meer mensen problemen mee?

Saner6465 23-10-2008

We hebben de 850 sinds december 2006. Van de week inderdaad de 3 rode ledjes aan de voorzijde. Na het lezen van de reviews de boel opengemaakt en inderdaad een elco geploft. Een nieuwe elco a € 0,45 gekocht, het proberen waard dachten we. Maar helaas, we krijgen geen signaal meer dus is er warschijnlijk toch meer aan de hand. Toch hebben we er veel plezier van gehad, zeer gebruiksvriendelijk. We wilde een nieuwe aanschaffen maar via via erachter gekomen dat het apparaat uit de collectie van Samsung gaat. Vanmiddag gaan we voor de Humax iPVR9200C. Hoop dat we hier langer gebruik van mogen maken.

RoelandK 14-10-2008

Heb de DCBP850R ongeveer ander half jaar gehad. Daarna deed deze niks meer.
Drie rode ledjes bleven branden op het apparaat. (veel meer mensen hebben ditzelfde probleem)
Ik krijg nu de dagwaarde vergoed, de winkelier rade mij af om het apparaat te terug te kopen. 'Het product deugt niet', aldus de winkelier.

Op zich klopt dit denk ik wel. Op de samsung site is het product niet meer terug te vinden en er staan wel heel veel meldingen over kappotte DCBP850R op het internet ....

ron_123 24-09-2008

Apparaat nu bijna 2 jaar in bezit. Op zich een heel goed apparaat, ideaal om vaak dingen op te nemen en op een later tijdstip te bekijken zonder die irritante reclame. snel en makkelijk in te stellen (1 druk op de knop)
Ook bij mij het probleem na 1.5 jaar met de knipperende ledjes.

Tip: ga terug naar de verkoper en neem print mee van alle reacties hier op kieskeurig.
Ik heb hem retour gebracht naar de winkel en die heeft hem samen met klachtenbrief + reacties kieskeurig opgestuurd naar reparatiecentrum. week later heb ik het apparaat gerepareerd retour gekregen. moest alleen de verzendkosten betalen.

mensen met problemen, kijk ook even op: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63839

ruko1960 22-09-2008

Eergisterenavond normaal uitgezet en gistermorgen alleen nog 3 knipperende lichtjes. Ff op internet gekeken en kwam er al gauw achter dat dit een veel voorkomend probleem was. Ook mijn toestel was ongeveer 1 1/2 jaar oud. Ik heb hem opengeschroefd en kwam er al snel achter dat er een elco - 1000uf 10V 105 graden C- was ontploft. Naar de electrowinkelgegaan, nieuwe gekocht, ontplofte vervangen en..... draait weer als een zonnetje. Volgens de meneer van de electrowinkel was deze elco vanaf de fabriek er verkeerd om in gezet ... zou dit een productiefout zijn nu er zoveel mensen omstreeks de 15e maand last van hebben??

Juul1986 17-09-2008

jeetje, veel problemen al met dit apparaat zeg. Ik heb het produkt nu ongeveer 1,5/2 jaar. Nog binnen de garantie had ik hetzelfde probleem als iedereen hier al over schrijft. Reset-dinges was vervangen bij reparatie. Deed het erna een tijd goed. Niet hetzelfde probleem teruggekregen, maar apparaat loopt nu wel minimaal 1x per dag vast en dat is echt ZWAAR vervelend aangezien als om 4 uur smiddags het apparaat vastloopt (tijd blijft gewoon stilstaan) alle ingestelde programma's van de avond gewoon NIET worden opgenomen. Het is een leuk apparaat, maar hoe vaker dit ding kuren vertoont hoe aggressiever ik er van word en dan ben ik nog niet eens een man.

moose 09-09-2008

Ik heb het apparaat nu ca. 16 maanden. Na een half jaar drie rode leds en is onder garantie de resetchip vervangen. Na de zomervakantie (2008) de decoder weer ingeschakeld en toen de drie knipperende leds. Omdat de garantie verlopen was de condensatoren maar zelf vervangen. Hij werkt nu weer, maar geeft niet echt vertrouwen voor de toekomst. Voor mij geen Samsung meer.

21Paul 07-09-2008

Heb het zelfde probleem. 3 rode lampjes branden. Heb het toestel open gemaakt en zie geen schade. Het toestel is 20 maanden uit. Is tijdens de vakantie uitgeweest en bij terugkomst weer aangezet, heeft het toen nog 6 dagen gedaan. Is bekend of het in dit geval ook gaat om het vervangen van enkele condensatoren, de lampjes knipperen dus niet, maar branden continue. Zo af en toe bij stekker eruit en opnieuw aanzetten start het apparaat wel op, maar loopt dan toch weer vast in de drie rode lampjes.

M.Jaeger 05-09-2008

Helaas gaf ook onze DCB--850RS de geest. Het apparaat blijkt niet meer te willen opstarten. De bekende rode lampjes branden. Een paar elco's besteld in de hoop dat deze de oorzaak zijn van deze kwaal. Onbegrijpelijk hoe knullig dit apparaat in elkaar steekt. De elco's ziten bovenop de koellichamen. met asl gevolg dat ze oververhit raken en de geest geven.
Als je op internet speurt vind jer zo veel dramatische kwalificaties over de degelijkheid van dit apparaat en de opstelling van de importeur dat je afvraagt wat voor beleid daar achter steekt. Het moge duidelijk zijn Samsung komt er bij ons neit meer in.

ajo 31-05-2008

Sinds augustus 2007 Samsung dcb-p850r in bezit. Gisteravond na vakantie aangezet hing die volledig met de een of andere melding. Alleen door de stekker eruit te halen kon ik de boel weer aand de gang krijgen. tijdens het doorspoelen van reclame tijdens een opgenomen film bleef die weer hangen, zelfde ritueel uitgevoerd ging weer verder. Bij wekelijks opname van een programma zet hij dit programma soms er wel vijf keer in. Kortom doet niet altijd wat je wilt. Ook moet je ruim de opnametijd instellen anders stopt die net voor het eind van een film

well0549 19-05-2008

Ik heb ook zo'n ding gehad. Direct na installatie is tie teruggegaan in de doos deze herrie komt bij mij niet in de huiskamer !!!

Met een SW update zou alles verholpen zijn. Noi ik zit zelf in de Software en het lukt mij echt niet om een lawaaiige ventilator zo te programmeren dat ie op toeren fluisterstil is.

Wat een ..... apparaat. Dus terug naar de winkel ermee. Heb toen een Humax DuoViso gekocht. Ik vergelijk nu beide fora ( betreft humax en Samsung) met elkaar een sjonge jonge wat ben ik blij dat ik een Humax heb zeg... ik zou nu namelijk tegen de beruchte 15 maanden aanlopen....

Hij krijgt van mij een 1 in alle categorieen. De herrie van die ventilator en de &*^%&$^&$*%$*&^& service van de winkel hebben ervoor gezorgd dat Samsung nog tot in lengte van dagen een naar smaakje zal geven bij mij.