Humax IR-FOX C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Humax IR-FOX C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Cook 26-12-2009
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Destijds gratis bij een ziggo abonemment gekregen. De beeldkwaliteit is schitterend, vooral in combinatie met een goeie scartkabel (Qed AV2110 , aanrader!)

Helemaal perfekt is deze decoder niet. De EPG en de bediening ervan werken vaak erg langzaam.
De klok valt af en toe in slaap (waardoor ingestelde timers niet meer werken!). De enige remedie hiervoor is de stekker eruit en erin doen.
Ik heb nog een ouderwetse 4:3 TV. Het beeld springt de laatste tijd steeds vaker naar een uitgerekt modus, waardoor breedbeelduitzendingen worden weergegeven als 4:3, geen balken meer dus, en dat ziet er waardeloos uit. Het enige dat helpt is het Menu oproepen. Maar de laatste tijd gebeurt dit wel erg vaak (vooral op Discovery channel)
De smartcard van Ziggo wordt niet altijd herkent als ik 'm even eruit heb gehaald. Dan moet ik 'm eerst schoonmaken, dan pakt ie m weer wel.

Geluid is prima! Helaas alleen optische uitgang. Maar i.c.m. een goeie hifi-set en kabel is het echt genieten.

Afstandsbediening is ook prettig te gebruiken

De grijze kleur is wat minder, maar ik zie dat je m tegenwoordig ook in het zwart kunt kopen.
Maar ik zou sowieso een betere kopen als ik de keuze zou hebben. Namelijk de duurdere Humax PVR9300T

oscbet 02-12-2009
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

tijdens de ziggo actieweek gekocht voor 20 euri, werkt uitstekend op mijn ouderwetse TV. programmagids is erg handig. De traagheid hiervan waar sommigen over spreken herken ik niet. Digitaal beeld , opvallend beter als analoog beeld. Helaas weer een afstandsbediening erbij. AB is wel erg goed en duidelijk. Instellen was erg eenvoudig met de informatie die erbij zat.

ZoiD 30-11-2009
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Beeld en geluids kwaliteit van de humax zijn op zich wel OK, als je echter echt iets moois wil koop je een HD decoder met een HDMI aansluiting ipv scart.

Verder is de humax een compleet onding, troep, ik heb al een aantal keer op het punt gestaan hem het raam uit te gooien.

Toen ik hem net in gebruik had stoorde ik me er mateloos aan dat het geluid weg viel bij het oproepen van de EPG. Na een software update is dit probleem verholpen, echter een hoop nieuwe problemen er bij.

De programma gids bijvoorbeeld is erg traag, valt bijna niet door heen te navigeren en het gebeurd regelmatig dat het kastje hangt en ik de stekker er uit mag halen voor ik verder kan met tv kijken.
Ook de menu's van dit ding zien er niet uit.

Mijn advies, niet kopen, ik heb zelf betere ervaringen met samsung decoders(ondanks de vele nagative reviews op deze site, ik snap er niets van)

PetervdWaard 23-02-2009
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Naar aanleiding van de beoordeling van M1987 heb ik besloten om ook de Decoder te bestellen. Ik ben erg onder de indruk van dit product. De handeleiding is snel en handig, binnen 15 minuten heb je beeld en kan je veel zenders digitaal bekijken.
Zeker omdat de prijs zo laag is raad ik het aan.

M1987 20-02-2009
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Ik heb vorige week de Decoder besteld en hem dinsdag in huis gekregen. Ik kon hem gelijk installeren en dat ging prima. Ik had met behulp van de handleiding weinig moeite met de installatie. Ook viel de prijs mij enigzins mee: 49,95. Ik hem besteld op de website van eredivisielive omdat ik er dan nog een maand gratis eredivisielive bij kreeg. Het beeldkwaliteit vind ik redelijk goed en het geluid ook. Er zijn vele opties, die met behulp van de handleiding makkelijk te begrijpen zijn. Ik zou de Decoder zeker aanraden, omdat de prijs-kwaliteit verhouding gewoon erg goed is.

MOH 09-10-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

al een jaar zeer tevreden over de Humax c-fox.
Sinds kort daarom een 2e Humax aangeschaft. Deze gebruik ik voor de dvd-recorder.
Eén probleem..De ab reageert (natuurlijk) op beide tuners.
Ondanks het afschermen van één van de tuners gaat het signaal overal dwars doorheen.
Is de ab frequentie verstelbaar?
Ik ben niet de enige met deze vraag.
Wie heeft er een oplossing?

Pilot1960 02-10-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Ik kan maar èèn advies geven: niet kopen!
Ik heb deze ontvanger naast een Samsung DCB9401R staan en de Humax is echt bedroevend slecht.
Het instellen is erg onoverzichtelijk, de zenders zijn wel in een favoriete map te plaatsen maar houden dan een ander zendernummer waardoor, als je bijvoorbeeld Discovery op 6 hebt staan je op de afstandbediening op 20 moet drukken. Erg onduidelijk dus. Deze dingen zijn echter wel op de Samsung aan te passen zodat je je persoonlijke instellingen 100% kunt veranderen.
Verder zijn het beeld en de geluidkwaliteit ook stukken minder dan de Samsung.
En tot overmaat van ramp is de Humax er na een half jaar mee uitgescheden. Gelukkig had mijn leverancier een ruilontvanger voor mij, gelukkig weer een Samsung. Prima service.

splanky 29-09-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

humax fox bevalt goed.primabeeld en geluid zappen ook goed. enigste min punt is ,niet mogelijk om een eigen voorkeur zender lijst op te roepen.

daan81 27-09-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

EPG werkt steeds langzamer. In het begin was het al traag maar nu is het onbruikbaar. Daarnaast heeft het apparaat geen benul van winter en zomertijd en zit het er altijd naast met de tijd. Waardoor de EPG bij het kijken altijd een TV programma een uur eerder laat zien.

Ook het switchen van TV naar EPG duurt ongeveer 30 seconden.

Software van het apparaat is dus mager. Waarschijnlijk waren de ontwikkelaars meer bezig met het maken van de spelletjes. Kwaliteit van het beeld is wel goed vandaar een 8.

NdG 25-09-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

We hebben al langere tijd digitale televisie van @Home/Ziggo. Echter sinds kort hebben we ook digitale tv op de slaapkamer en daarbij zit het Humax kastje. Beneden hebben we een Samsung ontvanger dus ik heb beiden goed kunnen vergelijken.
Het viel me op dat de beeldkwaliteit van de Humax duidelijk minder is dan de Samsung. Het beeld is 'korreliger' en minder stabiel dan met de Samsung. Dit is het geval bij de 40 tv in de woonkamer en de 19 tv in de slaapkamer. Het beeld is niet slecht maar het verschil is duidelijk te zien.
Een ander minpunt is de favoriete zenderindeling. De zenders kunnen wel in een bepaalde volgorde worden gezet, maar de nummers kunnen niet veranderd worden. Erg lastig omdat je dan nooit de ideale indeling kunt krijgen.
De menustructuur en de EPG is wel heel makkelijk te lezen. Dat is een pluspunt.
Al met al bevalt de Humax goed maar op het belangrijkste punt (beeldkwaliteit) stelt het apparaat toch wat teleur.

HeinB 22-09-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Een prima decoder voor de kabel (ik gebruik hem i.c.m. Casema, nu Ziggo). De beeldkwaliteit is erg goed, terwijl het normale analoge signaal al prima is. Zappen gaat redelijk snel. Handig is ook de EPG, je kan je favoriete zenders in je eigen volgorde vastleggen.

Ik heb slechts 1 keer een probleem gehad (hangende zender), maar dat lag aan Ziggo. Verder werkt deze decoder betrouwbaar.

Minpuntjes zijn het feit dat het geluid standaard laag staat (moet je via de TV regelen). En teletekst vind ik niet prettig om te lezen, een brede letter.

Aotearoa 16-07-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

De Humax gisteren gratis ontvangen van Ziggo. Met het installatieboekje van zowel Ziggo als Humax digitaal beeld in ca. 30 minuten. Ik heb een 100hz breedbeeld van JVC en die had analoog al schitterend beeld, maar het blijkt dan toch nog een fractie beter te kunnen. Ik heb nog niet alle mogelijkheden bekeken maar ik vraag me af of ik dat ga doen: ik heb nu digitaal beeld, zappen werkt goed alsook teletekst.

Oepserdefloeps 10-07-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Apparaat gratis gekregen bij Ziggo en ben redelijk tevreden. Wordt gebruikt in combinatie met Philips 32PFL9603. Ben nog een beetje aan het stoeien met de afstellingen om het beeld zo optimaal mogelijk te krijgen. Afstandsbediening en zappen gaat een beetje moeizaam maar voor de rest makkelijk in gebruik.

rene rosier 13-06-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Ik heb de fox nu enkele dagen in bezit. Ik ben er echt tevreden over, hoewel ik nog geen vergelijking kan maken met andere toestellen: het is mijn eerste ervaring met digitale TV. Ik wil even reageren op een eerdere post en nog iets meegeven voor anderen:

Ik heb een Sony DVD recorder geschakeld samen met de fox. Om digitaal te kunnen opnemen moet ik de recorder (in mijn geval) schakelen op 'line3' ingang. Alleen dan ontvang ik de signalen van de decoder op mijn recorder. Elke andere instelling geeft OF geen beeld, OF het 'analoge' signaal. Bij programmering levert dat nogal wat problemen op, omdat je zowel de recorder als de fox moet programmeren, en naadloos op elkaar laten aansluiten. Dat gaat, maar het is wat complexer. Omdat het analoge beeld niet erg sterk afwijkt van het digitale, is het voor mij geen probleem om ouderwets analoog op te nemen...

Een vreemd iets: ik heb tijdens de EK wedstrijden regelmatig last gehad van bevroren beeld (beeld staat heel even stil, geluid valt heel even weg). Dat is mateloos irritant als je er op gaat letten. Ik heb de bekabeling vernieuwd (Hirschmann coax, professionele scart). Resultaat ; storingen zijn minder maar toch (vreemd..) bij elke herhaling van een voetbal actie komt het probleem weer terug.
Na lang experimenteren blijkt uiteindelijk dat er een schijnbaar conflict optreed tussen de fox en mijn (eenvoudige) antenne versterker. Ik heb de versterker er tussen uit gehaald en weg waren de frozen beeldjes. Signaal kwaliteit nog steeds 100% maar sterkte loopt terug naar 10%. Toch heb ik een perfect beeld. Ik wilde dat toch even met jullie delen, wie weet....

bertheeren 05-06-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Heb dit ding nu ruim een jaar in bezit, werkelijk TOP
Alles werkt perfect, perfect scherp beeld met enorme kleurdiepte en zuiverheid.

MHO 02-05-2008

De Humax digitale ontvanger Fox bevalt erg goed
Geeft goed beeld i.c.m. Panasonic plasma tv TH42PV7.
Totaal geen problemen met de Humax.
Heb daarvoor de digitale ontvanger van Samsung ,type 270, gehad van Samsung. Maar daar heb ik veel problemen mee gehad.

Frans 2001 06-03-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Ruim 1,5 jaar TV gekeken ( SHARP 37GA-9E) met digitale decoder Samsung DCB 9401R. Talloze storingen deden zich voor. Blokkerig beeld. Bevriezend beeld dat zwart werd en pas na enige tijd weer terugkwam. En wij maar denken aan een slechte signaaloverdracht van @home op onze kabel.
Vanwege de goede revieuws hebben we besloten de HUMAX IR Fox C aan te schaffen. Na aansluiting en installatie op de TV, leek het alsof we ineens naar HDTV keken ! Veel strakker, scherper beeld, mooiere, vollere kleuren. De afstandsbediening werkt zalig.
Je hoeft niet steeds weer de AB. van de TV. te pakken om het beeldformaat te kiezen, omdat de Humax een automatische beeld-instelling heeft.
Voor ons is van belang : een prachtig TV-beeld en ik kan U verzekeren, daar zorgt deze Humax IR-Fox C wel voor ! Tot op heden nog geen enkel storend beeld gezien, laten we hopen dat dit zo blijft.

cgo 22-02-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Ik heb de Humax IR-Fox C nu 2 weken en gekocht op basis van de gelezen goede reviews. Mooi beeld in combinatie met m'n Panasonic TH-42PV70. Moet wel steeds goochelen en switchen tussen beide afstandsbedieningen. Tevens goede afgeschermde scart, coax en hdmi-kabels aangeschaft.

Engeln 20-02-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Prima apparaat, geeft substantiële verbetering van beeldkwaliteit !

heuvel4 23-01-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

(een paar dagen in bezit)
Eindelijk is het er van gekomen:digitale televisie van Casema.
Gezien de reviews een Humax IR-FOX C gekocht.
Het installeren is gemakkelijk.
Beeld en afstandsbediening is prima.
De letters van Teletekst is inderdaad niet best (kan beter). Ook andere 2 TV's in huis (met analoog signaal) en videorecorder werken perfect en prima beeldkwaliteit.

Windhapper 19-01-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Een degelijke decoder en makkelijk te installeren via een perfect opgebouwd menu. Een zeer goed in de hand liggende afstandsbediening.Mis enkel hdmi die overigens op geen enkele sd decoder zit.

Rients 07-01-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Degelijke decoder die doet wat hij moet doen, maar helaas niet helemaal zonder gebreken.

Het beeld is een flink stuk naar rechts en ook enigszins naar boven verschoven en het is licht rechtsom geroteerd. Rotatie kan ik op mijn TV corrigeren maar veschuiving helaas niet.

Teletekst heeft naar mijn mening een lelijk lettertype en het niet kunnen selecteren van subpagina's is wel heel erg ouderwets. Bovendien is de teletekst op mijn TV ongeveer 10x zo snel en de decoder heeft geheel geen teletekst geheugen. Teletekst gebruik ik dan ook via mijn TV.

De EPG is mooi overzichtelijk maar het valt wel heel erg tegen dat zowel beeld als geluid geheel worden uitgeschakeld als je naar EPG kijkt. En zoals al eerder hier vermeldt is het niet mogelijk om andere nummers aan kanalen toe te kennen. Wel kun je de zap-volgorde veranderen d.m.v. het aanmaken van favorietengroepen, maar dat is niet wat ik wil: ik wil direct naar een bepaalde zender kunnen door bv 10 in te typen.

Ook bij inschakelen van het instellingenmenu worden beeld en geluid uitgeschakeld. Geen groot probleem, maar mooi is anders.

Als laatste vind ik de zilveren kleur niet mooi, maar dit heb ik zelf opgelost door het kastje te demonteren en het voorpaneel en de bovenkant zwart te spuiten. Ziet er mooi uit met die verchroomde knopjes erin. Ik zal wel niet meer garantie hebben ;) maar de decoder is toch een tijdelijke oplossing voor mij tot er een decoder met HDD komt die meer mogelijkheden heeft dan de huidig beschikbare modellen.

mgimau 07-01-2008

hallo,

Zoals velen heb ik de combinatie deze Humax, de panasonic TH-37PV70 plasma tv en de panasonic DMR-EH57 HDD/DVD recorder. Ik heb op al deze apparaten reviews en vragen lopen. maar nu wil ik even mijn beoordeling geven nu ik een tijdje ermee bezig ben en al wat uurtjes gekeken heb en vele instellingen geprobeerd heb, ook dank aan Willem hiervoor.

Hoe zij nu mijn aansluitingen, waarbij ik de meeste mogelijkheden, en goede kwaliteit heb.

Coax aansluiting
Coax uit muur (met signaal versterker in meterkast) naar de HDD/DVD --> coax naar HUMAX --> coax naar TV. Coax kabels van betere kwaliteit gebruikt.

opm.:ik heb dit gedaan omdat de HDD/DVD met Guide plus werkt en je dan op een beste wijze analoog kunt opnemen, digitaal kan ook maar dan moet je de DVD/HDD op AV2 afstemmen en de decoder op het juiste kanaal zetten. echter werkt dan niet het guide+ systeem.

SCART aansluitingen:
van de Humax uitgang AV1 (voor TV) naar de HDD?DVD AV2 (decoder ingang). vervolgens van de HDD/DVD AV1 naar de TV AV1.

HDMI aansluitingen:
van de HDD/DVD een HDMI naar de TV HDMI1

overige aansluitingen
nu heb ik nog mijn scart2 op de TV over voor het aansluitingen van een aloude video recorder.

Op de Humax heb ik scart2 niet gebruikt, omdat je deze alleen maar op composiet en S-vhs kunt instellen en dus lager in kwaliteit, was duidelijk zichtbaar.

Scart kabelen ook van betere kwaliteit via mijn lokale electro zaak voor 17€ een dikke goed afgeschermde kabels (hoeft geen monster kabel te zijn) kwaliteit was voor 200% verbeterd.

Nu kan ik zowel analoog als digitaal opnemen met het beste analoge signaal naar de HDD/DVD. dit afgespeeld via de HDMI naar de TV is het beeld zelfs beter. Voorts kan ik digitaal opnemen (in zoverre we over digitaal kunnen spreken, dit is alleen mogelijk via HDMI en Component), maar even voor het gemak zo gezegd. ik kan de opnames bekijken via de HDMI of via de SCART. digitale beeld kwaliteit is van goede kwaliteit (rechtstreeks van decoder naar TV is natuurlijk nog beter, maar i.v.m. de mogelijkheden en aansluit mogelijkheden was dit niet meteen mijn optie)
nu heb ik ook de mogelijkheid om de guide+ van de HDD/DVD te gebruiken voor het analoge signaal.

wel merk ik soms dat de HUMAX af en toe het digitaal beeld stokt, komt maar af en toe voor maar is wel reeel aanwezig. heeft hier nog iemand last van?

hopelijk, helpt deze review andere?

waardering is gebaseerd op mijn combinatie, per apparaat dezelfde review plaatsen degelijkheid heb ik niet gewaardeerd, omdat ik alle apparaten nog te kort heb om hierover te oordelen

notna 06-01-2008
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Gisteren de Humax IR-Fox gekocht voor digitale televisie van @Home.
Aansluiten is een fluitje van een cent en het beeld is werkelijk prachtig. Kabelsignaal is 85% met 100% kwaliteit. Mooie volle kleuren en scherp en strak beeld.
Analoog had ik al goed beeld maar digitaal is veel strakker.

In tegenstelling tot onsterstaande aansluitadviezen heb ik wel de scartkabels doogelust.
scart 1 Humax -> Panasonic 42PV700 scart AV1
scart 2 Humax -> Sony dvd recorder scart 3
scart 1 dvd recorder -> Panasonic 42PV700 scart AV3

Antenne gaat van de muuraansluiting naar de Humax -> Sony DVD Recorder -> Panasonic 42PV700

Antenne eerst naar de DVD Recorder en dan pas naar de Humax geeft een slechter beeld op de lagere kanalen. Humax -> Sony DVD Recorder geeft geen problemen.

Aansluit advies is overgenomen uit de handleiding van de Panasonic TV.

Opnemen op de DVD Harddiskrecorder is geen enkel probleem met Scart 3 ingang gekozen. Zowel de Panasnonic als de Humax middels toslink aangesloten op Kenwood AV Reciever.

EPG programma reservering heb ik nog niet uitgeprobeerd. Dit zal wel even wennen zijn dat je niet alleen de DVD Recorder moet programeren maar ook programma reservering op de Humax. Analoog opnemen is altijd nog op de oude manier mogelijk.

Zat eerst te dubben tussen de Samsung en de Humax maar na het lezen van de reviews voor de Humax gekozen en hier heb ik geen spijt van .
Het lipsync probleem ben ik nog niet tegengekomen.

Xfactor 29-12-2007
Geschreven voor: Humax IR-FOX C

Beeld en geluid zijn perfect. Alleen jammer dat er geen HD doorgifte mogelijk is (dit is een feit).

überslecht is het feit dat je zendernummers niet kan toewijzen. Dus heeft RTL 8 nr 10, dan kan je er geen 8 van maken. Super teleurstellend.