Canal Digitaal M7 DSR8141

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canal Digitaal M7 DSR8141 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,8

hans 09-12-2019

Service en kwatiteit apperatuuur

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Service desk ; zoals gewoonlijk lang wachten, geringe deskundigheid als het probleem wat ingewikkeld is. Oorzaak van het probleem ligt nooit bij Canal Digitaal; het is de apperatuur of de gebruiker of de foutieve aansluiting etc. Aangezien ik uitsluitend via schotel kan kijken ben ik afhankelijk van Canal Digital. Al bijna tien jaar heb ik steeds problemen met de ontvanger (M7 met harde schijf) 10 keer per week opnieuw opstarten, vastlopen, mislukte opnames etc. Als oplossing kreeg ik onlangs aangeboden: overstappen naar een andere provider; voor mij helaas geen optie. Intussen wordt de abonnementsprijs opnieuw verhoogd omdat ik er weer een aantal pulpzenders bij krijg waar ik niet om heb gevraagd.
Potentiele klanten zou ik dringend willen aanraden: alles beter dan Canal Digitaal!!!

Jan de Wijze 13-08-2019

Meest waardeloze aanschaf, via een dealer N.B.

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Mijn grootste probleem is de 1 minuut opname, als je iets geprogrammeerd heb. Via internetfora kwam ik er achter dat je voor programmering eerst fabrieksinstellingen moet resetten. Daarna lukt opnemen wel. Opnamekwaliteit is prima, maar je kunt niet wisselen van geluidskanaal. Duitse zenders zenden vaak nagesynchroniseerd en origineel uit, of laten een blindentolk vertellen wat er gebeurd. Leuk, maar daar zit ik niet op te wachten. Op geen enkele manier aan te passen. Klantenservice CD hoef je niet te vragen: die snappen helemaal niet waar het over gaat. Na een gesprek of mailtje krijg je vaak een standaard antwoord "knippen en plakken" uit het handboek toegezonden. Onzinnig! En inderdaad je bent verplicht om extra betalen, omdat ze voetbal (FOX) aanbieden. Daar zit ik NIET op te wachten. Voetbal interesseert me GEEN BAL! Jammer dat CD vrijwel een monopolist is.

Eric S 03-02-2019

rampzalig slecht

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

dramatisch slechte receiver, nog nooit een elektrisch apparaat in mijn bezit gehad wat zo veel problemen veroorzaakt. Spontane herstarts, programmagids moet dagelijks nieuw geladen worden en loopt dan vaak vast, polarisatie lnb lukt regelmatig niet meer waardoor veel zenders verdwijnen en een dag later er gewoon weer zijn enz enz. Schandalig dat zoiets verkocht mag worden.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • veel storingen

moi427KK 26-03-2018
  • Product gekregen

Wie zet zoiets nou op in de markt (producent & provide)

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Gelukkig niet gekocht maar " in bruikleen" van Canal Digitaal, maar voor de rest dezelfde zooi als hier enorm veel geschreven. Heb dit gedrocht sinds begin 2014, alle zelfde problemen als hier al zoveel genoemd zoals 1 minuut opnemen, init/reset etc.etc. Ook als er ergens onweer in de buurt is, stopt ontvangst. Gewoon een schandalig apparaat.
Oplossen van problemen zit bij CD blijkbaar niet in de Helpdesk cursus vermoed ik.... Bij mij was het advies bij zekere storingen gelijk dat ik nieuwe moest kopen: apparaat was al te oud dus buiten garantie en technisch idem (toen bijna 3 jaar, onzin dus). En o ja, daar kwam weer het CD-verdienmodel: ik kon een nieuwe weer gratis krijgen, maar zat dan weer voor 2 jaar vast aan abo. Nou, zodra er kans is te ontsnappen aan CD zal ik dat onmiddelijk doen gezien alle supertreurige ervaringen met hen vanaf begin, dus dat nooit. Vaak alle op het web gevonden oplossingen geprobeerd en na enige tijd weer normale werking binnen de bestaande problemen (die minuut opnemen max etc. etc.). Helaas in buitengebied nog altijd weinig keuze voor alternatief voor CD, dus zit nog wel even vast aan allerlei ongefundeerde prijsverhogingen. Voorbeeld: u moet sport xxx o.i.d., een voetbalzender terwijl ik de pest heb aan voetbal dus dat niet wil. Alternatief iets als wederom dat verdienmodel: verandering abo dus er weer 2 jaar aan vast. De terreur van CD....
Kortom, een waardeloze decoder die je "krijgt" van de hopeloze provider Canal Digitaal.

Minpunten

• 't Hele apparaat zoals al zoveel genoemd
  • Canal Digitaal

TonS 16-07-2017

rampzalig product van CanalDigitaal

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Het geluid varieert en is altijd te zacht, daarnaast is opnemen bijna nooit mogelijke en als het opnemen een keer werkt wordt er geen geluid opgenomen. Teletext werkt vaak niet. Voor al die problemen wort een tijdelijke (meestal dagelijkse) oplossing door CanalD geboden. Namelijk resetten. Service van CanalDigitaal is slecht er komt geen oplossing. Ook niet voor het zo nu en dan spontaan uitgaan of her installeren van de software.

Minpunten

• slecht geluid
  • opnemen werkt vaak niet
  • bijna altijd geen geluid bij opnames
  • spontaan uitgaan
  • spontane software herinstallatie

Marco 09-01-2017

Middelmatig producy

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Als bundel bij het abonnement verkregen. Loopt regelmatig vast, spontaan rebooten. Opname functie doet het 8 van de 10 keren niet. Uitzending pauzeren gaat regelmatig mis, dan is er geen opname. Zappen gaat redelijk vlot.

Pluspunten

• Zapt redelijk vlot
  • Pauze functie

Minpunten

• Spontaan rebooten
  • Regelmatig opnieuw init
  • Opname faalt meerendeel
  • Pauzeren faalt regelmatig

TonS 17-12-2016

goed gekeurd door Canal Digitaal rampzalig voor gebruikers

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Het geluid is te zacht, het systeem bevriest met enige regelmaat, teletekst werkt vaak niet, soms reageert het systeem niet op de afstandsbediening. Volledig her installeren is al deze gevallen noodzakelijk. Dat is ook het enige advies wat de helpdesk van Canal Digitaal geeft.
en oh ja, opnemen van programma's werkt meestal ook niet, wordt dan maar 1 minuut opgenomen.

Pluspunten

• SD en HD mogelijkheden
  • mooie kast

Minpunten

• geluid te zacht
  • teletekst werkt vaak niet
  • opname functie werkt vaak niet
  • systeem blokkeert soms volledig

Frankrijk 10-07-2016

Een instabiel prutsding

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Ik ben net mijn tweede M7 box aan het inpakken; retour naar de webshop. De eerste gaf zonder reden geen zenders meer, de tweede ziet de satellieten niet meer. Fabrieksinstellingen, zes keer bellen met cd maar er is niets met het signaal aan de hand.

.-Edwin-. 17-04-2016

DSR8141 kan volume versterker niet regelen.

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Het toestel werkt goed. Ik vind het alleen erg jammer dat ik het volume van de versterkeruitgang niet met de afstandsbediending kan regelen. Bij de 7141 werkt dit wel via de scart audio.

Roamin 03-11-2015

Slecht slecht slecht !!!
Ik heb 5 satelliet ontvangers en deze DSR8141 is bij ver het alle slechtste.
Soms gaat het gewoon naar het 'opnieuw instellen' Alle zender instelling weg.
Het harde schijf geeft veel lawaai ..
Gebruiker interface is HEEL beperkt .. het volgorde van zenders (ook in je eigen lijst) kan je zelf niet bepalen heel irritant!!!
Naar 3 weken gebruik gewoon in het kast gooien en alleen mijn andere Homecast ontvangers gebruiken.
Canal Digitaal moet schamen om deze troep uit te delen naar betalende klanten.

Bert 26-11-2015

Beste Satelliet gebruiker u schrijft dat u niet tevreden bent over de DSR8141. Ik zoek namelijk ook naar een goede ontvanger voor Canal Digitaal. Veel reacties zijn negatief over dit product. U bent in het bezit van 5 ontvangers, welke vergelijkbaar product zou u aanraden voor ontvangst van Canal Digitaal.

sat ontvanger 09-06-2015
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Al wel vier apparaten gekregen. Geen werkt goed. Na teletekst gekeken te hebben gaat apparaat vaak vanzelf op standby. Tip; rustig afwachten tot apparaat weer naar standby gaat (enkele minuten) en je het opnieuw aan kan zetten. Redelijke kans dat daarna de inhoud van het geheugen nog aanwezig is.
Overigens onbegrijpelijk dat cd dit apparaat voorschrijft. Service, heel slecht, kunnen niets oplossen!

nb eerste apparaat werkte perfect tot de update van cd kwam!

Guus76 16-08-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Zeer slechte kwaliteit. Ontvangers lopen minimaal 1x per week vast bij het zappen van zenders, dan wel bij het openen van de tv gids. Problemen zijn niet verholpen met updaten en ook niet met 2 nieuwe ontvangers. Buitengewoon irritant.

fransc3 11-08-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Heb de decoder overgenomen, was nog niet uitgepakt geweest en koper gebruikte hem niet vanwegen de matige beoordeling. Kon zijn aankoop niet ongedaan maken en mocht hem voor de 1/2 prijs overnemen. Heeft slechts 15 minuten opgenomen daarna nooit meer, ook rode led gaat niet meer aan, inprogrammeren gaat wel maar is dan nu voor de show. Geluid zeer slecht, tv geluid voluit en dan max open is het te volgen, PAS OP !!! dat je niet per ongeluk overschakeld naar de tv terug................oorverdovend........dan wel ! Ligt al weer een maand of 7 in de kast en niet te gebruiken dus.............ADVIES......NOOIT KOPEN dat onding.

AlbertSat 20-01-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Ik heb de 8141 in bruikleen van Canal Digitaal, dus gelukkig nooit zelf aangeschaft. Het is mijn 4e apparaat binnen 1 jaar tijd. Altijd keurig gratis geleverd door CD. De makken van de dsr8141: Init op willekeurige ogenblikken, op standby springen zonder dat jij dat wilt, vastlopen bij zappen, weigeren op te nemen terwijl de opname indicatie brandt, opnames zonder geluid, EPG laden zonder dat je daarom vraagt.....elk apparaat had dezelfde problemen. Voorheen had ik de 8121; ook zo'n gedrocht. Na de laatste 8141 levering werd ik gebeld door een zeer aardige Canal Digitaal dame vanwege een "tevredenheids-onderzoek". Ik vertelde dezelfde problemen te hebben en dat alleen het dagelijkse resetten door de voeding minimaal 30 seconden van het apparaat te halen het ding aan de gang houdt en de opnames en time-shifting lukken. Flink nadeel, zo vertelde ik, is dat de EPG dan steeds geladen moet worden. De dame van CD onderkende de problemen met de 8141, maar dat zij geen andere receiver met harde schijf dan deze meer leveren. Maar.....als goedmakertje kreeg ik een grotere schotel, 3 LNB en monteur geleverd om mij in ieder geval te verzekeren van HD-signaal tijdens regenval en dit geloof je niet....50 euro korting op mijn volgende rekening. Al met al een cadeautje van 180 euro en dan reken ik niet eens de kosten van de monteur mee. Zelfs bij het zwaarste weer heb ik nu op alle kanalen HD en SD signaal...Ned, BBC en de Britse commercielen, Duits (waar ik zelf nooit naar kijk, maar goed) en alle andere zenders.
Kortom CD is er nu van overtuigd dat de M7 DSR 8141 een absolute blunder van Pace/M7 (Philips wil zijn naam er niet eens meer op hebben) is. Omdat CD geen andere receiver kan leveren met harde schijf, heb ik nu maar zelf de beste gekocht...VU+DUO2, kost een beetje, maar dan heb je ook wat!

HenkLammertink 08-05-2014

Ik heb dezelfde problemen. Ik heb nu al de derde binnen 4 maanden. Nog steeds dezelfde problemen. Dat ze zoiets durven te verkopen. Het is gewoon een heel slecht apparaat. Schandalig.

DutchJay 03-01-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Ongeveer twee weken na de installatie, hebben de problemen begonnen.... De eerste probleem was met het geluid - te zacht een moment daarna te hard. De tweede probleem was met opnames: bijna altijd had deze ontvanger slechts een minuut opgenomen. Ik had ook een probleem met zappen: de ontvanger bevriest zich en gaat naar slaapmodus.

Een plus punt is het beeldkwaliteit - zeer scherp.

Ik heb veel ervaring met satellietontvangers en deze ontvanger is, zonder twijfel, de slechtste ontvanger dat ik ooit gebruikt heb. CAVEAT EMPTOR!!!

groteiwan950 11-03-2014

ik wil binnenkort ook over gaan op cd is die recoder nod steets bacher die M7 DSR8141 want die krijg je er bij kun je ook een ander krijgen die het goed doet of moet je gewoon deze nemen van hun

wisonie 23-12-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Sinds 2 weken heb ik de M7 DSR8141 in gebruik. Na het lezen van de vele negatieve reviews was ik bang dat het dezelfde problemen zou geven als mijn vorige Philips DSR8121. Ik weet niet hoe het in de toekomst zal zijn maar tot nu tot bevalt de M7 DSR8141 uitstekend. Alles werkt probleemloos en de afstandbediening is ook perfect. De EPG van de Duitse zenders werkt helaas niet, maar ligt dit aan het apparaat of aan CanalDigital? Kortom. een prima apparaat.

nelfrans 25-12-2013

Blij voor u dat het goed gaat, ik heb het apparaat nu ong. 2 jaar en ben gewend aan de uitval, het slechts 1 minuut opnemen, het EPG dat regelmatig niet werkt op sommige zenders,of na uitval niet wil inladen, zodat je niet kunt opnemen via die gids, dus wèèr via de fabrieksinstellingen alles proberen op orde te brengen, lukt soms niet, dus weer opnieuw, de uitval is de laatste tijd wat minder, maar nog altijd weer een verrassing.
Een radiostation zoeken via de cijfertoetsen gaat niet want dan wordt het desbetreffende tv station ingeschakeld en moet je weer terugschakelen naar de radio functie (groene knopje).
Dus als ie ooit stuk gaat, nooit meer deze!

Take2test 03-06-2019

Hi Wisonie, ik heb zo’n apparaat overgenomen maar na maanden ongemak met de satellietontvanger en/of Canal Digital heb ik besloten er geen tijd meer in te willen steken, behalve van de apparaten af te komen. Je mag ‘m gratis komen halen.

Sylliemy 17-05-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Met een half jaar nieuwe gekregen omdat andere steeds vastliep en opnemen niet goed ging nu ook weer zelfde probleem als je zapt slaat ie uit als je opneemt doet ie dat 1 minuut en soms lukt wel om op te nemen zo irritant ook idd zacht geluid zoals ik al bij meerdere reviews heb gezien.vind het een rotting alleen gebruiksvriendelijkheid s goed

oblomvik63 29-04-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Ontvanger is van zeer slechte kwaliteit; met grote regelmaat valt deze uit en duurt het minimaal 3 tot 5 minuten voor je weer kan opstarten. Als je op dat moment een opname aan het maken bent stopt hij daar ook mee en ben je deze dus kwijt. Hij loopt ook regelmatig volledig vast waardoor je er helemaal niks meer mee kan. Dit is al mijn tweede ontvanger van dit type en beide waren ze even slecht van kwaliteit, echt een waardeloos ding....niet kopen dus!

NickC 09-04-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Als het apparaat goed werkt is het een gebruiksvriendelijk apparaat, Maar:
* bij een beetje regen valt het beeld al weg ( veel sneller dan bij mijn vorige ontvangers)
* Springt spontaan op standby, zeker na een aantal keren zappen
* geprogrammeerde opname is moeilijk te annuleren
* na zappen moet je enkele seconden wachten op popup met zenderinfo, pas daarna kan je verder met je AB
Voor mij volgende keer geen Philips M7 DSR 8141 meer, eigenlijk helemaal geen Philips meer ( die van "let's make things better"..........)

oblomvik63 29-04-2013

U hebt helemaal gelijk....ik heb alweer geklaagd bij Canal Digitaal en kan het kastje nu voor de tweede keer gratis omruilen maar heb verzocht deze om te ruilen voor de dsr 7141, een simpel maar goed werkende ontvanger...beter is om er een los opnameapparaat bij te kopen want die oude ontvanger is vele malen beter.

ro.es 10-04-2013

Wij gebruiken de decoder in Zuid Spanje en daar regent het nauwelijks. Als het dan al heftig regent dan viel de Philips ook wel eens weg, maar daar viel mee te leven. Gezien het in NL veel regent kan dat uiteraard een probeem zijn. Maar ligt dat wel aan de decoder dan...?

Een opname stoppen is kinderlijk eenvoudig, gewoon via de stop button in het gedeelte voor video bediening op de afstandbediening? Vertraging met zappen of het menu oproepen is acceptabel, tenzij je een snelheidfreak bent qua hardware.

NitroMax 03-08-2013

Inderdaad is het stoppen van het "herhaald opnemen" alleen te verwijderen door opnieuw terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, belachelijk. Alle opties/knoppen/handleiding geprobeerd, leverancier gebeld en die kwam met deze "oplossing"
Verder wil die van mij nu opeens nog maar 1 minuut opnemen ( iets wat ik nogal vaak tegenkom in de reviews.

Deze ontvanger gaat er uit, ik ga zoeken naar een ontvanger die wèl doet wat ik wil ( was erg tevreden met m'n Lemon maar moest wat anders ivm de HD uitzendingen :-( )

ro.es 09-04-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Onbegrijpelijk de slechte recenties voor deze decoder. Installatie was makkelijk en de beeldkwaliteit via HDMI uiteraard is uitstekend. Programma´s opnemen gaat eenvoudig. Duidelijk menu. Hiervoor hadden wij de Philips DSR_7141 (al 3 jaar in gebruik) die is nu naar de slaapkamer. Niks te klagen met deze fijne decoder. Doet wat het moet doen en doet dat goed.

Take2test 03-06-2019

Hi Ro.es, ik heb nog een DSR8141 over. Mag je gratis komen ophalen, heb je ook een reserve, of extra exemplaar.

jantje po 16-02-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

WANNEER het apparaat werkt is de beeldkwaliteit goed.
Opnemen Duitse programmas is een ramp!!
Opnemen Nederl.programmas functioneert niet altijd!
Medewerkers klantenservice Canal Digitaal onkundig!
Service van deze firma is waardeloos.
Sluit hier nooit en contract af. Hieraan zit U vast en wordt bij problemen niet geholpen!!

toppyjazz 18-02-2013

Klopt! Sinds een tijd kan ik alleen SD zenders opnemen. Probeer eens iets van ARTE op te nemen. Dat gaat dus alleen in het Frans. Wat je ook instelt aan taal en ondertiteling hij neemt ALLEEN in het FRANS op. En maar tig keer per dag INITIALISEREN. Apparaat schakelt zich 4x per dag uit en na 10 minuten kan je weer verder. Ondertiteling van buitenlandse zenders is een puinhoop.

nelfrans 16-01-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Had steeds problemen met de topfield 7700, toen maar de M7 aangeschaft, weer problemen met uitschakeling Disc. N.Geo.History en nog een paar zenders, steeds weer initialiseren en gids inladen, ben wanhopig, waarom wordt er nog steeds rotzooi verkocht met valse voorlichting?

toppyjazz 17-01-2013

Klopt bijna elke avond sluit het apparaat af om ongeveer 19.45 , init en laadt nieuwe programmagids in.
Recorder werkt nu alleen bij astra 19 sat. Ondertiteling van alle HD zenders werkt nog steeds niet. Bij Arte werkt alleen
de Franse versie; Duits hebben ze nog NOOIT van gehoord bij M7.

JoViFilm 11-10-2012
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 DSR8141

Heb dit apparaat van Canaal Digitaal ter vervanging van een Topfield ontvanger,die ik overigens bij een winkel had gekocht, en wat een verschil. Aansluiten binnen 10 minuten, starten en alles werkt. Opnemen, een fluitje van een cent. Prima beeld kwaliteit.Bediening gaat erg gemakkelijk. Dus een prima ding!

JTM7 21-10-2012

Heeft u geen problemen met het geluid en de afstandsbediening?
Bij mij is het geluid heel zacht en de afstandsbediening werkt 9 van de 10 keer niet.